Stockmann Herkku myydään S-ryhmälle!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sönkötätte täällä???😂 Ei ne herkut ääsmarketeiksi muutu hyvät ihmiset! Omistaja vaihtuu, tuotevalikoimassa tulee joitakin muutoksia ja hinnat halpenee! Ihme tolloja ootte.
T: herkun myyjä."Joitain muutoksia" eli kaikki parempi kuten ankan confit, ranskalaiset myslit, runsaat mätivalikoimat poistuvat ja yleensäkin kaikkien valikoimien kattavuus kärsii pomminvarmasti. Vähitellen sinne aletaan ujuttaa vihreitä, katosta roikkuvia pahvisia ÄSS-kortti-mainoksia ja tuplabonusviikkoja, isot vihreät klubitarrat liimattuna joka tiskiin ja korttilampaat alkavat vaeltaa tarjousten perässä tuulipuvut kahisten, kassa kyselee nolostuttavasti "oletteko omistajaa" ja viimeinenkin pala vienoa luksuksen tuntua on kadonnut. Gotta love it.
Hmm, no toivottavasti ei kuitenkaan. Itse käyn useimmiten S-marketissa, koska minulla ei ole kovin usein varaa herkkuluksukseen, mutta jatkossa kävisin Herkussa useammin, kunhan konsepti säilyisi entisen kaltaisena. Sillä että etukortti käy siellä, on itselleni nykyisessä elämäntilanteessa ihan kohtalainen merkitys.
Ja S-etukortti on muuten ainoa kortti jota olen koskaan vinguttanut, ja otin sen olosuhteiden pakosta. Talous on eron jälkeen niin kireällä että ei vain ole varaa maksaa kortittoman asiakkaan hintoja ruoasta. Olen silti juuri sellainen tällä palstalla vihattu pintaliitäjä, jolle ruoan laadulla ja arjen luksuksella on paljonkin arvoa, ja kulutan pienistäkin tuloista aina osan "luksukseen".
Nimi muuttuu Pultsarin Einekseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stocka väittää keskittyvänsä nyt muotiin ym, mutta muodin kanssahan sillä juuri on ongelmia, kun ihmiset ostavat vain netistä. Käyvät siellä ehkä sovittamassa.
Joo, ja muotipuoli on aivan surkea. Acne, MCQ ja Maje löytyy mielenkiintoisista kansainvälisistä merkeistä, mutta kävisivät katsomassa esillepanoon mallia vaikka NK:lta, niin ehkä mekin saisimme jotain kunnollisia merkkejä ja hyvän valikoiman. Raivostuttaa myös Stockan naisten puolen "varman päälle" sisäänostotaktiikka, joka aiheuttaa sen, että joka merkin rekeissä roikkuu vain samanlaisia mustia ja valkoisia varmanpäälle trikoorättejä "kun nämä varmaan menevät kaupaksi", tai sitten otetaan jotain 10v. sitten huudossa olleita merkkejä, kuten Alexander Wang. Jotenkin todella masentavaa touhua kaikkinensa, ja se esillepano...... apua, oikeammin vissiin 'nurkkaanpiilotus'.
Joo, toi esillepano ja myös myymälän sisustus aiheuttavat kyllä kovasti myötähäpeää. Valikoima samoin syvältä. Onko Suomessa oikeasti niin vähän muodista kiinnostuneita kuluttajia ettei valikoiman ajanmukaistaminen ja esillepanoon satsaaminen kannata? Näyteikkunatkin olleet paskaa laatua jo kymmenisen vuotta ainakin. Muistan ajan, jolloin ne olivat oikeasti visuaalisia ja mielenkiintoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sönkötätte täällä???😂 Ei ne herkut ääsmarketeiksi muutu hyvät ihmiset! Omistaja vaihtuu, tuotevalikoimassa tulee joitakin muutoksia ja hinnat halpenee! Ihme tolloja ootte.
T: herkun myyjä."Joitain muutoksia" eli kaikki parempi kuten ankan confit, ranskalaiset myslit, runsaat mätivalikoimat poistuvat ja yleensäkin kaikkien valikoimien kattavuus kärsii pomminvarmasti. Vähitellen sinne aletaan ujuttaa vihreitä, katosta roikkuvia pahvisia ÄSS-kortti-mainoksia ja tuplabonusviikkoja, isot vihreät klubitarrat liimattuna joka tiskiin ja korttilampaat alkavat vaeltaa tarjousten perässä tuulipuvut kahisten, kassa kyselee nolostuttavasti "oletteko omistajaa" ja viimeinenkin pala vienoa luksuksen tuntua on kadonnut. Gotta love it.
Hmm, no toivottavasti ei kuitenkaan. Itse käyn useimmiten S-marketissa, koska minulla ei ole kovin usein varaa herkkuluksukseen, mutta jatkossa kävisin Herkussa useammin, kunhan konsepti säilyisi entisen kaltaisena. Sillä että etukortti käy siellä, on itselleni nykyisessä elämäntilanteessa ihan kohtalainen merkitys.
Ja S-etukortti on muuten ainoa kortti jota olen koskaan vinguttanut, ja otin sen olosuhteiden pakosta. Talous on eron jälkeen niin kireällä että ei vain ole varaa maksaa kortittoman asiakkaan hintoja ruoasta. Olen silti juuri sellainen tällä palstalla vihattu pintaliitäjä, jolle ruoan laadulla ja arjen luksuksella on paljonkin arvoa, ja kulutan pienistäkin tuloista aina osan "luksukseen".
Laskin joskus että saisin bonusta noin euron kuussa, joten kireällä on talous jos sen takia piti hankkia kortti ja samalla myydä tiedot kaikista ostoksistasi S-ryhmälle. :D
Vierailija kirjoitti:
Akateemisenkaan ei pitänyt muuttua mihinkään. Mutta enpä ole tyytyväisiä kommentteja kuullut kyseisestä paikasta bonnierin alaisuudessa
Ostin postikortteja ja myyjä kysyi, että tarvitsenko niille paperipussin. No en tarvitse, työnnän ne kortit tänne ruokakassiin jauhelihapaketin ja banskutertun väliin.
Marketin kassallakin saa pussin korteille pyytämättä. Terveisiä vaan Bonnierin muutenkin tympeille myyjille!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa ei ole kivijalkaelintarvikemyymälöitä? Aina, kun käyn Euroopassa, haen leivät, leivonnaiset, lihat, vihannekset, jne kivijalkamyymälöistä. Ja kauppahalleista. Miksi Suomessa on vain näitä lama-halleja eli Prismoja ja Citymarketteja?
Etelämmän Euroopan säissä on kiva puikkelehtia kivijalkamyymälästä toiseen. Toista se on Suomen marrasloskassa ja helmikuun paukkupakkasilla. Silloin käytännöllisuus on pop.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
R.I.P. Stockmann kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Se herkkuhab oli joku viimeinen stockan laadukas ja käsittääkseni kannattava osasto?! Nyt on kyllä tonttuilun huippu
Tää on Stockan loppu.
Loput rippeet mitä vielä on jäljellä voisivat myydä Keskisen Vesalle!
Hysss. Älä anna niille ideoita. Vesa Keskinen vielä tajuaa että miksei Tuurin kyläkaupasta voisi rakentaa kopiota Helsingin keskustaan kun Tokmannikin on keskustassa kovin syrjäisessä paikassa.
Ohis, mutta ostin Tokmannilta aivan ihanan IvanaHelsingin paidan!
Asematunnelin S-market ja Ässän Herkku, vai olisiko se melkein Assan Herkku. Samma sak.
Olen tiennyt tämän jo pitkään, muutin Stokan vierestä Espooseen noin 15 vuotta sitten. Joten kävin tottuneesti kaupassa Helsingin Stokalla, kunnes vastaavaa oli tarjolla Espoossa, sitten tuli parempaa tarjolle Espooseen ja enää en ole pitkään edes tullut mieleen lähteä Espoosta Helsinkiin kauppaan....ei edes Stokalle.
Nyt kun käyn Helsingissä, näkymä lähinnä järkyttää, kivijalat on kaikki tyhinä, tilalla on partureita ja kaljabaareja...
Voi av-mammaparat! Nyt loppui hifistely kalliilla sapuskoilla. Tekin joudutte tyytymään nyt vain rahvaan ruualla. Nyyh, nyyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne pystyi menemään, kun halusi vähän luksusta. Vaikea kuvitella, että se viedään nyt pois. Miten Stockmann voi tehdä sellaista?
Tosi harmi. Oli yks mun "turistikohteista". Oli kiva hakea jotain parempaa evästä, mitä ei omasta lähiprismasta löydy.
Mikä estää sinua jatkossa hakemasta Herkusta parempaa evästä?
Toivottavasti ei mikään. Mutta jos valikoimat on samat, niin Sokoksen S-market on lähempänä rautatieasemaa.
Ja miksi luulet, että valikoima muuttuisi s-marketin kaltaiseksi?
S-marketilla on eri hankintaorganisaatio ja tuskin herkun takia sitä muutetaan. Herkku on ollut tappiollinen ja nyt sen pitää alkaa tuottamaan voittoa kuten muukin osuuskaupan osaset. Ei joku prisman asiakas suostu maksamaan jonkun herkutteluja, että silleen.
Eikös Herkku nimenomaan ollut niitä harvoja kannattavia osia Stockasta? Näin mielestäni luin alle vuosi sitten jostain uutisesta. Miksi oletat että Herkun nykyinen asiakaskunta pyrittäisiin korvaamaan Prisman asiakaskunnalla? Samat ihmiset siellä jatkossakin käy, vaikka omistaja vaihtuu, ellei uusi omistaja jotenkin pilaa konseptia ja karkoita asiakaskuntaa. Ja miksi pilaisi, kun se kerran on toimiva ja kannattava jo valmiiksi?
Herkku on tehnyt tappiota jo pidempään. Viime vuonna tuli takkiin 11 miljoonaa euroa. S-ryhmä osti uppoavan laivan ja koettaa tukkia vuotokohdat. Hintojen laskulla koetetaan saada menekki kasvuun.
Apua, ehdinkö käyttämään Stockan lahjakortin siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Se herkkuhab oli joku viimeinen stockan laadukas ja käsittääkseni kannattava osasto?! Nyt on kyllä tonttuilun huippu
Samaa mieltä. Tuntuu, että Stockmannin sisään on ujuttautunut joku taho, joka haluaa järjestelmällisesti tuhota koko yrityksen. Sääli.
Pitäisiköhän kuitenkin ottaa vähän asioista selvää, eikä vain mutuilla. Stokkan Herkku on ollut monena vuonna jo tappiollinen ja siinä syy, miksi myydään pois. Stokka on järjestelmällisesti myynyt "itsestään" sellaisia palasia, jotka eivät ole päässeet edes nollatulokseen. Jatkossa Stokka keskittyy entistä enemmän kosmetiikkaan, muotiin ja kodintuotteisiin.
Ja niille, jotka täällä nyt itkee Herkun muuttumista Prismaksi, niin siitähän ei todellakaan ole kysymys. Herkku säilyy edelleen Herkkuna, mutta hintatasoa saadaan hieman alemmaksi johtuen S-ryhmän toiminnan huomattavasti isommasta volyymista eli logistiikka jne. on paljon suurempaa, jolloin kustannukset ovat myös pienemmät. Eikä sitä paitsi Sokosten yhteyksissä olevat Sokos herkutkaan ole samanlaisia kuin ns. perus S-marketit ainakaan niissä paikoissa, missä itse olen käynyt.
Stokkan Herkkuhan ei itse asiassa ole edes mikään kallis kauppa. Siellä on usein tosi hyviä tarjouksia esim. hevi-osastolla ja lihoissa. Itse kävin torstaina Tampereen Stokkan Herkussa ja ostin tarjouksesta mm. persikoita 2 €/kg, jumboherkkusieniä n. 2 €/kg, kurkkua 80 snt/kg, naudan ulkofilettä 19,90 € ja Gorgonzolaa n. 18 €/kg.
Vierailija kirjoitti:
Yle uutiset: henkilökunta Stockmann Herkusta eli 800 työntekijää (!!!!) siirtyy vanhoina työntekijöinä S-ryhmän palvelukseen. Miten helvetissä yhdessä ruokakaupassa on voinut olla noin paljon henkilökuntaa! Ei ihme, jos ei kannata. Noista iso osa varmaan saa kenkää tai pääsee jonnekin lähiön Alepan kassalle tuuraamaan.
Et kai ihan tosissasi luule, että Stokkan Herkkuja on vain yksi?! Herkkuja on Suomessa tällä hetkellä 7, joiden lisäksi työntekijöitä on jossain muistaakseni Vantaalla tms. tekemässä niitä Herkuissa myytäviä Stokkan omia tuotteita, salaatteja jne.
Kannattaako kommentoida, jos ei ole mitään käsitystä asiasta?
Eikös Herkku nimenomaan ollut niitä harvoja kannattavia osia Stockasta? Näin mielestäni luin alle vuosi sitten jostain uutisesta. Miksi oletat että Herkun nykyinen asiakaskunta pyrittäisiin korvaamaan Prisman asiakaskunnalla? Samat ihmiset siellä jatkossakin käy, vaikka omistaja vaihtuu, ellei uusi omistaja jotenkin pilaa konseptia ja karkoita asiakaskuntaa. Ja miksi pilaisi, kun se kerran on toimiva ja kannattava jo valmiiksi?