IL: Kuusi lasta kasvattaneen yh-äiti Annen tulot putoavat yhtäkkiä 500 e/kk
Niin paljon on typeryyttä tässä jutussa, etten millään ehdi alkaa sitä perkaamaan. Sanotaanko lyhyesti näin, että aiemmin noin tyhmä yh ei olisi selvinnyt 20 ikävuotta kauempaa hengissä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun ei sossu maksa lasten harrastuksia.Muistuu mieleen perhe, jossa isä hoito työttömänä lapset kouluikään asti kotona,
äiti kävi töissä, asumistuki oli massivinen ja lasten harrastukset maksettiin sossusta, kalliit, samoin kuin urheiluvälineet.Tuon äidin luupiikki hoituisi varmaankin 2 vkon Burana kuurilla ja jalkaterän venyttämisellä, ohje löytyy netistä.Hautajaisvaatteita saa 1€/kpl kirpparilta ( itse ostin juuri kengät sillä hinnalla).Sitä paitsi tiedän tapauksen, jossa poika meni äitinsä hautajaisiin punaisessa villapuserossa.Se kun oli ainut vaate T-paitojen ja housujen lisäksi.Ja rahaa ei ollut.Sossu maksoi jo äidin hautaamisen, eikä sitten mitään muuta.
Kyllä sun varmasti kannattais harkita jo lääkärin uraa, kun noin hyvin tiedät tutkimatta, että miten luupiikistä pääsee eroon.
Vierailija kirjoitti:
Nousee taas ihmisviha pintaan kun lukee näitä oaska kommentteja. Hitto soikoon, kyseinen leski tekee pienipalkkaista työtä, lähettelee koko ajan työhakemuksia, koittaa tarjota lapsilleen vähästä edes jonkun kesämuiston.
Mä nostan kyseiselle naiselle hattua että jaksaa ja tekee. Moni tähän juttuun negatiivisesti kommentoiva on itse niin helvetin velliperse ettei olis pyörittämään tollasta ruljanssia.
Minä ainakin nostan hattua ja toivon tuolle perheelle kaikkea hyvää.
Minulla taas nousee ihmisviha, kun ajattelen sinunlaisia ja jutun yh:n tapaisia ihmisiä. Näin erilaisesti ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä myöskään, vaikka en tuomitse kun en taustoja tiedä. Ainoastaan ajattelen omalla kohdalla asiaa. Oleen 40 vuotias ja lapsi jo 4 vuotias, toista ei ole ollut varaa edes ajatella kun olen ollut työtön jo 2 vuotta. Surettaa lapsi välillä kun ei ole ystäviäkään, asumme kaupungin vuokra- asunnossa ja tässä on vain aikuisia juoppoja meidän lisäksi. Päivähoito maksaa 250 e kk isän tulojen takia (tienaa 2100 netto kk) mutta kun maksaa siitä elarit, vuokran yksin (900 e kk) ja muut menot ei ylimääräistä jää.
Tästä nyt ei oikein ottanut mitään selvää. Mutta siis onko sun lapsi päivähoidossa vaikka olet työtön?
Ärsyttää tuo ilyalehtien otsikointivedätys aina näistä xx lapsen äiti ei saa ulkomaanmatkoja tms.
Ikäänkuin se lapsilauman teko maailmaan sinänsä oikeuttaisi johonkin kunniaprofessorin arvoon ja palkkaan ja yhteiskunnan elatukseen lopuksi ikää.
Mutta tämä nainenhan maksoi omaa asuntoa ja käy töissä ja lapsikin on mennyt töihin. Niinhän se taitaa olla, että yhteiskunnan tuet ovat joskus niin suuret, että laiskimmat eivät edes suunnittele töihin menoa.
Kyllä se elämä helpottaa, kun lapset pääsevät opiskeluihin, varmaan ovat oppineet selviämään vähällä, niin pärjäävät ehkä ilman opintolainojakin. joku taho voisi nyt niitä vaatteita lahjoittaa noille lapsille ja muita tarvikkeita, kun niitä varmaan monella on nurkat täynnä.
Onnea hänelle, toivottavasti ahkeruus palkitaan.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kokonaan mutta ihmettelen tuota, ettei ole varaa matkustaa sinne isovanhempien luokse kuin "nuorin, joka saa lipun puoleen hintaan".
Työkaveri osti juuri eurolla pikavuoroon lipun Hämeenlinna - Helsinki-V lentokenttä. En ole itse maksanut pikavuorolipusta 4 euroa enempää enää pariin vuoteen. Käyn usein Tampere -Jyväskylä väliä ja 2-4 euroa suuntaan saa expressbussiin lipun. Nyt ostin junalipun Tampere -Turku ja se maksoi 10,80 euroa. Vähän riipaisi mutta bussiaikataulu ei sovi.
Laajennahan nyt sitä näkökulmaasi taas vähän, mamma! 😃 Sitä elämää kun on ympäri Suomen, ei pääse ihan parilla eurolla, tai kympillä tai kahdellakaan ihan jokainen sinne mummolaan...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousee taas ihmisviha pintaan kun lukee näitä oaska kommentteja. Hitto soikoon, kyseinen leski tekee pienipalkkaista työtä, lähettelee koko ajan työhakemuksia, koittaa tarjota lapsilleen vähästä edes jonkun kesämuiston.
Mä nostan kyseiselle naiselle hattua että jaksaa ja tekee. Moni tähän juttuun negatiivisesti kommentoiva on itse niin helvetin velliperse ettei olis pyörittämään tollasta ruljanssia.
Minulla taas nousee ihmisviha, kun ajattelen sinunlaisia ja jutun yh:n tapaisia ihmisiä. Näin erilaisesti ajatellaan.
Sori. Naimisissa ja yksi lapsi. Mutta olen yksinhuoltaja äidin tytär. Meitä oli 3 kun isukki lähti lätkimään. Joten tirdän kyllä mitä yksinhuoltaja äidin elämä voi olla. Mua taas ällöttää sun kaltaset ihmiset jotka lyö jo lyötyä. Sääli ettei sun kaltasia voi jälkiabortoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori. Naimisissa ja yksi lapsi. Mutta olen yksinhuoltaja äidin tytär. Meitä oli 3 kun isukki lähti lätkimään. Joten tirdän kyllä mitä yksinhuoltaja äidin elämä voi olla. Mua taas ällöttää sun kaltaset ihmiset jotka lyö jo lyötyä. Sääli ettei sun kaltasia voi jälkiabortoida.
Tarkoitin sinua mielipiteesi perusteella, en sen perusteella oletko yh vai naimisissa. Aikuisella ihmisellä on vastuu itsestään ja siitä, että pärjää. En lyö lyötyä, vaan kuulutan normaalin elämänhallinnan perään. 6 lasta on tehty eri isien kanssa, vaikkei ole mitää koulutusta eikä kelpaa muihin kuin hanttihommiin.
Tämän yh:n pitäisi olla äärimmäisen kiitollinen veronmaksajille mutta pelkäänpä, että on sen verran ikävä itsekäs ihminen, ettei osaa olla, vaan pitää kaikkea tukea automaattisena.
Jäin vielä miettimään, että jutussa mainitaan nyt kesätöitä saaneen lapsen autoilu + perheen korkeat sähkölaskut. He siis asuvat okt:ssa jossakin haja-asutusalueella. Perheessä on periaatteessa kaksi aikuista (vanhin kotona-asuva ainakin 18 v., koska ajokortti) ja kaksi nuorempaa lasta. Onko ihan pakko asua sähkölämmitteisessä okt:ssa? Voisiko muuttaa lähimpään taajamaan/ kaupunkiin, jossa työllistyminen olisi ehkä vähän helpompaa, samoin arjen pyörittäminen? Eikä autoa tarvittaisi ihan kaikkeen.
IS:n otsikkohan on ihan valhetta. Nuoremmat lapset ovat saaneet jotain orvoneläkettä X e kunnes saavuttavat tietyn iän. Tämä on ollut perheen tiedossa siitä lähtien kun lasten isä kuoli. Se, että lapset kasvavat ja sitä kautta menettävät orvon edun, ei ole uutinen eikä myöskään otsikon arvoinen aihe.
21
Vierailija kirjoitti:
Nuorimpien lasten isän menehdyttyä.
Tuo on siis pupsautellut maailmaan useamman lapsen vielä ensimmäisten isän kuoltua. Eikä tietenkään nekään isät ole enää perheessä mukana.
Lisäksi naisella on sairauksia, jotka viittaavat suureen ylipainoon. Ei mitään yllättävää tässäkään.
Et siis tiedä mitä tarkoittaa sana 'nuorimpien'? Tässä tapauksessa ne nuorimmat lapset asuu vielä kotona ja heidän isä on kuollut. Vanhimpien, eli ensimmäisten lasten isä/isät on/ovat vielä elossa, joten Anne EI OLE pupsautellut lisää lapsia nuorimpien lasten isän kuoltua, koska ne nuorimmat ovat viimeksi syntyneitä.
Ymmärsitkö?
Annelle toivon valoisampaa tulevaisuutta. Ihmettelen vaan miksei hän saa toimeentulo tukea? Ja milloin tuo asuntolaina on otettu, oliko otettu miehen kanssa yhdessä? Miksei heillä ollut lainaturvaa, joka olisi kattanut toisen kuoleman...
Vierailija kirjoitti:
Nuorimpien lasten isän menehdyttyä.
Tuo on siis pupsautellut maailmaan useamman lapsen vielä ensimmäisten isän kuoltua. Eikä tietenkään nekään isät ole enää perheessä mukana.
Lisäksi naisella on sairauksia, jotka viittaavat suureen ylipainoon. Ei mitään yllättävää tässäkään.
Rautalangasta: Nuorimmat lapset ovat viimeksi syntyneitä. Heidän isänsä on kuollut.
Näin ne tyhmät aina syyttävät yhteiskuntaa omasta surkeudestaan. Onneksi en enää maksa veroja Suomeen.
Aika liioittelulta kuulostaa. Tuo sähkölasku ei voi pitää paikkaansa, minulla on hatara, vanha suoralla sähköllä lämmitettävä talo ja kovimpien pakkasten aikaan sähkölasku on 300euroa kuukaudessa, sisältäen siirron. Ja näitä kuukausia on käytännöss ainoastaa tammi- ja helmikuu, jos nekään. Iten omakotitalossa voi olla lisäksi vastike? Jos talo onkin vaikkapa rivitalo, on söhkölasku sitäkin uskomattomampi. Taidetaan tässä vain kerätä sääliä, ja ilmaksta rahaa
Toivotan kaikkea hyvälle Annelle ja hänen perheelleen, mutta mutta ....
Toivottavasti Iltiksen juttu saa edes yhden nuoren naisen miettimään kuinka paljon lapsia tekee jos ei ole koulutusta, ei hyviä näkymiä vakituiseen työhön jne. Vauvakuume on tietty ihan valtava argumentti ja lapsi kannattaa aina tehdä sinetiksi, jotta parisuhde pysyisi koossa. Mutta oikeasti ...? Vauvakuume on vain tunne, eikä kukaan vastasyntynyt lapsi ole ansainnut niin kovaa pestiä, että pitäisi pitää vanhemmat yhdessä.
Ja miksi näillä ip-lehtien köyhillä perheillä on aina joku sairas tai erityislapsi? Se on journalistinen kysymys. Tässä tapauksessa IS:n toimituksen johdossa on etsitty perhe, joka vetoaa mahdollisimman latteisiin tunteisiin: yh, kuusi lasta, yhdellä joku sairaus, äidillä erimittaiset jalat ja yllättäen skolioosi, viimeisimmän puolison kuolema ... Noissa on ainakin kolme liikaa, ainakin älykkäälle lukijalle.
Ip -lehdet ovat massaviihdettä, eivät tiedonvälitystä, tiedän kyllä sen. Mutta pakkoko niiden on loukata lukijoiden älyä? Tuottaako tällainen juttu ihan oikeasti niin paljon klikkauksia, että se kannatti tehdä?