Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jossa olen lastenhoitajana
Monella lapsella todella likaiset korvat

• ylös 34
  • alas 20

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun lapsen korvat pitäs puhdistaa monta kertaa viikossa, vaikkua tulee järkyttävä määrä. Oon kysynyt lääkäriltä mistä tuo voi johtua ja vastaus oli vaan että se on henkilökohtainen ominaisuus. 

• ylös 65
  • alas 0
Vierailija

Olet väärällä alalla.

Ellet ole lääkäri, et kaivele muita kuin omia korviasi, eikä sekään ole suositeltavaa.

Duunisi on vahtia, ettei ne lapset putoa kiipeilytelineistä ja keinuista, eivätkä karkaa portin alta.

• ylös 55
  • alas 28
Vierailija

Lapseni päiväkodissa hoitaja teki noin ja onnistui puhkaisemaan tärykalvon. Kiva siinä vanhempana kuulla, että hoitaja ihan vain vähän puhdisti.

• ylös 94
  • alas 5
Vierailija

En kyllä kaivelis vieraiden lasten korvia. Yök. Mutta se vaikku on ällöttävän näköistä enkä ymmärrä miksi vanhemmat eivät putsaa omien lastensa korvia. Enkä tietenkään tarkoita sitä että pitäisi tärykalvoon saakka ronkkia vaan ne tahmaiset rämmäleet jotka roikkuvat ulkopuolella voi kyllä poistaa. Siivosin aina omien lasteni korvat, koskaan ei ole kummallakaan ollut korvatulehduksia.

• ylös 69
  • alas 12
Vierailija

Korva puhdistaa itse itsensä ja jos ei, parasta mennä ammattilaiselle. Eiköhän tämä kuitenkin ollut jonkun naislääkärin provoilua. Huvinsa kullakin.

• ylös 3
  • alas 36
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voit kaivella, kunhan et millään kyynärpäätä terävämmällä.

Se sanonta (hehe) menee niin, että korvia ei saa kaivella millään kyynärpäätä PIENEMMÄLLÄ esineellä. Eli tyhmille suomennos: korvia ei saa kaivaa MILLÄÄN.

Terv. nimimerkki Kaivan korvia vanupuikolla.

• ylös 66
  • alas 3
567

Kun päiväkodin lastenhoitajan näkökulmasta tämä on se asia, joka nyppii, niin ilmeisesti  siinä päiväkodissa hoidettavien lasten asiat ovat todella hyvällä mallilla.

• ylös 41
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä kaivelis vieraiden lasten korvia. Yök. Mutta se vaikku on ällöttävän näköistä enkä ymmärrä miksi vanhemmat eivät putsaa omien lastensa korvia. Enkä tietenkään tarkoita sitä että pitäisi tärykalvoon saakka ronkkia vaan ne tahmaiset rämmäleet jotka roikkuvat ulkopuolella voi kyllä poistaa. Siivosin aina omien lasteni korvat, koskaan ei ole kummallakaan ollut korvatulehduksia.

No ei ne korvatulehdukset kai tuosta johdu.

Minun tytöllä oli useita tulehduksia pienenä jos oli nuha ja vieläkin tulehtuu korvat jos on kova nuha. Ei kuitenkaan ikinä putkia tarvittu.

Lasteni korvat ovat aina olleet siistit putsaamattakin eli ei ikinä mitään näkyvää vaikkua.

• ylös 24
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se sanonta (hehe) menee niin, että korvia ei saa kaivella millään kyynärpäätä PIENEMMÄLLÄ esineellä. Eli tyhmille suomennos: korvia ei saa kaivaa MILLÄÄN.

Sanonnoista tapaa olla useampia versioita. Itse asiasta varmaankin olemme samaa mieltä?

• ylös 5
  • alas 16
Vierailija

Korvakäytävän tulehdus voi tosiaan tulla tuosta vanupuikolla kaivamisesta. Pahimmassa tapauksessa voi puhjeta tärykalvokin.

Välikorvan tulehdus taas on ihan eri asia, ja se tulee sinne tärykalvon taakse. Pöpöt kulkeutuvat sinne flunssassa nenänielun kautta, koska tärykalvo normaalisti on umpinainen.

• ylös 15
  • alas 6
Vierailija

No tuskin ap on kaivamassa korvia siellä päiväkodissa, vaikka mieli tekisi.

Ohis, minä en ole muuten ikinä saanut neuvolassa mitään ohjeistusta vaikun suhteen ja meillä yhdellä lapsella tulee paljon sitä. En ole ikinä vanupuikolla putsannut, vaan ottanut ihan sormella sen mitä olen saanut. Sormea en kyllä korvakäytävään asti saa tungettua vaikka miten päin tekisin, joten tuskin olen tärykalvoja puhkaissut/vahinkoa tehnyt. Vai mitä mieltä asiasta tietävät?

Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni teistä putsaa lapsen korvia, ja jos niin miten?

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Saa sen vaikun vanupuikollakin puhdistaa kunhan ei työnnä sitä puikkoa korvakäytävään. 

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No tuskin ap on kaivamassa korvia siellä päiväkodissa, vaikka mieli tekisi.

Ohis, minä en ole muuten ikinä saanut neuvolassa mitään ohjeistusta vaikun suhteen ja meillä yhdellä lapsella tulee paljon sitä. En ole ikinä vanupuikolla putsannut, vaan ottanut ihan sormella sen mitä olen saanut. Sormea en kyllä korvakäytävään asti saa tungettua vaikka miten päin tekisin, joten tuskin olen tärykalvoja puhkaissut/vahinkoa tehnyt. Vai mitä mieltä asiasta tietävät?

Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni teistä putsaa lapsen korvia, ja jos niin miten?

Minä ainakin putsaan. Vanupuikolla siitä korvakäytävän suulta. Yleensä tulevat ihan itse valittamaan että kutittaa ja pyytävät "pussausta". Eskari-ikäinen isosisko välillä kertoo miten jollain kerhokaverilla on "ällöttävää keltaista korvaräkää".

• ylös 14
  • alas 6

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sanonnoista tapaa olla useampia versioita. Itse asiasta varmaankin olemme samaa mieltä?

Sillä terävyydellä kun ei ole mitään tekemistä asian kanssa, kun vanupuikollakin saa täriksen puhkaistua. Onko vanupuikko mielestäsi jotenkin terävä?
Tärykalvohan kasvaa takaisin, eli mikään dramaattinen vamma sen puhkeaminen ei kuitenkaan ole. Inhottavaa varmasti, en haluaisi kokea.

• ylös 5
  • alas 11

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat