Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Voiko kuivuneeseen kipsiin kiinnittää jonkinlaista koukkua? Löysin kirpparilta nätin kipsistä valmistetun esineen jonka haluaisin ripustaa seinälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viallista verta ei tarvita veripankissa. Ehkä hätä-aikana voisin kuvitella, nyt on tervettä verta ihan riittävästi :)
Minä taas luulisin, että diabeetikon kohdalla luovutuskielto on hänen itsensä terveyden turvaksi.
Miksi ihmeessä? Miten diabeetikon veri on huonompaa?
Ajattelen positiivisesti ja haaveilen tulevasta kesästä sillä kyllä se sieltä koko ajan lähestyy. Pian alkaa päivän pitenemisenkin jo huomaamaan. Haaveilen jo tulevasta uimakaudesta :) mutta mitenkä on, kehtaako hankkia & käyttää brassiuimapukuja? vai onko se aivan mautonta? Mitä mieltä ihmiset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suurin määrä lapsia jonka yksi Suomessa asuva nainen elämänsä aikana saanut?
Pikainen googlaus toi esille tämän artikkelin https://www.hs.fi/tiede/art-2000004845549.html, joka toksin on maksumuurin takana.
Siinä kerrotaan, että Suomessa elää nainen jolla on 21 lasta. Koska vastaajana on naistenklinikan osastonylilääkäri yliopistollisesta sairaalasta, voidaan tietoa pitää kohtuu luotettavana.
Tosin artikkeli ei sano, että henkilö olisi eniten lapsia saanut kautta aikojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut tähän kysymykseen selvää vastausta mistään: voivatko kaikki koirarodut saada jälkeläisiä keskenään? Jos on monta kymmentä kiloa painava koira ja sellainen joka painaa vaikka vain pari kiloa täysikokoisena, niin voisivatko ne saada keskenään jälkeläisiä? Parittelu ei taitaisi onnistua mutta entä keinohedelmöitys ja tuossa tapauksessa paras vaihtoehto taitaisi olla se, että se iso koira olisi narttu ja pieni koira uros eikä päinvastoin?
Olen ajatellut tätä lähinnä siltä kantilta, että vaika hedelmöitys onnistuisi niin syntyisikö silloin elinkykyisiä pentuja?
Tämä on kiinnostanut minuakin. Minkä näköinen olisi esimerkiksi chihuahuan ja irlanninsusikoiran jälkeläinen. Minulla on pienikokoinen maatiaiskissa, se painaa noin 3 kg, ja kaverillani on isokokoinen Maine coon-kissa, niin minkähänlaisia jälkeläisiä noille tulisi. Ei, en aio kokeilla tuota :D
Kaikki koirat voivat saada pentuja keskenään.
Mutta jos uroskoira on suurempi narttu pienempi, niin sekä tiineyden että synnytyksen aikana voi tulla ongelmia. Pahimmillaan sekä emo että pennut kuolevat.
Googlaamalla löytyy merkintöjä molempiin suuntiin eli onnistuneista synnytyksistä, että tapauksista joissa pentu että emä ovat kuolleet.
https://verneri.net/selko/verkko-kerttu/voivatko-kaikki-koirat-saada-pe…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kinkku/kalkkunaleikkeleet (avattu pakkaus) jää yöksi n. 10 tunniksi pöydälle +20c
Onko mennyt pilalle ?
Itse en söisi, mutta jos söisin, tekisin sen heti enkä säilöisi enää jääkaapissa.
Kiitti vastauksestasi.
Pienikin asia harmittaa, kun jäi täysi rasia tai 1 - siivu otettu iltanälkään, niin jäi epähuomiossa pöydälle. .. : (
Aamulla että voih. : )
Minä olen syönyt, eikä ole mennyt maha sekaisin. Olen syönyt vanhempiakin, ja silloin on mennyt. Toisaalta ei se kauheaa ollut, vaikka oli ripuli. Tästä oikeastaan tulen seuraavaan kysymykseen: Miksi te pelkäätte lievääkin ruokamyrkytystä niin julmetusti? Kyllähän se menee ohi. Oikeastaan en ymmärrä, miksi joidenkin melestä oksennustauti on niin hirveä asia. Minulla on muutaman kerran ollut, eikä se ollut muuta kuin vaihtelua arkeen.
Jotkut varmasti pelkäävät sitä vatsakipua.
Itselleni, pienten lasten äitinä, vatsatauti on pelottava sen siivousmäärän takia ja koska pienet lapset voi mennä kuivuessaan tosi huonoon kuntoon yllättävän nopeastikin. Lisäksi mun pikkuisilla se vatsatauti voi kestää älyttömän kauan kun kakomisrefleksi jotenkin yltyy entisestään eikä mikään oikeen tahdo mennä alas vaikka itse tauti olisi jo lusittukin.
Lasten hoito vatsataudissa on myös hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kuivuneeseen kipsiin kiinnittää jonkinlaista koukkua? Löysin kirpparilta nätin kipsistä valmistetun esineen jonka haluaisin ripustaa seinälle
Omeisessa artikkelissa kipsin konservoinnista, kerrotaan että kipsiin voi porata reiän. Tosin samassa jutussa kerrotaan, että kipsejä on erilaisia.
https://www.konservointikilta.fi/blogi/kipsin-konservointia/
Jos esineen seinäävasten tuleva osa on tasainen, voit myös miettiä voiko liimaa käyttää. Tarkoitan, että liimaat takaosaan vaikka tukevan kankaanpalan, ja kankaan ja esineen väliinlaitat rautalantaa, josta saat lenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko henkimaailmaa olemassa?
Käytän vastauksessa wikipedian määritelmää henkimaailmasta. " Henkimaailma on yliluonnollinen (henkien) maailma, jolla tarkoitetaan uskontoihin, totemismiin, šamanismiin, spiritualismiin ja okkultismiin kuuluvia ei-fyysisiä todellisuuden tasoja"
Asiaa voi lähestyä useasta suunnasta. Voimme kysyä: "Onko henkimaailmaa fyysisesti olemassa?"
Jos haluaismme vastata kyllä, pitäsi jonkun esittää todistus sen olemassaolosta. Todistuksen pitäisi olla tarkistettavissa. Tällaista todistusta ei ole esitetty, joten emme voi vastata kyllä.
Toisaalta, emme henkimaailman määritelmien mukaan voi osoittaa sitäkään, etteikö se olsi olemassa. Useampi henkimaailma on salattu ja kaikkivoivan henkiolennon ylläpitämä. Tallaisen asian olemassaolemattomuutta, emme pysty vahvistamaan.
Toisaalta, jos lähdemme tieteen perusajatuksesta, että väitteen esittäjän pitää todistaa väite todeksi, voimme todeta, että kukaan ei ole todistanut henkimaailman olemassaoloa.
Asiaa voi miettiä myös olemassaolon kannalta. Onko jokin asia olemassa, jo siksi että ajattelemme ja ymmärrämme asian samalla tavalla. Tässä mileessä, koska olemme osanneet määritellä henkimaailman se on vähintään ajatuksen tasolla olemassa.
Onko joku katsonut sarjaa Kotirintaman naiset (Land Girls)? Onko siinä sanottu, mihin Bea ja sen lapsi ja sisko ovat lähteneet? Sen mies lähti sotaan ja näitä naisia ei ole sen jälkeen näkynyt.
Miksi tässä videossa ei haastatella ketään naispuolista ihmistä?
Suomalaisten legendaarisimmat TV-haastattelut
Ja miksi arvasin sen jo etukäteen? (Törmäsin videoon Youtuben etusivulla ja katsoin sen vain tarkistaakseni osuiko arvaus oikeaan.)
Onko suomessa missään sairaalassa sellaista huonetta missä on monta vauvaa kerralla ja sukulaiset voivat käydä katsomassa vastasyntyneitä ison ikkunan takaa niin kuin ulkolaisissa tv sarjoissa?
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi arvasin sen jo etukäteen? (Törmäsin videoon Youtuben etusivulla ja katsoin sen vain tarkistaakseni osuiko arvaus oikeaan.)
Koosteen editoinut youtuben käyttäjä on vain liimannut yhteen itse hauskoina pitämiään pätkiä. Emme tiedä hänestä mitään. Ei siis kannata olettaa että hän olisi esim. ammattitaitoinen toimittaja / viestijä. Videon otsikko antaa ymmärtää että kyseessä voisi olla jotenkin tarkkaan harkittu ja valikoitu materiaali mutta mikään taho ei edellytä tällaiselta ihmiseltä tasapuolisuutta tms. Koosteen tekijän muut videot ovat myös samaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koosteen editoinut youtuben käyttäjä on vain liimannut yhteen itse hauskoina pitämiään pätkiä. Emme tiedä hänestä mitään. Ei siis kannata olettaa että hän olisi esim. ammattitaitoinen toimittaja / viestijä. Videon otsikko antaa ymmärtää että kyseessä voisi olla jotenkin tarkkaan harkittu ja valikoitu materiaali mutta mikään taho ei edellytä tällaiselta ihmiseltä tasapuolisuutta tms. Koosteen tekijän muut videot ovat myös samaa tavaraa.
Jep. Kanavan thumbnailien perusteella "legenda"-videot painottuvat miehiin ja (uutis)MOKAvideot naisiin. Tarkoituksellista tai ei.
Saako tuntea helpotusta ikävästä asiasta? Esim Nykäsen kuoltua loppui älytön mediaralli. Ja kun Yön Olli valitettavasti kuoli, loppui myös hänen kamalan musiikin tuotanto eikä sitä enää soitetakaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako tuntea helpotusta ikävästä asiasta? Esim Nykäsen kuoltua loppui älytön mediaralli. Ja kun Yön Olli valitettavasti kuoli, loppui myös hänen kamalan musiikin tuotanto eikä sitä enää soitetakaan.
Ihminen saa tuntea ihan mitä vaan. Sen sijaan yleisiin käytössääntöihin kuuluu, että aikuinen ihminen pystyy kontrolloimaan käytöstään normaalitilanteissa tunteista huolimatta.
Helpommin ymmärrettävä esimerkki on se, että työkaverisi joka on sinusta todella ärsyttävä irtisanotaan YT:den yhteydessä. Saat kokea helpotusta siitä, että pääsit työkaverista eroon. Mutta ei ole missään määrin asiallista osoittaa tätä helpotusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko suomessa missään sairaalassa sellaista huonetta missä on monta vauvaa kerralla ja sukulaiset voivat käydä katsomassa vastasyntyneitä ison ikkunan takaa niin kuin ulkolaisissa tv sarjoissa?
Ei taida enää nykyään olla, ennenvanhaan oli. Nykyään vauvan vierihoito katsotaan vauvalle parhaaksi hoitomuodoksi ja vauvan läheisyys ja ihokontakti äitiin nostaa myös maidon paremmin.
Kuitenkin jos sairaalassa on vierailukielto voi vauvaa nykyäänkin käydä näyttämässä sukulaisille lasin läpi ovella kun osastojen ovet on usein lasista tehdyt.
Tv-ohjelmissa ja elokuvissa tosi usein, kun joku pari on menossa naimisiin, morsian jättää sulhasen alttarille tai toisin päin, tai muulla tavoin häät peruuntuu. Tapahtuuko tätä oikeassa elämässä? Onko teidän tuttavapiirissä tapahtunut viimehetken häiden perumisia tai karkaamisia.
Myös synttärit on televisiossa lähes aina yllätyssynttäreitä. Järjestetäänkö sellaisia oikeasti usein? Eräs vanha sukulaiseni ei halunnut järjestää synttäreitään, niin hänen lapsensa järjestivät ne salassa, mutta paljastivat yllätyksen pari päivää ennen juhlia. Muita yllätyssynttäreitä ei ole kohdalleni sattunut.
Matkailusta enemmän tietävät, mites tämä ongelma...varasin hotellin talvilomaksi ulkomailta bookingin kautta ja varaukseen syötin visani numeron, maksan vasta perillä. Vahvistus varauksesta tulikin pian ja kaikki siinä ok. Nyt vasta tajusin, että visallani ei ole luottoa jäljellä niin paljon, kuin hotellin maksu on ja varatessa tuli teksti, että katevaraus saatetaan tehdä hetkeksi kortille. Peruuntuukohan varaus, mikäli kokeilevat tehdä katevarauksen koko summalle, eikä sitä olekaan kortilla?
Ja ennen kuin kukaan alapeukuttaa ja kommentoi, että miksi tilaan matkoja, vaikka ei ole varaa, niin kyse ei ole siitä. Tilillä kyllä on rahaa ja pari tiliäkin tulee ennen matkaa, mutta minulla on alhainen luottoraja, jota en haluaisi nostaa ja olen tehnyt tarkoituksella luotolla muutamia hankintoja.
Mitä linnut tekee yöllä? Mihin ne menee, missä nukkuvat, miten? Oksallako tasapainoilevat? Vai menevätkö pesään? Vai onko ne vain munimishommiin tarkoitettu?
Mikä on suurin määrä lapsia jonka yksi Suomessa asuva nainen elämänsä aikana saanut?