Suun limakalvolla monta kipeää aftaa, mikä paras ja nopein keino saada ne poistumaan?
Onko kenellekään kokemusta suussa lymyilevistä aftarakkuloista, jotka tulevat ja menevät, mutta ikuinen riesa niistä on ollut koko pitkän ikäni.
Olen kaikki mahdolliset keinot kokeillut niiden hoitamiseksi vuosien varrella, joten en kaipaa mitään tavanomaisia neuvoja ja keinoja niiden hoitamiseksi, ja etenkin estämiseksi niiden tulemiseksi, mutta kaipaan saman kokeneilta aftojen suhteen, että mikä on ollut tepsivin keino, millä ne saadaan pysymään poissa suusta?
Onko kenellekään tehty allergiatestejä tai onko löydetty syitä aftojen ilmaantumisen syyksi??
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oralmedic. Todellinen tehoaine.
Kaikenmaailman apteekin liuokset olen kyllä läpi kokeillut vuosien aikana, mutta nyt en jaksa muistaa, että olenko tuota kokeillut koskaan. Corsedyl-liuos on ollut käytössä, mutta ihan tavis ruokasuola&lämmin vesi sekoitettuna lasiin, ja purskuttelu sillä seoksella on joskus auttanut nopeuttamana niiden paranemista.
Suolavesi yhdistelmä kyllä kirpaisee ensi alkuun purskutellessa, mutta sen jälkeen aftat ikään kuin eivät tunnu kipeiltä syödessä vähään aikaan, mutta eihän tuokaan ole lopullista ratkaisua tuonut ko. ongelmaan.
AP. korjaa ton aineen nimen käytyäni tavaamassa sen lääkekaapin hyllyltä, eli ei Corsedyl vaan CORSODYL, jota tökötän pumpulitikun päällä aftoihin tai painan jonkin aikaa suoraan aftaan, ja kyllä kirveltää mojovasti, mutta vaikka vedet tippuu silmistä, niin teen sen, että saan hetken sen operaation jälkeen rauhan siltä jumalattomalta kivulta syödessäkin ja muutenkin.
Nytkin on ihan hirvee olo suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oralmedic. Todellinen tehoaine.
Kaikenmaailman apteekin liuokset olen kyllä läpi kokeillut vuosien aikana, mutta nyt en jaksa muistaa, että olenko tuota kokeillut koskaan. Corsedyl-liuos on ollut käytössä, mutta ihan tavis ruokasuola&lämmin vesi sekoitettuna lasiin, ja purskuttelu sillä seoksella on joskus auttanut nopeuttamana niiden paranemista.
Suolavesi yhdistelmä kyllä kirpaisee ensi alkuun purskutellessa, mutta sen jälkeen aftat ikään kuin eivät tunnu kipeiltä syödessä vähään aikaan, mutta eihän tuokaan ole lopullista ratkaisua tuonut ko. ongelmaan.
Pakkaus sisältää kaksi hoitoannosta = kaksi vanupuikkoa, jossa lääkeaine on, ja jolla afta käsitellään. Kirvelee aivan älyttömästi, mutta sen jälkeen pystyy syömään ja paranee huomaamatta. Ei toki estä uusia eli kannattaa jopa lääkäriltä kysellä. Kaikki muut apteekin aineet olen todennut tehottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
B-vitamiinikuuri. Suosittelen!
AP. kuittaa ja olen kokeillut b-vitamiinitablettitkin kuin myös foolihappotabuja jne.
Niin enpä sitten tiedä, ovatko auttaneet, kun pitäisi sitten ilmeisesti mussottaa ihan jatkuvasti ko.vitamiineja. Syön kuitenkin monipuolista ruokaa, ettei nyt mitään puutosta pitäisi olla, mutta mistäpä sitä sitten tietääkään, kun en ole sellaisessa testissä käynyt.
Toki voi olla ihan B-vitamiinin puute, se yleinen syy jos niitä jatkuvasti.
auringonhattu uute auttaa mulla kipeisiin aftoihin. Mulle stressi laukaisee niitä :( ja imeskeltävät salmiakit.
Menkat aina räjäyttävät aftat... Lasten hammastahnalla mennään.
näppy kirjoitti:
Kannattaa pyytää lääkäriä tutkimaan keliakia tai itse ostaa apteekista keliakia testin. Runsaasti esiintyvien aftojen taustalla voi olla keliakia.
AP. kuittaa tähänkin, että olen ollut keliakia-tutkimuksissa, ja molemmista päistä olen joutunut letkun päässä olevaa kameraa sisääni ottamaan, niin suihin kuin persesuolen kautta pitkältä matkaa suolistoani, ja ei ole todettu edes verikokeissa keliakiaa.
Laktoosi-intoleranssi on jo todettu vuosikymmeniä sitten, ja sen tiesin jo ennen tutkimistakin, että sehän mulla on, koska suoraan lasista maito ei ole minulle kelvannut sen jälkeen kun puhumaan opin, ja osasin sanoa, että "EN JUO LEHMÄN TISSIMAITOA ENÄÄ!!!!!" Tuon tokaisuni aikoihin elettiin vasta 60-lukua ja ei edes ollut ilmeisesti tiedossakaan tuo laktoosi-intoleranssi herkkyys.
AP. kiittää tuosta keliakiaan liittyvästä linkistä, mutta sitä mulla ei nyt ole vaan todettu niillä tutkimusmenetelmillä, joita on tehty sisältäen myös verikokeita ruoka-aineallergioihin liittyen.
Itsellä lähti siemennesteellä. Pari kolme hoitokertaa (suuhoito) auttoi. Pahimmat oli nielussa mutta sieltäkin lähtivät niska otteella.
HAMMASTAHNAA SENSODYNEEN TAI ELMOXIIN. SLS myös allergisoi voimakkaasti. Löytyy myös kaikista muista pesuaineita.