Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv-ohjelmissa ja elokuvissa tosi usein, kun joku pari on menossa naimisiin, morsian jättää sulhasen alttarille tai toisin päin, tai muulla tavoin häät peruuntuu. Tapahtuuko tätä oikeassa elämässä? Onko teidän tuttavapiirissä tapahtunut viimehetken häiden perumisia tai karkaamisia.
Ei omassa tuttavapiirissä, mutta tällä palstalla joku kerran kirjoitti tapauksesta, jossa sulhanen oli saanut tietää bestmanin ja morsiamen viettäneen yhteisen intiimin hetken ennen häitä. Sulhanen piti pokkansa hääpäivään asti ja vasta papin kysyessä "tahdotko" vastasi kieltävästi, julisti alttarilta syyn juhlaväelle ja lähti vetämään.
Väittäisin, että aika harvinaista on.
Kaikkien kannalta kun olisi parasta, että häät peruutettaisiin heti kun siltä tuntuu. Vaikka tuo hetki jäi varmasti kaikille mieleen eikä tarvinnut selitellä jälkeenpäin mitään, oli hääpäivää jo ehditty valmistella, eli turhaan oli kirkot, hääpaikat ja sinne mahdollisesti tilatut ruuat, ohjelmat ym. Eli ihan hirveästi hukkaan heitettyjä resursseja. Suomalainen ei tyypillisesti toimi noin, eikä myöskään halua herättää noin voimakkaasti huomiota, vaan häiden peruminen ja ero tapahtuisi mahdollisimman vähin äänin.
Vierailija kirjoitti:
Matkailusta enemmän tietävät, mites tämä ongelma...varasin hotellin talvilomaksi ulkomailta bookingin kautta ja varaukseen syötin visani numeron, maksan vasta perillä. Vahvistus varauksesta tulikin pian ja kaikki siinä ok. Nyt vasta tajusin, että visallani ei ole luottoa jäljellä niin paljon, kuin hotellin maksu on ja varatessa tuli teksti, että katevaraus saatetaan tehdä hetkeksi kortille. Peruuntuukohan varaus, mikäli kokeilevat tehdä katevarauksen koko summalle, eikä sitä olekaan kortilla?
Ja ennen kuin kukaan alapeukuttaa ja kommentoi, että miksi tilaan matkoja, vaikka ei ole varaa, niin kyse ei ole siitä. Tilillä kyllä on rahaa ja pari tiliäkin tulee ennen matkaa, mutta minulla on alhainen luottoraja, jota en haluaisi nostaa ja olen tehnyt tarkoituksella luotolla muutamia hankintoja.
Veikkaan, että kortille tehdään vain muodollinen varaus sen takia, että varmistetaan sen olevan ok käytettävissä. Samaan tapaan kuin bensapumpuilla on tehty ennen tankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä linnut tekee yöllä? Mihin ne menee, missä nukkuvat, miten? Oksallako tasapainoilevat? Vai menevätkö pesään? Vai onko ne vain munimishommiin tarkoitettu?
Tämä riippuu hyvin, hyvin paljon linnusta, mutta pesä on kyllä vain hautomiseen ja poikasille. Kaikki linnut nukkuvat kyllä, monet juurikin oksalla kököttäen, osa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä linnut tekee yöllä? Mihin ne menee, missä nukkuvat, miten? Oksallako tasapainoilevat? Vai menevätkö pesään? Vai onko ne vain munimishommiin tarkoitettu?
Tämä riippuu hyvin, hyvin paljon linnusta, mutta pesä on kyllä vain hautomiseen ja poikasille. Kaikki linnut nukkuvat kyllä, monet juurikin oksalla kököttäen, osa maassa.
Lemmikkilinnut ainakin nukkuu ihan siinä orrellaan. Undulaatti käy orrelle, painaa itseään hieman matalampaan asentoon, kääntää nokkansa selkähöyheniin ja sulkee silmät. Aamulla sitten herää ja alkaa sirkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko suomessa missään sairaalassa sellaista huonetta missä on monta vauvaa kerralla ja sukulaiset voivat käydä katsomassa vastasyntyneitä ison ikkunan takaa niin kuin ulkolaisissa tv sarjoissa?
Eiköhän tuollaiset ole jääneet jonnekin historiaan, jos sellaisia on Suomessa edes ollutkaan. Kai niitä oli silloin kun kaikki vauvat olivat osastolla hoidossa, ja vain vietiin imetystä varten äideilleen. Ja kun isät eivät olleet mitenkään osallisia vauvojen syntymään tai hoitoon, kävivät vain katsomassa lasi takaa että tuollainen vauva tuli.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Riippuu vuodenajasta ja lintulajista. Pikkulinnut ja linnut pesimisaikaan nukkuvat yleensä siellä missä niiden reviiri on. Pikkulinnut saattavat nukkua koloissa, linnunpöntöissä, tai puissa tiheän kasvuston seassa. Jotkut linnut nukkuvat porukalla liki toisiaan (ihanan lämmintä).
Harakat ja varikset ovat toista maata. Niillä on usein jokin yöpaikka, joka on rauhallisessa havumetsikössä, joka saattaa olla kaukana lintujen päiväreviiriltä. Näissä yöpaikoissa yönsä viettää jopa sadat varikset tai harakat suuremmalta alueelta. Yön ne kököttävät tiheän oksiston suojassa. Auringon noustessa varikset sitten palaavat "työpaikalleen". Ilalla auringon laskiessa, palaillaan yöpymismetsikköön. Samaa metsikköä voidaan käyttää vuosikausia.
Meillä pihalla on aina variksia ja harakoita ja melkein kellonsa voi vetää sen mukaan milloin aamun ensimmäinen varislintu tupsahtaa ikkunan edessä olevaan puhuun "kellokorttinsa leimaamaan".
Kesäaikaan voivat nukkua sitten pesissä, joissa on munat tai poikaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailusta enemmän tietävät, mites tämä ongelma...varasin hotellin talvilomaksi ulkomailta bookingin kautta ja varaukseen syötin visani numeron, maksan vasta perillä. Vahvistus varauksesta tulikin pian ja kaikki siinä ok. Nyt vasta tajusin, että visallani ei ole luottoa jäljellä niin paljon, kuin hotellin maksu on ja varatessa tuli teksti, että katevaraus saatetaan tehdä hetkeksi kortille. Peruuntuukohan varaus, mikäli kokeilevat tehdä katevarauksen koko summalle, eikä sitä olekaan kortilla?
Ja ennen kuin kukaan alapeukuttaa ja kommentoi, että miksi tilaan matkoja, vaikka ei ole varaa, niin kyse ei ole siitä. Tilillä kyllä on rahaa ja pari tiliäkin tulee ennen matkaa, mutta minulla on alhainen luottoraja, jota en haluaisi nostaa ja olen tehnyt tarkoituksella luotolla muutamia hankintoja.
Veikkaan, että kortille tehdään vain muodollinen varaus sen takia, että varmistetaan sen olevan ok käytettävissä. Samaan tapaan kuin bensapumpuilla on tehty ennen tankkausta.
Minulla oli joskus sama tilanne, kuin kysyjällä ja jossain vaiheessa matkan lähestyessä tuli ilmoitus s.postiin, että kortti ei kelpaa tms. Siinä oli kuitenkin muistaakseni vuorokausi aikaa vaihtaa varaukseen kortin tiedot ja minulla olikin siihen aikaan olemassa toinen luottokortti, jota en käyttänyt ja niin sain vaihdettua toisen kortin tiedot varaukselle. Kannattaa siis varautua, että kyseinen ilmoitus tulee ja miettiä jo varavaihtoehto / maksaa luottoa pois mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Harakat ja varikset ovat toista maata. Niillä on usein jokin yöpaikka, joka on rauhallisessa havumetsikössä, joka saattaa olla kaukana lintujen päiväreviiriltä. Näissä yöpaikoissa yönsä viettää jopa sadat varikset tai harakat suuremmalta alueelta. Yön ne kököttävät tiheän oksiston suojassa. Auringon noustessa varikset sitten palaavat "työpaikalleen". Ilalla auringon laskiessa, palaillaan yöpymismetsikköön. Samaa metsikköä voidaan käyttää vuosikausia.. .
Harakat tulevat puku päällä duuniin, variksilla vähän rennompi pukukoodi :) Ihana vastaus, kiitos :)
-alkuperäinen kysyjä
Miksi blondeja jotenkin ehkä kadehditaan ja vielä hyvän näköisiä. Minkäs teet jos olet vaaleaksi syntynyt. En kyllä tämän takia värjää hiuksia mustaksi tai muun värisiksi.
Miksi naapurin eukolla on oravan hampaat?
Varastanut Oravan Kyllikin tekarit.
Mielikki kirjoitti:
Miksi blondeja jotenkin ehkä kadehditaan ja vielä hyvän näköisiä. Minkäs teet jos olet vaaleaksi syntynyt. En kyllä tämän takia värjää hiuksia mustaksi tai muun värisiksi.
En usko, että blondeja kadehditaan. Nykyään jokainen voi vaalentaa tukkansa, jos haluaa. Huomaathan, että suurin osa ei halua? Jos haluaisi, blondeja olisi paljon enemmän.
Onko Forrest Gump-elokuvan päähahmo autistinen, kehitysvammainen vai kenties molempia? Minä olin siinä käsityksessä, että hän olisi lievästi kehitysvammainen tai heikkolahjainen, mutta luin jostain, että se elokuva on luokiteltu luokkaan "elokuvat autismista" eli se kertoisi autistisesta henkilöstä. Eli kyseinen henkilö olisi ollut lievästi kehitysvammainen autisti?
Elokuvan alkupuolella on kohta, jossa Forrest sanoi jotain siihen tyyliin, että hänen ystävänsä Jennyn isä piti Jennyä usein hyvänä, mutta Jenny piileskeli isäänsä jossain pellossa. Voisiko tuo kohta viitata lapsrn (eli Jennyn) seksuaaliseen hyväksikäyttöön, mitä Forrest ei vain ymmärtänyt?
Milloin puhelinliittymä kannattaa vaihtaa, ettei joudu maksamaan kahta puhelinlaskua. jos ottaa esim Moi mobiilin numeronsiirron jossa kestää 7-8 päivää, niin kannattaako se tehdä kuun lopussa vaiko 23. päivänä ?
Lievästi autistinen kirjoitti:
Onko Forrest Gump-elokuvan päähahmo autistinen, kehitysvammainen vai kenties molempia? Minä olin siinä käsityksessä, että hän olisi lievästi kehitysvammainen tai heikkolahjainen, mutta luin jostain, että se elokuva on luokiteltu luokkaan "elokuvat autismista" eli se kertoisi autistisesta henkilöstä. Eli kyseinen henkilö olisi ollut lievästi kehitysvammainen autisti?
Elokuvan alkupuolella on kohta, jossa Forrest sanoi jotain siihen tyyliin, että hänen ystävänsä Jennyn isä piti Jennyä usein hyvänä, mutta Jenny piileskeli isäänsä jossain pellossa. Voisiko tuo kohta viitata lapsrn (eli Jennyn) seksuaaliseen hyväksikäyttöön, mitä Forrest ei vain ymmärtänyt?
Tätä on pohdittu av-palstalla ennenkin. Jotkut ovat epäilleet Forrestin olevan asperger tai ainakin as-piirteinen. Asperger sisällytetään nykyään autismin kirjoon. Forrest Gump on kuitenkin elokuvan mukaan älykkyydeltään heikompi, ja hänellä oli myös lapsena ne jalkaraudat, mitkä taas viittaisi synnytyksessä tapahtuneisiin ongelmiin (hapenpuute vaikuttaisi aivoihin ja jalat voisivat vammautua synnytyksessä myös). Siitä on aikaa, kun olen ko. leffan nähnyt, joten en muista, puhutaanko siinä Forrestin vammojen syistä.
Tuo Jennyn isän "hyvänäpito" viittaa aivan varmasti seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Jennyllä oli hyvin vaikea lapsuus, mikä vaikutti hänen valintoihinsa myös aikuisena.
Forrest Gump on kaikkea muuta kuin realistisen uskottava elokuva, ja siksi se jakaa mielipiteet. Jotkut pitävät sitä naurettavana ja historiaa vääristelevänä roskana, kun taas toiset suhtautuvat siihen lämminhenkisenä ja kauniina tarinana pojasta/ miehestä, joka kuin sattumalta osuu tärkeiden tapahtumien keskelle ja keksii vahigossa mm. sanonnan "shit happens".
Itse pidän ko. elokuvasta paljonkin, mutta minua häiritsee eniten se, miten Forrest istuu loputtomalta tuntuvan ajan bussipysäkin penkillä kertoen tarinaansa, eikä kukaan näytä tuntevan häntä, vaikka hänen täytyy olla maankuulu julkkis.
Kun on ihmisiä jotka väittävät ilmaston lämpenemisen olevan vain suuri huijaus, niin kuka siitä sitten hyötyisi?
Vierailija kirjoitti:
Kun on ihmisiä jotka väittävät ilmaston lämpenemisen olevan vain suuri huijaus, niin kuka siitä sitten hyötyisi?
Ilmastonmuutoshysteriasta hyötyy monikin taho, mm. sähköautoteollisuus.
Kuka oli Urheilugaalassa se huomattavan pitkä nainen, joka seisoi puhujan takana pysti kädessään, olivat siis jakamassa uunoa jollekin? Omat lapset piti just ääntä, niin en kuullut, kun heidät esiteltiin enkä löydä googlella.
Oletko antanut miehelle eturauhasorgasmin?
Ei omassa tuttavapiirissä, mutta tällä palstalla joku kerran kirjoitti tapauksesta, jossa sulhanen oli saanut tietää bestmanin ja morsiamen viettäneen yhteisen intiimin hetken ennen häitä. Sulhanen piti pokkansa hääpäivään asti ja vasta papin kysyessä "tahdotko" vastasi kieltävästi, julisti alttarilta syyn juhlaväelle ja lähti vetämään.