Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18395)

Vierailija
9021/18395 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on uusi päältätäytettävä pyykinpesukone. Huomasin tuossa äsken konetta täyttäessäni, että koneen virtajohto oli jäänyt luukun takaosan ja sen ohjelmapaneelin (?) väliin. (Ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan?) Johdossa on pari pienenpientä pintanaarmua, ja vaurioitunutta johtoahan ei tulisi käyttää. Onko noista naarmuista haittaa, vai täytyykö johto vaihtaa?

Siis johdon suojamuovissa on naarmuja? Ei se haittaa. Vai onko suojamuovi auki ja johde näkyy?

Joo, muovissa on pieniä naarmuja tai painaumia. Mitään metallista ei näy mistään. Asia on siis kunnossa?

Asia kunnossa. :)

Kiitos. Mukavaa illanjatkoa. :)

Vierailija
9022/18395 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tukanpesun kanssa menetellään kampaajalla, jos haluaa leikkauttaa tukan? Pitääkö tukka pestä samana päivänä ennen kampaajaa? Kun kampaaja kysyy, pestäänkö tukka, onko se vihje, että on hänen mielestään likainen, vai kysyvätkö aina? Onko junttia kieltäytyä? Maksaako erikseen?

Moi, meinasin jo kerran vastata tähän mutta en uskaltanut. (kertoo ehkä jotain nettifoorumien myrkyllisyydestä? ehkä? vai mitä ootte mieltä?) Nyt kun sait jo yhden vastauksen, kerron lisäksi oman näkemykseni. Kun olen mennyt parturiin (olen siis mies) niin vakioparturi kysyy silloin tällöin että pestäänkö samalla. Jonkin kerran hän on antanut ymmärtää että jos hiuksissa on lakkaa / vahaa tms. niin ne voivat haitata leikkausta. Kun kerran (ehkä vähän kömpelösti) kyselin miksi hän asiasta kyselee, hän vastasi että nimenomaan nämä hiustenkäsittelyaineet ovat varsinainen syy, ja vakuutteli lisäksi että välineet kyllä desinfioidaan jokaisen asiakkaan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9023/18395 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa selviytyjissä BLINDSIDE? Entä onko sille Suomennosta?

Tarkoittaa, että pudotetaan kilpailija, joka ei lainkaan osaa aavistaa lähtevänsä. Suomennoksena käytetään sanaa vedätys. Taktiikkaa käytetään yleensä, kun halutaan saada tilaisuuden tullen kova pelaaja ulos tai tehdä iso peliliike, jolla voi ansaita ääniä finaalissa.

Nyt kun asiaan vastasi joku joka tietää jotain Selviytyjät-sarjasta, tekee mieli lisätä että omalta kohdalta ainoa asiayhteys jossa termi "blindside" on minulle tuttu on tilanne jossa rekkakuski on parkkeeraamassa puoli- tai täysperävaunuaan ns. sokealle puolelle, joka on esim. Suomessa oikea puoli. Vasemmalta puolelta voi avata ikkunan ja kurkkia sieltä, oikealla taas ollaan 100% peilien varassa.

En tunne termin/termien tyypillisimpiä käyttötapoja, mainitsin vain tässä sen ainoan johon olen itse törmännyt.

Vierailija
9024/18395 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syvästi kehitysvammainen henkilö joka ei pysty puhumaan, niin miten mahdetaan toimia jos hänellä on mahdollisesti kipuja? Jos hänellä käytöksen perusteella oletettaisiin olevan kipuja mutta hänellä ei ole niitä selittävää sairautta niin annetaanko hänelle lääkettä varmuuden vuoksi vaikka kipuja ei olisikaan eli se olisi turhaa lääkitystä? Henkilö ei oletetusti vammansa vuoksi pystyisi kertomaan millään tavalla kivuista (kuvakorteilla/viittomilla) mutta hänen läheistensä mukaan hänen käytöksensä olisi vaikka muuttunut samanlaiseksi kuin silloin kun hänellä va4masti on ollut kipuja.

Vierailija
9025/18395 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta mun pitää tänää mennä nukkumaan?

Vierailija
9026/18395 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelta mun pitää tänää mennä nukkumaan?

Riippuu siitä, milloin sun pitää huomenna herätä. 7-9 tuntia on optimiaika yöunille. 

Vierailija
9027/18395 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tiedossa oikeassa elämässä sisaruksia näyttelijöitä, jotka olis näytellyt jossain leffassa/sarjassa parisuhteessa olevia?

(Tiedän että oikean elämän seurustelijat on näytelly sisaruksia, mutta onkohan koskaan toisinpäin?)

Tämä menee vähän ohi, mutta olen nähnyt teatterissa tilanteen, jossa näyttelijät olivat veljeksiä keskenään ja esittivät homoseksikohtauksen. Tosin se ei ollut kauhean realistinen, kuten ei koko näytelmäkään.

Vierailija
9028/18395 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpityttää, mitä pitäis tehdä? 

Vierailija
9029/18395 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Niilo22:sta?

Vierailija
9030/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi paras aine ja tapa puhdistaa tietokonehiiren kumimaiset osat joihin kertyy käytön myötä ihosta klähmää? Tekisi mieli koittaa ikkunanpesuainetta mutta voiko se sulattaa kumin/muovin?

Vierailija
9031/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut olettavat, että hyväntekijät haluavat vain kiillottaa sädekehäänsä? Minulle ei tule melkein koskaan mieleen tällainen syy tai sitten pidän sitä vain epäolennaisena, olenko naiivi?

Ihmettelen myös sitä, miksi he haluavat tuoda tuon mielipiteen esiin, koska sillähän pilkataan muiden toista auttavaa käytöstä. Se mitä pilkataan, vähenee. Eikö olisi järkevämpää kannustaa tai edes suhtautua neutraalisti muiden auttamiseen, kuin väheksyä sitä? Vai näkevätkö he tuossa ilkkumisessa jonkin muun hyödyn, joka päihittää tämän?

Vierailija
9032/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin omaan kämppään ja sain lahjaksi ihanan kudotun maton. Muistan lapsena lukeneeni kirjan, jossa yhdessä kohtaa äiti opasti pikkutyttöä että aina jos tulee vieraita, niin pitää matto kääntää niin, että "vieraspuoli" on päällepäin ja kun vieraat ovat lähteneet, niin matot pitää kääntää "arkipuoli" päällepäin.

räsymatto on kummaltakin puolelta saman näköinen? Mikä on vieraiden puoli matossa?

Vierailija
9033/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut olettavat, että hyväntekijät haluavat vain kiillottaa sädekehäänsä? Minulle ei tule melkein koskaan mieleen tällainen syy tai sitten pidän sitä vain epäolennaisena, olenko naiivi?

Ihmettelen myös sitä, miksi he haluavat tuoda tuon mielipiteen esiin, koska sillähän pilkataan muiden toista auttavaa käytöstä. Se mitä pilkataan, vähenee. Eikö olisi järkevämpää kannustaa tai edes suhtautua neutraalisti muiden auttamiseen, kuin väheksyä sitä? Vai näkevätkö he tuossa ilkkumisessa jonkin muun hyödyn, joka päihittää tämän?

Otetaan esimerkiksi Alfred Nobel. Upporikas tehtailija ja liikemies, jonka kaikki tietävät mm. Nobelin rauhanpalkinnosta ja säätiöstään.

Harva tietää, että Nobel-säätiöllä on oma synkkä historiansa. Nobel keksi dynamiitin ja loi huomattavan omaisuutensa dynamiittitehtaillaan. Ongelma oli, että dynamiittitehtaissa kuoli kuin kärpäsiä, köyhiä työläisiä räjähdysonnettomuuksissa. Kuolemantapaukset olivat sitä luokkaa, että Alfred Nobelista tuli  kansan keskuudessa hyvin vihattu ja inhottu tyyppi. Lehdetkin maalailivat kuvia hänen "kuolemantehtaistaan". Häntä paheksuttiin yleisesti.

Nobel huolestui tästä. Hän koki ahdistavana, että hänen nimeään tulevat vielä jälkipolvetkin halveksimaan. No, mitä hän teki? Hän asianajajansa kehoituksesta perusti säätiön, jonka nimissä jaetaan ylväitä palkintoja tunnustuksena ihmisille jotka ovat eniten parantaneet tai hyödyttäneet ihmiskuntaa.

Sitten tulee mieleen nämä Meghan ja Harry, ja muut julkimot, jotka ovat aina päällään pystyssä joka ilmastogaalassa, vaikka itse suhaavat yksityiskoneillaan ympäri mantereita.

Fazerin sininen jäi tässä taannoin kiikkiin siitä, että yli 70% sen käyttämästä kaakaosta tulee Länsi-Afrikasta kaakaoviljelmiltä mitkä on lapsityövoiman suhteen synkintä aluetta. 

Mitä teki Fazer? Ei suinkaan lopettanut vaan ideoi "hyväntekeväisyyskampanjan" tyyliin: "jokaisesta elokuun aikana myydystä 200g Fazerin suklaalevystä lahjoitamme 5 senttiä koulun rakentamiseen Fazerin "kummikylään",Biebyyn." Eli härski lapsien riistäjä ideoi hyväntekeväisyyskampanjan jossa profiloitui ihmisten mielissä eettiseksi toimijaksi ja lasten hyväntekijäksi. Vaikka totuus on päinvastoin.

Vierailija
9034/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin omaan kämppään ja sain lahjaksi ihanan kudotun maton. Muistan lapsena lukeneeni kirjan, jossa yhdessä kohtaa äiti opasti pikkutyttöä että aina jos tulee vieraita, niin pitää matto kääntää niin, että "vieraspuoli" on päällepäin ja kun vieraat ovat lähteneet, niin matot pitää kääntää "arkipuoli" päällepäin.

räsymatto on kummaltakin puolelta saman näköinen? Mikä on vieraiden puoli matossa?

Tulisi mieleen, että lattiaa vasten on puhtaampi puoli, ylöspäin likaisempi. Vieraille se käännetään . Tai onko maton kuvio tai värit paremmat toisella puolella.

Vierailija
9035/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Niilo22:sta?

Yks parhaista tubettajista.

Vierailija
9036/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi paras aine ja tapa puhdistaa tietokonehiiren kumimaiset osat joihin kertyy käytön myötä ihosta klähmää? Tekisi mieli koittaa ikkunanpesuainetta mutta voiko se sulattaa kumin/muovin?

Itse käytin tiskiaineella vähän kostutettua rättiä. Hupm en märkää.

Vierailija
9037/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saada kissa lopettamaan hampaiden narskuttelu ? Kyseessä ei ole hammaskivi, tehnyt pennusta asti tuota joten enemmänkin opittu tapa. 

Vierailija
9038/18395 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi kysymys ollut pitkään mielessä. Tiedän siis, että vauvalla on aukileita päässä ja ne sitten luuttuvat. Minulla on vaan jäänyt siihen takaraivon aukileen kohtaan aika iso kuoppa. Siinä on tavallaan koko kallo aika "lytyssä" siitä kohtaa.  Olen miettinyt onko kenellekään muulla näin joten toivoisin muidenkin alkavan tunnustella päitään ja että tulisivat sitten tänne kertomaan miten on. Onneksi olen nainen ja hiukset ainakin vielä melko hyvässä kunnossa, mutta kyllähän tuo kohta ainakin tuntuu melko kamalalta  ja voi vähän päällepäinkin huomata, että siinä on jonkin kolo. Minulla myös aika huono verenkierto päänahassa ja tiukka päänahka, joten mietin onko tuolla jotain tekemistä asian kanssa. En ole huomannut, koska tuo kuoppa on tullut. Lapsena sitä ei vielä ollut, mutta ehkä jossakin nuoruuden vaiheessa tuli. En myöskään ole mitenkään loukannut päätäni, että olisi sillä jotain tekemistä asian kanssa. Mietin onkohan minulla ollut vähän sellainen venekallo tai jotenkin muuten jonkin häiriö pään kehityksessä. Muistan vaan lapsuuden kuvissa, että kasvot olivat aika epäsymmetriset, mutta sitten tasoittuivat myöhemmin. Eli kysymys miltä päänne tuntuu ja onko muilla kuoppia :)

Vierailija
9039/18395 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä yksi kysymys ollut pitkään mielessä. Tiedän siis, että vauvalla on aukileita päässä ja ne sitten luuttuvat. Minulla on vaan jäänyt siihen takaraivon aukileen kohtaan aika iso kuoppa. Siinä on tavallaan koko kallo aika "lytyssä" siitä kohtaa.  Olen miettinyt onko kenellekään muulla näin joten toivoisin muidenkin alkavan tunnustella päitään ja että tulisivat sitten tänne kertomaan miten on. Onneksi olen nainen ja hiukset ainakin vielä melko hyvässä kunnossa, mutta kyllähän tuo kohta ainakin tuntuu melko kamalalta  ja voi vähän päällepäinkin huomata, että siinä on jonkin kolo. Minulla myös aika huono verenkierto päänahassa ja tiukka päänahka, joten mietin onko tuolla jotain tekemistä asian kanssa. En ole huomannut, koska tuo kuoppa on tullut. Lapsena sitä ei vielä ollut, mutta ehkä jossakin nuoruuden vaiheessa tuli. En myöskään ole mitenkään loukannut päätäni, että olisi sillä jotain tekemistä asian kanssa. Mietin onkohan minulla ollut vähän sellainen venekallo tai jotenkin muuten jonkin häiriö pään kehityksessä. Muistan vaan lapsuuden kuvissa, että kasvot olivat aika epäsymmetriset, mutta sitten tasoittuivat myöhemmin. Eli kysymys miltä päänne tuntuu ja onko muilla kuoppia :)

Lähes jokaisella ihmisellä on kuoppia tai möykkyjä päässä, jos tarkkaan tutkiskellaan.

Asiaan liittymättömänä hauska tarina. 1800-luvulla kehitettiin oppi, jonka mukaan kallon eri osaaluut kuvaavat ihmisen eri ominaisuuksia tyyliin älykkyys, empatia etc. Kallo oli jaettu noin 40 - 50 alueeseen (en muista tarkasti). Jos henkilöllä oli alueen kohdalla kohouma oli ominaisuus henkilössö vahva ja jos taas kuoppa niin heikko.

Vierailija
9040/18395 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vainaja tuhkataan niin lasketaanko uurna hautaan vai ripotellaanko kaikki tuhka jonnekin muualle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä