Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositulla blogistila mukavat yllätykset ja nyt Siikasalmella viikon

Vierailija
01.07.2017 |

Otsikkona siksi tuo yllätys, koska on tapahtunut viimeaikoina ainakin kolme ylätystä. Ei, ei mitään ikäviä yllätyksiä vaan ihan mukavia. Tuossa tiistaina leivoin raamattupiiriin ruisleipää ja toin mukanani sine myös itse kasvatettua tillä sekä myös salaattia, kurkkua, paprikaa, mehua jne. Oli kivaa rukoila, lukea Raamattua ja sen jälkeen herkutella hyväntuoksuisella, vasta paistetulla leivällä! Siellä tutustuin uusiin ihmisiin myös ja oli kiva jutella ja aikaa viettää muutenkin. Keskiviikkona kävin saunomassa ja uimassa Männikköniemessä ja siellä tuli juteltua mummojen kanssa. Tässä on kuva minusta Mänikköniemessä ja on se ihanaa kun on kesä ja kun uimaan pääsee

Se leipä mitä leivoin niille raamattupiiriläisile oli ylätys nro 1. No, toinen yllätys oli stten se, kun torstainakin menin uimaan Männikköniemeen ja siellä oli saunomassa ja uimassa se kirjallisuuspirin vetäjä joka oli vetäjänä siinä kirjallisuuspiirissä, jossa minä olin mutta en ole enää koska se on nykyään tarkoitettu vain syöpäpotilaille se piiri. Oli kiva hänet tavata ja jutella hänen kanssaan ja juteltiin myös siitä toisesta, Rantakylän kirjallisuuspiiristä joka on nyt kesätauolla mutta jossa olen käynyt keväällä ja tuo kirjallisuuspiirin vetäjä miettiin jos hänkin tulisi siihen. Kiva jos tulee, hän on ihana ihminen ja minulla olut häntä ikävä, mutta kiva kun käy ainakin tuolla Männiköniemessä nyt kesällä uimassa ja saunomassa.

Mänikköniemeenkin olin vienyt niitä leipiä ja ihmiset saunan jälkeen söivät niitä. Grillattiin myös makkaraa ja maissintähkiä. Eilen olin äitini seurassa. Iskä ja veli lähtivät juhanuksen viettoon sukulaisten luokse ja minä olin äidin seurassa ja istuttiin, syötiin hyvää ruokaa ja muisteltiin meneitä asioita ja äiti kertoi minulle ajasta jolloin minua ei vielä ollut. Äiti myös esitteli minulle kukkia ja muita kasveja ja ne minun antamat paprikan, lehtikaalin ja tomaatin taimet on kovasti jo lähteneet kasvamaan. Kunhan leiriltä tulen niin istutan chilit ja mansikat ruukkuun.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin myös joessa uimassa samalla rannalla tuola Pataluodossa jossa sielä asuneen ystäväni kanssa 2-3 vuotta sitten useinkin olimme uimassa. Oli kylmää vettä mutta kyllä siinä uida tarkeni. Olen nyt pakkaillut moneen kassiin tavaraa ja vaatetta mukaan leirille ja tuossa ne on eteisessä kassit odottamassa. Myös tiskanut ja pyykännyt olen ja lakanat vaihdoin. Ai niin, se kolmas yllätys. Se on tämä, että leivon tässä parhaillaan leirin ohjaajalle kasvisrieskoja. Niihn ei tule lainkaan kananmunaa eikä maitoa koska hän on vegaani. Tein niin että keitin perunaa, porkkanaa, lanttua, selleriä ja palsternakkaa vedessä ja muussasin ne veden kanssa muusiksi ja sekoitn ne tomaattipyreen kanssa sekasin.

Toiseen kulhoon sekoitin kuivat aineet eli ohra-ja ruisjauhoa, vehnäjauhoa, kauraleseitä, kaurahiutaleita, suolaa, sokeria, leivinjauhetta, pizzamaustetta ja chiliä ja myös auringonkukkaöljyä lorautin sekaan ja toisessa astiassa on juuressose ja tomaattipyree ja siihen vähän siirappia ja hiivaa sekä osa jauhoista ja annan kohota puoli tuntia ja sitten lisään loput jauhot ja teen niistä pieniä leipiä jotka kohotan taas pellillä ja paistan uunissa ja nam nam mitä herkkua rakas ihana "hoitotätini" Leila saapi sitten!!!! Hoitäti siksi, koska hän on leirin ohjaaja ja huolehtii minusta ja muista leiriläisistä ja lisäksi muutenkin hän on niin mukava minua kohtaan että toivon häntä minun tukihenkilöksi.

Kohta tulee ystäväni Saija Mega-koiransa kanssa tänne. He ovat täällä yötä ja huomen illalla sitten lähdemme kohti Liperiä ja Siikasalmea. JEEEE JEE JEE JEE JEE!!!!!! Hän tulee tänään ehkä tuossa illemmalla. Illala käytetään varmaan yhdessä hänen koiraa lenkillä. Minä oon melkein koko aamun datannut koneella vaan ja pelannut howrsea. Lähettelin Siikasalmen tyypeille myös rukousaiheita tärkeitten asioitten puolesta.

Vierailija
2/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt se on lähdön hetki jo käsillä, siis sinne Siisasalmelle lähtö. Tätä päivää olen odottanut jo kauan ja nyt se tapahtuu. Ystäväni Saija tuli eilen ja me käytiin vanhan ystäväni luona Kanervalassa. Sielä hänen koira ja toisen ystäväni koira juoksentelivat pitkin pihaa iloisina. Sitten mentiin Mänikköniemeen uimaan ja sulkapalloilemaan. Tämä Mega on todella energinen koira joka jaksaa juosta kepin perässä vaikka kuinka. Tavarat on pakattu ja kaikki mahdollinen mukaan otettu, on monta kassia ja ystäväni Saija sanoo että ota kaikki irti leiristä. Kylä, aion ottaa. Saija tuossa puki jo vaatetta päälle ja kun julkaisen tämän tekstin suljen koneen ja lähden matkaan ja viikon päästä tulen takasin. Heippa siihen asti ja Hyvää kesäkuun loppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti ollut perheellesi ihania ne ajat kun sinua ei vielä ollut! 😊

T. Pieru perseestä

Vierailija
4/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti ollut perheellesi ihania ne ajat kun sinua ei vielä ollut! 😊

T. Pieru perseestä

Onko sulla paha olla?

Vierailija
5/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolustatte tuota kiusaajia peukuila?

Vierailija
6/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että blogistilla menee mukavasti asiat.

Vierailija
7/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites menee Torikadun "rakkaiden" kanssa?

Vierailija
8/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites menee Torikadun "rakkaiden" kanssa?

Mitä tuo liittyy asiaan?

Iloisin kesäterveisin Hannes

Vierailija
9/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täälä negatiivviissia immeisiä!

Vierailija
10/55 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kiusattiin laittamala läjäpäin törkykommentteja ja nyt on sitten tuo välttely! Ettei oteta joukkoon mukaan. Se on tyypillistä tyttöjen tapaa kiusata.

Vierailija
11/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki uuden blogin nimestä? Please?

-ei kiusaaja, haluaisin vain lukea

Vierailija
12/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "suosittu" blogisti?

T. Kärmion tutilo

Vierailija
13/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kiusattiin laittamala läjäpäin törkykommentteja ja nyt on sitten tuo välttely! Ettei oteta joukkoon mukaan. Se on tyypillistä tyttöjen tapaa kiusata.

On täällä miehiäkin.

Vierailija
14/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nam nam mitä herkkua rakas ihana "hoitotätini" Leila saapi sitten!!!! Hoitäti siksi, koska hän on leirin ohjaaja ja huolehtii minusta ja muista leiriläisistä ja lisäksi muutenkin hän on niin mukava minua kohtaan että toivon häntä minun tukihenkilöksi."

Jaa, löytänyt uuden vainottavan taas.

Vierailija
15/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lässynläätä taas, ei jaksa lukea. Kirjottaisit tiiviimmin.

Vierailija
16/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Kärmion tutilo

Kun blogi oli julkisena niin oli tuhansia lukijoita! Nyt ei iha niin paljon koska ei ole julkisena kiusaamisen takia.

Vierailija
17/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kärmion tutilo

Kun blogi oli julkisena niin oli tuhansia lukijoita! Nyt ei iha niin paljon koska ei ole julkisena kiusaamisen takia.

Ottiko niin koville että piti tähänkin laittaa alapeukku? Vastasin vain rehellisesti kysymykseen. Mitä tein väärin?

Vierailija
18/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt kivasti tämäkään ketju. Surullista! Mukava aloitus oli, mutta joidenkin oli pakko tulla sitäkin pilkkaamaan!

Terveisin Kalervo Suomen Turusta

Vierailija
19/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin ole uutta blogia, vaan joku listalle päässyt laittanut tekstit?

Vierailija
20/55 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vissiin ole uutta blogia, vaan joku listalle päässyt laittanut tekstit?

Mitä tarkoitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän