Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
No tässä tyhmä kysymys: miksi puhutaan ”jakamattomasta ihmisarvosta”? Mitä sillä jakamisella tarkoitetaan? Jos tarkoitetaan, että ihmisiä ei saa jaotella eri arvoluokkiin, niin eihän ihmisten jakaminen ole sama asia kuin itse ihmisarvon jakaminen?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku toinen ihminen on minusta tyhmä ja minä vihaan häntä, niin enkö minä saakin olla hänelle ilkeä ja lyödä häntä? Miksi tyhmälle ihmiselle jota vihaa pitäisi olla kiltti? Eiväthän kaikki ansaitse hyvää kohtelua vai mitä?
Totta kai saat lyödä. Mutta muista, että myös minulla on sama oikeus sinuun nähden. En tykkää sinun laillasi ajattelevista typeryksistä, joten turpaan tulee kun kohtaamme.
t. Iso, tatuoitu, kalju, vahva ja erittäin ilkeä korsto.
PS. Raamatussa ja muissa elämän ohjeita jakelevissa viisasten kirjoissa on kuulemma kerrottu jotain tästä, jotain sellaista, että tee niin muille kuin haluat itsellesi tehtävän, tai jotain. Ihme höpinää, kyllä mua vaan saa yrittää lyödä lättyyn. Mutta yritykseksi ne on jääny, muista tää ap silloin kun tapaamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten ryhmäliikuntatunneilla treenataan rintalihaksia?
Tästä kysymyksestä pilkistää mielestäni olettamus siitä että lihaksia treenattaisiin vain niiden näyttävyyden vuoksi. Tosiasiassahan lihakset ovat olemassa siksi että ihminen voi niiden ansiosta liikkua ja liikuttaa ympäristönsä esineitä.
Mitä tahansa lihaksia siis treenataan pitkälti sen takia että vahvoilla lihaksilla voi saada enemmän aikaan kuin heikoilla.
Mutta tämä ei ole vielä riittävä selitys alkuperäiseen kysymykseen. Ihmiskehossa on yli 600 lihasta, niin miksi juuri rintalihas on katsottu niin tärkeäksi, että sitä treenataan.
Joo, ei siellä naisten ryhmäliikunta tunneilla tosiaankasn treenata kuin rintalihaksia. Näin kerto isot pojat kun ne oli tirkistelly saliin. Toiset pojat kyllä kerto, että ne oli nähny vaan pakaroiden heilutusta. Ketä tässä nyt voi uskoa. En usko, että kaverit valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut tähän kysymykseen selvää vastausta mistään: voivatko kaikki koirarodut saada jälkeläisiä keskenään? Jos on monta kymmentä kiloa painava koira ja sellainen joka painaa vaikka vain pari kiloa täysikokoisena, niin voisivatko ne saada keskenään jälkeläisiä? Parittelu ei taitaisi onnistua mutta entä keinohedelmöitys ja tuossa tapauksessa paras vaihtoehto taitaisi olla se, että se iso koira olisi narttu ja pieni koira uros eikä päinvastoin?
Olen ajatellut tätä lähinnä siltä kantilta, että vaika hedelmöitys onnistuisi niin syntyisikö silloin elinkykyisiä pentuja?
Tämä on kiinnostanut minuakin. Minkä näköinen olisi esimerkiksi chihuahuan ja irlanninsusikoiran jälkeläinen. Minulla on pienikokoinen maatiaiskissa, se painaa noin 3 kg, ja kaverillani on isokokoinen Maine coon-kissa, niin minkähänlaisia jälkeläisiä noille tulisi. Ei, en aio kokeilla tuota :D
Vierailija kirjoitti:
Mihin lääkäriin kuuluu mennä kun rintaan on muodostunut aristava patti? Varaanko ajan ihan tavalliselle lääkärille?
Joo, ihan yleislääkärille varaat ajan. Joko julkisen kautta tai jos sulla on työterveyshuolto, sitä kautta. Yleislääkäri tekee anamneesi ja kliinisen tutkimuksen, ja pistää sitten eteenpäin.
Aina välillä on näitä juttuja siitä että jonkun fyysinen sukupuoli on epäselvä. Ei tarvitse linkittää kuvia, mutta sanokaa joku miltä sellainen ihminen näyttää ilman housuja. Onko hänellä silti ulkoapäin katsottuna selkeästi jomman kumman sukupuolen elimet, vai onko se jotain siltä väliltä?
Kuinka voisin hoitaa kivuliasta välilihan pullistumaa? Onko mitää hyvää venytys liikettä mikä auttas?
Se istuu oksalla ja antaa ekan säikeen mennä ilmavirran mukana jonnekin ja sitten kiipeää sitä pitkin toisellepuolelle ja aloitta verkon kutomisen.
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä on näitä juttuja siitä että jonkun fyysinen sukupuoli on epäselvä. Ei tarvitse linkittää kuvia, mutta sanokaa joku miltä sellainen ihminen näyttää ilman housuja. Onko hänellä silti ulkoapäin katsottuna selkeästi jomman kumman sukupuolen elimet, vai onko se jotain siltä väliltä?
Ainakin osalla tuo tulee ilmi vasta aikuisiällä että eivät mahdollisesti olekaan sitä sukupuolta mitä aina ovat uskoneet. Joten kai heillä melko tavanomaisen näköiset vehkeet ovat. Kun ovat kouluterveydenhuollon ja lääkärikäynnitkin menneet tyttönä/poikana ilman etteivät edes terveydenhuollon ammattilaiset ole havainneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin osalla tuo tulee ilmi vasta aikuisiällä että eivät mahdollisesti olekaan sitä sukupuolta mitä aina ovat uskoneet. Joten kai heillä melko tavanomaisen näköiset vehkeet ovat. Kun ovat kouluterveydenhuollon ja lääkärikäynnitkin menneet tyttönä/poikana ilman etteivät edes terveydenhuollon ammattilaiset ole havainneet mitään.
Mutta sitten on heitäkin, joilla elimet ovat siltä väliltä. Jopa niin, että on vaikea sanoa, kumpaako sukupuolta ne muistuttavat enemmän. Wikipediassa oli kuva tällaisesta esimerkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa lapset kysyy toisiltaan "voitko alkaa". Tarkoittaa siis "leikitäänkö tai tehdäänkö jotain yhdessä". Miten muualla kysytään?
Olen syntynyt vuonna 1967 Oulussa ja asuin 30 ensimmäistä elinvuottani siellä.
Silloin kysyttiin:"Alakko nää mua"
Tämä vastaus on siis offtopic, ja vain esimerkkinä kuinka murteetkin kehittyy ja eripuolilla kaupunkia on voitu sanoa eri tavalla.
Jossain päin Etelä-Suomea kysytään "Voitko olla?" Se taitaa olla lyhenne keskisuomalaisesta ilmaisusta "Voitko olla mun kaa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut tähän kysymykseen selvää vastausta mistään: voivatko kaikki koirarodut saada jälkeläisiä keskenään? Jos on monta kymmentä kiloa painava koira ja sellainen joka painaa vaikka vain pari kiloa täysikokoisena, niin voisivatko ne saada keskenään jälkeläisiä? Parittelu ei taitaisi onnistua mutta entä keinohedelmöitys ja tuossa tapauksessa paras vaihtoehto taitaisi olla se, että se iso koira olisi narttu ja pieni koira uros eikä päinvastoin?
Olen ajatellut tätä lähinnä siltä kantilta, että vaika hedelmöitys onnistuisi niin syntyisikö silloin elinkykyisiä pentuja?
Tämä on kiinnostanut minuakin. Minkä näköinen olisi esimerkiksi chihuahuan ja irlanninsusikoiran jälkeläinen. Minulla on pienikokoinen maatiaiskissa, se painaa noin 3 kg, ja kaverillani on isokokoinen Maine coon-kissa, niin minkähänlaisia jälkeläisiä noille tulisi. Ei, en aio kokeilla tuota :D
Tästä se koe alkaa. Lopputuloskin voi noin päin onnistua.
https://www.google.fi/search?tbm=isch&source=hp&ei=vxUeXr0C5I6vBMj5vMAK…
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia olla 20vuoden jälkeen vieläkin rakastunut entiseen muutaman kuukauden heilaan?
Kyllä uskoakseni on. Minäkin mietin päivittäin ja näen unia melkein noin kauan aikaa sitten olleista ihastuksestani. Tosin heitä en ole nähnyt ehkä 15 vuoteen, niin en voi sanoa olisinko ihastunut, jos nyt näkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kinkku/kalkkunaleikkeleet (avattu pakkaus) jää yöksi n. 10 tunniksi pöydälle +20c
Onko mennyt pilalle ?
Itse en söisi, mutta jos söisin, tekisin sen heti enkä säilöisi enää jääkaapissa.
Kiitti vastauksestasi.
Pienikin asia harmittaa, kun jäi täysi rasia tai 1 - siivu otettu iltanälkään, niin jäi epähuomiossa pöydälle. .. : (
Aamulla että voih. : )
Minä olen syönyt, eikä ole mennyt maha sekaisin. Olen syönyt vanhempiakin, ja silloin on mennyt. Toisaalta ei se kauheaa ollut, vaikka oli ripuli. Tästä oikeastaan tulen seuraavaan kysymykseen: Miksi te pelkäätte lievääkin ruokamyrkytystä niin julmetusti? Kyllähän se menee ohi. Oikeastaan en ymmärrä, miksi joidenkin melestä oksennustauti on niin hirveä asia. Minulla on muutaman kerran ollut, eikä se ollut muuta kuin vaihtelua arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kinkku/kalkkunaleikkeleet (avattu pakkaus) jää yöksi n. 10 tunniksi pöydälle +20c
Onko mennyt pilalle ?
Itse en söisi, mutta jos söisin, tekisin sen heti enkä säilöisi enää jääkaapissa.
Kiitti vastauksestasi.
Pienikin asia harmittaa, kun jäi täysi rasia tai 1 - siivu otettu iltanälkään, niin jäi epähuomiossa pöydälle. .. : (
Aamulla että voih. : )
Minä olen syönyt, eikä ole mennyt maha sekaisin. Olen syönyt vanhempiakin, ja silloin on mennyt. Toisaalta ei se kauheaa ollut, vaikka oli ripuli. Tästä oikeastaan tulen seuraavaan kysymykseen: Miksi te pelkäätte lievääkin ruokamyrkytystä niin julmetusti? Kyllähän se menee ohi. Oikeastaan en ymmärrä, miksi joidenkin melestä oksennustauti on niin hirveä asia. Minulla on muutaman kerran ollut, eikä se ollut muuta kuin vaihtelua arkeen.
Ruokamyrkytykset voivat olla pahojakin. Jos kyseessä on vaikka ilkeä baktteri kuten listeria tai botuliini, se voi johtaa kuolemaankin. Salmonellassa taas voi olla pitkäkestoiset ja ikävät jälkitaudit, kuten niveltulehdus, joka voi kroonistua. Puhumattakaan parasiiteista sun muista.
Eli aika itsestään selvää on että fiksu ihminen välttää pilantuneen ruoan syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiset sukuelimet kaikilla sukupuolilla muodostuvat sikiössä kudoksesta, josta voi muodostua sekä tytön että pojan (ja kaiken sillä välillä) sukuelimet. Naisen ja miehen sukuelimet eivät siis ole (kuten monet uskovat) vastakkaiset ja toisistaan poikkeavat. Häpyhuulet ja kivekset muodostuvat samoista rakennusaineista, samoin penis ja klitoris. Jos sukuelimet eivät ole selkeästi kasvaneet suuntaan tai toiseen, niissä on piirteitä kummastakin sukupuolesta, joten tulee vaikeaksi määritellä sukupuolta.
Jos asian ilmaisee banaalisti, ajattele vaikka niin että milloin penis on niin pieni että se muuttuu isoksi klitorikseksi, tai milloin häpyhuulet ovat niin isot ja pulleat, että ne ovatkin oikeastaan pienet kivekset, jne... Tai jos häpyhuulet eivät ole kasvaneet erikseen, silloinhan ne ovat kuin kivekset, jne...
Vierailija kirjoitti:
No tässä tyhmä kysymys: miksi puhutaan ”jakamattomasta ihmisarvosta”? Mitä sillä jakamisella tarkoitetaan? Jos tarkoitetaan, että ihmisiä ei saa jaotella eri arvoluokkiin, niin eihän ihmisten jakaminen ole sama asia kuin itse ihmisarvon jakaminen?
Itse asiassa kyse on ihmisoikeuksista, eikö "ihmisarvosta".
Käsite ihmisoikeuksien jakamattomuudesta tulee YK:n ihmisoikeuksien julistuksesta.
Jakamattomuus ei tarkoita lainkaan arvoluokkiin jakamista, vaan käsite tarkoittaa sitä että oikeuksia itsessään ei voi jakaa niin että noudatetaan asiassa a, muttei asiassa b. Jakamattomuus viittaa siis siihen että ihmisoikeuksien luonne on jakamaton, kaikki oikeudet ovat yhtä tärkeitä ja liittyvät toisiinsa kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voisin hoitaa kivuliasta välilihan pullistumaa? Onko mitää hyvää venytys liikettä mikä auttas?
Omasta välilevyhistoriasta sen verran, että välilevyn pullistuma on leikattu kahdesti. Sitä ennen sairastin selkää 25 vuotta. Toki välillä oli pitkiä hyviä kausia.
Sanoin on vaikea kuvata hyviä jumppia ja venyttelyjä. Joten kannattaa googlata aiheesta ja katsoa videoita.
Jotkin yleisesti hyväksi todetut liikkeet pahensivat tilannetta itsellä ja toiset auttoivat, eli kokeilemalla löydät itselesi parhaiten sopivat liikeet.
Venyttelyjen lisäksi suosittelen kovasti syvien vatsalihasten vahvistamista säännölisesti. Helpoin jumppa on vetää lihaksilla napaa selkää kohti. Säännölisyyttä helpottaa, kun päätät tehdä harjoitetta aina jossain samassa usien tapahtuvassa tilanteessa. Vaikka aina kun seisot liikennevaloissa.
Lisäksi itsellä auttaa kävely, ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä. Eli jos kuljet julkisilla, niin pari kilometriä kävelyä aamuin illoin työmatkan osana.
Mutta tämä ei ole vielä riittävä selitys alkuperäiseen kysymykseen. Ihmiskehossa on yli 600 lihasta, niin miksi juuri rintalihas on katsottu niin tärkeäksi, että sitä treenataan.