Vierailija

Omani on 14-v ja jäi 164 cm pitkäksi. Tai oikeastaan lyhyeksi. Oli ysiluokalla luokkansa lyhyin tyttö. Häntä harmittaa. Päättäjäisissä eron huomasi selvästi. Osa jopa päätä pidempiä.

Minkä pituisia teidän tyttärenne ovat lopetettuaan kasvunsa. Taitaa nykynuorten pituus olla aiempaa sukupolvea pidempää.

• ylös 1
  • alas 17

Kommentit (11)

Vierailija

Ihan riittävä pituus. Miksi oletat, ettei enää kasva? Minä olen kasvanut vielä lukiossakin. N40

• ylös 13
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kouluterveydenhoitaja sanoi, ettei hän enää kasva. Ei ole kasvanut pariin vuoteen enää.

Ap

Vierailija

14 v ja ysiluokka? Kai hän nyt lyhin on, kun yleensä ysiluokka päättyy sinä vuonna kun täyttää 16 vuotta. Aika nuorena päätti peruskoulunsa, pari luokkaa hyppäsi yli?

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

164 cm on aivan normaali pituus. Kunhan ei tule ylipainoa, niin näyttääkin pidemmältä.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kouluterveydenhoitaja sanoi, ettei hän enää kasva. Ei ole kasvanut pariin vuoteen enää.

Ap

Minä en tuon ikäisenä kasvanut pariin vuoteen mutta sitten sain viimeisen kasvupyrähdyksen kun olin 19. Pituutta tuli reilu 6cm lisää

Vierailija

Meillä tyttö 162cm. Itse olen 164cm enkä nyt ihan lyhyeksikään itseäni miellä. Toinen tyttö kasvanut jo minun ohi ja kasvaa edelleen.
Tytöt yleensä kasvavat noin vuoden kuukautisten alkamisen jälkeen. Oma pituuskasvuni loppui oikeastaan siihen, , jo kutosluokalla.

Vierailija

Nuoret naiset ovat nykyään melkoisia honkkeleita. Nuorten miesten keskipituus on myös kasvanut muttei läheskään samassa mittakaavassa, empiiiristen havaintojen perusteella. Ihmisellähän ei uroksen ja naaraan pituudessa ole ihannetilanteessa välttämättä ollenkaan eroa. Ennen naisten pituutta verottivat raskas ruumiillinen työ, puutteellinen ravinto ja terveydenhuolto. Nyt nämä kaikki on korjattu ja naiset kasvavat lähes kaiken geeniensä mahdollistaman pituuden. Miehillä vastaavaa spurttia ei tapahdu, koska lihakset ja testosteroni ovat suojelleet miesten pituuskasvua eli lähestyminen maksimipotentiaaliin on tapahtunut jo aiemmin.

Vierailija

Nuoret naiset ovat nykyään melkoisia honkkeleita. Nuorten miesten keskipituus on myös kasvanut muttei läheskään samassa mittakaavassa, empiiiristen havaintojen perusteella. Ihmisellähän ei uroksen ja naaraan pituudessa ole ihannetilanteessa välttämättä ollenkaan eroa. Ennen naisten pituutta verottivat raskas ruumiillinen työ, puutteellinen ravinto ja terveydenhuolto. Nyt nämä kaikki on korjattu ja naiset kasvavat lähes kaiken geeniensä mahdollistaman pituuden. Miehillä vastaavaa spurttia ei tapahdu, koska lihakset ja testosteroni ovat suojelleet miesten pituuskasvua eli lähestyminen maksimipotentiaaliin on tapahtunut jo aiemmin.

Vierailija

Nopeasti on tilanteet muuttuneet, jos 164-senttinen on luokkansa lyhin ja harmissaan. Minä olen 23-vuotias, 160-senttinen ja kouluaikoinani en ollut todellakaan edes lyhin. Eikä tämä pituus toisaalta harmitakaan, oikein sopiva - kuten kaikki muunkinmittaiset varret!

• ylös 13
  • alas 0
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat