Tehdäänkö Suomessa ollenkaan kuskusta?
En ole huomannut kauppojen hyllyillä ainakaan että olisi.
Jos ei niin miksi ei? Vehnäähän se on ja kotimainen lähiruoka olisi hyvä vaihtoehto.
Kommentit (16)
On kauppojen hyllyillä. Meillä syödään viikottain ja myös vantaalla usein tarhassa lapsilla couscousia.
Lämpiminä lounasruokina se on suosittua ainakin Tallinnassa :)
No ranskalaista, italialaista ja saksalaistahan ne näyttäisi olevan.
Vierailija kirjoitti:
Niin onko Suomessa valmistettua?
Niin sitä tässä just hain, kiitos sinulle.
Eipä taida olla. Risellalla kyllä on mutta onko suomalaista?
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla. Risellalla kyllä on mutta onko suomalaista?
Ranskalaista foodien perusteella.
Onko jollain muutes hyvää reseptiä siihen keltaiseen kasvis-kuskusiin? Se on niin järjettömän hyvää, Finduksella löytyy pakasteena mutta kallista siihen nähden, että kyse on hyvin halvasta raaka-aineesta.
Oisko kuskusin menekki niin heikkoa täällä että ei kannata. :-(
Tehdään. Pönttöön, pusikkoon, huussiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain muutes hyvää reseptiä siihen keltaiseen kasvis-kuskusiin? Se on niin järjettömän hyvää, Finduksella löytyy pakasteena mutta kallista siihen nähden, että kyse on hyvin halvasta raaka-aineesta.
Keitettyä kuskusta n. puolet, keitetyt linssit, rapsiöljy, parsakaali, vihreä papu, punainen paprika, porkkana, sipuli, munakoiso, valkosipuli, auringonkukkaöljy, suola, sokeri, chili, kurkuma, kaneli ja mausteuute.
Nopeusko siinä yleensä viehättää? Olen jonkun kerran kokeillut mutta en oikein ole innostunut.
Moniko muuten käyttää ohraa?
Kuskus tehdään kai tavallisesti durum-vehnästä, jota Suomessa ei ilmastollisista olosuhteista johtuen kasvateta kaupallisesti. En tiedä, voisiko kuskusta valmistaa tavallisesta leipävehnästä.
Vierailija kirjoitti:
Nopeusko siinä yleensä viehättää? Olen jonkun kerran kokeillut mutta en oikein ole innostunut.
Moniko muuten käyttää ohraa?
Ohrahelmet on kanssa hyviä, sitä käytän myös välillä.
Kuskus on vaan niin hyvää kun sen maustaa itämaisilla mausteilla ja tulista itse maustamaa kermaviilikastiketta. Ap
Oikeastiko on olemassa ruoka nimeltä "kuskus?" Miksi sille on sellainen nimi annettu, eikö ne yhtään ajatelleet miltä se kuulostaa?
No ihan kaikista kaupoista löytyy.
Terkuin yhden kuskus-fanin äippä