Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset suhtautuvat hirveän vihamielisesti miehiin ja erityisesti miesten seksuaalisiin tarpeisiin?
Kysymyksen ongelma on siihen siältyvä olkiukko. Eli kysymykseen sisältyy väite, jota suurin osa ihmisistä ei allekirjoita.
Jos koet näin, niin silloin kannattaa miettiä, olisiko syy siitä miten neät tilanteen? Olisko syys kuitenkin omasta asenteestasi ei niinkään naisten asenteessa. Lähestytkö heitä ystävällisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on unisex- ja miestenvaatteella? Tuntuu että unisex-merkintä on vain "lupa" naisille käyttää jotakin miestenvaatetta.
Olen työskennellyt vaatteiden jälleenmyyntialalla useamman vuoden. Valmistajan unisex-malliksi määrittelemät vaatteet ovat olleet meidän valikoimassa aina 100% miesten kokotaulukon mukaisia. Totuus on ollut että joltain mitaltaan naiselle sopiva unisex-anorakki onkin hänelle muilta osin vähän kelvoton. Jos vaikkapa hihoissa on keskimääräiselle naiskäyttäjälle lähes kymmenen senttiä ylimääräistä niin lupaus unisex-mitoituksesta on mielestäni perusteeton.
Ainoat toimivat poikkeukset joihin olen törmännyt, ovat olleet sadeviitat ja muut hyvin "säkkimäiset" asut.
Kiitos vastauksesta, voin siis hyvällä omallatunnolla lopettaa tuskailun niiden kanssa kun ovat tosiasiallisesti mitoitettu miehille kuten epäilinkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnassa asioita pitää monimutkaistaa eikä yksinkertaistaa jotta kaikki pärjäisivät täällä?
Maailma on hillittömän monimutkainen, kaoottinen, ja monella tavalla sattumanvarainen. Yksinkertaistaminen on tämän takia totuudenvastaista.
Tässä vain yksi esimerkki: runsaasti alkoholia juovat sairastuvat keskimäärin paljon muita useammin maksakirroosiin. Kuitenkin on myös ihmisiä jotka eivät sairastu pitkänkään runsaskulutuksen jälkeen. Heitä on vähän, mutta heitä on. Haluaisitko että yhteiskunta yksinkertaistaisi tätä totuutta? Silloin kävisi helposti niin että näitä poikkeustapauksia henkilökohtaisesti tuntevat syyttäisivät yhteiskuntaa valehtelusta.
(tässä viestissä olen olettanut kysyjän tarkoittavan "yhteiskunnalla" esim. koululaitosta ja tiedotusvälineitä, hän voinee korjata jos tulkitsin väärin)
Tarkoitin esim:
Miksi toimivat systeemit pitää muuttaa, vaikka systeemit ovat ennenkin toimineet hyvin
Verotus? (Eikö sitä saataisi yksinkertaisemmaksi) eihän siitä opeteta edes koulussa
Miksei opetusta voida kuvainnollistaa tarvittaessa, kun pelkästä puheesta ja tekstistä kaikki ei ymmärrä?
Miksi kokoaika pihistellään lähiopetusta?
Ennen tietokoneen käyttö oli yksinkertaisempaa kuin nykypäivänä
MIKSI KAIKKI OPITTU PITÄÄ MUUTTAA TOISENLAISEKSI (yksinkertaistin kysymykseni)
Aa, nyt ymmärrän mitä oikeastaan kysyit. Nämä muutokset ovat oikeastaan kehitystä. Ihmisluonto on aina ajanut eteenpäin: tulen hallitseminen, viljely, eläinten kesyttäminen, sähkön hallitseminen... Mikä tekisi elämästä helpompaa? Mitä koitettaisiin seuraavaksi? Ei ole ihmiskunnalle tyypillistä jäädä lepäämään laakereilleen, vaan siellä missä elämän perusasiat ovat tarpeeksi hyvässä kunnossa ihmiset pyrkivät keksimään jotain uutta. Yhteisunnissa on keksijöitä ja tieteentekijöitä ja otollisissa olosuhteissa heidän tuotoksensa leviävät kaiken kansan käyttöön.
Tietokoneet ja puhelimet (ja autot ja kaikki muu) kehittyvät koska niiden valmistajat kilpailevat taloudellisesta edusta: näillä firmoilla on voimakas halu tehdä parempi malli kuin kilpailijalla. Se onkin eri asia, paljonko todellista hyötyä uusimmat mallit ihmisille tuovat.
Lähiopetuksesta pihistely liittyy koulutukseen tehtyihin valtaviin leikkauksiin: rahaa on käytössä niin vähän että opetustunteja ei yksinkertaisesti ole varaa järjestää niin kuin ennen.
Talossani oli vesikatkos viime yönä, päättynyt aamukuudelta, milloin saa käyttää vessaa?
Stalkkaavatko toimittajat ihmisten puhelimia ja tietokoneita?
Olen menossa huomenna palauttamaan/vaihtamaan tuotteen jonka ostin tuotteen ollessa normaalihintainen, tuote on kumminkin tällä hetkellä alennuksessa. Saanko hyvityksen palauttamastani tuotteesta sen mukaan mitä maksoin vai sen mukaan kuinka paljon tuote tällä hetkellä maksaa?
- Hyvin pitkä aika siitä kun on tarvinnut palauttaa/vaihtaa ostomiani tuotteita
Miksi niin moni nainen nykyään vihaa miessukupuolta, vaikka suurin osa miehistä on hyviä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa huomenna palauttamaan/vaihtamaan tuotteen jonka ostin tuotteen ollessa normaalihintainen, tuote on kumminkin tällä hetkellä alennuksessa. Saanko hyvityksen palauttamastani tuotteesta sen mukaan mitä maksoin vai sen mukaan kuinka paljon tuote tällä hetkellä maksaa?
- Hyvin pitkä aika siitä kun on tarvinnut palauttaa/vaihtaa ostomiani tuotteita
Saat takaisin sen minkä itse maksoit. T. 14 vuotta jälleenmyyntialalla työskennellyt.
Mihin kuuluu käytöstä poistetut, vanhentuneet hajuvesipullot? Voiko ne heittää vaan roskiin?
Mitä se tarkoittaa, kun Jääkärimarssissa lauletaan ”Me nousemme kostona Kullervon”? Minkä Kullervon?
Eikö nuo ilkeilevät toimittajat voi laittaa kuuseen täältä?
Onko teidän mielestä ok puhua ylipainoisista sanalla "läski"? (Yleisesti, ei itseironisesti.)
ylänuoli = kyllä
alanuoli = ei
Huomio oman elämänne Master Chefit!
Onko ennen pääsiäistä (8.4.) jääkaappiin sulamaan otettu mämmirove enää syömäkelpoista? Rovetta olisi vielä jäljellä kolmasosa eikä huvittaisi laittaa hävikiksi. Peukku ylös, mikäli lappaisitte ääntä kohti ja peukku alas, mikäli heittäisitte menemään!
Ystävällisin terveisin,
ilmeisesti uusavuton
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa, kun Jääkärimarssissa lauletaan ”Me nousemme kostona Kullervon”? Minkä Kullervon?
Suosittelen tutustumaan Kalevalaan, kansalliseepokseemme, ja sieltä kyseisen Kullervo-nimisen henkilön tarinaan. Sen jälkeen luultavasti ymmärtänet asiayhteyden.
Muistaako kukaan tätä epäonnistunutta koomikkoa? Muistaisko joku jopa nimenkin? Tapaus tapahtui kauan kauan sitten, ehkä jopa 1920 tai 1930 luvulla. Dokumentissa jossa käsiteltiin komedian alkuvaiheita, oli sellainen surkea koomikonalku joka yritti "breikata". Hänen naurettava yritys olla hauska, perustui suurimmaksi osaksi piiraiden naamaan lyömiseen. Joskus kyseinen koomikko löi piiraita sovitusti ystäviensä tai joidenkin palkattujen ihmisten naamaan. Joskus jopa täysin ventovieraiden naamaan. Tyyppi maksoi pesulalaskun jälkeenpäin. Sitten tapahtui se joka taatusti lopetti tuon touhun. Koomikonraasu odotti juna-asemalla piiras kädessään junan pysähtymistä ja sitä kun ensimmäinen matkustaja astuu vaunusta ulos. Kameran hän oli asettanut jalustalle muutaman metrin päähän. Vaunusta astui vanhahko, hieman vatsakas arvokkaasti pukeutunut mies. Tuttuun tyyliin piiras läsähti naamaan. Junasta ulos astunut mies tietenkin säikähti pahanpäiväisesti ja naamaansa pidellen hypähteli sivummalle. Kyseistä miestä seurasi neljä poliisia. Kyseessä oli muistaakseni kyseisen kaupungin pormestari. Kaikki poiisit antoivat nyrkkien ja pamppujen puhua. Maahan kaatunut koomikonraato sai vielä osumaa potkuistakin. Hänet hakattiin pahanpäiväisesti. Hän pääsi ihme kyllä ominavuin ylös ja laahusti hakattuna kameraansa kohti. Yksi poliiseista vielä juoksi koomikonraadon kiinni ja pamautti pampulla takaraivoon. Koomikko jäi makaamaan noin metrin päähän kamerastaan. Niin, muistaisko joku jotain tästä tapauksesta?
Ostimme joku vuosi sitten Asaklitt-merkkisen termoksen, sisäpullo on metallia. Viime aikoina se on käyttäytynyt ihan kummallisesti, eli ulkopinta on lämmennyt.
Tekeekö tuollaisella termoksella enää mitään, tuskin sitä korjata voi mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Ostimme joku vuosi sitten Asaklitt-merkkisen termoksen, sisäpullo on metallia. Viime aikoina se on käyttäytynyt ihan kummallisesti, eli ulkopinta on lämmennyt.
Tekeekö tuollaisella termoksella enää mitään, tuskin sitä korjata voi mitenkään?
Terästermosten eristyskyky perustuu siihen että kahden teräskuoren väliin on tehty tehtaalla tyhjiö, joka eristää erinomaisen hyvin lämpöä.
Kuvailemasi perusteella kuulostaisi siltä että tämä tyhjiö on jotenkin pettänyt, ts. jokin sauma on päästänyt ilmaa väliin tai ulkopuolelle tullut lommo on päästänyt lämmön johtumaan sisäpuolelle.
Käsittääkseni näitä ei tosiaan voi korjata mitenkään.
Olen aina miettinyt tätä :Vaikuttaako avioliitto kaikkiin kelan tukiin, jos pariskunta ei asu avioliitosta huolimatta yhdessä, vaan kummallakin on omat vuokra-asunnot?
Olen työskennellyt vaatteiden jälleenmyyntialalla useamman vuoden. Valmistajan unisex-malliksi määrittelemät vaatteet ovat olleet meidän valikoimassa aina 100% miesten kokotaulukon mukaisia. Totuus on ollut että joltain mitaltaan naiselle sopiva unisex-anorakki onkin hänelle muilta osin vähän kelvoton. Jos vaikkapa hihoissa on keskimääräiselle naiskäyttäjälle lähes kymmenen senttiä ylimääräistä niin lupaus unisex-mitoituksesta on mielestäni perusteeton.
Ainoat toimivat poikkeukset joihin olen törmännyt, ovat olleet sadeviitat ja muut hyvin "säkkimäiset" asut.