Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et tee mitään hyväntekeväisyyttä itse, älä vaadi muiltakaan

Vierailija
01.07.2017 |

Älä tule vaatimaan vapaaehtoistyöntekijöiltä ylimääräisiä palveluja. Siellä jokainen tekee sen mitä tekee ja hoitaa perustehtävät, mitkä säännöissä sanotaan. Eikä kenenkään ole pakko siellä tehdä yhtään mitään, jos ei ole sitoutunut hallitukseen, voi olla tekemättä ihan mitään ja lopettaa hommat koska tahansa. Emme ole velvollisia palvelemaan ketään, ette ole maksavia asiakkaita.

Olen kyllästynyt ihmisiin, jotka tulevat vaatimaan palveluksia, joita ei edes ole luvattu tai sääntöihin kirjattu. Jääköön kertomatta, mistä on kyse. Esimerkkejä kuitenkin, en tiedä onko tälllaista, mutta vedän hatusta: Joku menee vapaaehtoisena puistotädiksi. Tullaan vaatimaan, että Nico-Petteri saisi olla iltayhdeksään, vaikka puistotädit ovat viiteen. Toinen esimerkki: Myyjäisiin mennään vaatimaan, että pitäisi olla sitä ja tätä ja otettu huomioon nämä ja nämä allergiat. Anteeksi vain, jokainen tekee sen mitä osaa ja kaupasta voi mennä ostamaan ja vaatimaan erikoistuotteita. Kun on yhtä erikoisruokavaliotuotetta tehnyt, tullaan valittamaan, että miksei ole minun ruokavaliooni sopviaa. Siksi, kun ei ole vapaaehtoisia, joilla olisi sellaiseen resursseja ja osaamista. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko?

Oletko oikeasti sitämieltä että noi vaatimukset olisi ok. jos vaatija tekisi itsekin jotain vapaaehtoista työtä?

Vierailija
2/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko?

Oletko oikeasti sitämieltä että noi vaatimukset olisi ok. jos vaatija tekisi itsekin jotain vapaaehtoista työtä?

Jos tekee itse kaiken, mitä joku vaatii, niin sitten voi vaatia muiltakin. Mutta yleensä nämä vaatijat eivät tee mitään, vaativat vain ja käyttäytyvät kuin asiakas, joka rahoittaisi koko toiminnan. Muuten tyytyy siihen, mitä saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki tutulta kuultu, kun puhelinpalvelu/päivystys on esim. kolmena päivänä viikossa tyyliin 12-15, niin joku soittaa tuohon aikaa ja huutaa, että miksi kukaan ei vastannut eilen puolilta öin, kun oli hätä. Vapaaehtoistyö ei ole hätäkeskuspäivystys. Jos ei voi soittaa, voi lähettää sähköpostiviestin, johon vastataan kun ehditään. Jos on oikea hätä, sitten soittaa hätänumeroon. Muuten hätä ei ole sellainen, mikä ei voisi odottaa. 

Vierailija
4/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuon. Joskus tekee mieli huutaa takaisin, että tajuatko mun palkkatyö on ihan jotain muuta, teen tätä ihan vaan siksi että yhdistyksemme saa käyttövaroja.

Itse saan hommasta tekemisen ilon, mutta oikeasti en ole halukas tekemään enempää kuin olen oman osuuteni.

Mutta sillä rähjäämisellä ei ainakaan lisää vapaaehtoisia hankita ;p

Vierailija
5/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa sitten, että joidenkin järjestöjen sisällä aletaan laskea, että tuo tekee vähemmän kuin tuo. Tällä tavalla saa myös vapaaehtoisia katoamaan. Kun se pienikin apu on tarpeen. Harmi, että näissä ei aina osata puhaltaa yhteen hiileen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi