Onko kukaan ollut ICSI-hoidoissa?
Millainen oli kokemuksenne? Onnistuiko? Oliko tosi rankka kokemus naiselle? Miten se piikittäminen?
Kommentit (5)
Hyvin onnistui, ensimmäisestä hoidosta nukkuu reilu 1-vuotias tuolla päiväuniaan. Ihana otus!
Ei niitä hoitojen rankkuutta enää muista... Itse en pystynyt piikittämään, joten mies piikitti. Henkisesti se oli rankinta, mutta kun asennoituu positiivisesti, niin kyllä sen kestää. En tiedä, mitä sanoisin, jos olisin käynyt useamman hoidon läpi. Voi olla, että olisin toista mieltä.
Meillä pakkasessa kaksi alkiota ja jos niiden sulatus ei onnistu, olisi edessä jälleen icsi.
Itse koin rankkana ainoastaan sen iänikuisen jännittämisen - tehoaako lääkkeet, saadaanko munasoluja, hedelmöittyykö/jakautuuko ne, päästäänkö siirtoon.. Ja se testipäivän odottaminen vasta varsinaista piinaa oli..
Piikitin aina itse, käytössä oli kynä, joten oli helppoa.
Nain potilaan kannaltahan se on aika samanlainen kun ICSI. Aikamoista tunnemyllerrystahan se on, kun mulla viela ainakin hormonit pistivat paan aika sekaisin. Kunnon menopaussioireet silloin hoidon alussa. Ne piikit nyt riippuu siita, minkalaista laaketta kayttaa. Toisissa on sellaiset helpot kynat, jotka ei tunnu oikein missaan. Mulla oli perinteiset piikit, joita mies tosiaan pisti. Olen aika piikkikammoinen, eika se nyt mitaan kivaa ollut, mutta totta kai sen nyt lapi kay oman lapsen toivossa. Ei ole toiminut hoito meilla toistaiseksi.
Vierailija:
ihan hyvä kokemus, olin lähinnä helpottunut että vihdoinkin jotain aletaan tekemään! mielestäni paljon rankempaa oli se jokakuukautinen pettymys, ja hoitojen odottelu.
ja mies pisti aina masuun piikin, ei sattunut paljoa.