Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18410)

Vierailija
7941/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin 16. lokakuuta Hesarista juttua tytötjen silpomisesta. Tämän innoittamana etsin tietoa asiasta ja järkytyin, vaikka mitään sinällään uutta ei ollut. Kysymys on nyt se, että kuinka paljon silpominen sattuu juuri sillä hetkellä kuin se tehdään. Puudutetaanko? Siinä eräs ympärileikkaaja vähätteli toimenpidettä sanoen, että se on nopeasti ohi, jos tyttö ei rimpuile. Sanoi vielä olevansa hyvä ympärileikkaaja ja puolusti, että tämä ammatti pitää säilyä jatkossakin.

Lukemistani artikkeleista puhuttiin silpomisen jälkeisistä kivuista, vuosienkin päästä. Mitään en halua vähätellä, mutta jäin vain miettimään itse sitä tilannetta. Puistattaa, mutta silti haluaisin tietää, miten paljon se sattuu.

Kipu on todella kova jos leikataan ilman puudutusta. Pitää ottaa vielä huomioon että naisen sukuelin on erittäin herkkä paikka. YK:n terveysjärjestön mukaan kipu on "äärimmäinen".

Joskus käytetään kuitenkin jonkinlaista kivunlievitystä esim. kasveja tms.

Ja sitten on maita joissa varakkaampien perheiden tytöt viedään pieninä sairaalaan ja heidät leikataan nukutuksessa.

Vierailija
7942/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy julkisella paikalla vessassa ja sotkee pöntön, pitääkö se puhdistaa käytön jälkeen? Vai jätetäänkö tehtävä siivoojalle? Tai onko jopa niin, ettei pöntön vieressä olevaan vessaharjaan saa koskea, koska se on siivoojalle kuuluva työväline?

Jos vessanpöntön vieressä on harja, se on tarjoitettu juurikin vessassakävijän itsensä käyttöön.

Siivoojilla on oma harja mukana. Tosin tämäkin voi olla tapauskohtaista.

Miksi ihmeessä siivooja kuljettelisi jotain kakkaista vessaharjaa ympäriinsä? Se pytyn vieressä oleva harja on kaikille: olit missä tahansa, omat jäljet pitää siivota. Siivooja käyttää vielä samaa harjaa pesuaineen kanssa. Vaikka siivooja työhön kuuluukin se pytyn peseminen, niin häntäkin kohtaan voi olla inhimillinen ja säästää sen sontaisen pytyn näkemiseltä. Myös jos esim. vessapaperista putoaa kaistale lattialle, niin se on hyvä nistaa ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7943/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi f*ck tai f*cking käännetään vituksi?

Tästä tuli mieleeni jossakin elokuvassa näkemäni kohtaus (en muista missä), jossa yksi henkilö sanoo "Shut your f*cking mouth!" tms. ja toinen vastaa: "My mouth doesn't f*ck; I don't f*ck with my mouth." Jälkimmäinen vastasi siis sillä oletuksella, että ensimmäinen olisi tarkoittanut sanansa kirjaimellisesti, kun taas ensimmäinen mitä luultavimmin ei näin tarkoittanut. Tämä ei-kirjaimellinen käyttö onkin tyypillistä niille yhteyksille, joissa tuo mainitsemasi käännös tehdään: niissä tapauksissa kumpaakaan sanaa ei käytetä viittaamaan sen tarkoittamaan tekemiseen tai ruumiinosaan, vaan kumpaakin käytetään jonkinlaisena yleiskirosanana.

Vierailija
7944/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmaista kuunnella biisiä, kun kirjoittaa youtube ja biisin nimen? Mulla ei ole mitään pankkitili juttuja puhelimessa.

Vierailija
7945/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ilmaista kuunnella biisiä, kun kirjoittaa youtube ja biisin nimen? Mulla ei ole mitään pankkitili juttuja puhelimessa.

Jeesiä vähän en oikeasti tiedä.

Vierailija
7946/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtube-nettisivujen ja sovelluksen käyttö vaatii sen nettiyhteyden ja se maksaa. Mutta siis kappalekohtainen kuuntelu ei pääsääntöisesti maksa, mutta pitää sit sietää mainokset. Samoin Spotify-sovelluksen voi ladata puhelimeen ja ilmaisversiossa kuuluu mainoksia.

Vierailija
7947/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sairaana olo kivaa? Itse olen kohta nelikymppinen enkä sairasta. Okei, kouluun menon jälkeen olen ollut kipeä kymmenisen kertaa. Se on kuitenkin ollut todella lievää, korkeintaan pientä flunssaa sekä lämpöä, joka menee vuorokaudessa ohi. Minusta se ei ole ollut yhtään kamalaa vaan pelkkää tervetullutta vaihtelua arkeen? Oletteko mieluummin flunssassa tai mahataudissa kotona vai terveenä töissä (jos oma työ ei mahdottoman mieluista ole)?

Jos puhutaan ohimenevästä, lopulta harmittomasta sairaana olemisesta, niin minusta se on osittain kivaa. Ei kuitenkaan niin kivaa, että yrittäisin tarkoituksella sairastua. Joskus lapsena olen kyllä yrittänyt kipeyttää itseni, jotta ei tarvitsisi mennä seuraavana päivänä kouluun. Näin aikuisena kuitenkin mieluummin välttelen kipeäksi tulemista.

Sairaana olon plussat ja miinukset, ihan vain omasta puolestani puhuen:

Plussat:

+ turvallinen olo, mikä johtuu ehkä siitä, että alitajuisesti yhdistää kipeänä olon lapsena saamaansa hoivaan

+ ne asiat, joilla yrittää parantaa oloa, esimerkiksi lämpimien vaatteiden laittaminen päälle kun on kylmissään, tai lämpimän juominen

+ jos joku ihminen osoittaa välittämistä, vaikkapa viestillä

+ jos pitäisi tehdä jotain mikä ei huvittaisi, mutta saa kipeyden takia siitä vapautuksen

+ saa pientä haastetta päivään, jolloin pikkuasioidenkin tekeminen tuntuu palkitsevalta -> tuntee itsensä selviytyjäksi

Miinukset:

- jos kipeyden takia ei voi tehdä jotain mitä olisi halunnut, tai joutuu viivästyttämään kivoja suunnitelmia

- oksentaminen

- painajaiset

- yöllinen hikoilu

- kurkkukipu

- yskä

- jos pitää käydä lääkärissä (ehkä kamalinta)

Vierailija
7948/18410 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaana olon plussiin lisään vielä sen, että saa "laiskotella" hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
7949/18410 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit menettänyt läheisesi traagisesti ja myöhemmin tutustuisit henkilöön, joka on hänen täyskaimansa, pystyisitkö olemaan tämän henkilön kanssa tekemisissä?

Vierailija
7950/18410 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä, mutta kun painovoimaisesta ilmanvaihdosta täällä suurin osa puhuu. Mainitse tuo koneellinen ennenkuin meuhkaat: "Juurikin päinvastoin."

Vierailija
7951/18410 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tässä videossa näkyvä kuvottavan näköinen verkkojuttu oikein on? Jäi häiritsemään.

Vierailija
7952/18410 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tällä palstalla on provoketjuja ja kuinka niitä voisi oppia tunnistamaan?

Vierailija
7953/18410 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tässä videossa näkyvä kuvottavan näköinen verkkojuttu oikein on? Jäi häiritsemään.

Mä en tiedä suomenkielistä nimeä, mutta englanniksi se on caul fat (Greater omentum), löytyy siitä suolten vierestä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Caul_fat

Vierailija
7954/18410 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää onko rinnat epämuodostuneet jos ne kylmässä näyttää normaaleilta, mutta muulloin areolat "pullottaa" pahasti?

Vierailija
7955/18410 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta laihdutusleikkausta voi saada yhteiskunnan piikkiin Suomessa? Onko siinä mitään rajaa? Eräs tuttava on leikattu (julkisella) kertaalleen kun oli noin 19-vuotias. Nyt 5 vuotta myöhemmin on lihonut takaisin lähes kaiken ja miettii että hakeutuuko uudestaan leikkaukseen. Yritin etsiä googlesta tietoa asiasta mutta en löytänyt. Jotenkin kuulostaa itsestä ainakin omituiselta että tuollaiseen pääsisi uudestaan jos lihottaa itsensä takaisin yli bmi 40- kokoon.

Vierailija
7956/18410 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää onko rinnat epämuodostuneet jos ne kylmässä näyttää normaaleilta, mutta muulloin areolat "pullottaa" pahasti?

Tissejähän on monia erilaisia eikä kellään käsittääkseni ole kahta identtistä rintaa (mulla esimerkiksi toinen huomattavasti isompi kuin toinen ja isot nännit), tarkoitatko pullottamisella jotain turvotuksen näköistä?

Vierailija
7957/18410 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissejähän on monia erilaisia eikä kellään käsittääkseni ole kahta identtistä rintaa (mulla esimerkiksi toinen huomattavasti isompi kuin toinen ja isot nännit), tarkoitatko pullottamisella jotain turvotuksen näköistä?

Sillä tarkoitin ulkonevaa eli ei mene rinnan myötäisesti

Vierailija
7958/18410 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä saat siitä että aloitat tällaisen tyhjänpäiväsen ketjun? Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?

Vierailija
7959/18410 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä suomenkielistä nimeä, mutta englanniksi se on caul fat (Greater omentum), löytyy siitä suolten vierestä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Caul_fat

Suomeksi sen nimi on vatsapaita. Se on lähinnä rasvasta muodostunutta kalvoa, jota löytyy suoliston ja mahalaukun alueelta.

Vierailija
7960/18410 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koomapotilaalla ajatuksia, entä näkeekö hän unia ja voiko hän esim. kuulla mitä muut puhuvat tajuten heidän puheensa pystymättä vain ilmaisemaan sitä?

Vaikea sanoa. Koomahan on vain termi jolla kuvataan sitä että joku on pidempään tiedottomassa tilassa jossa ei voi normaalin tapaan kommunikoida muiden kanssa. Kooman luonteeseen vaikuttaa siis se mistä kooma johtuu ja miten syvä kooma on kyseessä.

On siis hyvin vaikeaa sanoa mitään yleisesti, mutta uusien tutkimusten mukaan on mahdollista että osa koomapotilaista kuulee ja tajuaa jotain puheesta.