Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18421)
Onko mielestäsi metsässä puskapissalla käyminen noloa jos olet vaikka lenkillä ? Lähdetkö sen takia kotiin?
Miten miehesi suhtautuu asiaan? Tai tuntemasi naiset?
nimimerkillä olen melko neuroottinen asian suhteen ja yksi pelko on että joku tietäs että oon käynyt.
Onko mitään vinkkiä millä päästä asiasta yli? Sairauksien takia joudun juomaan paljon vettä ja jos aina lähtisin kotiin menisi elämä aika vaikeaksi enkä pystys urheilla ollenkaan. Silti minusta tuo on nolo asia.
Kiitos mahdollisuudesta kysyä, minulle tämä on oikeesti ongelma sekä kipeä asia ja on kiva jos siihen asiallisesti vastattaisiin
Olen aina miettinyt että voivatko korvalävistykset huonontaa kuuloa. Esim jos vaikka lävistettäessä osuu johonkin hermoon tai vastaavaan. Ja nyt tosiaan puhun ihan lävistyksistä eri puolilla korvaa enkä tavallisista korvakoruista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisilla pitää olla eri aukot hakujen, pissan ja kakan tekoon, kun ne voisivat tulla kaikki samasta aukosta? Miehiltäkin tulee sperma ja pissa samasta aukosta eikä niille ole eri reikää saati miehellä eri pippeleitä.
En ymmärrä mitä tarkoitat "hakujen teolla", oletan vauvan teko...
Olet ilmeisesti joko trolli tai sitten kovinkin nuori etkä ole koulussa seurannut biologian opetusta tarkkaan, kun tämmöisiä kyselet.
Ensinnäkin sun ajatusmalli on pielessä, jos lähdet siitä virheajatuksesta että mies olisi luonnon prototyyppi, jota naisenkin pitäisi noudattaa. Luonnossa asiat ovat itse asiassa päinvastoin: jokainen sikiö alkaa kehittyä naispuoliseksi, ja kehityksen suunta muuttuu vain kun jossakin vaiheessa mieshormonit käynnistävät kehityksen miespuoliseksi. Luonto muokkaa siksi samoista kudoksista miehen elimet. Miehen ja naisen elimet eroavat vain sen suhteen, että koska naisen kehosta syntyy lapsi, jonka kantaminen ja synnyttäminen ovat isompi tehtävä kuin miehen lisääntymisrooli, niin naisen keho on tässä suhteessa myös yksityiskohtaisempi, eli vauva otettu kehon "käyttäjänä" huomioon myös.
Ihmisen kehossa yleensäkin ruoansulatus-, nesteen poisto- ja lisääntymisjärjestelmät ja niiden elimet ovat kolme erillistä järjestelmää. Siksi ulosteen, virtsan ulostuloaukot ja naisen kehossa vagina, jota nainen käyttää yhdyntään ja lapsen synnytykseen ovat luonnollisesti erikseen. Ihan terveyssyistä on järkevää erottaa lapsentuloaukko ulostusaukosta ja virtsa-aukosta.
Periaatteessa kummallakin sukupuolella on siis erikseen aukko virtsaamiseen ja ulostamiseen - miehellä virtsaamiseen tarkoitettu elin on vaan saanut myös lisääntymiseen liittyviä tehtäviä. Miehen virtsarakon sulkijalihas estää virtsan erittymisen virtsaputkeen siemensyöksyn aikaan. Penis siis toimii joko-tai -periaatteella, eikä ole samanaikaisesti siemeneesteen ja virtsan ulostuloaukkona, eli näiden kahden eri kehon prosessin toiminnot on erotettu tällä tavoin toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko typerää kertoa työkaverille että pitää siitä niin paljon että olisi parempi lähteä muualle töihin? Helpottaisiko se yksipuolisen ihastuksen kärsimistä?
Yksipuolisesta ihastuksesta kannattaa olla hiljaa. Eikä edes kertoa ystävilleen. Ihastus menee yleensä nopeasti ohi, ellei itse jumitu siihen omista syistään. Niistä kertominen ja oman sekä toisten elämän sekoittaminen tulee aina myöhemmin takaisin puraisemaan sua nilkasta.
Työpaikan riskeeraaminen ihastuksen vuoksi ei ole järkevää. Tässä tapauksessa ihastuksesta kertominen työkaverille, joka ei vastaa tunteisiin, saattaa hänetkin epämiellyttävään asemaan työpaikalla. Jos oikeasti välität ko. ihmisestä, et kerro hänelle asiasta.
Nämä ovat niitä aikuiselämän suruja, jotka jokainen pitää enimmäkseen kantaa itse ja yksin maltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmettelee, että on rasismia?
Laki kieltää rasismin ja eletään vuotta 2019 jaa., on koettu natsiaika ja muut kauhut, joten varmaan monet ajattelevat että ihmiskunta olisi kehittynyt pidemmälle.
Mä meinasin sitä, kun joillain on vain negatiivisiä kokemuksia tietyistä porukoista esim. häiriköiden takia jolloin on alkanut vihaamaan tai kokemaan epämiellyttävinä.
Eli käytännössä keksit itse vastauksen, sitten teit palstalle kysymyksen, johon odotit juuri sitä vastausta, jonka halusit. Hmmm... ei kovin vilpitön kysymys siis.
Ehkäpä sun kannattaa miettiä enemmänkin sitä, miksi rasismi on ainoa selitys sille, kun jonkun ihmisen kanssa ei tule toimeen. Miksi syy on aina siinä toisessa ihmisessä? Ja miksi syyn pitää aina olla ko. ihmisen uskontoon, etniseen taustaan, yms. liittyvä?
Ei. Mä ymmärrän jos tyhjästä rupeaa vihaamaan ja sitä ei ymmärretä, mutta jos on huonoja kokemuksia ja sitä ei ymmärretä. Niin se oli se mitä mä tarkoitin. Huonosti muotoiltu kysymys myönnetään.
Eli miksi jotkut ihmettelee, että joku on rasistinen, kun tällä on huonoja kokemuksia joistakin?
Huoh. Et sitten lukenut edellistä viestiä ajatuksen kanssa. Rasismi on poliittinen ideologia, joka ei perustu faktoihin.
Jos joku kantasuomalainen ihminen kohtelee sinua huonosti, rupeatko vihaamaan kaikkia kantasuomalaisia, olettaen itseäsikin? Etpä tietenkään.
Joten jos sulla on huonoja kokemuksia jonkun toisesta kulttuurista olevan kanssa, miksi rupeat vihaamaan kaikkia samantaustaisia ihmisiä? Jos valitset rasistisen asenteen, on kyse on valinnasta, ei mistään automaatiosta, joka perustuisi tosiasioihin.
Normaaliälyinen ihminen nimittäin ymmärtää että toisen ihmisen tekojen yleistäminen koskemaan miljoonia muita ihmisiä vain siksi että ovat syntyneet samassa maassa, samaan kulttuuriin tai uskonnollisen yhteisön jäseneksi, on virheellistä ajattelua.
Lisäksi ihmisten väliset suhteet ovat vuorovaikutteisia, mikä tarkoittaa, että jos jonkun tyypin kanssa menee sukset ristiin, olet itse osa sitä ongelmaa.
Rasismiin turvautminen on siis pyrkimys oikeastaan nähdä itsensä vuorovaikutuksen ulkopuolella, "äiti, vaan noi muut kiusaa", ja valita ymmärryksen sijasta yleistetty viha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maapallon väkiluku kasvaa jatkuvasti. Niin mistä kaikille syntyneille riittää "sieluja"? :/
Hyvä kysymys, jota olen itsekin miettinyt. Ehkä sielut matkaavat tänne jostain muualta, missä niitä on rajattomasti? Ehkä sielut kasvavat ollen ensin ihan pieniä tyyliin bakteerien sieluja, sitten aina kehittyneemmän ja kehittyneemmän eläimen? Ehkä sieluja syntyy lisää sitä mukaa, kun väestö lisääntyy? Ja toisaalta, kyllä sielu varmaan joskus päättää matkansa täällä, ja siksikin jostain täytyy tulla uusia tilalle.
Näistä syistä, jos sieluun uskoo, niin sielunvaellus kuulostaa järkevältä. Mutta jostain niidenkin sielun on täytynyt syntyä jossain vaiheessa.
Loogista olisi että sielu syntyisi hedelmöityshetkellä. Kuolleiden sielut sitten olisivat jossain kosmisessa odotushuoneessa, josta voisivat syntyä uudelleen jokaisen vauvan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina miettinyt että voivatko korvalävistykset huonontaa kuuloa. Esim jos vaikka lävistettäessä osuu johonkin hermoon tai vastaavaan. Ja nyt tosiaan puhun ihan lävistyksistä eri puolilla korvaa enkä tavallisista korvakoruista.
Kuuloaistiin liittyvät hermot ovat syvällä pään sisällä, eivät korvalehdessä. Ne eivät siis voi vahingoittua lävistyksen seurauksena. Periaatteessa on varmaan mahdollista, että lävistyksestä alkanut tulehdus voisi hoitamattomana aiheuttaa sellaista tuhoa, että kuuloaistikin lopulta vahingoittuisi, mutta käytännössä tuskin on sellaista riskiä, jos asiat tekee edes suunnilleen järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sian tai hevosen maitoa ei ole myynnissä kaupoissa?
Sian maitoa on käytetty vain todella harvoin ihmisruokana. Syynä on ilmeisesti se, että emakot eivät anna lypsää itseään vaan pistävät hanttiin. No, sika onkin älykäs eläin.
Suomessa hevosentammanmaito on käytetty vielä sotien aikana, perinteen mukaan sitä on annettu äidinmaidonkorvikkeena sekä sairaille terveysjuomana. Mutta sitten 1900-luvun viime vuosikymmeninä hevosten määrä väheni, joten maitoa ei saatu tarpeeksi, joten tammanmaidonkäyttö unohtui. Mutta nyt on useamman vuoden ajan Suomenhevosista lypsetty maitoa ja sitä on saatavilla ainakin noilta hevostiloilta. Tammanmaidosta on valmistettu myös kosmetiikkaa ym. tuotteita.
Muita eläinmaitoja, joita on perinteisesti käytetty maailmalla ovat esim- vesipuhvelinmaito. Sitä ei saa Suomessa maitona, mutta toki voi ostaa puhvelin maidosta tehtyä mozzarellajuustoa. Vesipuhvelinmaitoa juoneena voin sanoa, että se on rasvaista ja kermaista, oikein hyvää. Kamelinmaitoakin olen kokeillut, sitäkin on vuosia yritetty saada länsimaiden markkinoille.
Vuohenmaitoa käytetään muualla maailmassa, Suomessa sitäkin saa lähinnä vain juustona. Maitona ehkä hyvin varustetuista luontaistuotekaupoista tai suoraan vuohitiloilta.
Kaikki näitä maitoja pidetään terveellisempinä kuin lehmänmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lävistykset ovat vain korvanlehdessä, sen ulkolaidalla siinä lölleröllä aluella eikä rustossa ja pidät hygieniasta huolta, silloin ei vaikuta kuuloon.
Mutta kun lävistyksiä tehdään lähemmäksi korvakäytävää niin että lävistys puhkaisee ruston, sitten voi olla vaara että alue tulehtuu pahasti ja tulehdus kulkeutuu korvakäytävään. Nämä tulehdukset tuppaavat myös olemaan aika inhan näköisiä ja kivuliaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuloaistiin liittyvät hermot ovat syvällä pään sisällä, eivät korvalehdessä. Ne eivät siis voi vahingoittua lävistyksen seurauksena. Periaatteessa on varmaan mahdollista, että lävistyksestä alkanut tulehdus voisi hoitamattomana aiheuttaa sellaista tuhoa, että kuuloaistikin lopulta vahingoittuisi, mutta käytännössä tuskin on sellaista riskiä, jos asiat tekee edes suunnilleen järkevästi.
Tässä olet väärässä. Nykyisin tehdään lävistyksiä hyvin lähelle korvakäytävää ja suoraan paksun ruston läpi. Nämä kohdat tulehtuvat todella herkästi ja tulehdus leviää sekä ulkokautta nesteenä korvakäytävään sekä veren kautta koko kehoon. Jo joidenkin lävistysten paikka voi häiritä kuuloaistia, joka on herkkä liikkeelle (tasapainoaistihan sijaitsee myös korvassa), mutta vähiten toki kuuloon vaikuttaa nuo tulehdukset.
Todella vaarallista hommaa, varsinkin kun monet ottavat näitä lävistyksiä nuorena, jolloin eivät tunne hyvin omaa ihoaan ja sen reaktioita, ja lisäksi näitä teetetään festareilla tai muissa epähygieenisissä oloissa kaikenmaailman puoskareilla. Lisäksi kun se hygienia voi asiallisen lävistäjän varoituksesta huolimatta jäädä hoitamatta. Netti on pullollaan näitä punaisia ja turvonneita korvia.
Laitan malliksi yhden:
https://i0.wp.com/i.pinimg.com/736x/e4/5b/8a/e45b8af52fc57f1a5e6817d262…
Olen jo pitkään miettinyt apteekkietikettiä. Siis kun vuoronumeroni ilmestyy taululle, kävelen koppia kohti. Tervehdin ja ojennan kelakortin. Sanonko heti suoraan litanian lääkkeistä, joita haluan? Vai kerronko ne yksitellen että "yksi A, kiitos", "sitten vielä pari B:tä" ja "vielä yksi C"? Se tuntuu jotenkin kömpelöltä. Olisiko hölmöä kirjoittaa joku apteekkilista, minkä ojentaa farmaseutille?
Mistä täällä netistä tietää, että mikä tieto on totta ja mikä taas ei?
Kun tietokoneelle tulee niitä päivityksiä, niin onko tarpeellista asentaa ne kaikki koneelle? Voiko niistä olla jotain haittaa? Eikö koneen toiminta hidastu, kun siihen tulee uusia isoja tiedostoja? Nehän vievät tilaa muistista vai mitä?
Olen ollut ATK-tunneilla joskus 90-luvun alussa, mutta en muista puhuttiinko siellä mitään tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko typerää kertoa työkaverille että pitää siitä niin paljon että olisi parempi lähteä muualle töihin? Helpottaisiko se yksipuolisen ihastuksen kärsimistä?
Yksipuolisesta ihastuksesta kannattaa olla hiljaa. Eikä edes kertoa ystävilleen. Ihastus menee yleensä nopeasti ohi, ellei itse jumitu siihen omista syistään. Niistä kertominen ja oman sekä toisten elämän sekoittaminen tulee aina myöhemmin takaisin puraisemaan sua nilkasta.
Työpaikan riskeeraaminen ihastuksen vuoksi ei ole järkevää. Tässä tapauksessa ihastuksesta kertominen työkaverille, joka ei vastaa tunteisiin, saattaa hänetkin epämiellyttävään asemaan työpaikalla. Jos oikeasti välität ko. ihmisestä, et kerro hänelle asiasta.
Nämä ovat niitä aikuiselämän suruja, jotka jokainen pitää enimmäkseen kantaa itse ja yksin maltilla.
Minä sanoisin, että ihastus ei yleensä mene nopeasti ohi. (Mitä nopealla tässä tarkoitetaan? Pari kuukautta? Pari vuotta?) Ei tietenkään yksipuolisesta ihastuksesta kannata kertoa kohteelle itselleen, mihin hän sitä tietoa edes tarvitsee? En kyllä ymmärrä miksei ihastuksesta kannattaisi kertoa ystäville, kaikkihan niin tekevät. Olisi aika huono juttu, jos kenellekään ystävälle ei voisi kertoa noinkin tärkeästä asiasta. Sitä varten kai ystävät ovat?
Kuinka yleistä on, että lyhytkasvuinen aikuinen nukkuu pinnasängyssä?
Vierailija kirjoitti:
Jos Kurikassa asuu viisi h#oraa joista yhden nimi on Päivi, kun Päivi jää auton alle, montako h#oraa Kurikkaan jää?
+1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmettelee, että on r*sismia?
Laki kieltää r*sismin ja eletään vuotta 2019 jaa., on koettu n*ts*aika ja muut kauhut, joten varmaan monet ajattelevat että ihmiskunta olisi kehittynyt pidemmälle.
Mä meinasin sitä, kun joillain on vain negatiivisiä kokemuksia tietyistä porukoista esim. häiriköiden takia jolloin on alkanut vihaamaan tai kokemaan epämiellyttävinä.
Eli käytännössä keksit itse vastauksen, sitten teit palstalle kysymyksen, johon odotit juuri sitä vastausta, jonka halusit. Hmmm... ei kovin vilpitön kysymys siis.
Ehkäpä sun kannattaa miettiä enemmänkin sitä, miksi r*sis*i on ainoa selitys sille, kun jonkun ihmisen kanssa ei tule toimeen. Miksi syy on aina siinä toisessa ihmisessä? Ja miksi syyn pitää aina olla ko. ihmisen uskontoon, etniseen taustaan, yms. liittyvä?
Ei. Mä ymmärrän jos tyhjästä rupeaa vihaamaan ja sitä ei ymmärretä, mutta jos on huonoja kokemuksia ja sitä ei ymmärretä. Niin se oli se mitä mä tarkoitin. Huonosti muotoiltu kysymys myönnetään.
Eli miksi jotkut ihmettelee, että joku on r*sistinen, kun tällä on huonoja kokemuksia joistakin?
Varmaankin siksi, kun nykyään ei ole hyväksyttävää olla ainakaan avoimesti r*sisti. Yleensä oletetaan, että ihmiset eivät muodostaisi r*sistisia mielipiteitä muutaman huonon kokemuksen perusteella, tai jos muodostavatkin niin ainakin osaisivat pitää ne omana tietonaan. R*sisti*ten asenteiden ilmaisemista julkisesti pidetään huonotapaisena ja sivistymättömänä.
En tiedä, mitä kysyjä on alunperin tarkoittanut, mutta sanoisin, että nykyään saa myös r*sisti-leiman otsaansa aivan naurettavan helposti. Sanat "n*tsi" ja "r*sisti" on muuttuneet aivan täysin siitä, mitä ne alunperin 1930-40 -luvulla tarkoittivat.
Nykyään moni haluaa ajatella, että jos sanoo olevansa m**hanm**ttokr**tti*en, se on sama kuin olla r*sisti. Sanoilla on kuitenkin vissi ero. R*si*ti vihaa kaikkia "erilaisia" tasapuolisesti ilman erillistä syytä. M**ha*m**ttok**tti*en kritisoi pääasiallisesti h*itt*m**hanm**ttoa, eli ilmiön selkeästi haitallisia ja negatiivisia puolia, kuten r*iska*sten yleistymistä ja muuta rikollisuutta, jota osa näistä ihmisistä tuo tullessaan. Tietenkään ei ole syytä vihata kaikkia sen takia, että osa tekee rikoksia, mutta kritiikkiä ei pitäisi kieltää sen takia, ettei se sovi joidenkin poliittiseen maailmankuvaan.
Harmillista, että esim. tällä palstalla aiheesta ei sovi puhua. Haluan uskoa, että syynä on se, että joukkoon hyppää välittömästi avoimen r*sist*sia ihmisiä mielipiteineen ja siksi katsotaan helpoimmaksi poistaa koko ketju. Ikävämpi vaihtoehto on se, että koko aihe on k*elletty ja piste.
Vierailija kirjoitti:
On typerää. Pidä asia omana tietonasi, käsittele se oman pääsi sisällä ja anna ihastuksen hiipua. Se hiipuu kyllä, kun et ruoki sitä. Voit vaikka alkaa ajatella ihastuksestasi väkisin kaikkia ällöttäviä asioita mielessäsi, jos se auttaisi.
Onko äitinne iltaisin ”pahimmillaan” ?