Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Alku varmaan kauhistuttaa ja jos ei ole erityisesti suunnitellut enään lapsen hankintaa. Rohkeasti vaan heidäydyt elämään ja teet niin kuin elämä sinulle antaa. Tietysti se on sinun oma päätös lopulta. Jos vauva on terve ja hyvä nukkumaankin niin kyllä se siitä sitten kaikki järjerstyy. Olisiko hyvä neuvo että elä tässä hetkessä nyt.
Kuka on tää taina ricciardo-toivola joka herää 3? Mikä juttu tää on?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on tää taina ricciardo-toivola joka herää 3? Mikä juttu tää on?
Joku pitää ketjua täällä en ymmärrä kenestä puhuvat, on joku bloggari julkkis vai kuka? Jeesikää please..
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on BB- ja CC-voiteella???
Ei mitään oleellista eroa. Molemmat ovat meikkivoiteita. Yleensä BB-voiteet on kevyempiä ja CC taas peittävämpi, mutta ei välttämättä. Nuo on vaan nimiä jotka meikkifirmat laittaa tuotteen kylkeen, joskus bb-voiteet oli muodissa ja silloin joka merkin uutuusmeikkivoiteen nimessä oli BB. Vähän myöhemmin tuli muotiin CC.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan avioliitossa asunnon miehen kanssa, omistanko virallisesti minä puolet siitä ja mies puolet?
Eli maksetaanko esim. se varainsiirtovero kerran yhdessä koko asunnossa vai kummatkin maksaa omasta osastaan? Sama kysymys, jos muita veroja ym. asuntoa ostaessa.
Asunnon virallinen omistussuhde on ihan sopimuskysymys. Usein se on 50-50 mutta yhtä hyvin voitte ostaa sen suhteessa 60-40 tai 90-10 tai miten tahansa haluattekin.
Kummatkin maksavat varainsiirtoveron omasta osastaan. Verottajan sivuilta löytyy suht selkeät ohjeet.
Kuuluuko silmät pitää kiinni vai auki, kun kampaaja pesee hiukset ja hieroo päänahan?
Kun kampaaja pesee hiuksiasi saat ihan itse valita, pidätkö silmät kiinni vai auki. Kumpi sinusta tuntuu mukavammalta? Itse pidän kiinni, silloin voi rentoutua paremmin ja nauttia lämpimästä vedestä ja huolenpidonkohteena olemisesta. Joskus kurkkaan, jos joku ääni kiinnittää huomioni, vaikkapa kampaamoon saapuu uusi asiakas tms.
Ovatko tässä langassa alempana olevat linkit totta?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15535251/paholaisen-tekniikoista
Mikä järki siinä on kun jätetään kaupassa ostamatta se muovikassi, mutta sitten ostetaan kuitenkin roskapusseja erikseen, jotka on tehty aivan samasta materiaalista kuin ne ostoskassit? Miksei voi ostaa muovikassi ostoksille ja sitten käyttää se roskapussina myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkälle yli 40v ja vahingossa raskaana. Meillä on mieheni kanssa molemmilla jo isoja lapsia ennestään aiemmista liitoista. Epäilen jaksamista ihan alusta pienen lapsen kanssa ja väsyn jo ajatuksestakin, että miten arki toimisi taas seuraavat melkein 20 vuotta. Sekä oma että lapsen terveyskin huolettaa. Ja entäs teinin vanhemmuus kun olisimme itse jo 60v, miltä isommista lapsista tuntuisi, kestääkö talouskaan jne. Toisaalta olemme hyvin lapsirakkaita ja abortti on kamala ajatus, joten en tiedä mitä tehdä. Osaako kukaan neuvoa hyviä kirjoituksia aihepiiristä millä voisi selkiyttää omia ajatuksia? Saako terveydenhuollosta keskusteluapua vai onko aihe tabu? Ja toki kokemukset vastaavista tilanteista ovat myös tervetulleita. Sekin tuntuu ahdistavalta, että päätöksellä on saman tien kiire.
Yleensä voi siellä polilla, minne menee raskautta toteamaan kysyä voiko saada keskusteluapua.
Sitten on Itutyö-projekti, jolla on puhelinpäivystys.
https://www.ywca.fi/00011185-itu-tyo
Sun tilanteessa varmaan tärkeintä on keskustella miehesi kanssa. Oletteko kummatkin valmiina uhraamaan tulevat kaksikymmentä vuotta uuten lapsiprojektiin, riittävätkö rahat? On mahdollista sun iän takia, että lapsi ei synny terveenä, sekin on otettava huomioon. Kuinka suhtaudutte siihen jos annatte raskauden jatkua ja sitten tulee tieto lapsen vammaisuudesta? Riittääkö teillä resurssit ryhtyä sellaiseen projektiin keski-iässä? Toisaalta, ihmiset saavat nykyisin lapsia melko iäkkäinä, ei se ole kovin kummoista. joillekin iltatähti on suuri ilo. Minkälaiset tukiverkostot teillä on? Entäs aikuiset lapsenne, ehkä pian teille alkaa tulla lapsenlapsia. Miten oma mahdollinen lapsenne sopisi siihen kuvioon? Näettekö itsenne mielummin tulevaisuudessa pienen lapsen vanhempana kuin isojen lastenne lasten isovanhempina?
Suomessa tehdään yleensä lääkkeellinen abortti kun sikiö on vielä alkuvaiheessa. Luonto tekee keskenmenoja koko ajan itse. Tavallaan se on luonnollinen asia, ei välttämättä "kauhea". Traaginen jos lasta on toivottu, mutta helpotus jos ei. Jos abortin jälkeen tulee ikäviä tunteita, myös Itutyö-projekti tukee siinä.
Raskauden voi antaa myös jatkua ja sitten antaa lapsen adoptioon. Henkilökohtaisesti ajattelen että tämä on raskain ratkaisu, johon en itse päätyisi.
Tärkeintä on ajatella että jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna perheeseen, jossa häntä varten on tarvittavat resurssit (myös henkiset). Jos tätä oikeutta ei voi antaa, ehkä silloin abortti paras ratkaisu. Jos taas päättää pitää lapsen, se tarkoittaa että kummankin osapuolen pitää muuttaa elämänsuunnitelmiaan, sinnitellä kenties töissä kauemmin tai tehdä joitain muita muutoksia elämässä.
Komppaan.
Itse tein Iltatähden 40v ja nyt yli 50v kun terveyteni ei enää ole ihan huippua mietin usein kuopuksemme tulevaisuutta; mitkä ovat hänen tukiverkkonsa, miltä tuntuu jäädä ilman vanhempia, kun on itse perheen perustamisiässä, mitä jos joutuu taloudelliseen ahdinkoon jne. Voinko luottaa, että isosisar pitää huolen, vaikka hänkään ei ole täysin pärjännyt omillaan, mutta mehän olemmekin olleet tukena. Maa on täynnä yksin pärjääviä nuoria ihmisiä, siitä huolimatta oman rakkaan lapsen tulevaisuus mietityttää, itse olen saanut oman äidin tuen tähän päivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei innosta käräjäoikeudessa tai maistraatissa naimisiin meno. Kirkko ei onnistu.
Mikä olisi kiva paikka?! Ahdistaa koko homma, kunpa voisi vaan paperit allekirjoittamalla mennä naimisiin.
Paljonko rahaa laittaisit, montako ihmistä ajattelit mukaan? Itse voisin harkita jotain pientä intiimiä juhlatilaa ja siihen catering tai jostain valmiit kakut jne. Sinne sitten tuomari vihkimään paikan päälle, maksaa joku pari sataa. Eli pieni tunnelmallinen tila, lähiperhe paikalle ja hyvää ruokaa. Jäisi varmaan hyvät muistot.
Mitä pitäisi tehdä kun minulla on raskausviikko 48 menossa eikä vauva vieläkään tajua syntyä?
Kuka tää Taina on joka herää 3 aamulla joka pvä. Hirveen pitkä ketju siitä. Kuka miksi siitä turistaan? Auttakaa nyt??
Kun katsastuksessa saa korjauskehotuksen, mitä seuraa jos ko. kohdetta ei korjaakaan, ja millä aikataululla? Kyseessä on nimenomaan kehotus, eli ei ajokielto tai uusintamääräys, vai mitä ne termit nyt olivatkaan. Autossani todettiin ajovalojen korkeussäätöautomatiikan anturivika, jonka takia valot näyttävät vähän liian lähelle. Tämä johti korjauskehotukseen.
Neuvokaa minua suoratoistopalvelun kanssa! En ole mikään digivelho, vaikka laitteita (läppäri, tabletti, älypuhelin) sujuvasti käytänkin. Tarkoitus on siis käyttää suoratoistopalvelua enimmäkseen tabletilla. Mistä suoratoistopalvelu tilataan? Miten se asennetaan?
Ja mikä suoratoistopalvelu kannattaa valita, kun etupäässä katson sarjoja, mieluiten englantilaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia, jenkkiläisiä... leffoja erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Neuvokaa minua suoratoistopalvelun kanssa! En ole mikään digivelho, vaikka laitteita (läppäri, tabletti, älypuhelin) sujuvasti käytänkin. Tarkoitus on siis käyttää suoratoistopalvelua enimmäkseen tabletilla. Mistä suoratoistopalvelu tilataan? Miten se asennetaan?
Ja mikä suoratoistopalvelu kannattaa valita, kun etupäässä katson sarjoja, mieluiten englantilaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia, jenkkiläisiä... leffoja erittäin harvoin.
Varmaan sitten Netflix kannattaa hankkia, siellä on Pohjoismaisia sarjoja. Asennat Netflix -sovelluksen tablettiisi ja rekisteröidyt.(Käyttäjätunnus, salasana ja pankkitilinumerosi että he voivat automaattiveloittaa kuukausittain. Sitten on myös niitä ilmaiskokeiluita kk ajan. Sekä Netflixillä, HBO Nordicilla ja Viaplayllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää Taina on joka herää 3 aamulla joka pvä. Hirveen pitkä ketju siitä. Kuka miksi siitä turistaan? Auttakaa nyt??
Eikö kukaaan muka tiedä??????
Vierailija kirjoitti:
Minä olen roikottanut vaatekomeroiden vetimissä eli kahvoissa vaatteita kun kaappitilaa on niin vähän. En ole ymmärtänyt että niin ei kannata tehdä, ja nyt kävikin niin että ylä kaapin toinen sarana petti ja vei mukana osan sitä lastulevyä komerosta niiden ruuvien kohdalta. Seinä on aika ohut komerossa, tai se on tavallinen paksuus vain 1,5cm ja siten ruuvitkin ovat lyhyet kun sarana on kuitenkin 11 cm pitkä. Kysynkin nyt miten tuo voi korjata, onko olemassa jotain massaa joka kovettuu vai voisiko liimata reikien päälle jonkin levyn ja ruuvata saranan siihen paikoilleen vai tuleeko ovi sitten eri tasoon kuin viereinen ovi.
Lastulevyn paikkailu niin että se vielä kantaisi saranaa on aika lailla mahdotonta. Jos siihen jonkun virityksen tekee, niin ruma siitä ainakin tulee ja vaikea on saada saranaa ihan suoraan. Osta uusi kaappi. Maksaa Ikeassa muutaman kympin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki siinä on kun jätetään kaupassa ostamatta se muovikassi, mutta sitten ostetaan kuitenkin roskapusseja erikseen, jotka on tehty aivan samasta materiaalista kuin ne ostoskassit? Miksei voi ostaa muovikassi ostoksille ja sitten käyttää se roskapussina myöhemmin?
En ole missään nähnyt roskapusseja, jotka olisi tehty samasta materiaalista kuin ostoskassit. Roskapussit ovat paljon ohuempia. Tietysti myös roskapussin kappalehinta on murto-osa ostoskassin hinnasta.
Kannattaa mennä rautakauppaan ja kysyä siellä mitä suosittelevat. Ota vaikka kuva siitä rikkoutuneestä kohdasta.
Sitten tärkeintä on miettiä voiko konmarittaa sitä vaatekaapin sisältöä ja miten voisi säilyttää näppärämmin tavaroitaan.