Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko käytännöllinen mies haukku vai kehu?

Mies ymmällään
02.07.2017 |

Eräs nainen totesi minusta noin ja jäin miettimään, mitä se tarkoittaa. Eikös miesten odoteta olevan jännittäviä ja romanttisia ja käytännöllinen kuulostaa vähän noiden vastakohdalta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu.

Vierailija
2/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos tarkoitetaan, että kätevä käsistään, niin se on kehu. Jos sanotaan, että ajattelutapa on käytänöllinen, sillä voi olla myös negatiivinen kaiku, ei kuitenkaan välttämättä. Riippuu niin monesta asiasta. En välttämättä ensimmäisenä lähtisi epäilemään, että kyseessä on negatiivinen ilmaus. Mitä teidän välillänne on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllinen = tylsä

Vierailija
4/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sekä ottaisin että antaisin käytännöllisen kehuna.

Vierailija
5/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu

Vierailija
6/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu yhteiskuntaluokasta. Minä olen duunari-keskikuokkataustalta, ja meillä ainakin se on aikalailla äärimmäinen kehu minkä miehelle voi antaa. Sellaisesta miehestä nainen voi olla todella ylpeä.

Vierailija
7/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin vähän arvelinkin että riippuu tilanteesta, voi olla monimerkityksellinen, muttei kovin vahva kommentti. Välillä on jotain kipinää, mutta enemmän minun suunnaltani kuin hänen.

Vierailija
8/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännöllinen = tylsä

Mitä jos keksisit ihan itse huvituksia itsellesi. Vaan narsisti odottaa toisen olevan jonkin sortin narri.

Vierailija
9/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nyt vaan on käytännöllisiä, toiset teoreetikkoja/haihattelijoita jne. Riippuu varmaan ihan antajasta, miten tuo tulisi ottaa. Itse pidän positiivisena asiana, että joku on käytännöllinen. Pitäytyy tosiasioissa ja osaa lyödä naulan seinään ilman auttavaan puhelimeen soittoa.

Vierailija
10/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ymmällään kirjoitti:

Joo niin vähän arvelinkin että riippuu tilanteesta, voi olla monimerkityksellinen, muttei kovin vahva kommentti. Välillä on jotain kipinää, mutta enemmän minun suunnaltani kuin hänen.

Kyllä avioliitossa on hyvä säilyttää se kipinä.

Vierailija
11/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tarkoittaa samaa kuin käsistään kätevä ja arjessa osaava. Onko tuo sitten kehu vai haukku, mieti itse.

Vierailija
12/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea on vain pantava, käsistään kätevä ja osaava on aviomiesmatskua.

Vierailija
13/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennoituisin siihen kehuna, riippuu tietysti mitä nainen arvostaa, itse arvostan sekä käden taitoja että kykyä järkevään ajatteluun. Aviomiesmateriaalia ehdottomasti :)

Vierailija
14/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvämmän parisuhteen näkökulmasta käytännöllinen on erittäin hyvä! Miehen pitää saada perunat keitettyä, pyykit pestyä ja taulun seinään. Ei pelkällä jännittävyydellä arjessa selvitä.

Vierailija
15/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein 'käytännöllinen' on koko ihmisen persoonaa luonnehdittaessa enemmän kielteinen sana. Riippuu tietysti täysin luonnehtijasta ja hänen motiiveistaan.

Käytännöllisyyshän itsessään on hyvä ominaisuus. Se kertoo järkevyydestä, harkitsevaisuudesta, hyvästä suunnittelukyvystä jne.

Oikeasti käytännöllisyyden vastakohta ei ole romanttisuus tai se, että on jännittävä, vaan epäkäytännöllisyys, joka on huono ominaisuus.

Periaatteessa ihminen voi olla sekä käytännöllinen että romanttinen ja jännittävä.

Vierailija
16/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu se on.

Haluaisin käytännöllisen miehen just nyt.

Vierailija
17/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kaljamahainen, rekkamiehen hymy vilkkuen nauloja naputteleva mies, jolla sinapit kravatissa, kun itseään parfymoiva, ristiin rastiin paneksiva "komistus." Itsekin käytännön naisena näin sanon.

Vierailija
18/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön naisena arvostan käytännön miestä.

Vierailija
19/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käytännön mies arvostaa myös käytännön naista.

Vierailija
20/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännöllinen = tylsä

Päinvastoin! Käytännölliset on yleensä luovia. Esimerkiksi mun mummo, joka inhoaa kaikkea turhaa ja tekee asiat käytännöllisesti, keksii jatkuvasti uusia tapoja hyödyntää vanhaa. Samaa olen huomannut muissa käytännöllisissä ihmisissä.