Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18402)
Miksi joidenkin ihmisten ulkonäkö ärsyttää? Onko se joku alitajuntainen suojautumismekanismi?
En osaa vastata tuohon ulkonäköjuttuun, mutta olen huomannut, että näen ihmisten ulkonäöstä, viihdynkö heidän seurassaan ja he minun. Tuntuu uskomattomalta, mutta toimii. Osaako joku selittää?
Mitä eroa on evankelisluterilaisella uskonnolla, katolilaisella uskonnolla, juutalaisuudella ja ortodoksilla? Ovatko nämä kaikki juureutuneet kristinuskosta?
Onko se homoilua, jos mies nuolee toisen miehen spermaa esim. käytetystä kondomista tai naisen emättimestä?
Peseekö vettä säästävä pesukone oikeasti puhtaaksi pyykit ?
Tämä kysymys ei ehkä ole tyhmä, mutta en kehtaa kysyä tätä kaveriltani. Hänellä on miehensä kanssa kolme lasta, jotka ovat syntyneet sektiolla lääketieteellisistä syistä. Kolme lasta on kuulemma maksimi, enempää ei jostain syystä voi sektiolla saada. Olen miettinyt mitä tapahtuisi, jos kaverini tulisikin vahingossa vielä raskaaksi. Pitäisikö raskaus silloin keskeyttää vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ok sanoa että on esim. 165 cm pitkä jos oikeasti on 164,7 cm?
Jos 164,7 pyöristetään tasaluvuksi, se on 165.
Mä sanon silti alemman luvun huvin vuoksi. Piruillessa puolikas tulee mukaan. Tiedä piruiliko se lääkäri myös.
Sanoo pätkä, joka yllätettiin yli-innokkaan lääkärin luona pidempänä kuin mitä silloin joskus oli mitattu.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysymykseeni rehellisen vastauksen, kiitos. Jos ihminen on henkisesti ja fyysisesti lopen uupunut, niin onko mahdollista ettei ihminen tällöin kykene hallitsemaan itseään eikä vastaamaan teoistaan koska ei ole täysissä voimissaan? Eli onko mahdollista, että on niin syvällä ettei voi hallita itseään mitenkään?
Esim. psykofyysisessä fysioterapiassa voi rentoutusharjoitusten aikana jopa pyörtyä, jos on pelkoreaktioissa liian syvällä. Jähmettyminen ei ole järin mediaseksikäs termi, vaikka se on normaali pelkoreaktio taistelun ja pakenemisen kanssa.
Ei ole mahdotonta etteikö kuvailemaasi tilaa voisi tulla. Oman jaksamisen rajoja ei kannata määräänsä enempää koetella.
Saako puhelimeen Tokmanniin samanlaisen jutun kuin Lidlissä ja S-ryhmässä? Siis kännystä näyttää kassalla sitä rekisteröimisjuttua?
Olen yrittänyt rekisteröityä Tokmannille
mutta en saa semmosta appia näkyviin! Ei tarvis aina puhelinnumeroa sanoa kassalle.
Sain tuon Tokmannin toimimaan pitkällisen manailun ja yrittämisen jälkeen! Taidan olla vähän tumpelo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kesäkukista. Mitkä istutettavat kesäkukat kukkivat hyvin puolivarjossa? Paikkaan paistaa vain aamuaurinko. Kukat tulevat osin katoksen alle. Kastelen säännöllisesti.
Pelargoniat, miljoonakellot, begoniat, orvokit. Itseasiassa harvempi kesäkukka tykkää paahteesta.
Petuniat, lobelia, krassi, yms.
Hyviä neuvoja, kukat vaan ei noudattaneet niitä. Vihreitä ovat, mutta uusia kukkia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kysymys ei ehkä ole tyhmä, mutta en kehtaa kysyä tätä kaveriltani. Hänellä on miehensä kanssa kolme lasta, jotka ovat syntyneet sektiolla lääketieteellisistä syistä. Kolme lasta on kuulemma maksimi, enempää ei jostain syystä voi sektiolla saada. Olen miettinyt mitä tapahtuisi, jos kaverini tulisikin vahingossa vielä raskaaksi. Pitäisikö raskaus silloin keskeyttää vai mitä?
Suomenennätys peräkkäisiä sektioita on jotain 10-12 luokkaa. Itselleni on tehty 4 sektiota, 6 lasta. Kohtu kestäisi vieläkin, mutta munasarjat päätti että vaihdevuodet.
On hyvin yksilöllistä, miten kohtu kestää sektion. Se riippuu siitäkin, miksi ja miten se sektio on tehty. Yleensä kahden sektion jälkeen ei anneta enää alatiesynnytystä vaihtoehdoksi, vaikka sinänsä periaattellista estettä ei ole. Sektion yhteydessä leikkaava lääkäri tarkistaa kohdun kunnon. Sektio ON aina riski seuraavalle raskaudelle, mutta ei ole olemassa ehdotonta rajaa sille, montako sektiota peräkkäin voidaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on evankelisluterilaisella uskonnolla, katolilaisella uskonnolla, juutalaisuudella ja ortodoksilla? Ovatko nämä kaikki juureutuneet kristinuskosta?
NÄistä se esiuskonto on juutalaisuus, ja Vanha Testamentti on kaikille pyhä kirja. Katolinen ja ortodoksinen kirkko muodostuivat sisäisten valtaristiriitojen vuoksi. Luterilaisuus syntyi katolilaisuuden pohjalle ns. uskonpuhdistuksen myötä, kun Martti Luther halusi karsia kaikki ylimääräiset rönsyt uskonnosta pois.
Juutalaiset odottelevat edelleen vapahtajaa (oikeasti).
Kaikkihan mamithan tietävät että Volvo on paras auto ja Nortti paras rööki, mutta mikä on paras kortsu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kesäkukista. Mitkä istutettavat kesäkukat kukkivat hyvin puolivarjossa? Paikkaan paistaa vain aamuaurinko. Kukat tulevat osin katoksen alle. Kastelen säännöllisesti.
Pelargoniat, miljoonakellot, begoniat, orvokit. Itseasiassa harvempi kesäkukka tykkää paahteesta.
Petuniat, lobelia, krassi, yms.
Hyviä neuvoja, kukat vaan ei noudattaneet niitä. Vihreitä ovat, mutta uusia kukkia ei tule.
Kesäkukat kaipaa paljon nyppimistä ja lannoitusta. Kukan tarkoitus on jatkaa sukua ja kun niin on tehty, se voi lopettaa kukinnan. Siksi esim siemenkodalliset pitäisi nyppiä aina pois, koska se viestittää kukalle, että suvun jatkuminen on nyt varmistettu, voin lopettaa maallisen taivallukseni ja elämäntehtäväni, eli lopettaa kukkimimisen.
Mies sairasti flunssan, johon kuului pahimpana oireena vaikea yskä. Luulin voivani huokaista helpotuksesta etten saisikaan tautia, kun lopulta sairastuin itse noin viikon kuluttua miehen tervehtymisestä.
Mies on kiukkuinen kun yskin, vaikken voi sille mitään. Hän mm. vaatii minua olemaan koskematta yhteisiin tavaroihin, ja vaatii minua desinfioimaan koskemiani pintoja antibakteerisilla liinoilla. Hän väittää, että tartutan hänet uudelleen.
Kuinka todennäköistä on, että hän saisi taudin uudestaan minulta, kun hän itse on toipunut reilu viikko sitten? Onko desinfioimisesta hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Eilen paistoi aurinko kirkkaalta taivaalta ja sääaseman mukaan tuuli oli 3m/s ja lämpötila +24'C.
Tänään aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja sääaseman mukaan puuskissa tuuli 5m/s, mutta lämpötila vain +14'C.
Mistä tällainen ero johtuu?
Ensimmäisessä tapauksessa ilmamassa on lämmennyt auringon lämmittämän maan pinnan yläpuolella. Se on ollut matkalla jostain jonnekin, ja sääaseman kohdalla se on ollut 24-asteista.
Jälkimmäisessä tapauksessa ilmamassa on saattanut viettää esim. hyvän tovin meren yllä - tällöin se on viileää.
Eilen paistoi aurinko kirkkaalta taivaalta ja sääaseman mukaan tuuli oli 3m/s ja lämpötila +24'C.
Tänään aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja sääaseman mukaan puuskissa tuuli 5m/s, mutta lämpötila vain +14'C.
Mistä tällainen ero johtuu?