Suomalaisten perheiden talousahdinko ajaa perhesurmiin? Onko se viimeinen pisara tragedioille?
Taas yksi.
Koska hallitus herää siihen, kuinka ahtaalla ihmiset ovat velkojensa kanssa sinnitellessään.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Wanha keskustelu, MUTTA. Suomalaisia ei aja perhesurmiin mikään taloudellinen ahdinko vaan nämä henkiset suorituspaineet ja negatiivinen ilmapiiri! Itse alan olemaan hyvin lähellä itseni satuttamista vaikka olen hyvässä työssä, minulla on mies, autoja, koiria, talo, lapsia: halusin tämän kaiken, vaan en p*rkele ehdi olemaan hyvä vaimo, siivooja, talonmies, äiti, sisko, lapsi, työntekijä! Ei ole vuorokaudessa tunteja tarpeeksi! Olen usein 10h töissä jonka jälkeen minun pitäisi jaksaa tehdä muutakin vaan kun en jaksa, työstä ei tule kiitosta ja vaikka olet kuinka ollut rakastava ja johdonmukainen äiti niin nuo lapset on pieniä Hitlereitä! En jaksa enää välittää itsestäni tai kodistani tai autoistani tai koiristani, kohta en jaksa välittää töistäni ja pian en jaksa enää välittää perheestäni! Toivottavasti älyän ottaa hengen vain itseltäni kun sen aika on! Ja kaikki tämä vain siksi, että meille on syötetty ahdas muotti täydellisestä työntekijästä, vaimosta, lapsesta, ihmisestä, koirasta, kodista ja kun muottiin ei mahdu, paineet kasautuu ja helpoin tie on ottaa henki vex!
Jep jep. Aloita elämäsi konmaritus vaikka luopumalla koirasta niin on yksi suu vähemmän ruokittavana.
Vierailija kirjoitti:
Wanha keskustelu, MUTTA. Suomalaisia ei aja perhesurmiin mikään taloudellinen ahdinko vaan nämä henkiset suorituspaineet ja negatiivinen ilmapiiri! Itse alan olemaan hyvin lähellä itseni satuttamista vaikka olen hyvässä työssä, minulla on mies, autoja, koiria, talo, lapsia: halusin tämän kaiken, vaan en p*rkele ehdi olemaan hyvä vaimo, siivooja, talonmies, äiti, sisko, lapsi, työntekijä! Ei ole vuorokaudessa tunteja tarpeeksi! Olen usein 10h töissä jonka jälkeen minun pitäisi jaksaa tehdä muutakin vaan kun en jaksa, työstä ei tule kiitosta ja vaikka olet kuinka ollut rakastava ja johdonmukainen äiti niin nuo lapset on pieniä Hitlereitä! En jaksa enää välittää itsestäni tai kodistani tai autoistani tai koiristani, kohta en jaksa välittää töistäni ja pian en jaksa enää välittää perheestäni! Toivottavasti älyän ottaa hengen vain itseltäni kun sen aika on! Ja kaikki tämä vain siksi, että meille on syötetty ahdas muotti täydellisestä työntekijästä, vaimosta, lapsesta, ihmisestä, koirasta, kodista ja kun muottiin ei mahdu, paineet kasautuu ja helpoin tie on ottaa henki vex!
Millaiset kelit porvoossa? Onko kylmä?
Pue päälle hyvin kun menet ulos.
Perhesurmat ovat päästään sairaiden narsistien tekemiä. He kuvittelevat olevansa oikeutettuja päättämään muiden elämästä. He liikkuvat tuolla vapaina, on se ongelma, eikä hallituksen politiikka, vaikka kuuluisivat hoitolaitoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan EI. Vaikka ylenmääräiselle siivoamiselle, ja jos lapsille ei kelpaa esimerkiksi laittamasi ruoka, niin älä tarjoudu tekemään uutta, vaan anna leipää.
Ja varsinkin sukulaisten asiat voit unohtaa niin kauan, kun on omissakin tekemistä. Ei kenenkään tarvitse olla superihminen.
Murha on murha, oli syy sitten mikä tahansa!
^Tuon takia en itse halua lapsia. Elämä onnistuu hienosti ilmankin; miksi ajaisin itseni äärimmäisten paineiden äärelle yrittämällä hampaat irvessä saada "kaiken"?
Sinulle, 31, kehotan kuitenkin että hakeutuisit terapiaan noiden äärimmäisten ratkaisujen sijaan.