Tytön nimeksi Jael?
Mun mielestä kaunis nimi ja haluaisin raamatullisen nimen. Siskonsa nimi on Ruut.
Sopisiko Jael ja Ruut sisarusten nimiksi?
Kommentit (16)
Ensimmäinen mielleyhtymä jaella.. Mitä nyt kukin sitten
Mun mielestä kaunis ja erikoisempi mut voit varautua siihen et tavissuomalaiset ei hyväksy tuollaista, kun pitäis olla Vanessa Jessica.
Hyvin yleinen Israelissa, kuten varmaan tiesitkin. Ruut on uskisten ikäsuosikki. Raamatusta löytyy muitakin kauniita: Ester, Iisebel, Eeva, Saara, Rebekka!, Lea, Maria, Magdalena...
Vierailija kirjoitti:
Älä please kiusaa lasta. Vaikea mieltää Jaelin tytön nimeksi.
Mun mielestä kaunis nimi. Jaelko muka miehen nimi? 😳 Ap
Jaël nimeä olen kuullut vain ranskalaisilla lapsilla, ja jotenkin yhdistän sen juutalaisuuteen. Luulisi tulevan sekaannuksia onko kyseessä Joel . Rakel, Rebekka ja Saara on kivoja nimiä raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleinen Israelissa, kuten varmaan tiesitkin. Ruut on uskisten ikäsuosikki. Raamatusta löytyy muitakin kauniita: Ester, Iisebel, Eeva, Saara, Rebekka!, Lea, Maria, Magdalena...
Kuka antaisi lapselleen nimeksi Iisebel? Oli ilkimyksen nimi. Vähän kuin antaisi pojalle nimeksi Juudas Iskariot.
Rupesin miettimään, että oletko aivan varma, että se on naisen nimi.
Ilmeisesti ette ole (ortodoksi-)juutalaisia. Jos olisitte, et kysyisi täältä mitään.
Vrt. Ariel, juutalaisessa kulttuurissa miehen, mutta kristillisessä ja esim. Disneyllä, naisen nimi.
Miten olisi Hanna tai Lea, molemmat vanhatestamentillisia juutalaisia nimiä ja ehdottomasti naisen nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaunis nimi. Jaelko muka miehen nimi? 😳 Ap
Minulle tuli Jaelista ensin mieleen Joel. Miksei esimerkiksi Raakel käy tai Ester?
Ihan kaunis nimi. Tiedän yhden Jael-nimisen ihan suomalaisen naisen.
Kirjailija Leena Landerin aikuisen pojan nimi on Jael.
Vrk:n mukaan tuota nimeä on enemmän naisilla (Suomessa siis).
Tiedän erään Jael-nimisen naisen, sukujuuret on Israelissa. Mielestäni nimi on tosi kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka antaisi lapselleen nimeksi Iisebel? Oli ilkimyksen nimi. Vähän kuin antaisi pojalle nimeksi Juudas Iskariot.
Iisebel taisi olla pahempikin kuin ilkimys. Iisebel=Isabella.