Keskiajan vauva.fi
Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?
Kommentit (1974)
Savupirttien lyhytvuokraus saatava kuriin.
Onkos niihin linnanherran sepän takomien siveysvöiden lukot miten vaikea tiirikoida?
Ruotsi-Suomen kaunein mäkitorppa OFFICIAL
Vierailija kirjoitti:
Onko ainut keino löytää morsian avioitua serkun kanssa? En haluaisi muuttaa poiskaan täältä Kainuun perukoilta.
Vai sukurutsaa vielä haaveilet, ruoja! Ei pappi tuollaisia vihi, tiedät itsekin että edes neljänsiä pikkuserkkuja ei saa naida. Se on Jumalalle iljetys.
Olen kuullut että jossain kaukana maustemaassa on uusi pakanauskonto joka kyllä sallii tuommoiset ja jopa monta vaimoa miehelle. Kyllä on lujia uroita kun sen määrän nalkutusta kestää, ei voi muuta sanoa. Ja millä ne pitää ne vaimonsa tyytyväisenä, kaikkihan tietää naisten olevan miehiä himokkaampia?
Paljasjalkamunkki kertoi käyneensä pyhiinvaelluksella pyhän Jaakon kaupungissa ja niitä on siellä lähellä, paikassa jota sanotaan al Andalusiksi ja niitä ihmisiä maureiksi, mitä tuommoiset pakanalliset sanat sitten meinaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lykkäs myrcyn. Kissa perhana synnyttäny kaheksanpäisen poikueen. Hyvä kissa on ollu, hiiret pitäny loitolla ja lämmittäny kylkee talvella. Mittää en raaski niille pienille villasille tehä. Ukko lähti jo monta vuodenkiertoa sitte nuoremman matkaan ku ei minua tiineeks saanu sit millää. Elukoitten kanssa oon ollu ja pärjänny joten kuten. Kylillä kahtovat pitkään ja kuiskivat keskenää ku pitävät vissii jonnain lusiferin kaltasena ku en jouva pyhinä ristuksen palvojaisiin elukoitten hoijolta. Mihin minä nuo kissapojat laitan? Kukkaa ei huoli niitä ku pelekeevät pirunkissoiks. Tietäskö kukkaa mitä tehä?
Nyt kerro suuri ihme että ristus näyttäyty sinulle unessa ja sanoi että nämä pennut on siunatut hänen merkillä ja tuo vaurauden siihen taloon johon ne otetaan, kyllä kissat käy kaupaksi ja vielä saat niistä maksun.
Vaan tuo se on jumalanpilkkaa eli rienausta. Roviolle joutaisitte molemmat.
Oletteko pesseet pimeitä kymmenyksiä.
Minulla syntyi tämä kahdeksas lapsi puo edellä. Kysyisinkin nyt, lieneekö vaihdokas vai vallan riivattu? Taatollani oli tapana sanoa että lapsi suolle vietäköön, puulla päähän lyötäköön ja herra miehelleni tätä ehdotin, mutta hän piti sitä kovin pahana, kun pappikin on sellaista vastaan niin kovin ollut. Vaikkei tuo ole vielä edes kastettu. Näyttää vielä niin ylen vahvalta, useinhan noista ei ole eläjiksi, minultakin on kuollut neljä, mutta tämä nyt sitten on vahva. Siitäkin epäilen, että jos kumminkin on riivattu.
Voisin tietysti nukkua sen kuoliaaksi kuten naapurin Matleena teki omalle kampurajalkana syntyneelleen. Siihenhän ei ole papillakaan mitään sanomista, kerrankos sitä väsynyt äiti unissaan kierähtää pienokaisen päälle. Miten olette menetelleet näissä tilanteissa, tukehduttaneet sen ensin pieluksella ja sitten vaan sanoneet että kierähditte, vai kierähtänyt vaan suoraan päälle?
Tietysti sen voisi sitten isompana viedä metsään ja sanoa että sudet veivät kun oli paimenessa, mutta suotta sitä sitten olisi elättänyt vuosia. Ja jos se kuolisi nyt, voisin saada vallasväen lapsen imetettäväksi ja monta kappaa ruista eli vehnääkin, ties vaikka suolalihaa ja ihan voita.
Meidän piika on valittu vuoden Miss Karjakoksi!
Vierailija kirjoitti:
Meidän piika on valittu vuoden Miss Karjakoksi!
Roteva ja pulska, punaposkinen ja nauravainen, täydellisyyttä hipova. Ruottin puolelta tullutta kehuttiin, jotta on kaunis kuin enkeli. Niin laiha ruipelo oli, melkein ilmahan nousi tuulenpuuskassa. Ei ole läskiä pöydässä sielläpäin. Ei sitä valittu edes 10 parhaimman joukkoon. Paras voitti.
Sepän takomia rautakypäriä myytävänä. Kymmenen lujaa niittiä per kypärä. Paljon lujia kilpiä. Kestävät itämaiden miekat. Varastossa moninaisia kidutusvälineitä, tule ja ihastu. Peukaloruuvit puoleen hintaan.
Pappi toi uutisia maailmalta. Ristus on luvannut rauhan koko maailmalle ja kaikkialle hyvä tahto. Vihdoinkin meille ihmisille on luvassa toivo. Ryssäläinen kauppamatkustajakin Igor sanoi, että rauhan ajat ovar tulossa.
Siellä ryskien maassa tsaari onniin paha mies, jotta tuohon en usko.
Se tsaarihan haluaa tyhjentää koko viereisen maan sotimalla. Sitten ne asukkaat muuttaa kaikki pois sieltä maasta muihin maihin ja sitähän se tsaari just haluaa.
Mua niin ärsyttää kun gängi täällä ei osaa scribata cunnolla. Se on KIRIA, HWCHTIKW ja TAMMIKW.
Terquin
Mika A.