Vierailija

Minulla on normaalipainon ylärajaan matkaa 10 kiloa, nyt olen siis ylipainoinen. Normaalisti en tunne itseäni kovin lihavaksi, pullukaksi lähinnä, mutta kesällä on kyllä ikävä olla. Kevyt vaatetus tuottaa päänvaivaa, sillä tiukat vaatteet korostavat pömppövatsaa liikaa ja löysemmät vaatteet ovat kuin teltta. Miehen kanssa olisi niin mukava kulkea kaupungilla, mutta kun on niin epämukava ja ruma olo koko ajan... Vaikuttaa selvästi mielialaan. Masentaa ja kiukuttaa.

Yritän muuttaa hiljalleen elintapoja esim. vähentämällä herkkujen syöntiä, mutta kun kerran en lähde tehodieetille, ei painokaan putoa nopeasti. Tänä kesänä en ehdi suuria tuloksia näkemään.

Miten te muut ylipainoiset pärjäätte kesällä, kun on kuumaa ja tukalaa ja tekisi mieli näyttää edes jollain lailla hyvältä?

• ylös 5
  • alas 2

Kommentit (5)

Vierailija

Itse olen 175cm/136kg ja ei ole ollenkaan tukalaa. Maksimekko päälle ja mukava olla

Vierailija

Hyvin pärjää, pistän ylleni mitä huvittaa enkä mieti että mitäköhän ne randomit ihmiset minusta ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä taasen lähinnä palelen kesällä ja talvella. En usko, että kuumuus liittyy mitenkään painoon. Ei ainakaan mulla.

Vierailija

Miksi pidät väärän kokoisia vaatteita? Ei niiden kuulu olla kireitä eikä telttoja vaan sopivan tuntuisia. Jos vaatteet tuntuvat epämukavilta, ne ovat väärää kokoa, huonon mallisia tai huonoa materiaalia.

Minulla on ylipainoa 30kg. Maksimekko on mukava ja naisellinen (alle toki lahkeelliset housut ettei reidet hankaa), farkkucaprit korostaa kivasti nilkkoja, tunikat ja pidemmät paitapuserot on myös hyviä. Hyvät materiaalit ovat tietysti tärkeitä lämpimällä säällä. Luonnonkuidut on parhaita.

Kesä on myös siitä kivaa aikaa että silloin on helpompi käyttää näyttäviä koruja kuin talvella, roikkukorvikset eivät tartu mihinkään eikä hienot rannekorut katoa hihojen sisään. Kauniilla säällä voi pitää korkokenkiäkin.

Sanoisin että ongelmasi on että itseinho ja se ettet hyväksy itseäsi sellaisena kuin nyt olet. Ettet vain ajattelisi että koska olet lihonut, et ansaitsekaan pukeutua kauniisti ja mukavasti vaan voit pitää hyviä vaatteita vasta kun olet laihtunut? Muista että itseinholla on taipumusta lihottaa. 

Et tiedä, lähtevätkö kilosi suosiolla vai eivät. Missään ei kuitenkaan sanota että sinun pitäisi kärsimällä kärsiä niin kauan kuin olet ylipainoinen. Parempi opetella olemaan itselleen hyvä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat