Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Vierailija kirjoitti:
Onko muuta keinoa saada selville oma veriryhmä kuin luovuttaa verta? Lääkitykseni takia en voi luovuttaa.
Verikoe sitä varten
Miatä löydän itselleni akan?
Päästättekö lapsenne kauppakeskukseen viettämään aikaa nyt korona-aikana?
Vierailija kirjoitti:
Ei nytkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin sudet eivät ole yli sataan vuoteen tappaneet ihmistä.
Niinkin äskettäin, kuin 2009 susi tappoi 10-vuotiaan mäkeä laskemassa olleen lapsen tuossa naapurimaassa. 2015 ja 2016 susi tappoi naisen Venäjällä. 2012 sudet raatelivat naisen kuoliaaksi eläintarhassa Ruotsissa. Että kyllä näitä on.
Mutta ei Suomessa.
Eläintarhat ovat nekin erityistilanne. Ruotsin tapausta en tunne, ja Venäjälläkin tilanteet ovat erilaiseet ja tilastointi erilaista. Emme tiedä esim. koirasusien määrä saati muita taustoja.
Vaikea on siis arvioida miten tapaukset eläntarhassa elävän suden tai koirasuden tai Suomesta poikkeavissa oloissa elävien luonnonvaraisten susien käytöksestä korreloisi Suomen tilanteeseen. Susien käyttäytymisessähän pitää arvoida myös se ympäristön tilanne, saaliin saatavuus, ihmisen toiminta, rabies, yms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Harry Potter-kirjojen joidenkin hahmojen sukunimet on Suomennettu mutta jotkut taas ei?
Vaikuttaa siltä, että sukunimet jotka ovat englanninkielisessä maailmassa tavallisia sukunimiä kuten Potter, ei ole käännetty, mutta sitten sellaisten hahmojen nimet, jotka kirjailija Rowling on alunperinkin keksinyt itse termeillä jotka jotenkin kuvaavat henkiöhahmoa, on käännetty. Näistä tulee mieleen vaikkapa Severus Kalkaros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuta keinoa saada selville oma veriryhmä kuin luovuttaa verta? Lääkitykseni takia en voi luovuttaa.
Verikoe sitä varten
Onko tämä siis riittävä syy käydä labrakokeissa, että haluan tietää oman veriryhmäni?
Tähän asti olen käynyt verikokeissa vain jotenkin... no, tärkeämmän tuntuisista syistä.
Minkä takia kaikki talot näyttävät ulkoa paljon pienemmiltä, kun mitä ne oikeasti ovat.
Minä ja minun yläaste kaveri ollaan kotoisin maaseudulta ja vaikka meidän molempien kodit näyttää ulkoa päin samankokoisilta, kaverini koti on huomattavasti isompi
Tää on jotain jota en voi mitenkään käsittää, kun taas yksi toinen tapaus missä kotia laajennettiin ja keskeneräisestä esitettiin tulevat huoneet, keskeneräinen näytti paljon pienemmältä, kun itse lopputulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa runsaat kuukautiset? Miten se määritellään?
Lääkärit yleensä kyselevät siitä onko vuodosta haittoja ja kuinka monta päivää ne kestävät.
on olemassa pisteytysjärjestelmä, jossa pisteyttämällä kuukautissuojien käyttöä arvioidaan vuodon määrä millilitroina. Jos saa 185 pistettä se vastaa n. 80 millilitraa vuorokaudessa ja sitä pidetään mahdollisten runsaiden kuukautisten merkkinä.
Minäkin sain tuon päivystyksestä ja sen jälkeen gyneltä Cyklocapronin reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi verkkopusseissa myytävissä avocadoissa on aina mukana muutama, jotka eivät kypsy kunnolla, vaan jäävät koviksi ja kumimaisiksi, mutta silti mustuvat sisältä? Jos sinne pussiin on tarkoituksella pakattu mukaan muutama huono yksilö, niin mitä näille avocadoille on tapahtunut?
Suomessa avokadoja ja muitakin hedelmiä ja vihanneksia säilytetään liian kylmässä. Monet hedelmät siis paleltuvat, eivätkä siksi ala kypsyä kunnolla. Avokadoissa ja mangoissa etenkin paleltuminen näkyy hedelmälihan tummumisena. Myös hedelmälihan tulisi olla koostumukseltaan napakka ja lusikoitava, eikä pehmeää muussia tai kivikova.
Ainakin avokadoja kannattaa kypsyttää ihan pitämällä niitä omenan kanssa irtokarkkipussissa. Minä laitan aina päiväannoksen verran kypsymään ja loput jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan usein on mahtanut ihmiskunnan historiassa käydä näin: mies on harrastanut avioliiton ulkopuolella seksiä monien eri naisten kanssa ja useat ovat ehkäisyn ja abortin puutteen vuoksi tulleet raskaaksi ja saaneet lapsia. Lapset eivät ole tietäneet, että kuka on ollut heidän isänsä ja niin kaksi hänen lastaan, poika ja tytär ovat aikanaan rakastuneet toisiinsa, menneet naimisiin ja saaneet keskenään lapsia tietämättä olevansa sisaruspuolet
keskenään. Sitten on ihmetelty, että miksi heille on syntynyt sairaita/vammaisia/kuolleita lapsia ja syynä on ollut heidän lähisukulaisuutensa mutta sitä ei ole sitten voitu geenitestien vuoksi todeta?
Kaverini perheestä vain 2/6 oli niin sanotusti normaaleja ihmisiä. Toisaalta sisarusten vammaisuus ei mitenkään haitannut minua kun kävin ja yökyläilin kaverini luona.
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut johonkin leikkaukseen, se tutkitaan kyllä, samoin kuin raskausaikana.
Jos haluaa muuttaa käyttäjänimen eli username niin missä muodossa puhelinnumero kuuluu laittaa, kun suuntanumero on omanaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa muuttaa käyttäjänimen eli username niin missä muodossa puhelinnumero kuuluu laittaa, kun suuntanumero on omanaan?
Minne? Nämä on määritelty eri tavoin eri palveluissa.
Peukutuskysymys:
Pystyttekö opiskelemaan asioita, jotka eivät sillä hetkellä kiinnosta yhtään?
ylänuoli = kyllä, ainakin kohtuullisen helposti
alanuoli = en, tai todella vaikeasti (koulussa huonot arvosanat tylsistä aineista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nytkään
En ihan ymmärtänyt vastausta. Tarkennan vielä kysymystäni. Käsittääkseni korona ei ole vielä loppunut Suomesta, vaikka koulutkin olivat hetken auki. Jos lapsesi on sen ikäinen, että voi normaaliolosuhteissa mennä kavereiden kanssa kauppakeskukseen, ja paikka on muuten turvallinen, että se ei ole humalaisten ja huumehörhöjen kokoontumispaikka, niin päästäisitkö lapsesi sinne. Lapseni kaveri kuulemma pääsee vaikka joka päivä, ja minä en ole päästänyt lastani, koska hänellä oli yskä, eikä ollut yskäisenä koulussakaan. Tästä on kinasteltu lapsen kanssa muutama päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne? Nämä on määritelty eri tavoin eri palveluissa.
Facebookissa
Paljonko sinulla pitäisi olla tilillä rahaa käytettävissä että jäisit pois työelämästä, ja minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla pitäisi olla tilillä rahaa käytettävissä että jäisit pois työelämästä, ja minkä ikäinen olet?
Olen työtön, mutta jos minulla olisi mielekäs työ, tekisin töitä, vaikka saisin lottovoiton. Silloin voisi tehdä ehkä osa-aikaisena tai ottaa palkatonta lomaa, jos huvittaa.