Mitä velvollisuuksia sinun pitää vielä tänään suorittaa? T. Maatalon
emäntä, joka käy vielä tarkistamassa eläinten voinnin
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se porsiminen oikeasti niin tärkeää, että sitten eläkeiässä voi kertoa nauttivansa elämästä?
En ymmärrä.
Sinkkumies
Missähän siinä kirjoitettiin, että elämä on aikaisemmin ollut yhtä kärsimystä?
Ei ainakaan minun teksteissäni, ehkä sinun? Ymmärrättekö miten naurettavaa hehkutuksenne on ihmiselle joka voi nauttia vapaudesta 20 vuotiaana. 25 ja 30 vuotiaana jne..
Ollaan sitten eläkeiässä niin vapaata, niin vapaata ;) Voi kyllä me ollaan kateellisia..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia jotkut vinkuu, että nyt on aikaa tehdä mitä haluaa. Miksi on sitten tehnyt valintoja joissa ei voi tehdä mitä haluaa, jos se kerran on niin ihanaa?
En ymmärrä. Minä voin tehdä juuri sitä mitä haluan, eikä tarvitse odotella eläkeikää.
Sinkkumies
Jotkut asiat vaativat pitkän panostuksen. Tuorejuusto on hyvää, mutta niin on pitkään kypsytettykin. Sama koskee viinejä. Tuota lapsiasiaa et koskaan tule ymmärtämään. Se on nimittäin hieno juttu, kun huomaa, että on kasvattanut lapsestaan omillaan pärjäävän. Ei ne lapset katoa elämästä vaikka muuttavat pois lapsuudenkodista.
Kyllä mä sen ymmärrän. Hehkutusta "vapaudesta" en ymmärrä, vaikka parhaat vuodet on hukattu niiden kasvattamiseen.
Enemmänkin kuullostaa, että on eletty vankilassa kun pitää hehkuttaa. Jos taas sanoisi, että mitään en kadu, niin sen ymmärrätäisin oikein hyvin.
Siitä tulee katkeran puheen kuulloista, kun kertoo että nyt on aikaa elää oikeastikin.
Sinkkumies
Oletko varma, ettei se ollut sinun äitisi, joka siinä alunperin kirjoitti?
Miksi ihmiset hehkuttavat lomalle jäämistä vaikka työ olisikin oikein mukavaa? Pitäisikö tällaisten ihmisten olla allapäin, kun tulee tauko töistä?
En siis ymmärrä vapauden hehkutusta asiassa, jossa itse on itsensä pitänyt siihen (huonoon) tilanteeseen ajaa. Tilannehan on ollut huono, koska nyt on parempi tilanne? Minkä takia? Biologisen kellonko?
Sinkkumies
Koirat lenkille ja niille ruokaa, pikkulapsen iltatoimet ja nukutus, pyykit koneeseen ja sitten ripustus kun valmis, omat iltalääkkeet suuhun ja nukkumaan. Tiskit jätän huomiselle. Ai niin, ovet lukkoon autosta ja talosta ja palohälyttimeen uusi patteri paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia jotkut vinkuu, että nyt on aikaa tehdä mitä haluaa. Miksi on sitten tehnyt valintoja joissa ei voi tehdä mitä haluaa, jos se kerran on niin ihanaa?
En ymmärrä. Minä voin tehdä juuri sitä mitä haluan, eikä tarvitse odotella eläkeikää.
Sinkkumies
Jotkut asiat vaativat pitkän panostuksen. Tuorejuusto on hyvää, mutta niin on pitkään kypsytettykin. Sama koskee viinejä. Tuota lapsiasiaa et koskaan tule ymmärtämään. Se on nimittäin hieno juttu, kun huomaa, että on kasvattanut lapsestaan omillaan pärjäävän. Ei ne lapset katoa elämästä vaikka muuttavat pois lapsuudenkodista.
Kyllä mä sen ymmärrän. Hehkutusta "vapaudesta" en ymmärrä, vaikka parhaat vuodet on hukattu niiden kasvattamiseen.
Enemmänkin kuullostaa, että on eletty vankilassa kun pitää hehkuttaa. Jos taas sanoisi, että mitään en kadu, niin sen ymmärrätäisin oikein hyvin.
Siitä tulee katkeran puheen kuulloista, kun kertoo että nyt on aikaa elää oikeastikin.
Sinkkumies
Oletko varma, ettei se ollut sinun äitisi, joka siinä alunperin kirjoitti?
Miksi ihmiset hehkuttavat lomalle jäämistä vaikka työ olisikin oikein mukavaa? Pitäisikö tällaisten ihmisten olla allapäin, kun tulee tauko töistä?
Tämmöiset ihmiset elävät valheessa, kuten kommentoijakin. Sen halusin sanoa.
Sinkkumies
Psykologisesti on tutkittua, että ihminen yrittää selittää tilanteensa aina parhain päin oli se sitten mikä tahansa. Jos ette usko minua, niin uskokaa edes itseänne fiksumpia.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se porsiminen oikeasti niin tärkeää, että sitten eläkeiässä voi kertoa nauttivansa elämästä?
En ymmärrä.
Sinkkumies
Ei ainakaan minun teksteissäni, ehkä sinun? Ymmärrättekö miten naurettavaa hehkutuksenne on ihmiselle joka voi nauttia vapaudesta 20 vuotiaana. 25 ja 30 vuotiaana jne..
Ollaan sitten eläkeiässä niin vapaata, niin vapaata ;) Voi kyllä me ollaan kateellisia..
Sinkkumies
Lapset asuvat vanhempiensa kanssa noin 20 vuotta. Aika harva tekee lapset yli nelikymppisenä, joten lapset muuttavat pois kotoa ennen vanhempien eläkeikää. Monella se työ vaan vie vapautta, ei sitä pysty tekemään ihan mitä vaan hetken mielijohteesta. Moni lapsetonkin odottaa eläkeikää. Miten ihmeessä sinulta onnistuu hetkessä eläminen, eikö työnantaja päätä kuitenkin ison osan sinunkin ajastasi?
Siivota ja käydä lenkillä + hoitaa elukat.
Näyttäisi naisten perusteet perustuvan musta tuntuu fiilikseen. Mutta kun musta tuntui tehdä lapsia, mutta kun musta nyt tuntuu siltä ja seuraavana päivänä tältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Sinkkumies
Sinkkumies
Lapset asuvat vanhempiensa kanssa noin 20 vuotta. Aika harva tekee lapset yli nelikymppisenä, joten lapset muuttavat pois kotoa ennen vanhempien eläkeikää. Monella se työ vaan vie vapautta, ei sitä pysty tekemään ihan mitä vaan hetken mielijohteesta. Moni lapsetonkin odottaa eläkeikää. Miten ihmeessä sinulta onnistuu hetkessä eläminen, eikö työnantaja päätä kuitenkin ison osan sinunkin ajastasi?
Kommentoin tuon erään kirjoittajan tekstiä jonka mukaan on ihanaa olla nyt eläkkeellä ilman lapsia. No miksi sitten teki lapsia, jos se aika ei ollut ihanaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi naisten perusteet perustuvan musta tuntuu fiilikseen. Mutta kun musta tuntui tehdä lapsia, mutta kun musta nyt tuntuu siltä ja seuraavana päivänä tältä?
Siinä menee parikymmentä vuotta, että lapsihaaveesta päästään vaiheeseen, kun lapset muuttavat pois kotoa. Oletko sinä ihan samanlainen ihminen samoine haaveinesi 20- ja 50-vuotiaana? On myös sanonta aika aikaa kutakin, ja sitä te ette tunnu ymmärtävän.
Asioista nauttii enemmän, kun on kontrastia. Helppo elämä ei tunnu miltään, jos se on aina ollut helppoa. Vapaudesta nauttii enemmän, kun aiemmin on ollut tajoituksia. Herkut maistuvat paremmilta, kun niitä ei syö joka päivä.
Suurimmalla osalla meist on velvollisuuksia, esim töissäkäynti, verojen maksu, yhteiskunnan sääntöjen noudattaminen, vaikka väittäisimme olevamme kuinka vapaita rahansa. Jos sinkkumiehen vanhemmat sairastuisivat vakavasti, hän todennäköisesti tuntisi velvollisuudekseen auttaa heitä joillain tavoin.
Elämässä on velvollisuuksia, mutta se on silti vain elämää. Läheiset, ystävät ja ne hetket, joista nauttii, tekevät elämästä niin ihanan, vaikka välillä joku asia ottaa pattiin rajusti. Olen onnellinen kaikesta tästä ja kaikista velvollisuuksista huolimatta tai ehkä juuri niiden takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Sinkkumies
Sinkkumies
Kommentoin tuon erään kirjoittajan tekstiä jonka mukaan on ihanaa olla nyt eläkkeellä ilman lapsia. No miksi sitten teki lapsia, jos se aika ei ollut ihanaa.
Sinkkumies
Kommentoija kirjoitti, että eläkkeellä on aikaa. Hän kirjoitti myös, että hänellä on puolison kanssa seksiä. Hän kirjoitti, että heillä on aikuisia lapsia, jotka eivät asu enää kotona. Tuo sinun tahallinen väärinymmärtäminen alkaa vaikuttaa siltä, että olet kateellinen heidän seksielämästään, kun sinulla ei sellaista taida olla.
Pyykkiä pesen koneellisen, järjestelen paikkoja, laitan perheelle iltapalan ja sen jälkeen astiat pesukoneeseen peseytymään.
Sinkkumies