Kuinka joku voi käyttää tamppooneja ja siteitä...?
Tuoreena kuukuppilaisena ihmetyttää, sillä niitä minäkin olen käyttänyt 15 vuotta!!! Enää en niitä käyttööni ottaisi, en sitten millään..on tää vaan
ihanaa, menkatkin muuttui oikeastaan ihan kivaksi jutuksi :)
Kommentit (11)
Ei kuukupin laittaminen sen ällömpää voi olla kuin tampoonin tunkeminenkaan. Samaan osoitteeseenhan ne menee.
T. Eräs jolla ei k-kuppia, mutta ehkä vielä joskus
Miten kuukuppia käytetään ja paljon se maksaa??
Kaadat kupillisen pannulle ja paistat!
pois. Ei terveyden kannalta mitään merkitystä.
t.11
(mulla on joskus 10v sitten ollut kierukka, ties minkälainen, ja vuoto oli silloin kahta kamalampaa)
Laittakaa googleen hakusanaksi kuukuppikunta, niin johan aukeaa.
Minäkin olen sitä käyttänyt, mutta mulle se ei suureksi suureksi pettymyksekseni käy :(( En pysty virtsaamaan, kun se on sisällä, sillä se painaa virtsaputkeeni todella pahasti.
Tampoonikin vaikeutti pissaamista, mutta ei näin paljoa.
Mutta kokeilkaa muut! Suurimmalle osalle se käy todella hyvin.
Kierukassa on vähiten hormoneja verrattuna muihin hormonivalmisteisiin (pillerit, kapselit) Vaikuttaa " paikallisesti" . Perimmäinen syy miksi kuukautiset taukoilevat, siihen en osaa vastata. Kuparikierukka saattaa aiheuttaa erittäin runsaita kuukautisia. Hormonikierukkaa käytetään hoitona erittäin runsaisiin kuukautisiin.
En voi käyttää pillereitä (useampaan kertaan yrittänyt viimeisten 15v aikana) ja nykyiseksi ehkäisyksi on jäänyt kondomi.
Täytyykin hakea enemmän tietoa tuosta hormonikierukasta, vaikkakin hormonaalinen ehkäisy hirvittää kovasti.
t. 11/13
Mutta säälittää jotenkin ne joille kuukuppi kävisi, mutta eivät tiedä siitä tai eivät uskalla koittaa.
Kivoiksi eivät menkat ole muuttuneet, mutta kyllä tämä käy kupin kanssa paljon helpommin.
t. juuri käytössä...