Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18395)
Vanupuikko onnistu jotenkin putoamaan lavuaariin. Ikinä ennen oo käyny näin. Nyt sen pää näkyy reiästä mutta en ylety siihen. Miten ihmeessä sen saa noukittua sieltä pois??
T: tunari
Pyykkietikan käytöstä kertokaa joku tietävä. Pyykkietikkapullon kyljessä käsketään sitä kaataa huuhteluainelokeroon. Käytetäänkö sitä siis huuhteluaineen vai pyykinpesujauheen asemesta? Aluksi laitoin pelkkää pyykkietikkaa, mutta nyt olen laittanut molempia, pyykkijauhetta ja pyykkietikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanupuikko onnistu jotenkin putoamaan lavuaariin. Ikinä ennen oo käyny näin. Nyt sen pää näkyy reiästä mutta en ylety siihen. Miten ihmeessä sen saa noukittua sieltä pois??
Lavuaarin alapuolella on putki. Ihan alkupäässä on kierteillä kiinnioleva irroitettava osa. Ei voi sanoa puolipallo, kun se on pitempi. Kierrät sen irti ja saat vanupuikon pois.
Alle kannattaa laittaa ämpäri, kun irtotat tuota vesilukon osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaarin alapuolella on putki. Ihan alkupäässä on kierteillä kiinnioleva irroitettava osa. Ei voi sanoa puolipallo, kun se on pitempi. Kierrät sen irti ja saat vanupuikon pois.
Ja tässä video. Tosin putket on tässä muovia, mutta idean tästä saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh kiitos tosi paljon neuvosta!
T: sama tunari
Pyykkietikkaa käytetään huuhteluaineena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tukanpesun kanssa menetellään kampaajalla, jos haluaa leikkauttaa tukan? Pitääkö tukka pestä samana päivänä ennen kampaajaa? Kun kampaaja kysyy, pestäänkö tukka, onko se vihje, että on hänen mielestään likainen, vai kysyvätkö aina? Onko junttia kieltäytyä? Maksaako erikseen?
Mulla on ollut lähes aina tosi pitkät hiukset, olen aina pessyt hiukset edellisenä iltana ennen kampaajalle menoa. Koskaan kampaaja ei ole pessyt hiuksia, mutta olenkin ainoastaan leikkauttanut, en värjännyt. Viime kesänä leikkautin ihan lyhyet hiukset, eikä silloinkaan pesty hiuksia kampaajalla. Ensimmäisen kerran, kun menin siistimään lyhyttä mallia, varasin myös hiustenpesun varalta, olisi maksanut 5e lisähintaa. Kampaaja oli kuitenkin sitä mieltä ettei hiuksia tarvitse pestä, vaikka niissä oli hiusvahaa ja -lakkaa, koska olin pessyt hiukset edellisenä iltana.. En tiedä miten vaikutti lopputulokseen. Mutta kuulemma lähti harjaamalla hiustuotteet pois.
Olen ollut siinä käsityksessä, että jos hiukset pestään, ne on vaikeampi leikata heti sen jälkeen... En tiedä pitääkö paikkaansa.
Minä taas olen kuullut, että hiukset on helpompi leikata jos ne on pesty.
kun ottaa kiinteistönvälittäjän myymään asunnon, niin kuinka pitkiä nämä sopimukset yleensä ovat. Tiedän, että myyntitoimeksiannon maksimipituus on neljä kuukautta, mutta onko yleisin sopimus kuitenkin se kolme kuukautta?
Miksi kaikista vaikeammin vammaisia ihmisiä pidetään elossa rikä heidän vain anneta kuolla pois? Mitä hyvää on esim. niin vaikeasti kehitysvammaisen ihmisen elämässä, että hän käytännössä kaikessa toisten avun tarpeessa 24/7, hän ei pysty tekemään oikein mitään itse eikä osaa itse juuri mitenkään vaikuttamaan elämäänsä koska hän yksinkertaisesti on ehkä 1-2 vuotiaan lapsen tasolla henkisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut olettavat, että hyväntekijät haluavat vain kiillottaa sädekehäänsä? Minulle ei tule melkein koskaan mieleen tällainen syy tai sitten pidän sitä vain epäolennaisena, olenko naiivi?
Ihmettelen myös sitä, miksi he haluavat tuoda tuon mielipiteen esiin, koska sillähän pilkataan muiden toista auttavaa käytöstä. Se mitä pilkataan, vähenee. Eikö olisi järkevämpää kannustaa tai edes suhtautua neutraalisti muiden auttamiseen, kuin väheksyä sitä? Vai näkevätkö he tuossa ilkkumisessa jonkin muun hyödyn, joka päihittää tämän?
Otetaan esimerkiksi Alfred Nobel. Upporikas tehtailija ja liikemies, jonka kaikki tietävät mm. Nobelin rauhanpalkinnosta ja säätiöstään.
Harva tietää, että Nobel-säätiöllä on oma synkkä historiansa. Nobel keksi dynamiitin ja loi huomattavan omaisuutensa dynamiittitehtaillaan. Ongelma oli, että dynamiittitehtaissa kuoli kuin kärpäsiä, köyhiä työläisiä räjähdysonnettomuuksissa. Kuolemantapaukset olivat sitä luokkaa, että Alfred Nobelista tuli kansan keskuudessa hyvin vihattu ja inhottu tyyppi. Lehdetkin maalailivat kuvia hänen "kuolemantehtaistaan". Häntä paheksuttiin yleisesti.
Nobel huolestui tästä. Hän koki ahdistavana, että hänen nimeään tulevat vielä jälkipolvetkin halveksimaan. No, mitä hän teki? Hän asianajajansa kehoituksesta perusti säätiön, jonka nimissä jaetaan ylväitä palkintoja tunnustuksena ihmisille jotka ovat eniten parantaneet tai hyödyttäneet ihmiskuntaa.
Sitten tulee mieleen nämä Meghan ja Harry, ja muut julkimot, jotka ovat aina päällään pystyssä joka ilmastogaalassa, vaikka itse suhaavat yksityiskoneillaan ympäri mantereita.
Fazerin sininen jäi tässä taannoin kiikkiin siitä, että yli 70% sen käyttämästä kaakaosta tulee Länsi-Afrikasta kaakaoviljelmiltä mitkä on lapsityövoiman suhteen synkintä aluetta.
Mitä teki Fazer? Ei suinkaan lopettanut vaan ideoi "hyväntekeväisyyskampanjan" tyyliin: "jokaisesta elokuun aikana myydystä 200g Fazerin suklaalevystä lahjoitamme 5 senttiä koulun rakentamiseen Fazerin "kummikylään",Biebyyn." Eli härski lapsien riistäjä ideoi hyväntekeväisyyskampanjan jossa profiloitui ihmisten mielissä eettiseksi toimijaksi ja lasten hyväntekijäksi. Vaikka totuus on päinvastoin.
Tarkoitin kysymykselläni tilanteita, joissa ei ole tiedossa kääntöpuolia, mutta silti syytetään hyväntekijää jotenkin huonoksi - niin että juuri se hyväntekeväisyys kohdistaa negatiivisen huomion henkilöön. Niin kuin olisi parempi ettei tekisi sitä ollenkaan, koska se on automaattisesti huonoa "sädekehän kiillottamista".
Sitä paitsi jos joku tekee hyväntekeväisyyttä mutta myös jotain huonoa kuten lentää, kaiken järjen mukaan hänen ei pitäisi olla ainakaan sen huonompi kuin joku muu lentävä, joka ei tee hyväntekeväisyyttä. Rikkailla harjoittama hyväntekeväisyys voi olla jopa hyödyllisempää kuin pelkkä lentämisen lopettaminen. Silti kiinnitetään huomio mieluummin siihen vähään mitä tekee väärin - vaikka se olisi tavallinen asia mitä moni muukin tekee - kuin siihen paljon mitä tekee oikein - vaikka siitä olisi valtava apu monille. Lisäksi se voi kannustaa muita toimimaan samoin.
En tarkoita tilanteita missä ensin tehdään jotain erityisen moitittavaa ja sitten muka-korvataan ne jollain hyvällä. Se hyvä ei välttämättä liity mitenkään siihen mitä se ihminen muuten tekee vaan on ekstraa kaiken päälle, mutta silti väkisin nähdään se hyvänteko jotenkin vääränä.
(Mutta ihan mielenkiintoisia nuo kertomasi jutut, jos totta. Ja tosiaan pitäisi enemmän kiinnittää huomiota esim. yritysten toimintaan kokonaisuutena eikä luottaa mielikuvatempauksiin.)
Vierailija kirjoitti:
Miten saada kissa lopettamaan hampaiden narskuttelu ? Kyseessä ei ole hammaskivi, tehnyt pennusta asti tuota joten enemmänkin opittu tapa.
Syitä voi olla monia, kuten jokin tulehdus suussa tai muu sairaus, joka aiheuttaa kissalle kipuja (siksi narskuttaa hampaitaan).
Veisin ressukan eläinlääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi paras aine ja tapa puhdistaa tietokonehiiren kumimaiset osat joihin kertyy käytön myötä ihosta klähmää? Tekisi mieli koittaa ikkunanpesuainetta mutta voiko se sulattaa kumin/muovin?
Ei ikkunanpesuaine missään nimessä.
Ihan joko puhdas vesi, jota laitat mikrokuituliinaan ja puristat enimmät pois.
Tai sitten ostat apteekista pienen pullon isopropyylialkoholia (sellaista joka on tarkoitettu levysoittimen äänipäiden putsaamiseen). Sitä laitat samoin pumpulipuikolla vähäsen mikrokuituliinaan, niin että siinä on pieni kostea kohta (ei mitään valuvaa nestettä tai vettä koskaan hiirelle) ja pyyhit hiiren.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikista vaikeammin vammaisia ihmisiä pidetään elossa rikä heidän vain anneta kuolla pois? Mitä hyvää on esim. niin vaikeasti kehitysvammaisen ihmisen elämässä, että hän käytännössä kaikessa toisten avun tarpeessa 24/7, hän ei pysty tekemään oikein mitään itse eikä osaa itse juuri mitenkään vaikuttamaan elämäänsä koska hän yksinkertaisesti on ehkä 1-2 vuotiaan lapsen tasolla henkisesti?
Lain mukaan jokaisella ihmisellä on ihmisoikeudet.
Sun tapasi ajatella vammaisia yhtenä ryhmänä, joilla kaikilla on jokin ymmärrykseen liittyvä vamma on virheellinen. Voi olla neliraajahalvaantunut ja ihan skarppi päästään. Kehitysvammojakin on eriasiteisia. Vammaisten niputtaminen yhdeksi ryhmäksi jonkin ulkoisen asian perusteella on harhaan johtavaa.
Toinen väärä ajattelumalli sulla on se, että vammainen ei olisi itse elämänsä subjekti vaikka joutuisikin saamaan apua. Ihminen itse päättää onko hänen elämänsä hyvää vai ei, jos on siihen kykenevä.
Jos vammainen on henkisesti 1-2-vuotiaan tasolla, miksi se edellyttäisi että hänet pitäisi sinun tahdostasi "terminoida"? Ethän vaadi samaa 1-2-vuotiaille lapsillekaan?
Jos jollekin määritetty kehitysikä (esim. alle 2-vuotiaan taso), se ei aina merkitse sitä ettei elämän ja kuntoutuksen aikana kehitystä siitä tapahtuisi. Sellaista on vaikea ennustaa.
Jokainen syvästi vammainen on myös jonkun lähiomainen, joten omaisilla on intressi pitää rakkaitaan elossa.
Toisaalta on mielenkiintoista että sinua askarruttaa tämä syvästi vammaisten ryhmä, koska kyse on varsin pienestä ryhmästä ihmisiä.
Koska sun ymmärrys ja empatia vammaisten suhteen on hyvin puutteellista, suosittelen että kuuntelet Yle Puheen ohjelmaa nimestä Vammaiskultti.
Joku sanoo Youtube-kommenteissa, että Turo´s Hevi Geen versio kappaleesta Scatman (ski-ba-bop-ba-dop-bop) on ekologisempi kuin alkuperäinen. Miten niin ekologisempi?
Minkä ikäisinä yhdysvaltalaislapset tulevat täysi-ikäisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisinä yhdysvaltalaislapset tulevat täysi-ikäisiksi?
Suurimassa osassa maata 18 vuotiaina.
Alabama ja Nebraska 19-vuotiaiana
Missisippi ja Puerto Rico 21-vuotiaina.
Tämä voi kuulostaa sairaalta kysymykseltä, mutta toivon, että tätä ei ilmoiteta asiattomaksi, poisteta eikä minulle anneta bannia tänne tämän vuoksi.
Kuinka yleinen seksifantasia teinipojilla mahtAa olla fantasia seksistä oman äisin tai jonkun muun lähriden aikuisen naisen kanssa joka on hänelle sukua?
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi kuulostaa sairaalta kysymykseltä, mutta toivon, että tätä ei ilmoiteta asiattomaksi, poisteta eikä minulle anneta bannia tänne tämän vuoksi.
Kuinka yleinen seksifantasia teinipojilla mahtAa olla fantasia seksistä oman äisin tai jonkun muun lähriden aikuisen naisen kanssa joka on hänelle sukua?
Ei se varmasti harvinaista ole. Fantasioissa on usein joku "kielletty" tai tabuelementti. Sellaisista fantasioista ei myöskään tarvitse olla huolissaan. On ihan normaalia, että ihmisillä on fantasioita, joita ei koskaan tosielämässä voisi tai edes haluaisi toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmasti harvinaista ole. Fantasioissa on usein joku "kielletty" tai tabuelementti. Sellaisista fantasioista ei myöskään tarvitse olla huolissaan. On ihan normaalia, että ihmisillä on fantasioita, joita ei koskaan tosielämässä voisi tai edes haluaisi toteuttaa.
Tässä Etelä-Suomen Sanomien artikkeli aiheesta.
https://www.ess.fi/paikalliset/713429
Eli ne ovat yksi yleisimistä fantasian kohteista, jos katsotaan sivustua, jonne ihmiset kirjoittaa seksinovelleja.
Sexpo-säätiön seksuaaliterapeutti toteaa, että usien kielletty on fantasioinnin kohde.
Molemmat ovat mahdollisia. Hautaustoimilaki määrittää vaan sen, että tuhka on joka haudattava tai siroteltava vuoden sisällä. Ja kaikki tyhka on laitettava yhteen paikkaan.
Hautuumaan ulkopuolle sirotellun tuhkan paikkaan ei saa laittaa muistomerkkiä, ellei ano paikka yksityiseksi haudaksi