Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Vierailija kirjoitti:
Miten opin tai harjoittelen tietämään että missä asti auton peräpää on? Siis että kuinka pitkälle uskallan peruuttaa ennenkuin törmään?
Suosittelen harjoittelemaan vaikka jollain parkkipaikalla jossa on hyvin tilaa. Peruuta auto ruutuun niin hyvin kuin osaat: keskity katsomaan miten lähellä auton perä näyttäisi olevan ruudun perää. Kun luulisit että olet perillä, laita käsijarru päälle ja vaihde vapaalle ja käy katsomassa auton takana miten kävi. Kun tätä toistaa, alkaa syntyä tuntuma juuri ko. auton mittoihin. Voit myös yrittää tehdä jonkinlaisia nyrkkisääntöjä: "kun ruudun takaviiva on sivupeilissä ovenkahvan kohdalla" tai mikä sinun ja ko. auton yhdistelmässä toimiikaan.
Miten naisilta saa sitä pillua?
Miksi näen tai ainakin muistan nähneeni todella omituisia unia? Esim. viime yönä näin unta, että Muumien Mörkö oli hyökkäämässä ihmisten kimppuun, kolme teinipoikaani olivat keskenään vanhempieni kesämökillä, houkuttelemassa sitä lihan palalla sisälle mökkiin poikien kimppuun ja jo kuollut isäni oli pelastamassa akvaariokalojani isosta akvaariosta pieniin akvaarioihin, jolloin minä olin huolissani, että miten ne pärjäävät niissä pikku akvaariossa. Isäni on siis jo kuollut, kumpikaan poikani ei ole vielä teini eukä heitä ole kolmea vaan kaksi, käynnistäni vanhempien mökillä on jo yli vuosi eivätkä poikani ole käyneet siellä koskaan eikä minulla ole ollut vuosiin akvaarioita tai akvaariokaloja.
Sopiiko samojedi ensimmäiseksi koiraksi?
Mies38v kirjoitti:
Miten naisilta saa sitä pillua?
Joiltakin saa rahalla.
Minä kävin peruskoulun 1988-1997. Miten peruskoulu on muuttunut vuoden 1997 jälkeen? Onko sinne tullut joitakin oppiaineita lisää, entä onko joitain aineita jäänyt pois? Tietokoneet ovat varmasti tärkeämmässä roolissa opetuksessa kuin minun aikanani. Entä miten todistukset ovat muuttuneet nyt reilun 20 vuoden aikana? Onko arvostelu yhä numeroilla 4-10? Entä vieläkö todistukseen saa numeron käytöksestä ja huolellisuudesta?
Onko kuntoilussa väliä laskeeko kuinka monta kertaa tekee liikkeen?
Vierailija kirjoitti:
Leffoissa ja kirjoissa kun ihminen näkee huonokuntoisen ruumiin niin laatta lentää. Miksi mielen järkytys aiheuttaa oksentamisen? Itse olen nähnyt vain levollisennäköisiä ruumiita eikä niistä ole tullut huono olo.
Olen pohtinut tätä asiaa jo pidemmän aikaa mutten ole löytänyt vastausta.
Haju sen tekee...
Miksi ihmisen voi olla vaikea hyväksyä sitä, että tarvitsee silmälaseja? Itsellenikin tämä oli vaikeaa.
Mitä tarkoittaa kun joillain keskustelupalstoilla ihmiset laittavat aina välillä jonkun kirjaimen hakasulkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisen voi olla vaikea hyväksyä sitä, että tarvitsee silmälaseja? Itsellenikin tämä oli vaikeaa.
Ihminen ei ole käynyt sovittamassa riittävän monia kehyksiä. Nykyäänhän se on helppoa kun voi ottaa selfieitä ja verrata kotona rauhassa kuvia. Ennen optikkoliikkeeseen menoa ottaa kuvan liikkeen nimestä niin muistaa, mistä mitkäkin kehykset löytää.
Ennen vanhaan oli vaikeampaa, koska piti laittaa piilolinssit silmiin ja katsella sitten suunnilleen kotoa kuljetetun peilin kanssa itseä edestä ja sivuilta. Kuivasilmäinen tai piilolinssitön joutui luottamaan liikkeen työntekijöiden tai makutuomarina olevan kaverin mielipiteeseen.
Itse olen niin vanha, että olen joutunut valitsemaan laseja vanhan kaavan mukaan koska markka-aikana piilolinssit olivat kalliit eikä ollut kertakäyttöpiilolinssejä. Lasit saatuani petyin monesti kun näin peilikuvani koska lasit eivät olleet millään tavoin minulle täydellisesti sopivat. Ennen vanhaan ei ollut myöskään silikonisia nenätukia vaan nekin olivat kovat ja epämiellyttävämmät käyttää. Nykyään nenätuet voi vaihdattaa jo lasien tekovaiheessa ja muutenkin kaikkien mahdollisten linssien käsittelymahdollisuudet ovat lisääntyneet.
Miksi raskaudesta puhuttaessa puhutaan joskus sikiön liikkeistä kun eiväthän sikiöt voi liikkua kohdussa koska ne eivät ole silloin vielä elossa? Minulla on menossa raskausviikko 43 eikä kohdissani tunnu mitään liikettä vaan vauva makaa siellä liikkumattomana kuin kivi.
Vierailija kirjoitti:
Useimpien apuvälineiden kanssa tilanne on sama: sellaisen käyttöönotto konkretisoi ongelman, jota on voinut yrittää vähätellä tai kiistää. Silmälasit tuntuvat aluksi vieraalta, ärsyttävältä riesalta ja ne toimivat harmillisena osoituksena siitä että näkö on huonontunut. Samoin esim. uniapneaan käytettävä cpap-laite on monelle yllättävän kova paikka, kun tajuat että tästä eteenpäin pitäisi nukkua tuohon laitteeseen kiinnitettynä, tottua laitteen tohinaan ja epämukavuuteen ja maskiin...
Mistä syistä ei uskota tai haluta uskoa mitä toinen sanoo?
Minulla oli aikoinaan akvaariokaloja, mutta ei ole ollut enää moneen vuoteen mutta silti minua ihmetyttää yhä se, että miksi ennen ajateltiin akvaariokalojen pärjäävän paljon pienemmissä akvaarioissa kuin mitä nykyään suositellaan? Jokaiselle kalalajillehan on olemassa jonkinlainen suositus, että minkä kokoinen akvaarion pitää vähintään olla, että sinne voidaan niitä laittaa ja nykyään ne suositukset ovat paljon isommat kuin ennen. Joitakin kaloja ei suositella pidettäväksi kuin isoissa yleisöakvaarioissa, koska kotioloihin ei voida hankkia niin isoa akvaariota mitä ne tarvitsevat. Esimerkiksi jollekin tiikerinuoliaiselle suositeltiin jossakin kirjassa joskus 160 litran akvaariota, kun taas jossakin toisessa melko vähän aikaa sitten ilmestyneessä kirjassa akvaarion vähimmäiskoko oli muistaakseni 430 litraa eli yli 2½ kertaa isompaa akvaariota kuin siinä toisessa. Ellei se suostus ollut peräti 720 litran akvaario eli peräti 4½ kertaa isompi akvaario kuin se 160 litraa.
^ Ennen muinoin ei niin välitetty eläinten hyvinvoinnista, ja varsinkin muihin eläimiin kuin nisäkkäisiin suhtauduttiin lähes kuin esineisiin. Vieläkin toisinaan näkee väitteitä, etteivät kalat muka tuntisi kipua tai pelkoa, vaikka nämä väitteet ovat sekä tieteellisen tiedon että ihan pelkän maalaisjärjenkin nojalla osoittavissa vääriksi.
Käyttäjä29965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffoissa ja kirjoissa kun ihminen näkee huonokuntoisen ruumiin niin laatta lentää. Miksi mielen järkytys aiheuttaa oksentamisen? Itse olen nähnyt vain levollisennäköisiä ruumiita eikä niistä ole tullut huono olo.
Olen pohtinut tätä asiaa jo pidemmän aikaa mutten ole löytänyt vastausta.Haju sen tekee...
Joo, noissa leffoissa yleensä se raato on maannut siellä jo jokin aikaa. Kyllä se kuoleman haju on siinä vaiheessa sellainen että sen tunnistaa ihan jokainen vaikka ekan kerran haistaa. Kyllä siinä helposti laattaa lentää keneltä vaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos silmälasit tarvitsee ikänäön takia, niin onhan lasien tarve merkki ikääntymisestä.
Ihmiset yleensä tykkäävät muutenkin olevansa täydellisiä, joten se, että tarvitsee lasit, pilaa senkin kuvitelman.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kun joillain keskustelupalstoilla ihmiset laittavat aina välillä jonkun kirjaimen hakasulkeisiin?
Voitko antaa tästä esimerkkilauseen?
Miten opin tai harjoittelen tietämään että missä asti auton peräpää on? Siis että kuinka pitkälle uskallan peruuttaa ennenkuin törmään?