Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aikoinaan akvaariokaloja, mutta ei ole ollut enää moneen vuoteen mutta silti minua ihmetyttää yhä se, että miksi ennen ajateltiin akvaariokalojen pärjäävän paljon pienemmissä akvaarioissa kuin mitä nykyään suositellaan? Jokaiselle kalalajillehan on olemassa jonkinlainen suositus, että minkä kokoinen akvaarion pitää vähintään olla, että sinne voidaan niitä laittaa ja nykyään ne suositukset ovat paljon isommat kuin ennen. Joitakin kaloja ei suositella pidettäväksi kuin isoissa yleisöakvaarioissa, koska kotioloihin ei voida hankkia niin isoa akvaariota mitä ne tarvitsevat. Esimerkiksi jollekin tiikerinuoliaiselle suositeltiin jossakin kirjassa joskus 160 litran akvaariota, kun taas jossakin toisessa melko vähän aikaa sitten ilmestyneessä kirjassa akvaarion vähimmäiskoko oli muistaakseni 430 litraa eli yli 2½ kertaa isompaa akvaariota kuin siinä toisessa. Ellei se suostus ollut peräti 720 litran akvaario eli peräti 4½ kertaa isompi akvaario kuin se 160 litraa.
En tunne alaa lainkaan, mutta heittäisin lonkalta että varmasti tutkimus on tuonut lisää tietoa. Tiedetään että kalat kärsivät pienemmässä tilassa ja siksi suositellaan isompia. Toisaalta myös eläinten oikeuksista pidetään parempaa huolta nykyään.
Milloin pörssiyhtiö Elisa splittaa osakkeensa?
Jos saaressa on kotieläimiä, kuten lehmiä, hevosia tai lampaita. Tarvitseeko sitä aidata?
Minkä ikäiset ovat olleet nuorimmat äiti ja isä Suomessa lapsensa syntyessä? Entä vanhimmat vielä lapsen saaneet äiti ja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kun joillain keskustelupalstoilla ihmiset laittavat aina välillä jonkun kirjaimen hakasulkeisiin?
Voitko antaa tästä esimerkkilauseen?
Itsellänikin näkyy näitä välillä. Olen ajatellut, että se on joku merkki, emoji tmv. jota oma puhelimeni ei tunnista.
Miksi varsinkin näin loppukesällä/alkusyksystä sisälle päässeet raatokärpäset ja joskus pienemmätkin kärpäset lentävät kuin seonneet edestakaisin? Hirveä surina, eivätkä pysähdy ollenkaan. Keskikesällä meno on paljon rauhallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kun joillain keskustelupalstoilla ihmiset laittavat aina välillä jonkun kirjaimen hakasulkeisiin?
Ainakin ns. asiallisessa tekstissä, kuten tieteessä, tullaista käytäntöä käytetään osana suoraa lainausta jos lainatussa tekstissä on kirjoitusvirhe tai jos esimerkiksi halutaan aloittaa virke keskeltä lainatun tekstin virkettä (jolloin virkkeen aloittava iso alkukirjain tulee hakasulkeisiin). Hakasulkeilla merkitään siis sitä, että kyseessä on kirjoittajan tekemä muutos alkuperäiseen tekstiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syistä ei uskota tai haluta uskoa mitä toinen sanoo?
Yleisin syy miksi toisen sanomisia ei uskota, johtuu siitä ettei sitä toista pidetä luotettava, häntä ei arvosteta, vaan pidetään omaa käsitystä asioista luotettavampana.
Toinen ihan arkinen syy voi tietysti olla, että juuri se sanottu asia on epäuskottava tai kuulija tietää sen olevan epätotta. Ei siis välttämättä kohdistu sanojaan vaan sanottuun asiaan. Tietysti jos usein kohtaa tällaista asennetta, niin silloin kyse lienee sanojan ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus 2000-luvun alussa erään moottoritiesillan vieressä ja vieritin lunta alas, koska se oli niin hauskaa. Kohta ohi ajoi auto, joka hidasti ja jonka kuljettaja heristi sormeaan minulle. En ymmärtänyt, miksi hän teki niin. Kohta ohi ajoi toinen auto, jonka kuljettaja huusi minulle: Lopeta se lumen pudottaminen ja heti! Lähdin sitten melkein heti pois paikalta, koska otti päähän tuon kuljettajan käytös. Ihmettelin, että mitä pahaa siinä lumen vierittämisessä on, koska siitä ei ollut mitään haittaa kenellekään, mutta he ilmeisesti luulivat, että vieritin lunta moottoritielle, vaikka olin aivan selvästi sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta sinne. Vai olisiko muuta selitystä?
Varmaan nyt aikuisena olet lukenut tapauksista, joissa silloilta pudotetut esineet/jää ovat lävistäneet alla ajaneen ajoneuvon tuulilasin, aiheuttaen vakavia vammoja/kuoleman kyydissä istuvalle.
Hienoa, että sinua tuolloin varoiteltiin tekemästä mitään peruuttamatonta.En ollut aikeissa tehdä mitään tuollaista. Totta kai tiesin, että noin voi käydä, mutta kun lumi ei olisi voinut mitenkään osua autoihin. Aloituksessakin lukee, että olin sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta autoihin. Uskoisit kyllä, jos tietäisit, missä kyseinen paikka on.
Ai niin. Olisi pitänyt vielä kertoa, että huusin tuon auton kuljettajalle "turpa kiinni". En tosin tiedä, kuuliko hän sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko antaa tästä esimerkkilauseen?
Tällainen löytyi heti: Bath time is my [F]avorite.
Jos pokaa seksikumppanin baarista ja päätyy jomman kumman asunnolle, niin missä vaiheessa voi käydä pesemässä meikit naamasta? Ennen vai jälkeen aktin?
Vierailija kirjoitti:
Jos pokaa seksikumppanin baarista ja päätyy jomman kumman asunnolle, niin missä vaiheessa voi käydä pesemässä meikit naamasta? Ennen vai jälkeen aktin?
Ihan oman mukavuuden mukaan. Jos luottaa uuteen tuttavaan niin paljon, että haluaa seksiä hänen kanssaan, niin luottaa varmaan myös sen verran että tietää ettei hän karkaa kun näkee sinut ilman meikkiä. Jos taas haluat pitää meikit naamassa, niin sekin on täysin ok ja oma valintasi. Ei näihin ole mitään pakottavia sääntöjä, onneksi.
Seksin on tarkoitus olla kivaa, joten nauttikaa siitä ja koittakaa stressata mahdollisimman vähän sitä miltä näytätte tai mitä "kuuluisi" tehdä.
Miten joku voi vihata minua niin paljon, että pudotti pyyhkeen tuokin selkänojalta lattialle huoneessani?
Vierailija kirjoitti:
Miksi raskaudesta puhuttaessa puhutaan joskus sikiön liikkeistä kun eiväthän sikiöt voi liikkua kohdussa koska ne eivät ole silloin vielä elossa? Minulla on menossa raskausviikko 43 eikä kohdissani tunnu mitään liikettä vaan vauva makaa siellä liikkumattomana kuin kivi.
Kuten biologiantunnilla on sinullekin ihan vastikään kerrottu, ihmisen raskausaika on n. 40 viikkoa, ja ainakin Suomessa viikon 42 täytyttyä raskaus pyritään käynnistämään. Sikiö elää siellä kohdussa lapsivedessä ja saa ravintoa napanuoran kautta. Jos sikiö ei liiku lainkaan, se on jostain syystä kuollut kohtuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus 2000-luvun alussa erään moottoritiesillan vieressä ja vieritin lunta alas, koska se oli niin hauskaa. Kohta ohi ajoi auto, joka hidasti ja jonka kuljettaja heristi sormeaan minulle. En ymmärtänyt, miksi hän teki niin. Kohta ohi ajoi toinen auto, jonka kuljettaja huusi minulle: Lopeta se lumen pudottaminen ja heti! Lähdin sitten melkein heti pois paikalta, koska otti päähän tuon kuljettajan käytös. Ihmettelin, että mitä pahaa siinä lumen vierittämisessä on, koska siitä ei ollut mitään haittaa kenellekään, mutta he ilmeisesti luulivat, että vieritin lunta moottoritielle, vaikka olin aivan selvästi sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta sinne. Vai olisiko muuta selitystä?
Varmaan nyt aikuisena olet lukenut tapauksista, joissa silloilta pudotetut esineet/jää ovat lävistäneet alla ajaneen ajoneuvon tuulilasin, aiheuttaen vakavia vammoja/kuoleman kyydissä istuvalle.
Hienoa, että sinua tuolloin varoiteltiin tekemästä mitään peruuttamatonta.En ollut aikeissa tehdä mitään tuollaista. Totta kai tiesin, että noin voi käydä, mutta kun lumi ei olisi voinut mitenkään osua autoihin. Aloituksessakin lukee, että olin sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta autoihin. Uskoisit kyllä, jos tietäisit, missä kyseinen paikka on.
Ai niin. Olisi pitänyt vielä kertoa, että huusin tuon auton kuljettajalle "turpa kiinni". En tosin tiedä, kuuliko hän sen.
Kuten sinulle on jo kerrottu, autoilijat luulivat/ pelkäsivät sinun pudottavan lunta tahallasi moottoritielle autojen päälle, ja koska se voi olla vaarallista (lumen seassa jäätä), he yrittivät estää sinua. Herjausten huutaminen kaukana alhaalla ajaville autoille on ollut turhaa ja tarpeetonta. Varmasti keksit sittemmin parempia harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi raskaudesta puhuttaessa puhutaan joskus sikiön liikkeistä kun eiväthän sikiöt voi liikkua kohdussa koska ne eivät ole silloin vielä elossa? Minulla on menossa raskausviikko 43 eikä kohdissani tunnu mitään liikettä vaan vauva makaa siellä liikkumattomana kuin kivi.
Kuten biologiantunnilla on sinullekin ihan vastikään kerrottu, ihmisen raskausaika on n. 40 viikkoa, ja ainakin Suomessa viikon 42 täytyttyä raskaus pyritään käynnistämään. Sikiö elää siellä kohdussa lapsivedessä ja saa ravintoa napanuoran kautta. Jos sikiö ei liiku lainkaan, se on jostain syystä kuollut kohtuun.
Ei m7nulle kiertokulussa ja rippikoulussa opetettu kuin lukemista, kirjoittamista, matematiikkaa ja tärkeimpänä asiana uskontoa. Kiertokoulu kävin 6 viikkoa vuonna 1910 ja rippikoulun 1912.
Sikiö ei elä kohdussa eikä se myöskään liiku siellä vaan on koko ajan liikkumaton. Sikiö ei voi myöskään kuolla kohtuun koska se ei ole vielä elossa.
Synnytystä ei voi käynnistää koska se tapahtuu silloin kun Jumala tahtoo.
Sikiö saa ravintonsa kohdussa olevista rinnoista, joista se imee maitoa koko raskauden ajan ja siksi raskauden tai imetyksen aikana ei tule kuukautisia koska kuukautisveri muuttuu maidoksi eli maito on valkoista verta.
Miksi kiuaajilla on yleensä tietty ulkonäkö?
Miksi TVssä näytetään nyt niin paljon ohjelmia vanhoilta ajoilta, joissa valkoiset syrjivät mustia? Miksei näytetä tältä ajalta, kun mustat syrjivät valkoisia? Se olisi ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sinulle on jo kerrottu, autoilijat luulivat/ pelkäsivät sinun pudottavan lunta tahallasi moottoritielle autojen päälle, ja koska se voi olla vaarallista (lumen seassa jäätä), he yrittivät estää sinua. Herjausten huutaminen kaukana alhaalla ajaville autoille on ollut turhaa ja tarpeetonta. Varmasti keksit sittemmin parempia harrastuksia.
Tiedän kyllä. Huusin tuon siksi, koska en ymmärtänyt silloin, mistä siinä oli kyse. Sitä paitsi tämä auto ei ajanut moottoritiellä vaan tiellä, joka kulki moottoritien yli.
Yleisin syy miksi toisen sanomisia ei uskota, johtuu siitä ettei sitä toista pidetä luotettava, häntä ei arvosteta, vaan pidetään omaa käsitystä asioista luotettavampana.