Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18402)
Miksi näytän tyhmältä kun otan silmälasit pois keskellä päivää? Kuitenkin aamulla ennen lasien laittamista näytän mielestäni paremmalta kuin lasit päässä, mutta asia muuttuu päivän mittaan.
Miksi näöntarkastuksessa pitää sanoa kumpi näkyy paremmin: ”ykkönen vai kakkonen” eikä niillä ole edes mitään eroa. Yritin sanoa että molemmat tai ei kumpikaan, mutta optikko jankkasi että pakko sanoa ykkönen tai kakkonen!? Että jommankumman on pakko näkyä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näöntarkastuksessa pitää sanoa kumpi näkyy paremmin: ”ykkönen vai kakkonen” eikä niillä ole edes mitään eroa. Yritin sanoa että molemmat tai ei kumpikaan, mutta optikko jankkasi että pakko sanoa ykkönen tai kakkonen!? Että jommankumman on pakko näkyä paremmin.
En tiedä vastausta, mutta käsittääkseni ideaali tilanne olisi, että lopussa kummankin värisellä pohjalta näkee yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että kissat tuntevat viiksillään kuinka isosta kolosta mahtuvat. Eli jos viikset taipuvat kulkiessa, kulkuväylä on liian ahdas. Jos viikset eivät kosketa kuin vähän, mahtuu hyvin. Onkohan tämä totta?
Minulla oli noin kolmekymmentävuotta sitten kissa ja tuli luettua muutama kissoista/kissanhoidosta kertova kirja. Näistä jäi mieleen sellainen toteamus, että jos kissan pää mahtuu kolosta, niin silloin normaalipainoine kissakin pääsee siitä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Onko henkilöstöjohtajan/henkilöstöpäällikön oltava mulkku?
Lyhyesti ei.
Vähän pitempi vastaus. Firman henkilöstöpäälikkö joutuu usein hoitamaan ne kaikkein vaikeimmat henkilöstöön liittyvät tapaukset. Isossa firmassa moni näkee tai kuulee henkilöstöpäälikön töistä vain niiden inhottavien ja vaikeiden tapausten kautta, joita henkilöstöpäälikkö joutuu työnsä vuoksi hoitamaan.
Henkilöstöpäälikön täytyy olla paksunahkainen, koska monet ikävät asiat henkilöityvät häneen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy mennä p.ska.le, ettei muutu lihaksi. Tälläisen sanonnan kuulin.
Voiko vielä jotain ulosteesta imeytyä kehoon, jos pidättelee sen ulospääsyä?
Ihmisen ruuansulatuksessa suurin osa ravinnon hyväksikäyetttävästä osasta imeytyy ohutsuolessa.
Paksusuolessa imeytyy pääasiassa nesteitä ja suoloja.
Loppu siirtyy peräsuoleen ulosteeksi.
Peräsuolessa imeytyy vielä nestettä ja suoloja. Mutta vain vähäisessä määrin.
Miten pitäisi ajatella, kun tietyn näköiset ihmiset laukaisee vihan pelkällä ulkonäöllään? Koska ne muistuttaa inhottavista ihmisistä joihin on joskus törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni olet kokenut vähän epäammattilaista kohtelua. Teen itse työtä jossa joudun keskittymään tarkkaan pieniin eroihin näkemässäni, ja kun viimeksi olin näöntarkastuksessa optikko erikseen totesi että huomaan todella hyvin myös pienimmät erot. Päättelen tästä että kaikki eivät osaa erottaa pienimpiä eroja.
Yksi asia joka muistuu ko. tarkastuksesta mieleen on että jossain vaiheessa toinen vaihtoehto oli teräväreunainen mutta rajoiltaan kummallisen mallinen, toinen taas epätarkempi mutta säännöllinen. Sanoin kaikki havaintoni ääneen.
Jos nainen on todella kaunis, onko siitä hänelle haittaa? Millaista?
Onko teistä tavallinen Coca-Cola parempaa vai huonompaa kuin light-kokis? Minusta ne maistuvat samalta. Onko makuaistini erikoinen, kun en erota niitä toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä tavallinen Coca-Cola parempaa vai huonompaa kuin light-kokis? Minusta ne maistuvat samalta. Onko makuaistini erikoinen, kun en erota niitä toisistaan?
Mielestäni on selväkin ero maussa. Kyllä aito Coca-Cola on parempaa. light,ista jää kumma sivumaku suuhun.
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi optikon näöntutkimukseen. Olen päälle 5-kymppinen, lasit sain 14-vuotiaana ja vain kerran joskus 3-kymppisenä otin optikon määräämät lasit. Niillä näki kaikki suorat viivatkin mutkaisina, ja optikko vaan totesi, että niihin täytyy totutella. Tällaista ongelmaa ei koskaan silmälääkärin määräämien lasien kanssa, ja nuokin lasit meni vaihtoon silmälääkärin reseptillä.
Paljonko on pienehkön asuntoauton pakolliset vuosittaiset kulut? (ajoneuvovero+vakuutus ym)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi harrastaa pesäpalloa?
Pesäpallo on fiksujen ihmisten laji, tarvitaan päätä ja teknistä taitoa, mutta ei juosta kieli vyön alla ympäriinsä kuten futiksessa, koriksessa yms.
Ai fuïksujen laji, Ei todellakaan näytä tai kuulosta siltä kun katsomoväkeä katsoo.
Ovatko naisten isot rinnat aina myös koostumukseltaan pehmeämmät, eli vähemmän kiinteät, kuin pienet tai keskikokoiset?
En ole onnistunut vahvistamaan älykännylläni laskuja, kysyy koodia. Olen laittanut sen pankin sivun avaus-
koodin, puhelimen avauskoodin- ei hyväksy!? Miten sen koodin saa? Tumpelo olen, myönnän kiltisti.
Mikä on third cousin suomeksi? Tiedän ettei suomen kielessä yleensä ole tapana puhua kolmansista serkuista, vaan oikea termi on jotain muuta, mutta mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naisten isot rinnat aina myös koostumukseltaan pehmeämmät, eli vähemmän kiinteät, kuin pienet tai keskikokoiset?
Tämä vaihtelee. Isotkin rinnat voivat olla tiivistä kudosta ja kiinteät.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on third cousin suomeksi? Tiedän ettei suomen kielessä yleensä ole tapana puhua kolmansista serkuista, vaan oikea termi on jotain muuta, mutta mitä?
Eikös kolmas serkku ole ihan käytössä oleva nimitys.
Ilmaus on epäselvä, ja sitä tulisi välttää. "Kuukauden ensimmäinen kokonainen viikko" tarkoittaa yksiselitteisesti ensimmäistä uuden kuukauden aikana alkavaa viikkoa. Sitä kuukauden vaihteessa olevaa viikkoa voisi kai kutsua esimerkiksi "kuukauden vaihteessa olevaksi viikoksi", mutta en muista törmänneeni tällaiseen ilmaukseen.
Jotkuthan käyttävät viikkojen järjestysnumeroita (jotka juoksevat vuoden alusta loppuun), mutta ne ovat siten hankalia, että suurin osa ihmisistä ei tiedä, monesko viikko kulloinkin on menossa ja joutuvat tarkistamaan.
Mielestäni helpointa on käyttää päivämääriä. Eli esim. "30.12. alkava viikko".