Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "Another one bites to dust"?
Ymmärrän joka sanan merkityksen erikseen, mutta olen aina miettinyt mitä tuo lause tarkoittaa.
"Urban dictionary" kuvailee tämän fraasin tarkoitusta seuraavasti: "Kun elämä antaa kohtuullisen mahdollisuuden menestyä, mutta ihminen söhlii silti saamansa mahdollisuuden". Fraasi siis viitannee juuri tähän möhlimiseen.
Ketkä kilpailijat ovat m*sturboineet BB talossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän joka sanan merkityksen erikseen, mutta olen aina miettinyt mitä tuo lause tarkoittaa.
"Urban dictionary" kuvailee tämän fraasin tarkoitusta seuraavasti: "Kun elämä antaa kohtuullisen mahdollisuuden menestyä, mutta ihminen söhlii silti saamansa mahdollisuuden". Fraasi siis viitannee juuri tähän möhlimiseen.
Äh, mokasin siinä mielessä että fraasi on "Anotherone bites the dust", eikä Anotherone bites to dust.
Jos haen apteekista lääkkeitä 3kk annoksen joulukuussa ( 50e on jo täynnä) . Voinko hakea uuden erän jo tammikuussa ja alkaako uuden 50 e kerääntyminen vai onko odotettava että 3kk on täynnä.
Jos ruokareseptissä kehotetaan käyttämään brandya ja haluaisin tehdä ruoan ilman alkoholin käyttämistä, millä tuon voisi korvata?
Väsyttääkö kehon venytteleminen?
Onko huominen ja seuraava päivä sama vai eri asia? Toisena esimerkkinä eilinen ja edellispäivä
Jos minulla on liittymä elisan kautta voinko silti ottaa puhelimen toisesta liikkeestä ja käyttää elisan liittymää siinä? uuden luurin hankinta edessä ja elisan valikoimasta ei tunnu löytyvän sopivaa
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokareseptissä kehotetaan käyttämään brandya ja haluaisin tehdä ruoan ilman alkoholin käyttämistä, millä tuon voisi korvata?
Rommiaromi tai muu vastaava. Löytyy ruokakaupasta sieltä mistä muutkin leipomisjutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni perussuomalaisista ja heitä kannattavista ovat ilkeitä ja pahansuopaisia?
Ihminen, jonka toimintaa rajoittavat väliset tulot, vähäinen koulutus, vähäinen päätösvalta omista tekemisistä, vähäinen ymmärrys siitä mitä tapahtuu,niin taipuvainen epäluuloiseen, torjuvaan ja uhkaavaan käytökseen. Hän uhrautuu mielellään ja syyllisiä ovat "muut". Hän vastustaa kaikkea uutta ja outoa eikä halua nyrjäyttää aivojaan ajatellessaan erilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Onko huominen ja seuraava päivä sama vai eri asia? Toisena esimerkkinä eilinen ja edellispäivä
Huominen ja eilinen viittaavat aina tätä päivää seuraavaan tai edeltäneeseen päivään. Seuraava päivä ja edellispäivä taas ovat useimmiten käytössä kun puhutaan tulevaisuudessa tai menneessä olevista päiväpareista.
Juoko joku tosiaan kahvia muun syyn kuin kofeiinin takia kun on olemassa kofeiinitonta kahvia? Minulla ainakin ainoa syy juoda kahvia on kofeiini. Toisaalta minä ihmettelen myös, että miksi joku juo alkoholitonta olutta eli joku juo oluttakin vain maun vuoksi?
Miksi halpisketjujen kuten Tokmannin farkut (ja lähestulkoon kaikki muutkin vaatteet) on leikkaukseltaan niin karmeita ja junttimaisia, ettei niitä kehtaa pitää, vaikka hyvin pienellä vaivalla voisi tehdä niistä muodikkaita ottamalla mallia jostain laatumerkistä? Tuntuu että kyseisten kauppojen vaatetarjonta on jämähtänyt jonnekin 90-luvulle...
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on liittymä elisan kautta voinko silti ottaa puhelimen toisesta liikkeestä ja käyttää elisan liittymää siinä? uuden luurin hankinta edessä ja elisan valikoimasta ei tunnu löytyvän sopivaa
Toki voit. Samoja puhelimia ne ovat, mitä eri toimijat myyvät. Sinulla voi hyvin olla kotonasi vaikka 10 eri puhelinta, mistä tahansa hankittuna, joiden välillä voit vaihtaa sim-korttiasi vaikka joka päivä, jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi halpisketjujen kuten Tokmannin farkut (ja lähestulkoon kaikki muutkin vaatteet) on leikkaukseltaan niin karmeita ja junttimaisia, ettei niitä kehtaa pitää, vaikka hyvin pienellä vaivalla voisi tehdä niistä muodikkaita ottamalla mallia jostain laatumerkistä? Tuntuu että kyseisten kauppojen vaatetarjonta on jämähtänyt jonnekin 90-luvulle...
Kun halvalla tehdään, niin suunnittelutyössäkin säästetään.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan jännitysniskasta pari päivää sairauslomalla. Pakaralihakseen pistettiin selvästi kahta eri ainetta, ensimmäinen ampulli ei kirvellyt yhtään, toinen niin vietävästi. Noin puolen tunnin kuluttua jumit ja kivut olivat tiessään. Jälkeenpäin tuli mieleen että mitähän aineita ne todennäköisesti olivat?
Saattaa olla Voltaren ja Norflex, ensimmäinen tulehduskipulääke ja toinen lihasrekalsantti, jonka haittoihin kuuluu tuo kirvely.
Vierailija kirjoitti:
Juoko joku tosiaan kahvia muun syyn kuin kofeiinin takia kun on olemassa kofeiinitonta kahvia? Minulla ainakin ainoa syy juoda kahvia on kofeiini. Toisaalta minä ihmettelen myös, että miksi joku juo alkoholitonta olutta eli joku juo oluttakin vain maun vuoksi?
Yksi syy kofeiinittoman kahvin juontiin on se, että on tottunut vuosia juomaan kahvia ja tavallaan addiktoitunut siihen (kuten minä ja varmaankin suurin osa), mutta sitten pitää jättää kofeiini kokonaan terveyssyistä lääkärin määräyksestä, esim. rytmihäiriöt. Silloin voi kahvitauolla, aamupalalla tms. korvata sen totutun kahvin kofeiinittomalla, hyvältä sekin maistuu.
Sama syy voi olla myös alkoholittomalla oluella, tosin en tarkoita että olisi aiemmin ollut edes "riippuvainen" vaan että on vaan niin syvään iskostunut tapa juoda esim aina saunan jälkeen tai tietyn ruuan kanssa olut, mutta sitten tulee joku pakollinen lääkärin määrämä syy lopettaa alkoholi kokonaan. Tosin tiedän monia jotka juo alkoholitonta olutta ihan maunkin vuoksi tietyissä tilanteissa, mutta ei halua kuitenkaan niin usein tai vaikka keskellä päivää käyttää alkoholia.
Jos joku sanoo netissä että ”Kahvit näppiksellä”, ”Kaakaot purskahti nenästä”, tms, niin tarkoittaako se (yleisimmin) että kirjaimellisesti kävi noin, vai onko se pelkkä kuvainnollinen tapa ilmoittaa, että naurahti?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kassatyöntekijöille: mikä on oikea hetki ojentaa pullonpalautuslappu? Tunnun olevan usein liian myöhässä mutten toisaalta ole tohtinut änkeä sitä kassalle myöskään kun hänellä on viivakoodien luku kesken.
Sitten kun koodit on luettu. Vaikkapa silloin, kun kassa ilmoittaa loppusumman, ojenna ensin pullolappu. Vaikka myyjä näyttäisi vähän siltä, että ”ai oho pullokuittikin”, et ole myöhässä :)