Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Vierailija kirjoitti:
Onko yskänlääkkeestä mitään apua? Miehellä kaamea limainen yskä, mulla kuiva ärsyttävä yskä öisin varsinkin. Koronaa ei ole, on testattu.
Ainakin pullollisesta Professorin yskänlääkettä saa ihan hyvän fiiliksen, en tosin tiedä, mitä sille yskälle käy.
Vierailija kirjoitti:
mikä olisi hyvä virusturva vai riittääkö pelkkä palomuuri? kyseessä on vanha läppäri, enkä tiedä näistä asioista mitään.
Jos ei klikkaa auki roskaposteja (eikä ainakaan niiden liitetiedostoja tai linkkejä) eikä käy epäilyttävillä sivustoilla, virusturvaan ei mielestäni kannata panostaa. Jos siis surffailusi tapahtuu tavallisilla uutissivustoilla ja yleisimmillä somealustoilla, riski viruksen saamiseen on varsin pieni.
Miksi Suomi on pudonnut maailman itsemurhatilastoissa?
Vierailija kirjoitti:
Näkikö Salkkareissa Saku karhun, kun oli Kallen ja yhden Nikon kanssa mökillä etsimässä Miiaa, vai oliko se vain jotain harhaa?
Näki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet mainokset ärsyttävät ihmisiä? Voidaanko mainoksen kuitenkin toisaalta sanoa olevan onnistunut, jos se ärsyttää?
Yksi mainosten tekemisen haasteista on joukosta erottuminen. Tämä on johtanut tietynlaiseen "kilpaa huutamiseen", jossa yksi menetelmä on tarkoituksellinen ärsyttävyys.
Yksi tapa mitata mainoksen onnistuneisuutta on se että onko se ja mainostettava tuote/palvelu jäänyt kuluttajien mieleen. Tätä kysellään usein kuluttajagallupeissa muodossa "muistatko nähneesi tai kuulleesi seuraavaa mainontaa". Seuraava askel on sitten se että ostavatko ihmiset tuotetta tai palvelua todennäköisemmin vai eivät.
Minkälaisia ne motellit ovat?
Kun prinsessa Fionan kirous murtui ja hän jäi pysyvästi jätiksi, jäikö hän jätiksi sen takia, koska
A. Se rakastui jättiin jolloin tosirakkauden suudelma muutti sen jätiksi pysyvästi
B. Kirous raukesi sen ollessa jätin muodossa
Jos ostaa omakotitalon ja myynti-ilmoituksessa lukee "Tontti: oma", niin kuuluuko se tontti siihen talon hintaan? Please älkää naurako, en vaan oikeesti tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa omakotitalon ja myynti-ilmoituksessa lukee "Tontti: oma", niin kuuluuko se tontti siihen talon hintaan? Please älkää naurako, en vaan oikeesti tiedä.
Joo. Kuuluu. Silloin teet itse asiassa kaupat tontista tai määräalasta ja talo kuuluu kauppaan. Että niin päin. Kiinteistö on yleensä arvokkaampi niistä kahdesta. Kiinteistökauppa on erittäin määrämuotoinen juttu.
Toinen versio on vuokratontti, tällöin vuokrasopimus ja talo vaihtaa omistajaa. Helsingin kerrostaloista iso osa on kaupungin tai muun julkisyhteisön tonteilla ja joksi vielä 80- luvulla sellaista vuokrasopimusta pidettiin ikuisena. Nykyään eim tontinvuokraa voidaan nostaa tai tontti panna myyntiin.
Onko Leif ns. "romaninimi" eli jos pojan/miehen nimi on Leif, niin onko hän automaattisesti romaniheimoon kuuluva?
Miksi lyhyet aikuiset eivät mene apteekkiin ostamaan kasvuainetta kasvaakseen normaalipituiseksi? Sellaista ainetta annettiin minun kaverille lapsena ja hän kasvoi normaalipituiseksi eli sitä on olemassa.
Miksi viisitoista minuuttia on vartti?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lyhyet aikuiset eivät mene apteekkiin ostamaan kasvuainetta kasvaakseen normaalipituiseksi? Sellaista ainetta annettiin minun kaverille lapsena ja hän kasvoi normaalipituiseksi eli sitä on olemassa.
Ne täytyy antaa silloin kun pituuskasvua vielä tapahtuu eli viimeistään murrosiän aikana. Kun pituuskasvu on pysähtynyt, sitä ei saa enää uudelleen käyntiin millään. Vrt jotkut urheilijat käyttävät kasvuhormonia, mutta eivät silti kasva pituutta.
Vartti kirjoitti:
Miksi viisitoista minuuttia on vartti?
Sana vartti tarkoittaa neljäsosaa. Neljäsosatunti on 60/4 eli 15 minuuttia.
Nykykielessä vartti viittaa melkein aina nimenomaan viiteentoista minuuttiin.
Voiko sieniä esimerkkinä kehnäsieniä kasvattaa kotona itse?
Voiko siviilipalveluksen koulutuskeskukselta tulla käymään kotona viikonloppuisin?
Vierailija kirjoitti:
Voiko siviilipalveluksen koulutuskeskukselta tulla käymään kotona viikonloppuisin?
Kyllä voi. En ole kylläkään perillä onko koronavirus aiheuttanut erikoisjärjestelyjä.
Tiedän että runsaat kuukautiset voivat aiheuttaa anemian. mutta miten toisin päin miten anemia vaikuttaa kuukautisiin?
Onko nyt syksyllä tulossa toisen kerran koronan vuoksi rajoituksilla siten, että esim. yli 70-vuotiaat ja muut riskiryhmään kuuluvat eivät koronan vuoksi saa tavata muita ihmisiä?
Haluaisin tehdä hyvät asuntokaupat, mutta en oikein ymmärrä mitä noista taloyhtiönpaperiesta olisi tärkeä katsoa. Onko tästä aiheesta kirjallisuutta?