Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18410)

Vierailija
7201/18410 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa laittaa hymiöitä (tai mitä emojeja ne nyt onkaan). Miten se tehdään?

Kukaan?

En ole todellakaan mikään ekspertti, mutta ehkä tärkein kysymys on että mihin haluat niitä laittaa. Esim. tekstarissa tai facebook-viestissä pitää klikata/tökätä oikeata symbolia josta tulee esiin hymiövalikoima. Näistä sitten tökkäät/klikkaat haluamaasi ja se tulee viestisi seuraavaksi merkiksi.

Esim. tällä palstalla taas en tiedä yhtään miten niitä lisätään. Samoin saan usein työsähköpostiin vastauksia joissa on viimeisinä merkkeinä jotain tyyliin :J (kaksoispiste ja iso j), ja silloin ko. viestin lähtettäjä on nähnyt omalla sähköpostiohjelmallaan siinä kivan hymiön, minä vain nuo (vanhanaikaiseksi hymiöksi ehkä juuri ja juuri kelpaavat) merkit.

Kiitos vastauksesta. Lähinnä tätä palstaa ajattelin. Tosiaan puhelimella osaan tietysti klikata emojeja, mutta tätä palstaa olen käyttänyt vain läppärillä. Pitäisikö, tai saako ylipäätään läppärille jostain sovelluksen josta emojit löytyvät?

*pitäisikö jostain ladata*

Avaa netissä Vauvapalsta ja sen viereen toinen nettisivu jossa jokin emojisivusto, esim.

https://emojipedia.org

Sieltä vaan valitset haluamasi emojin, klikkaat kohtaa Copy. Palaa Vauvalle, vie kursori kohtaan jonne emojin haluat ja klikkaa hiiren oikeaa korvaa ja valitse Liitä.

Tai jos et käytä erikseen hiirtä ja Windows-kone liitä-komento tehdään näppäimillä Control + V.

Vierailija
7202/18410 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whitewash kirjoitti:

Kysymys kondensoivasta kuivausrummusta. Miksi se ei kerää vettä, vaikka siinä on vesiastia. Miksi kuivausrumpuni ei kuivaa. Oon käännellyt ohjekirjaa käsissäni enkä tajua. Tyhmä kysymys, mä en vaan tajuu mekanismia.

No mikä laite on kyseessä, merkki ja malli? Onko laite uusi vai saatu käytettynä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7203/18410 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa laittaa hymiöitä (tai mitä emojeja ne nyt onkaan). Miten se tehdään?

Kukaan?

En ole todellakaan mikään ekspertti, mutta ehkä tärkein kysymys on että mihin haluat niitä laittaa. Esim. tekstarissa tai facebook-viestissä pitää klikata/tökätä oikeata symbolia josta tulee esiin hymiövalikoima. Näistä sitten tökkäät/klikkaat haluamaasi ja se tulee viestisi seuraavaksi merkiksi.

Esim. tällä palstalla taas en tiedä yhtään miten niitä lisätään. Samoin saan usein työsähköpostiin vastauksia joissa on viimeisinä merkkeinä jotain tyyliin :J (kaksoispiste ja iso j), ja silloin ko. viestin lähtettäjä on nähnyt omalla sähköpostiohjelmallaan siinä kivan hymiön, minä vain nuo (vanhanaikaiseksi hymiöksi ehkä juuri ja juuri kelpaavat) merkit.

Kiitos vastauksesta. Lähinnä tätä palstaa ajattelin. Tosiaan puhelimella osaan tietysti klikata emojeja, mutta tätä palstaa olen käyttänyt vain läppärillä. Pitäisikö, tai saako ylipäätään läppärille jostain sovelluksen josta emojit löytyvät?

*pitäisikö jostain ladata*

Avaa netissä Vauvapalsta ja sen viereen toinen nettisivu jossa jokin emojisivusto, esim.

https://emojipedia.org

Sieltä vaan valitset haluamasi emojin, klikkaat kohtaa Copy. Palaa Vauvalle, vie kursori kohtaan jonne emojin haluat ja klikkaa hiiren oikeaa korvaa ja valitse Liitä.

Tai jos et käytä erikseen hiirtä ja Windows-kone liitä-komento tehdään näppäimillä Control + V.

Kiitos kaikille vastanneille neuvoista 🙂

Vierailija
7204/18410 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä islaminuskoisesta naisesta tuntuu kun on hunnutettuna kasvot peitettynä ja kaikki muut ympärillä olevat eivät ole?

Riippuu varmaan naisesta.

Kasvojen peittäminen on kuitenkin niin harvinaista, että oletan niqbia käyttävän naisen olevan tottunut siihen ettei monella muulla ole kasvot peitettynä.

Suomessa olen yllättäen huomannut että useimmat sellaista kasvot peittävää huntua käyttävät naiset ovat suomalaisia käännynnäisiä.

Vierailija
7205/18410 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei muuten ole rasisti mutta hyväksyy muiden rasismin, niin onko hän silloin itsekin rasisti?

Jos nyt määritellään rasismi, että tarkoittaa, että on sitä mieltä, että eri värisiä tai rotuisia ihmisiä voi tai pitää kohdella eri lailla siitä syystä, tai että he ovat jotenkin huonompia jo sillä lähtöoletuksella, että kuuluvat johonkin tiettyyn kansaan.

Niin jos hyväksyt muiden rasismin, hyväksyt että heillä on oikeus, ja oikeutus ajatella näin. Tuo ajatus on sinusta hyväksyttävä. Silloin se on sinusta hyväksyttävää, joten olet itsekin rasisti.

Tässä kyllä pitää olla tarkkana, se ettei hyväksy jonkun ihmisen tekoja, toimintaa tai mahdollisia rikoksia, ei muutu rasismiksi sillä, että tämä henkilö on eri väriä tai kansallisuutta.

Rasismi liittyy käsitteeseen "rodusta", ei niinkään väristä. 30-luvulla esimerkiksi Ruotsissa oli vallalla käsitys, että suomalaiset ovat alempaa mongoloidista rotua, jonka älykkyys on rotuominaisuutena alhaisempi.

Tähän muuten liittyy ajankohtainen aihe, että Tukholmasta on pyydetty palautettavaksi kalloja, jotka on viety sinne haudoista, jotta voisi tutkia alemman älyisten suomalaisten tunnusomaisia kallonpiirteitä.

Vierailija
7206/18410 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nordean sivuilla voi sulkea tilin tai antaa valtakirjan? jotta joku voi sulkea tilin konttorissa.

En löytänyt sopivaa kohtaa mistään ja sivulla ollut chatti ei reakoinut t

Vierailija
7207/18410 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan avioliitossa asunnon miehen kanssa, omistanko virallisesti minä puolet siitä ja mies puolet?

Eli maksetaanko esim. se varainsiirtovero kerran yhdessä koko asunnossa vai kummatkin maksaa omasta osastaan? Sama kysymys, jos muita veroja ym. asuntoa ostaessa.

Vierailija
7208/18410 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei innosta käräjäoikeudessa tai maistraatissa naimisiin meno. Kirkko ei onnistu.

Mikä olisi kiva paikka?! Ahdistaa koko homma, kunpa voisi vaan paperit allekirjoittamalla mennä naimisiin.

Vierailija
7209/18410 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä keneltä kysyä: meillä 8.lle menevä tyttö jolla ei ole mitään silmää (mielenkiintoa) vaatteille, muodille. Kaikki kuosit, värit ja koot laittaa päälle ihan mitä sattuu ensimmäiseksi käteen tulemaan. Elukat, hevoset ja koirat on kaikki kaikessa. Koulu alkaa kohta ja ainakin reppu ja takki pitäisi ostaa. Siis

Minkälaisia?? Mikä on muotia, mitä ei ainakaan pidä ostaa. Olen ihan pihalla koululaisten muodista ja en halua, että tyttöä ainakaan vaatteista kiusataan. P-Helsingissä ollaan.

Vierailija
7210/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen mansikkarasian kaupasta ja tänä aamuna huomasin että parissa mansikassa on hometta. Voinko syödä muut mansikat vielä? 

Vierailija
7211/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on BB- ja CC-voiteella???

Vierailija
7212/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei innosta käräjäoikeudessa tai maistraatissa naimisiin meno. Kirkko ei onnistu.

Mikä olisi kiva paikka?! Ahdistaa koko homma, kunpa voisi vaan paperit allekirjoittamalla mennä naimisiin.

Tässä on kaksi eri asiaa: on itse vihkiminen (avioliiton virallinen solmiminen) sekä hääjuhlat. Mikä on asia joka tässä sua ahdistaa? Mieti ratkaisu sen mukaan.

Kunhan esteettömyystodistus on hankittu, niin kyllähän tuo onnistuu aika simppelisti. Ei ole tarvis kuin ottaa tuleva puoliso mukaan, henkkarit ja kaksi yli 15-vuotiasta todistajaa henkkareineen, se esteettömyystodistus ja laillistettu vihkijä.

Onnistuu maistraatissa, käräjäoikeudessa, tai vaikka rannalla auringonnousin aikaan (toki viimeksi mainitti maksaa sitten).

Mitään hääjuhlaa ei ole pakko pitää, mutta tietenkin suku ja ystävät voivat ottaa nokkiinsa. Myös vihkimisen ja hääjuhlat voi pitää erikseen eri aikaan ja eri paikassa.

Vierailija
7213/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkälle yli 40v ja vahingossa raskaana. Meillä on mieheni kanssa molemmilla jo isoja lapsia ennestään aiemmista liitoista. Epäilen jaksamista ihan alusta pienen lapsen kanssa ja väsyn jo ajatuksestakin, että miten arki toimisi taas seuraavat melkein 20 vuotta. Sekä oma että lapsen terveyskin huolettaa. Ja entäs teinin vanhemmuus kun olisimme itse jo 60v, miltä isommista lapsista tuntuisi, kestääkö talouskaan jne. Toisaalta olemme hyvin lapsirakkaita ja abortti on kamala ajatus, joten en tiedä mitä tehdä. Osaako kukaan neuvoa hyviä kirjoituksia aihepiiristä millä voisi selkiyttää omia ajatuksia? Saako terveydenhuollosta keskusteluapua vai onko aihe tabu? Ja toki kokemukset vastaavista tilanteista ovat myös tervetulleita. Sekin tuntuu ahdistavalta, että päätöksellä on saman tien kiire.

Vierailija
7214/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen roikottanut vaatekomeroiden vetimissä eli kahvoissa vaatteita kun kaappitilaa on niin vähän. En ole ymmärtänyt että niin ei kannata tehdä, ja nyt kävikin niin että ylä kaapin toinen sarana petti ja vei mukana osan sitä lastulevyä  komerosta niiden ruuvien kohdalta. Seinä on aika ohut komerossa, tai se on tavallinen paksuus vain 1,5cm ja siten ruuvitkin ovat lyhyet kun sarana on kuitenkin 11 cm pitkä. Kysynkin nyt miten tuo voi korjata, onko olemassa jotain massaa joka kovettuu vai voisiko liimata reikien päälle jonkin levyn ja ruuvata saranan siihen paikoilleen vai tuleeko ovi sitten eri tasoon kuin viereinen ovi.

Vierailija
7215/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin oli kosteusvoide, meikkivoiteet ja aurinkovoiteet sekä kaikenmaailman hoitovoiteet erikseen. Sitten tuli nämä BB- ja CC- voiteet joissa on samassa tuubissa usean eri kasvovoiteiden ominaisuuksia.

BB-voide on kevyt meikkivoide, jossa on kosteuttavia aineita ja suojakertoimet UV-säteitä vastaan. Merkistä ja voiteesta (rasvainen iho, kuiva iho) riippuen siinä voi olla muitakin ominaisuuksia.

CC-voide on BB-voiteen tuhdimpi versio eli se peittää värivoiteena enemmän kuin BB-voide. Lisäksi CC-voiteissa on anti-age -ominaisuuksia, peittää ehkä vähän ryppyä ja sen semmoista.

Vierailija
7216/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ensimmäistä kertaa elämässäni kerrostalossa, ja alaovi pidetään lukittuna klo 21-07. Lukkiutuuko/avautuuko ovi itsestään tai käykö joku huoltomies tekemässä sen, vai onko se asukkaiden tehtävä huolehtia? Eli jos tulen kotiin esim klo 20:58 niin pistänkö minä sen lukkoon kun olen varmaan viimeinen joka ennen tuota yhdeksää kulkee siitä? Kyseessä siis ihan avaimella avattava ovi, ei ole mitään ovikoodia tms.

Meillä huoltomies käy sulkemassa sen joskus kello 20 kun ovet on kiinni 20-06. Samainen herra myös avaa ne. Ei ne automaattisesti lukitu ainakaan meillä. Joillakin voi. Ei ole asukkaiden tehtävä huolehtia paitsi jos tulet kotiin sen jälkeen kun ovet on lukittu niin tehtäväsi on laittaa ovi kiinni niin, ettei sitä voi avata ilman avaimia.

Lienee nykyään harvinaista, että joku käy illalla lukitsemassa ovet ja aamulla avaamassa ne. Kellolla tai muulla systeemillä niitä yleensä ohjataan. Asukkailla on mahdollisuus avata ovi vierailleen alaovella käymättä (vieras soittaa asunnon summeria ja asukas painaa avusnappi. Uudemmissa taloissa vieras ja ja asulas voivat keskustella keskenään).

Talonmiesten aikaan hän yleensä huolehti lukituksesta.

Vierailija
7217/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen mansikkarasian kaupasta ja tänä aamuna huomasin että parissa mansikassa on hometta. Voinko syödä muut mansikat vielä? 

Luultavasti elintarvikeasiantuntija sanoisi, että et voi, mutta itse olen syönyt ne muut mansikat, vaikka parissa olisi ollut hometta. Katson vain kaikki mansikat tarkkaan ennen syömistä sekä pyrin syömään ko. rasian mahdollisimman pian pois, koska säilytystä se ei enää kestä. Loppusadon mansikoissa on usein tätä säilyvyysongelmaa.

Vierailija
7218/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin oli kosteusvoide, meikkivoiteet ja aurinkovoiteet sekä kaikenmaailman hoitovoiteet erikseen. Sitten tuli nämä BB- ja CC- voiteet joissa on samassa tuubissa usean eri kasvovoiteiden ominaisuuksia.

BB-voide on kevyt meikkivoide, jossa on kosteuttavia aineita ja suojakertoimet UV-säteitä vastaan. Merkistä ja voiteesta (rasvainen iho, kuiva iho) riippuen siinä voi olla muitakin ominaisuuksia.

CC-voide on BB-voiteen tuhdimpi versio eli se peittää värivoiteena enemmän kuin BB-voide. Lisäksi CC-voiteissa on anti-age -ominaisuuksia, peittää ehkä vähän ryppyä ja sen semmoista.

Mikään voide ei peitä ryppyjä. Pahimmassa tapauksessa korostaa niitä.

Vierailija
7219/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt elokuvan, jossa miehen elämä meni väärin päin, eli hän syntyi fyysisesti vanhuksena ja kuoli sylivauvana. Jäin miettimään, että eikö hänen elämänsä mennyt siinä elokuvassa sillä lailla väärin, että alussa hänen olisi pitänyt syntymän sijaan kuolla vanhuksena, minkä jälkeen kaikki olisi mennyt hänen elämässään takaperoisesti niin, että noin 9 kuukautta ennen loppua olisi ollut syntymä, jonka jälkeen hän olisi mennyt kohtuun ja hänen loppunsa olisi ollut se hetki kun siitä hedelmöirtää munasolun?

Vierailija
7220/18410 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkälle yli 40v ja vahingossa raskaana. Meillä on mieheni kanssa molemmilla jo isoja lapsia ennestään aiemmista liitoista. Epäilen jaksamista ihan alusta pienen lapsen kanssa ja väsyn jo ajatuksestakin, että miten arki toimisi taas seuraavat melkein 20 vuotta. Sekä oma että lapsen terveyskin huolettaa. Ja entäs teinin vanhemmuus kun olisimme itse jo 60v, miltä isommista lapsista tuntuisi, kestääkö talouskaan jne. Toisaalta olemme hyvin lapsirakkaita ja abortti on kamala ajatus, joten en tiedä mitä tehdä. Osaako kukaan neuvoa hyviä kirjoituksia aihepiiristä millä voisi selkiyttää omia ajatuksia? Saako terveydenhuollosta keskusteluapua vai onko aihe tabu? Ja toki kokemukset vastaavista tilanteista ovat myös tervetulleita. Sekin tuntuu ahdistavalta, että päätöksellä on saman tien kiire.

Yleensä voi siellä polilla, minne menee raskautta toteamaan kysyä voiko saada keskusteluapua.

Sitten on Itutyö-projekti, jolla on puhelinpäivystys.

https://www.ywca.fi/00011185-itu-tyo

Sun tilanteessa varmaan tärkeintä on keskustella miehesi kanssa. Oletteko kummatkin valmiina uhraamaan tulevat kaksikymmentä vuotta uuten lapsiprojektiin, riittävätkö rahat? On mahdollista sun iän takia, että lapsi ei synny terveenä, sekin on otettava huomioon. Kuinka suhtaudutte siihen jos annatte raskauden jatkua ja sitten tulee tieto lapsen vammaisuudesta? Riittääkö teillä resurssit ryhtyä sellaiseen projektiin keski-iässä? Toisaalta, ihmiset saavat nykyisin lapsia melko iäkkäinä, ei se ole kovin kummoista. joillekin iltatähti on suuri ilo. Minkälaiset tukiverkostot teillä on? Entäs aikuiset lapsenne, ehkä pian teille alkaa tulla lapsenlapsia. Miten oma mahdollinen lapsenne sopisi siihen kuvioon? Näettekö itsenne mielummin tulevaisuudessa pienen lapsen vanhempana kuin isojen lastenne lasten isovanhempina?

Suomessa tehdään yleensä lääkkeellinen abortti kun sikiö on vielä alkuvaiheessa. Luonto tekee keskenmenoja koko ajan itse. Tavallaan se on luonnollinen asia, ei välttämättä "kauhea". Traaginen jos lasta on toivottu, mutta helpotus jos ei. Jos abortin jälkeen tulee ikäviä tunteita, myös Itutyö-projekti tukee siinä.

Raskauden voi antaa myös jatkua ja sitten antaa lapsen adoptioon. Henkilökohtaisesti ajattelen että tämä on raskain ratkaisu, johon en itse päätyisi.

Tärkeintä on ajatella että jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna perheeseen, jossa häntä varten on tarvittavat resurssit (myös henkiset). Jos tätä oikeutta ei voi antaa, ehkä silloin abortti paras ratkaisu. Jos taas päättää pitää lapsen, se tarkoittaa että kummankin osapuolen pitää muuttaa elämänsuunnitelmiaan, sinnitellä kenties töissä kauemmin tai tehdä joitain muita muutoksia elämässä.