Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18410)

Vierailija
7621/18410 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiselle vauvalle alkaa kasvamaan aivot? Ainakaan vastasyntyneellä vauvalla niitä ei ole koska eiväthän ne edes osaa mitään.⁴

Aivot alkavat kehittyä kun alkio on n. 16 päivän ikäinen. Eli kun vauva syntyy, kyllä sillä on aivot.

Vierailija
7622/18410 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä uunipellin vääntyminen uunissa johtuu? Onko uunissa silloin jotain vikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7623/18410 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivää ihmistä on kanssakäymisessä keskenään esimerkiksi samassa työpaikassa työntekijöinä, niin mitä tapahtuu? Olisiko se mahdollista, että vaikka juuri samassa työpaikassa olisi töissä kaksi sellaista ihmistä vai tulisiko heidän välilleen automaattisesti sen verran pahoja erimielisyyksiä että heidän ei olisi mahdollista olla ainakaan samaan aikaan töissä? Miten he muuten suhtautuisivat toisiin samasta häiriöstä kärsiviin ihmisiin, kun kumpikin ilmeisesti olettaisi olevansa vaikka työpaikan tai vaikka saman kaveripiirin tärkein ja parhain henkilö? Kahden narsistin välinen parisuhde ei ilmeisesti onnistuisi lainkaan.

Entä voiko narsisti ollenkaan missään olosuhteissa todella ymmärtää olevansa itse narsisti saati myöntää sitä toisille tai jos ei ainakaan myöntäisi sitä toisille, niin itse sisimmässään tietäisi olevansa sellainen ja tietäisi sisimmässään sen olevan väärin? Entä pystyykö narsisti oikeasti tuntemaan esimerkiksi syyllisyyttä tai häpeää? Minä olen joskus epäillyt, että olen narsisti mutta tunnen kyllä myötätuntoa, häpeää ja tehtyäni väärin tunnen katumusta.

Entä voiko kehitysvammainen olla narsisti vai olenko ymmärtänyt väärin, kun olen ymmärtänyt, että se on nimenomaan ns. "normaaliälyisten" tai tavanomaista älykkäämpien ihmisten vaiva?

Vierailija
7624/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä uunipellin vääntyminen uunissa johtuu? Onko uunissa silloin jotain vikaa?

Lämpölaajenemisesta, ei ole vikaa.

Vierailija
7625/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos dementiaan sairastunut ihminen on kasvissyöjä (ja nimenomaan eettisistä syistä eikä allergian takia), ja joutuisi hoitokotiin, niin otettaisiinko hänen ruokavalionsa huomioon? Olen tätä itse kasvissyöjänä miettinyt että jos niin huono tuuri käy että itse sairastuisin niin joutuisinko kuitenkin syömään lihaa tavallaan pakotetusti.

Vierailija
7626/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos dementiaan sairastunut ihminen on kasvissyöjä (ja nimenomaan eettisistä syistä eikä allergian takia), ja joutuisi hoitokotiin, niin otettaisiinko hänen ruokavalionsa huomioon? Olen tätä itse kasvissyöjänä miettinyt että jos niin huono tuuri käy että itse sairastuisin niin joutuisinko kuitenkin syömään lihaa tavallaan pakotetusti.

Kyllä mun äidin kohdalla ainakin kysyttiin hänen toiveistaan multa. Hoitotahtoonkin voit asian kirjata.

Vierailija
7627/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neuvoksi, kun pääsykokeisiin luki ei onnistu? Siitä on tullut pakkopullaa ja tavallaan ahdistaa lukea, koska se ei ole mielekästä eikä sihen pysty keskittymään. Haluaa vaan lopettaa heti. Mä tiedän, että oon (vähän) perfektionisti, kun musta luettu pitäisi jäädä heti päähän ja osata ongelmitta. Koska jos se ei jää, mulle tulee olo etten mä opi sitä ja mä joudun jankkaamaan sitä niin paljon, että muut asiat jää lukematta/oppimatta.

Vierailija
7628/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä kun varpaassasi kasvaa sieni. Harvalla sellainen on.

Vierailija
7629/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoinpitely on rikos, mutta miten ne tapaukset joissa vahingossa osuu toiseen?. Esimerkiksi "Hauskoissa" Kotivideoissa jotkut pelaa pesäpalloa, mutta maila lipeää käsistä ja lentää sivussa olijaan.

Toisena miksi ohjelman nimi on Hauskat Kotivideot, kun suurimmassa osassa niistä videoista ihmisiin sattuu?

Ohjelmalle osuvampi nimi voisi olla Typerät Kotivideot, mutta en usko, että se olisi kovin houkutteleva nimi.

Vierailija
7630/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuoret ovat omaa kansaa vastaan?

Vierailija
7631/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako sormuksia pitäviä ikinä sormuksen tarttuminen johonkin ja repivän sormen?

Vierailija
7632/18410 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisivujen tekemisestä ymmärtävät:

Mistä eri tv-kanavien ohjelmia listaavat sivustot (Telkku.com, Iltapulu, Telsu...) ottavat ne ohjelmatiedot? Onko ohjelmista olemassa kätevä yleinen tietokanta tms, vai joutuuko noi sivustot hakemaan ohjelmatiedot kanavien omilta sivuilta lukien sivun html-koodia?

Vierailija
7633/18410 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhdessä Pulmuset-sarjan jaksossa Kelly sanoo, ettei ole käyttänyt sukkahousuja sen jälkeen, kun oli 7-vuotias? Vitsihän tuo tietenkin on, mutta aika outo vitsi mielestäni.

Vierailija
7634/18410 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaako sormuksia pitäviä ikinä sormuksen tarttuminen johonkin ja repivän sormen?

Tätä voi pohtia sitä kautta, että pitääkö ihmiset sormuksia. Eli ne henkilöt joilla on todella kova ahdistava pelko aiheesta eivät pidä selaisia sormuksia, joiden pelkäävät tarttuvan johonkin.

Vierailija
7635/18410 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhdessä Pulmuset-sarjan jaksossa Kelly sanoo, ettei ole käyttänyt sukkahousuja sen jälkeen, kun oli 7-vuotias? Vitsihän tuo tietenkin on, mutta aika outo vitsi mielestäni.

Pulmusten Kellyhän oli sarjassa "kevytkenkeinen" nuori nainen. Vitsin idea on, että sukkahousut eivät ole hänestä seksikkäät.  

Vierailija
7636/18410 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla on sanonnan mukaan yhdeksän henkeä, mutta miksi juuri yhdeksän?

Vierailija
7637/18410 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoilla on sanonnan mukaan yhdeksän henkeä, mutta miksi juuri yhdeksän?

Perustuu lukumystiikkaan, jossa yhdeksän on kolminaisuuden kolminaisuus. Alla olevassa linkissä on lisätietoa.

http://www.kysy.fi/kysymys/miksi-kissalla-sanotaan-olevan-juuri-yhdeksa…

Vierailija
7638/18410 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahingossa nielaisee luumun siemenen, niin tuleeko sitten luonnollista tietä elimistöstä ulos vai voiko siitä olla ihmiselle jotain haittaa? Voiko se siis esim. vahingoittaa mahalaukun tai suoliston seinämiä? Minä tein vahingossa niin ja olen nyt syönyt mahdollisimman paljon että se kivi ei pääsisi tekemään vahinkoa sisälläni vaan olisi mahassa/suolistossa mahdollisimman hyvin ruoka/ulostemassan seassa.

Vierailija
7639/18410 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhempi voi tietää lapsen käyttäytyvän huonosti kodin ulkopuolella jos läsnä ollessa on kuin herran enkeli?

Vierailija
7640/18410 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhempi voi tietää lapsen käyttäytyvän huonosti kodin ulkopuolella jos läsnä ollessa on kuin herran enkeli?

Jos lapsi on yksin ulkona, niin silloin ainut tapa tietää on silloin, kun huono käytös aiheuttaa jotain fyysistä tuhoa ja lapsi on ainut paikalla ollut henkilö.

Jos taas lapsen seurassa on muita henkilöitä, vanhemmat voivat kuulla näiltä muilta henkilöiltä lapsen huonnosat käytöksestä.