Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukauden palkka tuli tilille: 2600€, siivooja.

Vierailija
29.06.2017 |

Kaksi viikkoa töissä ja kaksi viikkoa vapaalla.
Lomapäiviä kertyy joka kuukausi 2, 5 pvää.
Olen 6 viikkoa vapailla ja se kuluttaa 20 lomapäivää.
Lukekaa sitä pakkoruotsia ja opetelkaa kieliä. Pääsette laivoille töihin ja vapaata on hyvällä paikalla oikein sopivasti.
Toki työ on välillä raskasta enkä mitenkään voi olla töissä täyteen eläkeikään saakka, mutta pitämällä itsestä kuitenkin huolta, ei tähän ihan romutu.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tuolla palkalla alentuisi siivoamaan.

Vierailija
2/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi pitäisi opetella vielä pakkoruotsia. Sori, aivan liian pieni kompensaatio siivoamisesta + ruotsin kieleen sekaantumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua laivalle töihin. Tämä toimistosiivous on ihan mukavaa ja sopivaa minulle, ihan kohtuullisen palkankin saan koska olen erään metallifirman listoilla enkä siivousketjun kyykytyksessä.

Vierailija
4/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtis kilon kappaleinakaan laivalle töihin.

Vierailija
5/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko tienaa kanssa saman verran. On laitosapulaisena vuodeosastolla.

Vierailija
6/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa sitä pakkoruotsia ja opetelkaa kieliä. Pääsette laivoille töihin ja vapaata on hyvällä paikalla oikein sopivasti.

Toki työ on välillä raskasta enkä mitenkään voi olla töissä täyteen eläkeikään saakka, mutta pitämällä itsestä kuitenkin huolta, ei tähän ihan romutu.

Tuon palkan sain jo 16v kesätöissä.

Vierailija
7/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että työstä maksetaan!

Vierailija
8/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkkatyöhön en lähtisi laivoille. 2600 on se mitä minulle jää opiskelijana käteen kun teen 3 päivää töitä viikossa.

Vierailija
9/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti mutta olen tähänKIN liian vanha.

Vierailija
10/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä tuohon hintaan haluaisi olla perheestä erossa ja siivota laivan sotkuja. Mieluummin teen vähän pienemmällä palkalla ja olen yöt kotona.

Vierailija
11/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilille nettona tuon verran kuukaudessa? Mielenkiintoista.

ohis

Vierailija
12/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hyväpalkkaista porukkaa kaikki!

Että ihan päivässä tienataan tuhansia, kesätyössäkin ja laitosapulaisena. En nyt oikein usko, taitaa olla niin että aika kultaa muistot monilla.

Minusta tuossa on hyvin vapaa-aikaa. Eikä tarvi kököttää tunteja työmatkoihin.

Tässä kun muistelen aikaisempia keskusteluja niin enämpi on valiteltu pieniä palkkoja ja sitä ettei rahat riitä.

Siivoojan palkka aplla ihan hyvä.

Työ tuskin kovin rasittavaa.

Paljonkohan sille pitäisi sitten maksaa jonka mielestä pitää " alentua" töihin...

Vierailija
13/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Niiin. On ollut samassa paikassa töissä yli 30v.

Vierailija
14/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Teen mieluummin omaa alani tasoon nähden alipalkattua työtä pienessä firmassa katsellen samaan aikaan isojen firmojen paikkoja. Vaikka onkin tylsää istua samassa paikassa 7,5 tuntia ja ylityöt päälle lähes ilman mitään liikuntaa, teen mieluummin sitä. Laivalla olisi varmaan kiva olla vähän aikaa tyynellä kelillä, mutta en usko, että niitä oksennussotkuja ja myrskyjä jaksaisin pitkään, vaikka merisairaustaipumusta ei olekaan. Olet palkkasi ansainnut :). Ei tuohon kaikista ole. Vasta yksi tuttu keskeytti kalastusreissunsa, eli hupireissun, kun ei kestänyt meren tuulia. 

Vierailija
15/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänkoulun eskari?

Vierailija
16/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako ne kaikki SOL:n mustaihoiset ruotsia, joita aina Siljalle tulee sen jälkeen, kun laiva on tullut satamaan? 

Vierailija
17/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin ap tienaa kuin minä. Itse teen kolmivuorotyötä tehtaassa jota inhoan suuresti. Voisin muuten tehdä samaa ku ap, mut en pystyis siivoamaan oksennuksia enkä kestä jos laiva keinuu.

Vierailija
18/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Niiin. On ollut samassa paikassa töissä yli 30v.

Laitosapulaisen palkka ~5000€/kk, älä nyt viitsi?

Vierailija
19/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako ne kaikki SOL:n mustaihoiset ruotsia, joita aina Siljalle tulee sen jälkeen, kun laiva on tullut satamaan? 

SOL:n siivoojat eivät ole varustamon palkollisia, vaan yllättäen SOL:n listoilla. He ovat nd. rantasiivoojia, jotka lähtevät aina pois laivasta kun se lähtee satamasta.

Erikseen palkataan hyttisiivoojia laivalle, jotka työskentelevät siellä työvuoronsa kokonaan.

Heiltä vaaditaan kielitaitoa, merimiehen lääkärintodistus (jota ei kakki saa) sekä turvallisuuskoulutus.

Merenkäynti ei tässä Itämerellä ole niin kovaa etteikö töihin pystyisi. Olette varmaan katsoneet jtn ohjelmaa discoveryltä, jossa kuvataan isommilla vesillä

Kummallista, miten monet luulee että laivoissa kuitataan oksennuksia jatkuvasti!

Laivoja on kuulkaa monenlaisia: Rahtilaivoja, hinaajia, ro-ro laivoja ja vaikka ro-pax laivoja. Ja matkustajalauttoja. Jälkimmäisissä voi olla sotkuista. Muissa ei ole.

Vierailija
20/34 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lomaa on vuodessa yksi 6 viikon loma (20 päivää) ja vielä jää 10 päivää?

Ei huano.

Olin töissä työllistettynä työkkärissä. Käteen kuukauden ryynäämisestä 1400 euroa. Ei ollut todellakaan suhteessa työn rasittavuuteen, työn loputtomaan määrään (mulla oli aivan liikaa vastuuasiakkaita), työn luonteeseen, vastuuseen - siis ei mihinkään. 5 päivää viikossa, aamusta iltaan, liukumaa oli mutta en saanut sitä ikinä mihinkään järjestykseen. Inhosin koko paikkaa ja tulin töihin juuri ennen avaamista ja lähtin aina mahdollisimman aikaisin pois.

Joten kyllä ap:llä on ihan hyvä korvaus 2 viikon työstä.