Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18386)

Vierailija
9421/18386 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt kakalla niin että pönttö tukkeutuu?

Olen. Missäs muuallakaan kuin töissä.

Ja minä Kärkkäisellä. Hävettää vieläkin.

Vierailija
9422/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en laihdu? Ihan tosissani kysyn.

94 kilosta laihduin 76 kiloon mutta siihen jumahti, ja erittäin lyhyelle tuokin on liikaa ja joka paikassa motkotettiin että syöt liikaa.

Mulla oli kausi että kävin vuoden ajan salilla, 6x viikossa, poljin 30 km pyörällä joka ilta, päälle melkein tunti salia, olin aina niin väsynyt etten edes jaksanut syödä kotiin tullessa. Ylipainoa kuitenkin oli.

Söin päivässä yleensä leivän, kanaa, parsakaalia, raejuustoa ja salaattia. Joskus illalla salin jälkeen proteiinijuoma oli viikon palkinto ja ainoa mitä jaksoin laittaa kurkusta alas.

Nykyään en käy salilla, mutta en myöskään syö paljon mitään. Teetä ja leipä kerran tai kaksi viikossa. Tänään olen syönyt yhden kasvissosekeiton (vähän reilu 100 kcal) ja myöhemmin 4 kpl lindströmin pyöryköitä ja vähän salaattia. Kaikki mahtui leipälautaselle.

Reilusti alle 1000 kcal päivässä. Silti en laihdu. Ja ylipainoa on reilusti.

Muut vetää levyn suklaata joka toinen ilta ja paino pysyy samana, mä syön neljä palaa viikossa ja sama tilanne.

Jos söisin suositusten mukaan, lihoisin varmaan 10 kiloa kuukaudessa. Miten tää on mahdollista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9423/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ai niin, ”tänään” on koko keskiviikko, täällä ei ole vielä torstai.

Vierailija
9424/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

94 kilosta laihduin 76 kiloon mutta siihen jumahti, ja erittäin lyhyelle tuokin on liikaa ja joka paikassa motkotettiin että syöt liikaa.

Mulla oli kausi että kävin vuoden ajan salilla, 6x viikossa, poljin 30 km pyörällä joka ilta, päälle melkein tunti salia, olin aina niin väsynyt etten edes jaksanut syödä kotiin tullessa. Ylipainoa kuitenkin oli.

Söin päivässä yleensä leivän, kanaa, parsakaalia, raejuustoa ja salaattia. Joskus illalla salin jälkeen proteiinijuoma oli viikon palkinto ja ainoa mitä jaksoin laittaa kurkusta alas.

Nykyään en käy salilla, mutta en myöskään syö paljon mitään. Teetä ja leipä kerran tai kaksi viikossa. Tänään olen syönyt yhden kasvissosekeiton (vähän reilu 100 kcal) ja myöhemmin 4 kpl lindströmin pyöryköitä ja vähän salaattia. Kaikki mahtui leipälautaselle.

Muut vetää levyn suklaata joka toinen ilta ja paino pysyy samana, mä syön neljä palaa viikossa ja sama tilanne.

Jos söisin suositusten mukaan, lihoisin varmaan 10 kiloa kuukaudessa. Miten tää on mahdollista??

Ihmisen energiankulutuksessa suurin osa menee lämmön tuottamiseen, mitä enempi massaa sitä enmpi energiaa kuluu. Kärjistettynä energiamäärä, jolla 150 kiloinen laihtuu lihottaa 45 kiloista.

Joten laihtuminen on alussa helpompaa kuin myöhemmin. 

Liikunta kuluttaa energiaa, mutta on helpompi jättää energiaa syömättä / juomatta kuin saada energia kulutttua liikunalla. Liikunta on kyllä hyvä apu ja se lisää terveyttä muutenkin.

Ensimmäinne asia, joka kannattaa tarkistaa (ja olet jo ehkä tehnytkin sen) on piilokalorit. Paras esimerkki tästä on appelsiinimehu, jota pidetään terveellsien, mutta joka sisältää paljon energiaa.

Pysyvä laihduttamine on pitkä prosessi, nykyiset ohjeet suosii enintää puoli kiloa per viikko laihduttamista alun tiputuksen jälkeen. Eli tehdään rauhallinen elämäntapamuutos.

Lisäksi viime aikoina on löydetty vahvoja viitteitä siitä, että eri ihmiset saavat samasat syödystä energiamäärästä hyödynnettyä eri määrän energiaa. Tämä liittyy ihmisen bakterikantaan ja on jokaisella erillainen. 

Vierailija
9425/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Windowsin resurssienhallinta tai MacOS:n Finder eivät osaa näyttää joistain kuvista thumbnailia?

Windows resurssienhallinnassa pitää valita kohdasta Näytä sopiva vaihtoehto. Usein tämän joutuu tekemään erikseen joka kansion kanssa (ellei kuvakansio).

Jos silloinkaan ei kuva näy, pitää mennä asetuksiin ja tarkistaa ettei siellä kohdan Näytä alla ole ruksattu kohtaa jossa lukee "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia". Siitä voisi poistaa ruksin.

Lisäksi voi kokeilla tätä: kirjoita hakuun 'clean', valitse Järjestä uudelleen. Kun esiin tulee valintaikkuna ruksaa kohta 'esikatselukuvat' ja paina OK. (Varo ruksaamasta kohtaa Ladatut tiedostot, koska silloin sovellus poistaa kaiken latauskansiosta).

Jos ongelma koskee vain yksittäisiä kuvia, pitäisi tietää mikä tiedostomuoto on kyseessä.

Kiitos vastauksesta, ongelma koskee nimenomaan vain joitain kuvia kansiossa joista useimmista kuvista thumbnail näkyy. Ongelmakuvat ovat jpg-kuvia, mutta niin ovat myös ongelmattomat.

Vierailija
9426/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin netistä, että avattu margariini säilyy vain 2 viikkoa. Minulla margariini kestää ainakin 1 - 2 kk. Minusta se ei ole vaikuttanut pilaantuneelta, mutta olenko tietämättäni käyttänyt pilaantunutta margariinia? Onko siitä voinut olla jotain haittaa?

Samalla kysely YKSIN asuville, jotka käyttävät margariinia:

Saatteko yleensä käytettyä margariinin 2 viikon sisällä?

ylänuoli = kyllä

alanuoli = en

Vierailija
9427/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin netistä, että avattu margariini säilyy vain 2 viikkoa. Minulla margariini kestää ainakin 1 - 2 kk. Minusta se ei ole vaikuttanut pilaantuneelta, mutta olenko tietämättäni käyttänyt pilaantunutta margariinia? Onko siitä voinut olla jotain haittaa?

Samalla kysely YKSIN asuville, jotka käyttävät margariinia:

Saatteko yleensä käytettyä margariinin 2 viikon sisällä?

ylänuoli = kyllä

alanuoli = en

Margariini on varustettu "parasta ennen" -päivämäärällä (siis ei "viimeinen käyttöpöivä"-merkinnällä) mikä kertoo sen että tuotteen ominaisuudet huononevat sen vanhetessa. Siitä siis ei tule vaarallista vanhenemisen yhteydessä vaan ajan saatossa maku alkaa muuttua epämiellyttäväksi. Ei siis syytä huoleen. Vastasin jo alanuolella, en minäkään tosiaan saa margariinia menemään kahdessa viikossa.

Vierailija
9428/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tänne foorumille saa laitettua linkin? Ennen tässä oli jokin "lisää linkki"-mahdollisuus, mutta nyt kun yritän copypastettaa niin ei onnistu. 

Vierailija
9429/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaan surkeat vuorovaikutustaidot, niin kannattaako hakea työpaikkaa, missä on vaatimuksena hyvät vuorovaikutustaidot ja sujuva kommunikointikyky?

Vierailija
9430/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9431/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tänne foorumille saa laitettua linkin? Ennen tässä oli jokin "lisää linkki"-mahdollisuus, mutta nyt kun yritän copypastettaa niin ei onnistu. 

Kirjoita alla oleva koodi, mutta korvaa ( ) -sulut pienempi/suurempi kuin -merkeillä:

(a href="LINKKI")TEKSTI(/a)

Vierailija
9432/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki:

(a href="https://www.vauva.fi")Vauva.fi(/a)

Näyttää tältä:

Vauva.fi

Vierailija
9433/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on pullonkaula/vika kun videopalaverissa Google Meets -systeemissä läppärini (vanha Macbook Air) jaksaa pyörittää videokuvaa ehkä sekunnin ja jämähtää sitten. Ääniyhteys kyllä toimii. Jos suljen selainikkunan (Chrome) tai jopa koko selaimen ja avaan sen uudelleen ko. osoitteella, kuva toimii taas vajaan sekunnin.

Vierailija
9434/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ketään miespuolista, joka lukee Neiti Etsiviä? Jos tunnet, millainen kyseinen henkilö on?

Vierailija
9435/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo mainitsemasi on normaali ruokavaliosi, niin vahva veikkaus on, että syöt liian vähän ja tästä syystä elimistö säästöliekillä (joku ravintoasioista perillä oleva osaa selvittää tämän paremmin). Itse myös sorrun tähän etenkin nyt, kun etätöissä koko ajan ja varsinaista nälän tunnetta ei ole.

Vierailija
9436/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emättimen kuivuuteen oli joku vagifem

Lääkärit ei kirjoita itselleen reseptejä

Älä hae työpaikkaa jossa on selkeästi vaatimuksia joita et täytä todellakaan

Vierailija
9437/18386 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytätte bideesuihkua? Kun musta tuntuu että sehän vaan roiskii kaikki paskavedet pillun puolelle ja pakaroihin :D

Vierailija
9438/18386 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo mainitsemasi on normaali ruokavaliosi, niin vahva veikkaus on, että syöt liian vähän ja tästä syystä elimistö säästöliekillä (joku ravintoasioista perillä oleva osaa selvittää tämän paremmin). Itse myös sorrun tähän etenkin nyt, kun etätöissä koko ajan ja varsinaista nälän tunnetta ei ole.

Mutta kun koko ajan joka paikassa toitotetaan että kun vaan syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu! Ihan joka paikassa. Ei kai säästöliekki voi kuukausia tai jopa vuotta kestää??

Liikuntaneuvoja, joka mittasi kehonkoostumuksen, puhui kuin idiootille vaikka parikymmentä kiloa olin laihduttanut: ”kävele rappuset”. Voi jumankauta jos salilla rääkkää itseään pari tuntia päivässä ja syö hädintuskin mitään, mitä siinä yhdet rappuset meinaa?? Olin niin väsynyt että välillä tuntui etten pysty kävelemään edes rappuja alas, kun jalat on spagettia.

Kyse ei ole siitä ettei enää olisi laihdutettavaa. Ylipainoa on ja vain siihenhän tuo liikuntaneuvojakin keskittyi. Tosi motivoivaa.

Usean sivuston kalorilaskurin mukaan voisin syödä tosi paljon enemmän, ja silti laihtuisin.

No en laihdu vaikka syön esim. 1200 kcal päivässä. Vaikka kaiken järjen ja laskureiden mukaan aivan liian vähän. Mistä voin enää karsia?!

Vierailija
9439/18386 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun koko ajan joka paikassa toitotetaan että kun vaan syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu! Ihan joka paikassa. Ei kai säästöliekki voi kuukausia tai jopa vuotta kestää??

Liikuntaneuvoja, joka mittasi kehonkoostumuksen, puhui kuin idiootille vaikka parikymmentä kiloa olin laihduttanut: ”kävele rappuset”. Voi jumankauta jos salilla rääkkää itseään pari tuntia päivässä ja syö hädintuskin mitään, mitä siinä yhdet rappuset meinaa?? Olin niin väsynyt että välillä tuntui etten pysty kävelemään edes rappuja alas, kun jalat on spagettia.

Kyse ei ole siitä ettei enää olisi laihdutettavaa. Ylipainoa on ja vain siihenhän tuo liikuntaneuvojakin keskittyi. Tosi motivoivaa.

Usean sivuston kalorilaskurin mukaan voisin syödä tosi paljon enemmän, ja silti laihtuisin.

No en laihdu vaikka syön esim. 1200 kcal päivässä. Vaikka kaiken järjen ja laskureiden mukaan aivan liian vähän. Mistä voin enää karsia?!

Oletko miettinyt sairauksien mahdollisuutta, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta, PCOS yms?

Vierailija
9440/18386 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiivattia?

Miten tohon voi edes vastata😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme