Paljonko teillä on vesilasku, 3 kk välein laskutus?
Siis ne jotka maksavat koko vedenkulutuksen eikä mitään kiinteää parinkympin laskua.
Meillä on 190€-230€/3kk. Asutaan kahdestaan mieheni kanssa, ei lapsia.
Onko paljon tuo?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ap-nolona kirjoitti:
Ap-*-*-*-* kirjoitti:
Ap-*-*-*-* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli noin 35 e / kk / hlö. Keskivertoa suurempi hinta. Paljonko vettä kuluu kuutioina?
9 kuutiota, lämmin ja kylmävesi kun lasketaan yhteen.
Sori katsoin väärin siis 3kk ja kylmä ja lämminvesi=52,3 kuutiota
Kyllä hävettää siis yli 200 kuutiota vuodessa. :(
https://www.motiva.fi/koti_ja_asuminen/hyva_arki_kotona/vedenkulutus
Keskimääräinen vedenkulutus on 140 litraa per henkilö vuorokaudessa, eli kahdelta keskimäärin noin 100 kuutiota vuodessa.
Vedenkulutustottumuksenne ovat melko tuhlailevia. Onneksi sentään maksatte itse kulutuksenne.
Tuossa keskimääräisessä on mukana myös ne taloudet, joissa ei mitata vedenkulutusta, joka taas johtaa siihen että niissä talouksissa vedenkulutus on selvästi keskimääräistä suurempaa.
185e 3kk 2aikuista 1lapsi ok-talo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap-*-*-*-* kirjoitti:
Ap-*-*-*-* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli noin 35 e / kk / hlö. Keskivertoa suurempi hinta. Paljonko vettä kuluu kuutioina?
9 kuutiota, lämmin ja kylmävesi kun lasketaan yhteen.
Sori katsoin väärin siis 3kk ja kylmä ja lämminvesi=52,3 kuutiota
Vaikuttaa melkoiselta läträykseltä. Minulla vajaa 11 kuutiota kolmelta kuukaudelta. Yksin siis kulutan. Siitäkin huolimatta lasku 81 euroa. Kivat veden hinnat täällä...
Läträystä sullakin. Itellä kulutus n. 25 kuutiota vuodessa.
Miten pystyt noin vähään? Minulla taitaa mennä eniten vettä vessanpöntön kanssa. Suihkussa käyn ehkä kerran viikossa ja sekin alle 5 min. Tukan pesen lavuaarissa päivittäin ja lasken siinä vettä alle minuutin. Vai vuotaakohan minulla joku... Olen aina miettinyt, että lasku näyttää liian isoja numeroita kulutukseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin kämpässä ilmaista oikeastaan,vuokra nousee max 5€ vuodessa
Niin mekin asumme kaupungin kämpässä.
Ole onnellinen että teille ei ole vielä tullut vesimittaria.
Vuositasolla n. 30-35 kuutiota eli n. 7-11 kuutiota/3kk. 3kk lasku yleensä 56-60€
1 vakituinen asukki ja toinen satunnaisesti paikalla, ehkä 3-4kk vuodesta. Sisältää auton pesuihin käytettävän vedenkin.
Kerrostaloissa kulutus yleensä välillä 100 - 200 litraa per henki per päivä, keskiarvo siinä 150 litran paikkeilla. Kolmen kk kulutus siis 14 kuutiometriä hengeltä. Kahden hengen keskikulutus siis 28 kuutiota/3 kk. Siitä on helppo laskea, kun tiedät paikkakuntasi hinnat, vesi ja jätevesi!
Minulla menee eniten vettä puutarhan kasteluun.
Meillä kulutusta saatiin merkittävästi pienemmäksi vaihtamalla Säästöpään vedensäästö suuttimet WC:n ja keittiön ja suihkun hanoihin. Lisäksi suihkuun laitettiin uusi vettä säästävä suihkukahva. Näillä toimenpiteillä tuli säästöä n.25% vuodessa. Meillä siis 2 aikuista ja 3 lasta. Vettä kuluu nyt n.125m3 vuodessa kun aiemmin kului 156m3
n. 35 kuutiota kk yksi henkilö. Kova hinta n. 60 € kk. Miksi muuten kerrostaloissa on paljon halvempaa? Ilmoituksissa on usein että 20 € kk tms.
mulle tu 280 oli edellinen ja nykyinen lukema ja edellinen lukema joka on jo maksettu samaan laskuun tosiasiassa 160
Meillä kahden hengen taloudessa meni viime vuonna yhteensä 56 m3 vettä. Keskimäärin yhden hengen kulutus on noin 50m3, yli sen niin on jo läträäjä. Mieti sitä ap.
Kaupungin kämpässä ilmaista oikeastaan,vuokra nousee max 5€ vuodessa