Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiajan vauva.fi

Vierailija
29.06.2017 |

Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?

Kommentit (1957)

Vierailija
1761/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, on kyllä huojentavaa kuulla, ettei kyse ole noituudesta.

En vielä haluaisi roviolle, kun olen vasta 19 vuoden ikäinen.

Vierailija
1762/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siveiden ja rikkaiden nuorten naisten vanhemmilla on niin tiukat vaatimukset puolisolle? Olen iskenyt silmäni kauniiseen pyöreään aatelisneitoon, ja mielestäni sellaisen kyllä ansaitsen. Silti kyläläiset ovat sitä mieltä että minun, normaalipainoisen nuoren peltotyömiehen, pitäisi tyytyä laihaan ja rahattomaan kyökin piikaan. Olen mielestäni ansainnut pullean aatelisen!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi keksiä lapselle nimi, kun ei ole vielä kuollut. Kolmas kesä aluullaan. Ajattelin Antiksi laittaa.

Vierailija
1764/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö halvalla käytettyjä siveysvöitä? Pitäisi lähteä ristiretkelle Pyhään maahan ja en oikein luota vaimoon.

Mikä synti sinulla niin iso on että täytyy lähteä pyhitettäväksi naimaikäinen vaimo jättää muitten varaan?

Naapurin ketalepoika paljasti papille että Tapiollen ja Ahdillen olin uhreja vienyt ja Ukon maljan juonut, vaikka Ahdillen en ollut mitään vienyt. Pappi sanoi että epäjumalanpalvelija joutuu tuliseen pätsiin mutta pyhiinvaellus voi pelastaa. Mitäs itse tekisit?

Vierailija
1765/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siveiden ja rikkaiden nuorten naisten vanhemmilla on niin tiukat vaatimukset puolisolle? Olen iskenyt silmäni kauniiseen pyöreään aatelisneitoon, ja mielestäni sellaisen kyllä ansaitsen. Silti kyläläiset ovat sitä mieltä että minun, normaalipainoisen nuoren peltotyömiehen, pitäisi tyytyä laihaan ja rahattomaan kyökin piikaan. Olen mielestäni ansainnut pullean aatelisen!!!

Paree on sun lähteä kaukomailta emäntää hakemaan. Siellä osaavat arvostaa vaikka oisit köyhimys tai rupulitaudin runtelema.

Vierailija
1766/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa haihattelemasta siinä ja mene kyntämään, sitten muitten mukana kaskenpolttoon ja naurista kylvämään. Kyökkipiikaa kiität kauniisti sapuskasta, tietenkin kiität ensin Jumalaa.

Vierailija
1767/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi keksiä lapselle nimi, kun ei ole vielä kuollut. Kolmas kesä aluullaan. Ajattelin Antiksi laittaa.

Jussi sopisi paremmin 

Vierailija
1768/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä kaukomailla juuri riivaa se kammottava tauti!

Vierailija
1769/1957 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö halvalla käytettyjä siveysvöitä? Pitäisi lähteä ristiretkelle Pyhään maahan ja en oikein luota vaimoon.

Mikä synti sinulla niin iso on että täytyy lähteä pyhitettäväksi naimaikäinen vaimo jättää muitten varaan?

Naapurin ketalepoika paljasti papille että Tapiollen ja Ahdillen olin uhreja vienyt ja Ukon maljan juonut, vaikka Ahdillen en ollut mitään vienyt. Pappi sanoi että epäjumalanpalvelija joutuu tuliseen pätsiin mutta pyhiinvaellus voi pelastaa. Mitäs itse tekisit?

Kakarat jättäisin anopin hoitoon, akan ottaisin mukaan pyykkiä pesemään ja ruokaa tekemään, siveysvyön hänelle hankkisin silti, monenlaista syntistä ketkua voi tuppautua samaan seurueeseen.

Vierailija
1770/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Conquistadorit, tomaatit, perunat, sohva. Skarpatkaa nyt vähän.

Karppaus ainakin oli jo keksitty...eikö?

Vierailija
1771/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää iltaa cizcod ja welijed! Kertokaa pas onko se paljon puhut tu KAF FI  vaa rallista?

Keskiajalla ei kahvia tunnettu.

Tää onki vauva-aika...

Vierailija
1772/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hää tarjoiluja teillä on ollut? Meidän tytär menee Iisakki Iisakin pojan vaimoksi. Nyt pitäisi keksiä jotain hienoa. Rotatkin kävi syömässä nauriit. Meillä on sentään lehmä josta saadaan maitoa.

Paljon simaa ja kaljaa ainakin

Vierailija
1773/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kalja jo mainittu aiemmin!?

Vierailija
1774/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet nyt vaan iite havittelis emäntää kaukomailta, kun muille tommosia tarjoilet, muutenki niin kiinnostunut niiden kulkutaudeista.

Parempi ottaa eukko omalta kylältä, jos vielä saat!

Vierailija
1775/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuommoista röyhkeyttä voi olla edes unissaan! Jalkapuu on oikea paikka tuommoiselle!

Vierailija
1776/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulitteko, jotta Turun linnaan oli päässyt vettä jostain sisälle ja vesi oli lorotellut alempiin kerroksiinkin. Joku siellä puljannut veden kanssa tai kylpenyt.

Vierailija
1777/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhlä renki ilveili navetan siivouksessa kun lehmät on laitumella. Irvisteli naamaansa sontaluukusta ja sano että tulevaisuudessa ihmiset katsoo sontaluukusta huvikseen ja tarkkaavat maailmanmenoa. Kontallaan oli pöljä ja näytti että näin siitä sontaluukusta näkkyy. Kyllä sitäki älyn vähyys nakkelee.

Vierailija
1778/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä saatte miestenne haarniskat pysymään ruosteettomina? Olen yrittänyt ankan rasvaa, ei oikein toimi.

Vain murto-osa keskiajan miehistä käytti haarniskaa ollen siis sotilaita.

Haarniska kallis, omaisuuden veroinen. Nahkaa jos virittelee kehykseen ettei ihan itseluottamus mene.

Vierailija
1779/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa sontaa kuormallisen Turun linnasta. On parempaa tuottamaan kasvua kuin köyhien kyläläisten sonta. Syövät linnassa hyvin.

Vierailija
1780/1957 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet nyt vaan iite havittelis emäntää kaukomailta, kun muille tommosia tarjoilet, muutenki niin kiinnostunut niiden kulkutaudeista.

Parempi ottaa eukko omalta kylältä, jos vielä saat!

Kyläläiset alkavat olla niin samannäköisiä, kun aina otetaan akka samalta kylältä. Joku taika siinä lienee, kun ollaan kohta kaikki serkkuja keskenään. Siksi etsin eukkoa kauempaa itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme