Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Mistä johtuu kun katsot peiliin ja näät naamasi, sen jälkeen otat selfien samasta kuvakulmasta ja vaikka ilman salamaa, niin miksi otetussa kuvassa naama näyttää paljon rumemmalta, kuin peilikuva??
Ps. ei se peilikuvakaan hääppönen ole, mutta valokuvassa aivan kaamee.. mietin, että johtuuko se siitä, kun kaikki ne naamassa olevat virheet tiivistetään pieneen ruutuun ja peilissä on suht luonnollisessa koossa?
Onkohan ihminen liian kriittinen omaan kuvaansa, että toinen voi nähdä sinut sievempänä, kuin itse?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu kun katsot peiliin ja näät naamasi, sen jälkeen otat selfien samasta kuvakulmasta ja vaikka ilman salamaa, niin miksi otetussa kuvassa naama näyttää paljon rumemmalta, kuin peilikuva??
Ps. ei se peilikuvakaan hääppönen ole, mutta valokuvassa aivan kaamee.. mietin, että johtuuko se siitä, kun kaikki ne naamassa olevat virheet tiivistetään pieneen ruutuun ja peilissä on suht luonnollisessa koossa?
Onkohan ihminen liian kriittinen omaan kuvaansa, että toinen voi nähdä sinut sievempänä, kuin itse?
Ainakin tulee mieleen että peilikuvaa näkee paljon useammin kuin selfieitä, joten näkymään on tottuneempi. Jos esim. kasvoissa on epäsymmetrisyyttä (ja melkeinpä kaikilla on), siihen on vuosien varrella tottunut peilikuvassa. Selfietä katsoessasi näet epäsymmetrisyyden selkeästi koska näet sen "toiseen suuntaan" kuin mihin olet tottunut peilikuvassasi.
Lisäksi selfiet otetaan puhelimella sellaisella kuvakulmalla/polttovälillä jota ainutkaan ammattikuvaaja ei ikinä ottaisi portretteja. Jotta ihminen mahtuu kuvaan käsivarren mitalta kuvaa otettaessa, kuva pitää ottaa aika laajakulmaisena. Tämä korostaa esim. nenää ja tekee muutenkin kasvoista oudon malliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tulee mieleen että peilikuvaa näkee paljon useammin kuin selfieitä, joten näkymään on tottuneempi. Jos esim. kasvoissa on epäsymmetrisyyttä (ja melkeinpä kaikilla on), siihen on vuosien varrella tottunut peilikuvassa. Selfietä katsoessasi näet epäsymmetrisyyden selkeästi koska näet sen "toiseen suuntaan" kuin mihin olet tottunut peilikuvassasi.
Lisäksi selfiet otetaan puhelimella sellaisella kuvakulmalla/polttovälillä jota ainutkaan ammattikuvaaja ei ikinä ottaisi portretteja. Jotta ihminen mahtuu kuvaan käsivarren mitalta kuvaa otettaessa, kuva pitää ottaa aika laajakulmaisena. Tämä korostaa esim. nenää ja tekee muutenkin kasvoista oudon malliset.[/quote
Kiitos vastauksesta. Vielä lohduttaisi, jos joku muukin olisi tehnyt saman havainnon, että kuvat ei onnistu vaikka malli on suht ok : ) ?
Jos esim. samassa työpaikassa olisi töissä samaan aikaan kaksi narsistista henkilöä, niin mitä tapahtuu? Syntyykö heidän välilleen automaattisesti heti jonkinlainen valtataistelu tai jotain sellaista vai voivatko he mitenkään sietää toisiaan? Miten siis narsitit suhtautuvat toisiinsa? Käsitykseni mukaan he yrittävät sinä olla porukan keskipisteenä esimerkiksi töissä.
Monelta viimeistään kelan maksaman kuntoutusrahan pitäisi näkyä tilillä jos maksupäiväksi on merkitty 13.01.2020 ?
Miksi naisten ryhmäliikuntatunneilla treenataan rintalihaksia?
Vierailija kirjoitti:
Oulussa lapset kysyy toisiltaan "voitko alkaa". Tarkoittaa siis "leikitäänkö tai tehdäänkö jotain yhdessä". Miten muualla kysytään?
Olen syntynyt vuonna 1967 Oulussa ja asuin 30 ensimmäistä elinvuottani siellä.
Silloin kysyttiin:"Alakko nää mua"
Tämä vastaus on siis offtopic, ja vain esimerkkinä kuinka murteetkin kehittyy ja eripuolilla kaupunkia on voitu sanoa eri tavalla.
Miten lapsen sukupuoli muka pystytään jo ennen syntymää päättelemään vain sen perusteella, että mitä hänen jalkovälissään on? Eihän lapsi osaa vielä edes syntyessään puhua eikä siis kertoa, että mikä hänen sukupuolensa on eli minkä sukupuolen edustaja hän tuntee olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku toinen ihminen on minusta tyhmä ja minä vihaan häntä, niin enkö minä saakin olla hänelle ilkeä ja lyödä häntä? Miksi tyhmälle ihmiselle jota vihaa pitäisi olla kiltti? Eiväthän kaikki ansaitse hyvää kohtelua vai mitä?
Joku muu voi ajatella sinusta ihan samaa, varsinkin jos käyttäydyt noin kuin haluaisit, eli olisit ilkeä ja löisit. Jos olisi sallittua lyödä niitä ihmisiä, joita vihaa, niin myös sinua saisi lyödä, jos vihaa sinua.
Minua ei saa lyödä mutta minä saan lyödä lyödä muita. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Monelta viimeistään kelan maksaman kuntoutusrahan pitäisi näkyä tilillä jos maksupäiväksi on merkitty 13.01.2020 ?
Riippuu vähän pankista, mutta yleensä maksupäivän aamuna siinä klo 7.30 mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä ei treenattaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Jussi Halla-aholla oikeasti lapsi Ranskassa mustan naisen kanssa?
Mistä olet tämmöisen juorun kuullut?
En ole tuo keneltä kysyit, mutta itse olen kuullut vastaavia juoruja täällä Strasbourgissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi selfiet otetaan puhelimella sellaisella kuvakulmalla/polttovälillä jota ainutkaan ammattikuvaaja ei ikinä ottaisi portretteja. Jotta ihminen mahtuu kuvaan käsivarren mitalta kuvaa otettaessa, kuva pitää ottaa aika laajakulmaisena. Tämä korostaa esim. nenää ja tekee muutenkin kasvoista oudon malliset.
Lisäksi puhelimen ns. kaunistustoiminto toimii enemmänkin päinvastaisessa tarkoituksessa. Mitä enemmän "kaunistusta" säätää, sitä kummallisemman näköiseksi muuttuu ja ääriasennossa muistuttaa suurinpiirtein alienia jättimäisine silmineen ym. Lopputulos on, ettei ainakaan näytä yhtään itseltään.
Jos on pakko ottaa selfie, kannattaa mieluummin sihtailla kuvaa toisinpäin, eli ei siis sillä etukameralla, vaan tavallisella. Osumatarkkuutta voi harjoitella. Parasta kuitenkin, jos saa jonkun toisen kuvaamaan itseään. Myös peilin kautta kuvaamalla saa itsensä näköisen selfien, joskin se itse puhelin näkyy väkisinkin kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku toinen ihminen on minusta tyhmä ja minä vihaan häntä, niin enkö minä saakin olla hänelle ilkeä ja lyödä häntä? Miksi tyhmälle ihmiselle jota vihaa pitäisi olla kiltti? Eiväthän kaikki ansaitse hyvää kohtelua vai mitä?
Joku muu voi ajatella sinusta ihan samaa, varsinkin jos käyttäydyt noin kuin haluaisit, eli olisit ilkeä ja löisit. Jos olisi sallittua lyödä niitä ihmisiä, joita vihaa, niin myös sinua saisi lyödä, jos vihaa sinua.
Minua ei saa lyödä mutta minä saan lyödä lyödä muita. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Miksi sinulla pitäisi olla sellaisia erioikeuksia, joita muilla ei ole?
Jos sinä päätät asettaa itsesi sääntöjen yläpuolelle, voisivat kaikki muutkin tehdä niin, ja pian eläisimme yhteiskunnassa, jossa kaikki mätkisivät toisiaan kilpaa korville, jos toisen naama sattuisi ärsyttämään.
Fiksu ihminen kuitenkin pyrkii pääsääntöisesti tulemaan muiden kanssa toimeen, koska meidät on kasvatettu niin, se on normi ja ns. kirjoittamaton sääntö, että niin vain toimitaan. Se, joka huvikseen rikkoo jatkuvasti normeja, joutuu yleensä itse käytöksensä vuoksi vaikeuksiin, ensin koulussa, sitten työelämässä ja ylipäätään kaikissa sosiaalisissa tilanteissa. Poikkeuksena sellaiset ihmiset, joilta jonkun sairauden vuoksi ei voi odottaa samanlaista käyttäytymistä kuin terveiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsen sukupuoli muka pystytään jo ennen syntymää päättelemään vain sen perusteella, että mitä hänen jalkovälissään on? Eihän lapsi osaa vielä edes syntyessään puhua eikä siis kertoa, että mikä hänen sukupuolensa on eli minkä sukupuolen edustaja hän tuntee olevansa.
Olet ymmärtänyt jotain väärin. Ei siitä sukupuoli-identiteettiä päätelläkään, vaan biologinen sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Naisillakin on rintalihakset rintarauhasten alla. Kyllä näitäkin lihaksia tarvitaan.
Mihin lääkäriin kuuluu mennä kun rintaan on muodostunut aristava patti? Varaanko ajan ihan tavalliselle lääkärille?
En ole saanut tähän kysymykseen selvää vastausta mistään: voivatko kaikki koirarodut saada jälkeläisiä keskenään? Jos on monta kymmentä kiloa painava koira ja sellainen joka painaa vaikka vain pari kiloa täysikokoisena, niin voisivatko ne saada keskenään jälkeläisiä? Parittelu ei taitaisi onnistua mutta entä keinohedelmöitys ja tuossa tapauksessa paras vaihtoehto taitaisi olla se, että se iso koira olisi narttu ja pieni koira uros eikä päinvastoin?
Olen ajatellut tätä lähinnä siltä kantilta, että vaika hedelmöitys onnistuisi niin syntyisikö silloin elinkykyisiä pentuja?
Vierailija kirjoitti:
Tästä kysymyksestä pilkistää mielestäni olettamus siitä että lihaksia treenattaisiin vain niiden näyttävyyden vuoksi. Tosiasiassahan lihakset ovat olemassa siksi että ihminen voi niiden ansiosta liikkua ja liikuttaa ympäristönsä esineitä.
Mitä tahansa lihaksia siis treenataan pitkälti sen takia että vahvoilla lihaksilla voi saada enemmän aikaan kuin heikoilla.
Joku asiasta enemmän tietävä jo vastasikin, lisäisin vain että näitä kiittäviä kommentteja näkyy myös ihan netin keskustelupalstoilla: kun joku ilmaisee tavalla tai toisella olleensa armeijan palveluksessa, usein löytyy joku kiittelijä.