Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Miten 12-vuotiaan saa liikkumaan edes ulos, jos se ei halua? Kavereita ei oikein ole, ja siksi liikkuminen onkin vähentynyt, eikä nyt koronan vuoksi saa kavereita muutenkaan tavata. Yritän saada mukaan lenkille tai jonnekin liikkumaan, eikä millään haluaisi lähteä, aina on joku paikka kipeä. Ja sitten on hirveä valitus, kun on kylmä tai kuuma tai aurinko paistaa silmiin tai liian pimeää tai liukasta. Pelaaminen vain kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin uuden tv:n, mutta en heti löytänyt sellaista tietoa jota olisin ymmärtänyt ja olisin oikeasti kiitollinen jos joku auttaisi :)
Eli, asun kerrostalossa, vuokraan kuuluu kiinteä valokuituliittymä jota olen käyttänyt vain johdolla. Jos ostaisin smart-tv:n, miten saisin sen nettiyhteyden siihen telkkariin? En haluaisi joutua myyjiltä kyselemään kun ne jutut menisi ohi kuitenkin ja menisin vain ihan lukkoon. Minulle pitäisi tällaiset vääntää ihan rautalangasta, lahjani ovat muualla kuin tekniikassa. Etäyhteyksiäkään en osaa käyttää, tai minulla ei ole missään tiedossa niitä niihin tarvittavia salasanoja, eli saako jollain johdolla siitä samasta pistorasiasta nettiyhteyden siihen telkkariin mistä tällä hetkellä tulee läppäriin yhteys johdolla?
Oletan että sulla on käytössä suora ethernet-yhteys rakennuksessa (eli lähiverkko). Osta langallinen hubi (laite jolla ethernet verkko muodostetaan) ja niin pitkä ethernet johto että se ulottuu TV:hen. Johdollinen verkko ei tarvitse mitään salasanoja. Nykyisellään taitaa kaikissa hubeissa olla langaton yhteys myös, voit ottaa sen käyttöön myöhemmin.
Onko olemassa huijauksia, että soitellaan satunnaisiin numeroihin vain saadakseen tietää minkä niminen henkilö numeron omistaa? Jos, niin miten huijaaja siitä nimen selvittämisestä hyötyisi?
Jos lämpömittari on hidas menemään oikeaan lämpötilaan, esim. kun se on siirretty huoneenlämmöstä jääkaappiin, niin tarkoittaako se myös sitä, että se kertoo (esim. jääkaapin) keskimääräisen lämpötilan paremmin kuin nopeammin muuttuvat lämpömittarit?
Miten saa auki 80-luvun omakotitalon ikkunat? Kauheen isot ja aina ihan jumissa ja kuitenki pitäis edes joskus pestä.
Yhden ikkunan avaamiseen tarvitaan kauhee työkaluarsenaali avuksi ja menee silti koko päivä.
Voiko (kaupasta ostetun) mansikkahillon pakastaa?
Asun yksin, joten toi loppu ehtis vanheta ennenkuin ehdin syödä kaiken. Valmiit letut ainakin heitän pakkaseen, niiden mukana menis sopivasti hillotkin, mutta en tiedä kärsiikö koostumus tai maku
Vierailija kirjoitti:
Miten tänne foorumille saa laitettua linkin? Ennen tässä oli jokin "lisää linkki"-mahdollisuus, mutta nyt kun yritän copypastettaa niin ei onnistu.
Ainakin pc:llä ja ainakin Firefox-selainta käyttäessä Ctrl + L avaa linkinlisäysikkunan.
Jos 10 ihmistä olisi kuumailmapallossa ja mukana olisi esim. 10 litran vesitonkka. Kun ihmiset ovat juoneet kaiken veden, niin onko kuumailmapallon kokonaismassa edelleen sama? Vaikka tonkka onkin tyhjä, niin vesimääräähän on siirtynyt ihmisiin? Ja kyllä, ihan tosissani kysyn, jostain syystä oon miettinyt tätä vuosia.. :D Kysymyksen voi suhteuttaa myös esim. lentokoneisiin ja laivoihin!
Ovatko ADHD- ja Asperger-diagnoosit nykyään esteitä ajokortin saamiselle Ruotsissa vai onko kortin saamista vain vaikeutettu? Jos on vaikeutettu, niin mitä on tehtävä saadakseen kortin, mitä muuten ei joudu tekemään?
Miten lakanan koko valitaan? Esimerkiksi, kun sänky on 120 cm x 200 cm, patjan korkeus 10 cm.
Vierailija kirjoitti:
Jos 10 ihmistä olisi kuumailmapallossa ja mukana olisi esim. 10 litran vesitonkka. Kun ihmiset ovat juoneet kaiken veden, niin onko kuumailmapallon kokonaismassa edelleen sama? Vaikka tonkka onkin tyhjä, niin vesimääräähän on siirtynyt ihmisiin? Ja kyllä, ihan tosissani kysyn, jostain syystä oon miettinyt tätä vuosia.. :D Kysymyksen voi suhteuttaa myös esim. lentokoneisiin ja laivoihin!
Riippuu millä aikavälillä asiaa tarkastellaan. Ihmiset käyttävät energiaa, hikoilevat (oletettavasti eivät käy tarpeillaan) jne. Kuumailmapallo ja sen rakennelmat eivät myöskään ole koko ajan saman painoisia.
Painitrikoot? Ovatko ne pääpiirteissään kainaloihin ylettyvät kalsarit henkseleillä?
Vierailija kirjoitti:
kun joku sanoo että joudun helvettiin seksuaalisensuuntautumiseni vuoksi tarkoitetaanko tässä tilanteessa helvettiä sellaisena kuin kyseinen henkilö sen näkee? jos hänen näkemyksensä mukaan kaikki kaltaiseni joutuvat helvettiin ei se silloin kuulosta niin pahalta viettää ikuisuus itseni kaltaisten ihmisten seurassa.
Tarvitseeko (syntistä) ihmistä eläessäänkin piinata, jos tämä kerran kuoltuaan joutuu helvettiin?
Kun lehdessä kerrotaan, että pitää syödä vähemmän suolaa, niin mistä ne tietävät kuinka paljon suolaa syön?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ADHD- ja Asperger-diagnoosit nykyään esteitä ajokortin saamiselle Ruotsissa vai onko kortin saamista vain vaikeutettu? Jos on vaikeutettu, niin mitä on tehtävä saadakseen kortin, mitä muuten ei joudu tekemään?
Käsittääkseni ainakaan adhd ei ole este
Vierailija kirjoitti:
Kun lehdessä kerrotaan, että pitää syödä vähemmän suolaa, niin mistä ne tietävät kuinka paljon suolaa syön?
Ne voi tehdä oletuksen, että syöt liikaa koska lähes kaikki syö yli suosituksen. Ja jos ei tietoisesti ole suolan määrää vähentänyt niin silloin syö liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko (kaupasta ostetun) mansikkahillon pakastaa?
Asun yksin, joten toi loppu ehtis vanheta ennenkuin ehdin syödä kaiken. Valmiit letut ainakin heitän pakkaseen, niiden mukana menis sopivasti hillotkin, mutta en tiedä kärsiikö koostumus tai maku
Voi pakastaa
Kun yhdysvaltalainen vapautuu vankilasta, onko hänellä automaattisesti ehdonalaisuus jonkin aikaa vai ei?
Jos yhdysvaltalainen tekee Suomessa rikoksen, tuomitaanko hänet Suomen lakien mukaan vai laitetaanko takaisin kotimaahan ja tuomitaan sen osavaltion lakien mukaan, jossa asuu?
Minuun ei korona tauti tarttuu?
Onko jokin paikka johon yksityishenkilö voi lahjoittaa ruokaa?