Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Kuinka pian uusiin silmälaseihin tottuu? Sain muutama päivä sitten uudet lasit ja olen käyttänyt niitä lähes aamusta iltaan. Kuitenkin tuntuu, että silmät eivät ole tottuneet niihin, vaan täytyy etsiä linssistä sopiva kohta mistä katsoo. Lasit ovat yksiteholinssit, jossa on alaosassa suurennus lukemista varten, joten ilmeisesti se rajakohta on utuinen. Saman tyyppiset oli edellisetkin, mutta voimakkuutta ja hajataittoa on tullut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pian uusiin silmälaseihin tottuu? Sain muutama päivä sitten uudet lasit ja olen käyttänyt niitä lähes aamusta iltaan. Kuitenkin tuntuu, että silmät eivät ole tottuneet niihin, vaan täytyy etsiä linssistä sopiva kohta mistä katsoo. Lasit ovat yksiteholinssit, jossa on alaosassa suurennus lukemista varten, joten ilmeisesti se rajakohta on utuinen. Saman tyyppiset oli edellisetkin, mutta voimakkuutta ja hajataittoa on tullut lisää.
Olen viisikymppinen ja yhden ainoan kerran olen hankkinut optikon määräämät lasit. Niillä suorat viivatkin näkyi mutkaisina, ja optikko sanoi vain, että niihin pitää totutella. Hain silmälääkäriltä lasireseptin ja pyysin korjaamaan linssit. Jo vain rupesi näkemään normaalisti.
Miksi ihmisillä on helvetin moinen tarve haukkua tuntemattomia nuoria äitejä pahimmillaan kehotten aborttiin/harmittelemalla ettei se tehnyt aborttia. Normaalisti olen sitä mieltä, että abortti ei ole murha, mutta siinä vaiheessa, kun tuntemattomat tyyliin tyrkyttävät aborttia harmitellen "kaikkien elämä menee pilalle" se menee minun mielestä jo kunnianloukkauksen puolelle.
No mutta takaisin itse aiheeseen. Vaikka minun lähipiirissäni ei ole ketään nuorta äitiä, miuta harmittaa todellapaljon kaikki ne iltalehti jutut liittyen äitien nuoreen ikään, koska ensinnäkin ikä ei ole mikään vastuun mittari. Ei todellakaan. Jos ihminen on luonteeltansa vastuuton, sitä se on myös vanhana.
Joten miksi tämä haukkuminen? Ovatko nämä haukkujat itse katkeria siitä, että heillä on/ei ole lapsia vai eikö näillä ole mitään käytöstapoja?
Ps: Jos joku teistä on nuoria äitejä vastaan niin ihan tiedoksi, että biologisesti paras ikä lisääntymiseen on nimenomaan nuori lähemmäs 20 vuotta
Oletko katsonut Yle Areenasta dokumentin This Train I Ride ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostimme haudutuspadan (crockpot) ja nyt kun olen katsellut Youtubesta reseptejä, niin amerikkalaisilla on käytössä jonkinlaisia kuumuutta kestäviä muovipusseja (liner) jotka he panevat pataan ja ruoan sitten sinne. Eikä heidän sitten tarvitse tiskata itse pataa.
Saako tuollaisia muovipusseja ostaa jostain Euroopasta? En löytänyt googlaamalla.
voisiko yhtä hyvin käyttää paistopusseja, kestäväthän nekin kuumaa?
Onkohan niistä jotain terveyshaittoja?
Ei niille muovipusseille ole tarvetta kuin siksi, että pata pysyisi puhtaampana ja tiskiä tulisi vähemmän.
Suomalaisia haudutuspatareseptejä mm. täällä:
http://sauvajyvanen.blogspot.com/search/label/haudutuspata
https://www.campasimpukka.fi/p/crock-pot-ohjeet.html
https://antaa-hautua.vuodatus.net/
https://pakanankookissa.blogspot.com/search/label/Haudutuspata
https://miksuliini.vuodatus.net/search/query/tags/?tag=Haudutuspata
Et sitten viitsinyt lukea kysymystä ollenkaan, eihän tuossa reseptejä pyydetty lainkaan, ja sanottiin jo alunperin, että tiskin vähentäminen on pussien tarkoitus. :) :(
Mikäs sinua kiukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisillä on helvetin moinen tarve haukkua tuntemattomia nuoria äitejä ...
No mutta takaisin itse aiheeseen. Vaikka minun lähipiirissäni ei ole ketään nuorta äitiä, miuta harmittaa todellapaljon kaikki ne iltalehti jutut liittyen äitien nuoreen ikään, koska ensinnäkin ikä ei ole mikään vastuun mittari. Ei todellakaan. Jos ihminen on luonteeltansa vastuuton, sitä se on myös vanhana.
Joten miksi tämä haukkuminen? Ovatko nämä haukkujat itse katkeria siitä, että heillä on/ei ole lapsia vai eikö näillä ole mitään käytöstapoja?
Lihavoin kysymyksen "taikasanan". Iltapäivälehdet tekevät rahaa synnyttämällä kohuja ja pöyristymisen tunteita. Ne kaivelevat esiin aiheita ja ihmisiä jotka herättävät isoja tunteita. Iltapäivälehtien kommenttipalstat ovat silkkaa sontaa, siellä tuntuvat avautuvan netin katkerimmat (ja mahdollisesti päihtyneimmät) yksilöt. Tämä äänekäs vähemmistö saa usein ilmiön vaikuttamaan isommalta kuin se onkaan.
Suhtaudun iltapäivälehtiin nykyään kuin siihen torin nurkkaan jossa kokoontuu aina lähiseudun pahimmin viina- ja huumekoukussa olevat tyypit: mitään mieltänostattavaa ei ole tarjolla, vain vihaa, kiukkua ja harhaisia näkemyksiä.
Kertooko kaulatatuointi ihmisestä jotain?
Jos kännykässä on hidas oma netti ja lainaa toisen laitteen kautta wifiä, niin onko kännykässä silti se oman netin nopeusraja vai sen wifin?
Vierailija kirjoitti:
Jos kännykässä on hidas oma netti ja lainaa toisen laitteen kautta wifiä, niin onko kännykässä silti se oman netin nopeusraja vai sen wifin?
Wifin.
Bruce Dickinsonin ex-vaimo kuoli eilen aamupäivällä yhteisessä kodissa. Kerrottiin tapaturmasta. Luulen että teki itsemurhan. Ei kestänyt kun Bruce nuoleskelee nykyään Leanaa.
Voiko Hammaslääkärin vastaanoton aikana kuunnella musiikkia kuulokkeilla ? toimenpide ei itsessään pelota mutta esim. poraamisen mainitseminen ennen varsinaista poraamista saa minut ahdistuneeksi, sama verikokeissa inhoan sitä kun sanotaan kohta pistää jne. Helpointa olisi kun ei kerrottaisi mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kertooko kaulatatuointi ihmisestä jotain?
Kyllä. Sen että hän pitää kaulatatuoinneista
Mitä järkeä on omistaa metsää, jos metsä on jokamiehen oikeuksineen vapaata riistaa?
Tosin metsän puuta ei kuitenkaan saa ottaa kukaan muu, kun itse omistaja, mutta marjat ja sienet kuuluu lain mukaan kaikille myös niille jotka kerää myydäkseen niitä
Miksi karhuja ei vihata/pelätä niin paljon kuin susia? Karhuja on kuitenkin Suomessa moninkertaisesti enemmän kuin susia.
Miten helppoa ihmisten yleensä on ymmärtää opiskeltavaa tekstiä? Esim. historiaa, maantietoa ym. joka ei ole supermonimutkaista tai teknistä.
Onko normaalia joutua näkemään tekstin ymmärtämiseen paljon vaivaa ja tuskaakin, vaikka muuten lukisi sujuvasti, esim. keskustelupalstoja? Vai kertooko se jostain oppimisvaikeudesta?
Jos ihmiset yleensä voisivat ymmärtää lukemansa helposti, mikseivät melkein kaikki sitten saa hyviä numeroita koulussa? Eli kai kaikilla on jotain vaikeuksia? Miten sitten tietää, onko omat vaikeudet normaalia tasoa vai ei?
Peukutuskysely aiempaan liittyen:
Miten helppoa oppikirjamaisen tekstin ymmärtäminen sinulle on?
- ylänuoli, jos se vaatii paljon vaivaa ja keskittymistä, saman lauseen monta kertaa lukemista jne.
- alanuoli, jos ymmärrät suht helposti, ilman takkuilua
Erittäin suuri merkitys on keskittymisellä. Kun keskittyy vain ja ainoastaan siihen, mitä lukee, ymmärtää paljon paremmin ja asiat jäävät muistiin.
Mulle käy jopa television uutisia seuratessa niin, että ajattelen jotain sivuseikkaa ja kas, itse asia menee vähän ohi.
Millaista oli päiväkodissa ja eskarissa 1990-luvulla? Mitä siellä tehtiin ja opetettiin?
Onko ihmisen elämässä/mielessä jokin osa-alue voinut jäädä vajaaksi siksi ettei ole ikinä ollut kummassakaan vaan joutui kouluun muiden keskelle kylmiltään? Voiko vaikkapa vaikeudet sosiaalisessa kanssakäymisessä ja alusta asti ollut huonommuuden ja epävarmuuden tunne sekä johtua siitä?
Onko totta, että rinnat eivät voi löystyä siitä, jos ei käytä rintaliivejä?
https://www.is.fi/mystyle/art-2000006462064.html
Tuolla sanotaan, että liivittömyys ei löystytä, mutta olen aina luullut toisin. Eli miten se nyt on?
Miksi osa autoilijoista ovat ärsyttäviä perseessä roikkuvia nilkkejä