Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinäiset naiset jotka tahtoo perheen ei käytä luovuttajan spermaa?

Vierailija
02.07.2017 |

Suomessa on mahdollista mennä hedelmöityshoitoon. Ei tarvitse jäädä lapsettomaksi

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on etua kahdesta  vanhemmasta ja yksin lapsen kasvattaminen on rankkaa.

Vierailija
2/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit sen itse jo otsikossa: he haluavat perheen, eivät vain lasta.

Ja kyllähän niitä on, jotka lapsen hankkivat yksin luovutusspermalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni käyttääkin. Se voi vaan olla hyvin kallista, puhutaan tuhansista euroista. Eräs ystäväni, jonka hedelmällisyys on normaali, vain mies puuttui, joutui yrittämään keinohedelmöitystä yhdeksän kertaa, ennen kuin nappasi. Kallista ja psyykkisesti erittäin raskasta.

Ja onhan lapselle hyväksi, että hänen elämässään on sekä äiti että isä. Ja harvempi nainen varmaan aloittaa suhteen mieheen pelkkä lisääntyminen mielessä. Hyvä parisuhde on suuri onni.

Vierailija
4/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin,koska sopivaa isää ei löytynyt ja koin että jonkun hölmön huijaaminen isäksi olisi ollut epäreilua Toki harmi ettei lapsella ole kahta lähivanhempaa.Mutta eihän tuo klinikalla käynti halpaa ole eli ei siihen kukaan tuosta vaan ryhdy.

Vierailija
5/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle on etua kahdesta  vanhemmasta ja yksin lapsen kasvattaminen on rankkaa.

Moni on nykyään yh joten toi rankkuus on huono selitys jos oikeasti haluaa lapsen. Tiedän monta pariskuntaa joilla on lapsia ja ei siitä miehestä hirveästi apua ole kun passiivisena vaan makaa sohvalla ja katsoo tv:tä, muutama on jopa työtön niin ei tuo rahaa ralouteen. Joissakin tapauksissa nainen pärjäisi jopa paremmin yh:na kun miehen kanssa

Vierailija
6/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut käyvätkin. Tiedän kaksi naista, jotka saivat tuolla tavalla yksin lapsen.

Vierailija
7/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit sen itse jo otsikossa: he haluavat perheen, eivät vain lasta.

Ja kyllähän niitä on, jotka lapsen hankkivat yksin luovutusspermalla.

Tarkoitin perheellä juurikin tuota lasta. Niinhän niitä on, mutta ihmettelen vaan miksi ei ole yleisempää lapsen hankkiminen yksin vaan välttämättä haluavat myös miehen.

Miehistä yhä suurempi osa ei halua lapsia ollenkaan, mutta naisista valtaosa edelleen haluaa edes sen yhden lapsen.

Niin tuli vaan mieleen että onko järkeä luopua lapsihaaveesta miehen takia? Avio/avoliitot päättyy 50% todennäköisyydellä, mutta se oma lapsi/lapset on ja pysyy aina.

Ap

Vierailija
8/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on mahdollista mennä hedelmöityshoitoon. Ei tarvitse jäädä lapsettomaksi

Suomessa on myös mahdollista saada lapsi ihan luonnollisin keinoin. Ei tarvita erikoishoitoja.

Vierailija
9/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh tuota..miksi mennä kalliisiin hedelmöityshoitoihin kun riittää että menee vaikka risteilylle, valitsee mahdollisimman komean ja fiksun miehen ja yrittää luomusti. Nuorella terveellä naisella pitäisi onnistua ilman sen suurempia kommervenkkeja. Miehen puhelinnumeron tietysti hävität, todennäköisesti kysymyksessä on seikkailunhaluinen ukkomies.

Vierailija
10/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä:

-kallista. Kaikilla ei ole varaa

-ei haluta tieten tahtoen hypätä yksinhuoltajan rankkaan arkeen

-halutaan että lapsella on kaksi vanhempaa, vaikka se toinen olisi vain etävanhempikin

-pelätään lähipiirin reaktiota tällaisesta valinnasta

-vikaa ennestään omassa hedelmällisyydessä jonka vuoksi ei edes yritetä kalliita hoitoja, kun ne eivät toimi aina edes täysin hedelmällisille naisille

Vierailija
11/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh tuota..miksi mennä kalliisiin hedelmöityshoitoihin kun riittää että menee vaikka risteilylle, valitsee mahdollisimman komean ja fiksun miehen ja yrittää luomusti. Nuorella terveellä naisella pitäisi onnistua ilman sen suurempia kommervenkkeja. Miehen puhelinnumeron tietysti hävität, todennäköisesti kysymyksessä on seikkailunhaluinen ukkomies.

Jos haluaa laatua. Hedelmöitysklinikalla saa valita mahdollisimman hyvän (ilmeisesti huonot ei edes kelpaa) luovuttajan jolla ei ole suvussa vaikkapa mielisairauksia, tai muitakaan sairauksia. Se laivamies voi sairastaa vaikka biboa tai vanhempansa. Kiva sitten saada sama sairaus omalle lapselle.

Vierailija
12/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapselleni myös isän.

Onko Suomessa luovuttajista rekisteriä, jossa ne miehet on esitelty kuvineen, jotka ovat antaneet oikeiden lapselle ottaa yhteyttä halutessaan?

Selasin tanskalaista rekisteriä, joka oli mielestäni tosi hyvä. Miehet oli esitelty koulutuksineen, luonteenpiirteineen ja kuvineen ja lapsilla oli mahdollisuus ottaa yhteyttä täysi ikäisenä.

Oli siellä myös ihan anonyymejä tapauksia.

Siellä oli esimerkiksi eräs nuori hyvin empaattinen mies lääkärisuvusta. Kaikin puolin vaikutti olevan fiksu tapaus ja ulkomuotokin miellyttävän pohjoismaalainen. Moni oli saanut avun  häneltä ja hän oli valmis pitämään lapsiin yhteyttä kun aika tulee.

Olen kovasti miettinyt asiaa. Jotenkin olen tullut siihen tulokseen, että en hanki lasta keinohedelmöityksellä. Jos en ole kykenevä saamaan parisuhdetta aikaiseksi, niin olkoon sitten näin.

Olen korkeasti koulutettu. Mielestäni ihan mainio tyyppi naiseksi. Tosin lähipiirini vei siipeni jo lapsuudessa... joten tässä sitä ollaan. Huonommuudentunne saa minut ajamaan kaikki miehet läheltäni. Joidenkin naisten mielestä se on tyhmyyteni. He eivät tosin ymmärrä minua, koska eivät tajua itseironiaa...

Vierailija
13/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon keinohedelmöitys maksaa Suomessa ? Olen ajatellut aloittaa säästämisen.

N27

Vierailija
14/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä munasoluja halvalla: 

http://eggdonorideas.com/

Vierailija
15/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin olet erittäin tasokas. Tasokkaampi kuin muut ?

Vierailija
16/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N27

Riippuu millaisen hoidon ottaa mutta Keinohedelmöitys, IUI, sis. ultraäänitutkimuksen omavastuu 390,50€ että onpa kallista.. tässä lisää hoitoja ja hintoja https://www.fertinova.fi/fi/Fertinova/Hinnasto/

Vierailija
17/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näin tehdäänkin. Syitä, miksi ei ole yleisempää: hinta, läheisten ja sukulaisten painostus (läheskään kaikki eivät pidä ajatuksesta ja tuovat sen julki kärkkäästi), halu saada lapsi ei ole sittenkään niin kova, että ottaisi koko homman yksin vastuulleen.

Vierailija
18/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatenkin olet erittäin tasokas. Tasokkaampi kuin muut ?

Ja tämä liittyy aiheeseen miten?

Vierailija
19/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N27

Riippuu millaisen hoidon ottaa mutta Keinohedelmöitys, IUI, sis. ultraäänitutkimuksen omavastuu 390,50€ että onpa kallista.. tässä lisää hoitoja ja hintoja https://www.fertinova.fi/fi/Fertinova/Hinnasto/

Tuon päällepäin tulee vielä niistä siittiöistä maksaminen: https://www.fertinova.fi/fi/Fertinova/Hinnasto/Luovutetut-siittiot/

Eli Kyllä se kallista on. Varsinkin jos ei ekalla kerralla tärppää vaan joutuu kokeilemaan vaikka viidesti.

Vierailija
20/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan lapselleni myös isän.

Onko Suomessa luovuttajista rekisteriä, jossa ne miehet on esitelty kuvineen, jotka ovat antaneet oikeiden lapselle ottaa yhteyttä halutessaan?

Selasin tanskalaista rekisteriä, joka oli mielestäni tosi hyvä. Miehet oli esitelty koulutuksineen, luonteenpiirteineen ja kuvineen ja lapsilla oli mahdollisuus ottaa yhteyttä täysi ikäisenä.

Oli siellä myös ihan anonyymejä tapauksia.

Siellä oli esimerkiksi eräs nuori hyvin empaattinen mies lääkärisuvusta. Kaikin puolin vaikutti olevan fiksu tapaus ja ulkomuotokin miellyttävän pohjoismaalainen. Moni oli saanut avun  häneltä ja hän oli valmis pitämään lapsiin yhteyttä kun aika tulee.

Olen kovasti miettinyt asiaa. Jotenkin olen tullut siihen tulokseen, että en hanki lasta keinohedelmöityksellä. Jos en ole kykenevä saamaan parisuhdetta aikaiseksi, niin olkoon sitten näin.

Olen korkeasti koulutettu. Mielestäni ihan mainio tyyppi naiseksi. Tosin lähipiirini vei siipeni jo lapsuudessa... joten tässä sitä ollaan. Huonommuudentunne saa minut ajamaan kaikki miehet läheltäni. Joidenkin naisten mielestä se on tyhmyyteni. He eivät tosin ymmärrä minua, koska eivät tajua itseironiaa...

Just tollanen rekisteri pitäis saada suomeenkin. Tai toisaalta kun miettii niin ei se tietty ole tarpeellista kun voi ottaa tanskalaisen luovuttajan.