Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18397)

Vierailija
8741/18397 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi diabeetikko ei saa luovuttaa verta? Oli suunnitelmissa mennä vaimon kanssa luovuttamaan verta mutta se ei onnistu kun toisella on tuo sairaus.

Vierailija
8742/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset tykkää niin kovasti valvomisesta iltaisin. Puhun nyt kouluikäisistä enkä vauvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8743/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia mahtavat olla pienimmät suomalaiset aikuiset pituudeltaan. Ennätyskirjasta olen lukenut, että täällä on joskus asunut ja elänyt 120cm pitkä mies joka oli silloin pienin suomalainen aikuinen. En kysy tätä millään pahalla lyhytkasvuisia ihmisiä kohtaan koska olen itsekin sellainen.

Vierailija
8744/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elokuvassa kopautetaan, joko nyrkillä tai esineellä toinen tajuttomaksi, mitä tällöin tapahtuu uhrissa???. Tiedän, että osaksi vaan elokuvaa, että heti tuupertuu, mutta onko se käytännössäkin noin? ja kauanko tajuttomuus kestää?

Vierailija
8745/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viallista verta ei tarvita veripankissa. Ehkä hätä-aikana voisin kuvitella, nyt on tervettä verta ihan riittävästi :)

Vierailija
8746/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viallista verta ei tarvita veripankissa. Ehkä hätä-aikana voisin kuvitella, nyt on tervettä verta ihan riittävästi :)

Ilmeisesti vastasit tuohon diabeetikko-kysymykseen.

Mietin ylipäätään, miten Suomessa riittää verenluovuttajia, kun niin monesta syystä luovutus on kiellettyä. Itse en varmaankaan kelpaa, koska olen atoopikko (en ole käynyt edes kysymässä/ kokeilemassa, kun luovutukseen täytyy nykyään kaiken lisäksi varata aika) ja iho on välillä huono tai joudun käyttämään lääkevoiteita.

Minusta olisi aika lieventää verenluovutuksen sääntöjä, kun luovutettu veri kuitenkin aina testataan ennenkuin se menee käyttöön. Voisi luopua esim. hullun lehmän tauti -riskistä eli vapauttaa Englannissa tiettyinä vuosina asuneet/ oleilleet, kun siitäkin on jo ihan järjettömän kauan aikaa (90-luvulla joskus) sekä homoseksiä harrastaneiden totaalikiellosta.

Vierailija
8747/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on elää ja tehdä mitään kun kuitenkin joskus kuolee? Minä en ainakaan halua enää esimerkiksi syödä, juoda, nukkua, ulostaa, virtsata, peseytyä tai edes hengittää koska minä kuitenkin kuolen. Menen tuohon maahan makaamaan ja lopetan elämästä niin että kuolen. Ihan sama, että kuolisinko jo tänään 38-vuotiaana vai joskus 2070 88-vuotiaana.

Satuit näköjään katsomaan Tastulaa tänään.

Vierailija
8748/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kinkku/kalkkunaleikkeleet (avattu pakkaus)   jää yöksi n. 10 tunniksi pöydälle +20c 

Onko mennyt pilalle ?

Vierailija
8749/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kinkku/kalkkunaleikkeleet (avattu pakkaus)   jää yöksi n. 10 tunniksi pöydälle +20c 

Onko mennyt pilalle ?

Itse en söisi, mutta jos söisin, tekisin sen heti enkä säilöisi enää jääkaapissa.

Vierailija
8750/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mennyt pilalle ?

Itse en söisi, mutta jos söisin, tekisin sen heti enkä säilöisi enää jääkaapissa.

Kiitti vastauksestasi.

Pienikin asia harmittaa, kun jäi täysi rasia tai 1 - siivu otettu iltanälkään, niin  jäi epähuomiossa pöydälle. .. :  ( 

Aamulla että voih. : )

Vierailija
8751/18397 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juonut puoli litraa energiajuomaa ja Mittasin noin tunnin päästä verenpaineen että pulssin. Verenpaine oli hyvä mutta pulssi oli mielestäni hieman korkea koska se oli 92. Nyt mietin, että nousikohan pulssi sen energiajuomaa kofeiinin takia ja jos nousi, niin kuinka paljon? Entä ovatko kaupoissa myytävät verenpainemittarit kuinka luotettavia?

Vierailija
8752/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin juonut puoli litraa energiajuomaa ja Mittasin noin tunnin päästä verenpaineen että pulssin. Verenpaine oli hyvä mutta pulssi oli mielestäni hieman korkea koska se oli 92. Nyt mietin, että nousikohan pulssi sen energiajuomaa kofeiinin takia ja jos nousi, niin kuinka paljon? Entä ovatko kaupoissa myytävät verenpainemittarit kuinka luotettavia?

Eipä yhdestä kerrasta juuri mitään voi päätellä. Pitempiaikaisella seurannalla saat selville ns. normipulssisi. Mittaa pulssi (ja miksei myös vetenpaine) esim. aamuin illoin aina saman rutiinin kautta hetken aikaa levättyäsi.

Kun normiarvot ovat tiedossa, voit alkaa seurailemaan, miten vaikkapa kokis, alkoholi, kova liikunta, tms. vaikuttaa arvoihin. Näin opit itse tulkitsemaan omia arvojasi. Jos arvot muuttuvat selvästi pidemmäksi aikaa ilman selittävää tekijää, voit hankkiutua tutkimuksiin.

Mitä noihin kotimittareiden luotettavuuteen tulee, niin oman kokemukseni mukaan niillä (oma, vanhempien ja kavereiden eri merkkisiä mittareita) saadut arvot ovat hyvin lähellä työterveyshuollon ja tk:n mittareilla saatua arvoja. Tämä kokemus ei tietysti sitä sulje pois, etteikö huonoja mittareita olisi tai etteikö hyväkin mittari rikkoontuisi. Jos oman mittarin arvot epäilyttävät, niin hanki jostain vertailuarvot mittauttamalla muualla.

Tuossa taisit epäillä näyttääkö mittari pulssin oikein. Mittaa pulssi ranteesta. Jos se on likimain sama, niin mittari näyttää oikein. Parin lyönnin ero tulee helposti mittauskertojen välille, siksi likimain.

Vierailija
8753/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies saa siemensyöksyn, niin tuleeko sitä spermaa vain toisesta kiveksestä vai molemmista sen yhden siemensyöksyn spermaan?

Kiveksistä tulee vain siittiöitä. 

Vierailija
8754/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut miesten sukuvehkeistä käytettävän sanaa munat. Tarkoitetaanko sillä pippeliä, palleha vai sukuvehkeitä yleensä?

Vierailija
8755/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 16v kirjoitti:

Olen kuullut miesten sukuvehkeistä käytettävän sanaa munat. Tarkoitetaanko sillä pippeliä, palleha vai sukuvehkeitä yleensä?

Yleensä munat tarkoittaa kaikkea mitä miehen haarovälissä roikkuu. Kun puhutaan munasta, niin sillä tarkoitetaan piliä.

Jotkut saivartelee niinkin, että munat ois pelkät pallit (mikä sinänsä on ihan loogista), mutta tämä ei ole yleisin tulkinta.

Vierailija
8756/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies saa siemensyöksyn, niin tuleeko sitä spermaa vain toisesta kiveksestä vai molemmista sen yhden siemensyöksyn spermaan?

Kiveksistä tulee vain siittiöitä. 

Saivarrellaan lisää, kun tälle tielle lähdit. Siittiöt kehittyvät kiveksissä. Valmiit siittiöt varastoituvat lisäkiveksiin. Siemensyöksyssä molemmista lisäkiveksistä syöksähtää matkaan annos siittiöitä. Ei ole siis mitään huilivuoroja lisäkivesten välillä. Siittiöitä riittää useampaan laukaisuun ennen kuin varasto tyhjenee.

Itse siemennesteestä vain pieni osa siittiöitä. Suurin osa nesteestä on peräisin eturauhasesta ja rakkularauhasesta.

Eturauhasen tuntumassa ovat myös Bulbouretraalirauhaset l. Couwperin rauhaset, jotka tuottavat niitä touhutippoja ennen siemensyöksyä. Pieni osa tätä liukastelimaa on mukana siemennesteessä.

Vierailija
8757/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle Luppakorva kaveri Pyllerö asuu Nöf Nöf-tädin luona? Ovatkohan hänen sa joutuneet joulukinkuiksi vai miksi he itse hoida lastaan?

Vierailija
8758/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mennyt pilalle ?

Kiitti vastauksestasi.

Pienikin asia harmittaa, kun jäi täysi rasia tai 1 - siivu otettu iltanälkään, niin  jäi epähuomiossa pöydälle. .. :  ( 

Aamulla että voih. : )

Suikaloisin pannulle sipulin kanssa ja paistaisi kunnolla väriä. Sit 4 kananmunaa perään ja paistaisin omeletin ruokaisaksi aamupalaksi.

Vierailija
8759/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun elokuvassa kopautetaan, joko nyrkillä tai esineellä toinen tajuttomaksi, mitä tällöin tapahtuu uhrissa???. Tiedän, että osaksi vaan elokuvaa, että heti tuupertuu, mutta onko se käytännössäkin noin? ja kauanko tajuttomuus kestää?

Jos päähän kohdistuvasta iskusta seuraa tajuttomuus, niin syynä on yleensä pään äkillinen liike ja siitä seuraava aivojen vahingoittuminen, eli niin sanottu aivotärähdys. Näin tapahtuu esimerkiksi nyrkkeilyssä tyrmäys.

Tehokkain tapa tyrmätä vastustaja on kierävä lyönti, joka osuu esimerkiksi leuan kärkeen ja aiheuttaa siten voimakkaan kiertävän liikkeen päähän. Niskan lihakset ovat vahvoja ylös-alas-suunnassa, mutta heikkoja kierävässä suunnassa, eivätkä siten pysty vastustamaan kiertävän lyönnin aiheuttamaa voimaa. Myös alakoukku leukaan (eli alhaalta ylöspäin) voi tyrmätä vastustajan, jos tämä ei osaa odottaa osumaa.

Elokuvissa tyrmäys tapahtuu kuitenkin usein kopauttamalla päälaelle tai takaraivoon jollain kovalla esineellä. Todellisuudessa on epätodennäköistä, että tällainen lyönti, joka ei aiheuta päähän voimakasta liikettä, aiheuttaisi aivotärähdyksen samalla tavalla kuin nyrkkeilyssä tyypillinen koukkulyönti. Tällaisessa tilanteessa tajuttomuuden syy olisikin luultavasti niin voimakas isku, että se murtaa kallon ja pääsee sitä kautta vahingoittamaan aivoja. Tällöin aiheutettu vamma olisi hengenvaarallinen, eikä siitä voisi toipua, kuten elokuvissa hetken levolla.

Vierailija
8760/18397 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni mukaan Jeesus ei koskaan tehnyt mitään syntistä. Ilmeisesti hänellä ei sitten ollut lainkaan seksuaalisia haluja tai seksuaalisia tunteita ketään kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän