Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö instagramia voi katsella kuin vain vähän ellei sinne tee tunnusta?
Instagram rajoittaa kuvien katselua ilman tunnusta, mutta netissä on useitakin muiden tekemiä sivustoja, joiden kautta Instagramin kuvia pääsee katsomaan. Näitä on esimerkiksi pictosee.com ja gramho.com.
Miten saa itsensä hankkimaan tietoa itselle ahdistavista mutta tärkeistä/hyödyllisistä aiheista (esim. opiskelusta tai työelämästä)? Ei ole siis muuten vaikeaa, mutta miten voittaa ahdistus, jotta pääsisi tiedonhakuprosessissa eteenpäin? Ahdistus tuntuu jatkuvasti jo tiedonhakua suunnitellessa, mutta jos sen ahdistuksen voittaa, niin se jatkuu silti lukemisen aikana ja se pitää voittaa uudestaan ja uudestaan aina uutta sivua/linkkiä avatessa. Siksi harvoin pääsee pelkkää suunnittelua pidemmälle.
Miten loydän palkkakuittini pop:in sivuilta?
Vierailija kirjoitti:
Miten saa itsensä hankkimaan tietoa itselle ahdistavista mutta tärkeistä/hyödyllisistä aiheista (esim. opiskelusta tai työelämästä)? Ei ole siis muuten vaikeaa, mutta miten voittaa ahdistus, jotta pääsisi tiedonhakuprosessissa eteenpäin? Ahdistus tuntuu jatkuvasti jo tiedonhakua suunnitellessa, mutta jos sen ahdistuksen voittaa, niin se jatkuu silti lukemisen aikana ja se pitää voittaa uudestaan ja uudestaan aina uutta sivua/linkkiä avatessa. Siksi harvoin pääsee pelkkää suunnittelua pidemmälle.
Eiköhän tuohon tarvitsisi terapeutin apua.
Mistä se ahdistus tulee? Miksi opiskelu- ja työelämä ahdistaa? Siis ihan tiedon tasolla?
Siis miksi sanot sitä perhettä joka on sinun isä,äiti ja sisarukset jos on itsellä perhe?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sanot sitä perhettä joka on sinun isä,äiti ja sisarukset jos on itsellä perhe?
Jokanenha sanoo miten sanoo. Itse sanon lähisuku/lähipiiri
Vierailija kirjoitti:
Olen aina miettinyt tätä :Vaikuttaako avioliitto kaikkiin kelan tukiin, jos pariskunta ei asu avioliitosta huolimatta yhdessä, vaan kummallakin on omat vuokra-asunnot?
Kyllä vaikuttaa. Kela tulkitsee avioparin ruokakunnaksi (riippumatta siitä asuuko toinen erikseen toisella paikkakunnalla). Lisäksi Suomen laki yleensä edellyttää että aviopuolioilla on velvollisuus elättää toisiaan, joten toisen tulot vaikuttavat toisen tukiin.
Lyheysti siis avioliitossa ollaan ruokakunta eli teillä katsotaan olevan yhteinen talous. Siksi teidän yhteiset tulonne vaikuttavat esim. siihen saatteko ja paljonko saatte asumistukea asuntoonne (vaikka kyse olisi asunnosta jossa vain toinen puoliso asuu). Toimeentulotuki on myös ruokakunnalle yhteinen tulo, joten teidän kummankin tulot otetaan huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kuulee puhuttavan lapsuudenperheestä. Minusta selkeä sana.
Miksi opettajan ammattia verrataan jatkuvasti sairaanhoitajan ammattiin? Mitä yhteistä näissä ammateissa on?
Miksi verkkopusseissa myytävissä avocadoissa on aina mukana muutama, jotka eivät kypsy kunnolla, vaan jäävät koviksi ja kumimaisiksi, mutta silti mustuvat sisältä? Jos sinne pussiin on tarkoituksella pakattu mukaan muutama huono yksilö, niin mitä näille avocadoille on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Miksi opettajan ammattia verrataan jatkuvasti sairaanhoitajan ammattiin? Mitä yhteistä näissä ammateissa on?
Naisvaltaisia aloja?
Vierailija kirjoitti:
Tätä oli mielenkiintoista miettiä :)
Ensiksi itse olen aina jatellut, että ihminen voi kuulua vain yhteen perheeseen kerrallaan. Eli kun minulla on nyt oma perhe, niin en ole osa lapsuudenperhettä. Eli tässä tuli ensimmäinen osa vastaukseen.
Joissain tilanteissa, jossa puhutaan menneisydestä ja asiyhteydestä ymmärtää käytän ihan vaan sanaa perhe. Lapsuudessa meidän perheellä ei ollut tapana yöpyä hotelleissa vaan nukuimme leirintäalueilla.
Jos täytyy käyttää tänä päivänä sanaa, jolla kutsun sisaruksiani ja vanhempiani käyttäsin sanaa lähisuku tai tuo lapsuudenperhe.
Piti ihan googlaat onko perhe sanaa virallisesti määritelty ja olihan se. Tosin perhe sana on niin yleisesti käytetty, että sanaa käytetään noiden määrittelyn ohikin.
"Perheen muodostavat yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia."
Värikäs Pips a tekee Instagrammissa livelähetyksiä. Mistä niitä pääsee katsomaan. Ei suostu vastaamaan, olen pariin kertaan kysynyt.
Mitä rinnoille tapahtuisi jos vauvan syntymän jälkeen maitoa ei imettäisi tai pumppaisi pois?
Jos kohtu poistetaan niin ommellaanko emättimen pääty vain kiinni vai tehdäänkö sinne jokin keino kohtu tms?
Vierailija kirjoitti:
Mitä rinnoille tapahtuisi jos vauvan syntymän jälkeen maitoa ei imettäisi tai pumppaisi pois?
Jos kohtu poistetaan niin ommellaanko emättimen pääty vain kiinni vai tehdäänkö sinne jokin keino kohtu tms?
Jos kohtu poistetaan, jää emätin, mitään keinokohtua ei lähdetä rakentelemaan. Mitä semmosella edes tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi verkkopusseissa myytävissä avocadoissa on aina mukana muutama, jotka eivät kypsy kunnolla, vaan jäävät koviksi ja kumimaisiksi, mutta silti mustuvat sisältä? Jos sinne pussiin on tarkoituksella pakattu mukaan muutama huono yksilö, niin mitä näille avocadoille on tapahtunut?
Suomessa avokadoja ja muitakin hedelmiä ja vihanneksia säilytetään liian kylmässä. Monet hedelmät siis paleltuvat, eivätkä siksi ala kypsyä kunnolla. Avokadoissa ja mangoissa etenkin paleltuminen näkyy hedelmälihan tummumisena. Myös hedelmälihan tulisi olla koostumukseltaan napakka ja lusikoitava, eikä pehmeää muussia tai kivikova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä oli mielenkiintoista miettiä :)
Ensiksi itse olen aina jatellut, että ihminen voi kuulua vain yhteen perheeseen kerrallaan. Eli kun minulla on nyt oma perhe, niin en ole osa lapsuudenperhettä. Eli tässä tuli ensimmäinen osa vastaukseen.
Joissain tilanteissa, jossa puhutaan menneisydestä ja asiyhteydestä ymmärtää käytän ihan vaan sanaa perhe. Lapsuudessa meidän perheellä ei ollut tapana yöpyä hotelleissa vaan nukuimme leirintäalueilla.
Jos täytyy käyttää tänä päivänä sanaa, jolla kutsun sisaruksiani ja vanhempiani käyttäsin sanaa lähisuku tai tuo lapsuudenperhe.
Piti ihan googlaat onko perhe sanaa virallisesti määritelty ja olihan se. Tosin perhe sana on niin yleisesti käytetty, että sanaa käytetään noiden määrittelyn ohikin.
"Perheen muodostavat yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia."
Nämä määritelmät ovat usein byrokraattisia ja palvelevat siis lakia. Perhekäsitykset vaihtelevat kulttuurista toiseen ja riippuen puhujastakin.
Vierailija kirjoitti:
Värikäs Pips a tekee Instagrammissa livelähetyksiä. Mistä niitä pääsee katsomaan. Ei suostu vastaamaan, olen pariin kertaan kysynyt.
Varmaan pitää kirjautua instagramiin ja sitten vahtia milloin niistä livelähetyksistä ilmoitetaan. Tässä tarkemmat ohjeet:
https://help.instagram.com/699289326902954
Onko kaikilla amerikkalaisilla valkoinen pepsodentti hymy ja miksi valkoinen hammasrivistö on siellä niin tärkeä?
10081 jatkaa viel tuosta ohennuksesta, että jos et ota optikon suosittelemaa ohennusta, niin älä sitten myöskään ylläty kuinka paksut ne oikeasti voi olla, samoin paino. Jos painavat linssit + painavat kehykset, huono yhdistelmä