Iskiköhän mulle joku flunssan jälkitauti, kun en ehtinyt lepäämään kuumeisena?
Olin juhannuksen aikaan kuumeessa, mutta en kehdannut saikuttaa enempää kuin yhden päivän, koska kesätyöpaikan pomo oli jo tuosta yhdestä poissaolopäivästä erittäin nihkeä.
Hänellä on myös tapana ottaa extraajien (kesätyöntekijöiden) tunnit pois jos joku saikuttaa liikaa tai on muuten vaikea, joten en uskaltanut siksikään olla pois koska tarvitsen kaikki mahdolliset tunnit. :(
Nyt flunssa iski takaisin kahta kauheampana, en pysty tekemään mitään, ihan hirveä olo. Portaiden alas käveleminenkin meinaa tappaa, tuntuu että saan sydänkohtauksen pienestäkin rasituksesta. Sydän hakkaa hulluna ja rintaa puristaa, on myös hengenahdistusta.
Huomenna on pakko mennä varmaan lääkäriin. Pelottaa että tämä on jotain vakavaa ja saan pitkän sairasloman. :( En saa edes palkkaa sairasajalta ja jos joudun taas saikuttamaan, pomo ottaa taatusti ensi kuun tunnit pois.
Kommentit (10)
Kuulostaapa mulkulta pomolta. Haluatko OIKEASTI olla töissä tuollaisessa paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä sydänlihastulehdukselta. Ja vaikka ei olisikaan, niin flunssaan liittyvät sydänoireet ovat aina merkki jostain vakavasta joka pitää tutkituttaa.
Saikkua kyllä tulet saamaan ja paljon, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Olisiko kannattanut levätä silloin kun olit kipeänä?
Olisi kyllä pitänyt, mutta en oikeasti uskaltanut, koska olin sairaana juuri sopivasti juhannuksen aikaan, mikä oli varmaan jo itsessään epäilyttävää.
AP
Mjaa, kyllä minulla tavalliseen flunssaan kuuluu sydänoireetkin rasituksessa. ELi ihan hyvin saatat olla maanantaina työkuntoinen jos et ole kuumeessa (eipä ilman kuumetta saakaan saikuttaa)
Jos ottaa tunnit pois niin sitten ottaa, mutta eipä tuollaisen työpaikan takia kannata terveyttään uhrata. Kävele sossuun jos menetät työsi.
Vierailija kirjoitti:
Mjaa, kyllä minulla tavalliseen flunssaan kuuluu sydänoireetkin rasituksessa. ELi ihan hyvin saatat olla maanantaina työkuntoinen jos et ole kuumeessa (eipä ilman kuumetta saakaan saikuttaa)
Häh? Ilman kuumetta ei saa saikuttaa? Sairaana ollaan töistä pois eli 'saikutetaan' silloin kun ei olla työkykyisiä ja mieluiten silloin kun on suurin riski tartuttaa muut johonkin paskatautiin tms, kuume ei siinä ole mikään ainoa mittari.
Mitä tulee sairauspoissaolojen korvaamiseen niin jo sovituista vuoroista tulee usein maksaa sairausajan palkka lain määräämissä puitteissa, selvittäisin sen. Ja noin muuten tuo pomo ei sinun terveyttäsi mieti joten en asettaisi hänen näkemyksiään oman terveyteni edelle. Pomoja tulee ja menee, terveytesi kanssa olet lopulta keskenäsi.
Mikä tässä nyt on ongelmana? Sairastat huomisen päivän ja menet maanantaina töihin? Ei se flunssa nyt kovin kauaa kestä varsinkaan jos ei ole kuumetta. On taas nuorten työmoraali kohdallaan.
Ei se flunssa nyt päivässä parane joten mieluummin minä ainakin olisin yhden kesän ilman kesätöitä kuin saisin esim puolen vuoden liikuntakiellon sydänlihastulehduksen tai muun takia, tai jopa pahimmassa tapauksessa ikuisia vaurioita, jonkun kusipääpomon takia joka ei muista sinua enää viikon päästä. Mene siis lääkäriin ja jos tulee sairaslomaa niin sille ei voi mitään. Ei tulevaisuus yhdestä kesästä ole kiinni.
Voi olla vaikkapa keuhkokuume. Ei siinä ole mitään muita vaihteohtoja kuin lepääminen. Terveys on tärkeämpää kuin raha. Onko sinulla ketään, siis oikeasti KETÄÄN joka voisi auttaa sinua taloudellisesti? Onko sinun mahdollista hakea toimeentulotukea?
Kuulostaa kyllä sydänlihastulehdukselta. Ja vaikka ei olisikaan, niin flunssaan liittyvät sydänoireet ovat aina merkki jostain vakavasta joka pitää tutkituttaa.
Saikkua kyllä tulet saamaan ja paljon, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Olisiko kannattanut levätä silloin kun olit kipeänä?