Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18421)
Miten avataan ja suljetaan kolmionmallinen foliopäällysteinen Aura-juustopaketti??? Tosi hankalaa
Ajatteleekohan jotkut jotain mun tyylistä: aina kiilakorkolenkkarit jalassa housuihin katsomatta. Tosin suosin trumpettimallisii housuja, josko ne vähän peittäisi noloksi toisinaan kokemaani kenkätyyliä. Teininäkin paksupohjaisista tykkäsin .nainen30jarisat.
Kuinka pitkään ihmisillä yleensä kestää antaa toiselle oikeasti anteeksi se, että toinen on loukannut heitä henkisesti, lakata vihaamasta kyseistä ihmistä ja ruveta taas kohtelemaan tätä kuin ennenkin? Entä kuinka pitkään pitää pelätä, että loukattu ihminen listaa teon sen tekijälle?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, että on Osuuspankin omistaja-asiakas?
Osuustoiminnan idea syntyi, kun teollisen vallankumouksen aikana nippu työläisiä perusti yhdessä omistetun kaupan, jolla jokaisella oli osuus. Osuuskaupan idea ei ole tuottaa voittoa vaan mahdollisiman halpoja palveluja.
Sama idea on osuuspankissa. Voit liittyä pankin osakkaaksi osuusmaksua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Saa osuuspääoman koron vuosittain.
Vain omistaja-asiakas, 100 euroa kun itse otin, sai osallistua tuotto-osuusjakoon. Tosin ei ole vasta saatu kolmen vuoden aikana kuin 20 euroa voittoa.
Saa bonuksia ja halvemmat palvelumaksut.
Kai muitakin etuja, entisellä kotipaikkakunnalla varsinkin varakkaat olivat omistaja-asiakkaita. Lainan saaminen oli vaikeampaa köyhille pienyrittäjille.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään ihmisillä yleensä kestää antaa toiselle oikeasti anteeksi se, että toinen on loukannut heitä henkisesti, lakata vihaamasta kyseistä ihmistä ja ruveta taas kohtelemaan tätä kuin ennenkin? Entä kuinka pitkään pitää pelätä, että loukattu ihminen listaa teon sen tekijälle?
Riippuu niin paljon siitä, mitä on tehty ja miten loukkaaja on asian kanssa menetellyt.
Anteeksi on vaikea antaa, jos "anteeksi pyytäjä" ei vaikuta oikeasti olevan pahoillaan. Oikeasti pahoillaan oleva ihminen: a) ymmärtää tehneensä väärin, b) pyrkii parhaansa mukaan korvaamaan teosta aiheutuneet seuraukset, c) oppii virheestään ja toimii jatkossa toisin.
Noin toimivalle suurin osa ihmisistä antaisi varmaankin helposti anteeksi.
Mutta jos anteeksipyytäjä syyttää loukattua osapuolta väärin asennoitumisesta, ei yritä korvata vääryyttään eikä lupaa toimia jatkossa toisin, on turha toivoa anteeksiantoa. Miksi kukaan antaisi anteeksi ihmiselle, joka ei sitä vilpittömästi tarkoita?
Jos pyydetään anteeksi mutta mikään ei todellisuudessa muutu, en käytännössä "anna anteeksi" ikinä, jos anteeksi antaminen tarkoittaa sitä, että välit palaisi entiselleen. Sen sijaan saatan "antaa anteeksi" jättämällä tämän ihmisen pois elämästäni niin ettei hän pääse enää uudestaan loukkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kallista on naiselle yrittää saada lapsi yksin hedelmöityshoidoilla? Mikä on yläikäraja hoidoille?
Riippuu siitä, miten sen tekee. Jotkut tilailee sattumalla netistä spermaa, jotkut pääsee julkiselle puolelle hoitoon ja ne, joilla ei ole "vikaa", eli suurin osa oletettavasti, hakeutuvat yksityiselle hoitoihin.
Hintaan vaikuttaa valtavasti se, montako inseminaatiota pitää tehdä, ennen kuin tärppää. Minä maksoin alkututkimuksista ja terapeuttitapaamisesta noin viissataa euroa. Yks sukusolulasti maksaa luovuttajasta riippuen 300-800 euroa ja inseminaation tekeminen noin kolmesataa euroa.
Jotkut tarvitsee ekstralääkitystä munasolun kypsymiseen, jotkut myös sen irtoamisen varmistamiseen. Ovulaatiotestit maksaa, matkustaminen lääkäriin maksaa, ja jos ongelmia ilmenee niin ylimääräiset lääkärikäynnit ja tutkimukset maksaa. Mulle on tehty kaksi inseminaatiota ja rahaa on kulunut reilu 4000 euroa (ilman polttoaine-, hotelli- ja palkaton työpäiväkuluja).
Yläikärajaa en osaa sanoa. Ymmärtääkseni se katotaan yksilöllisesti, mutta epäilen että yli viiskymppisten kohdalla hedelmöityshoitoihin aletaan.
Usein käy niin, että jokin aiemmin neutraali sana muuttuu haukkumasanaksi tai siihen aletaan mieltää negatiivinen sävy.
Miten usein käy toisinpäin, vai käykö ikinä? Eli että haukkumasana muuttuisi täysin neutraaliksi sanaksi? Onko kielessämme mitään nykyään täysin tavallista sanaa jota kukaan ei käytä haukkumiseen mutta joka olisi joskus aiemmin kuulostanut hävyttömältä?
Onko paras ja varmin tapa mitata kuume peräaukosta?
Kun tänä aamunaa heräsin, huomasin saunan olevan kuuma ja kiuas hehkui punaisena, oli ollut jo pitkään selvästi päällä. Käänsin kytkimestä nollalle ja kiuas sammui.
Miten tämä voi olla mahdollista?
Luonnollisestikaan sitä ei ollut kukaan asukkaista käynnistänyt. Edellisenä iltana saunoimme, mutta kiuas on päällä aina vain tunnin sähköä säästääkseni ja ehti sammua peseytymisen aikana.
Onko (vapaaehtoisesti) julkisuudessa aidosti ujoja ja arkoja ihmisiä? Siis sellaisessa julkisuudessa, jossa pitää esiintyä ja puhua ihmisten edessä reaaliaikaisesti. Jos joku esiintyy julkisuudessa sellaisin elein ettei yhtään tykkäisi siitä, niin miten todennäköisesti se on aitoa ujostelua?
Yksi typerä kysymys minulla eli miten laitetaan linkki? Joskus tahtoisi tännekin johonkin musaketjuun laittaa, mutta en vaan osaa. Olen kopioinut linkin ja tavallaan saanut sen tänne, mutta se ei toimi. Minulla muutenkin vaikeaa laittaa esim jotain lainausta tänne, kun "palvelin ei jotenkin tue" näitä sivuja ja täytyy laittaa sillä caps lock sekä V näppäin systeemillä. Jos joku siis ymmärsi mitä tarkoitan. Tavallaan ymmärrän käytännön, mutta silti en saa toimimaan.
Eikö Lintsin Kingillä ajeta ollenkaan maisema-ajoa?
Vierailija kirjoitti:
Kun tänä aamunaa heräsin, huomasin saunan olevan kuuma ja kiuas hehkui punaisena, oli ollut jo pitkään selvästi päällä. Käänsin kytkimestä nollalle ja kiuas sammui.
Luonnollisestikaan sitä ei ollut kukaan asukkaista käynnistänyt. Edellisenä iltana saunoimme, mutta kiuas on päällä aina vain tunnin sähköä säästääkseni ja ehti sammua peseytymisen aikana.
Näillä tiedoilla joutuu laittamaan vain valistuneen arvauksen.
Lähdetään tosiaan siitä oletuksesta, että kukaan ei ole laittanut vahingossa kiuasta päälle.
Perussähkökiuasta säätää kaksi asiaa
1) Ajastin joka kertoo kauanko kiuas on päällä
2) termostaatti, joka laittaa kiukaan päälle kun mittari sanoo, että ollaan alle halutun lämpötilan ja pois päältä kun ollaan yli halutussa lämpötilassa.
Todennäköisin syy on se, että ajastin ei ole mennyt kokonaan pois päältä, vaan on jäänyt viimeistä naksausta vaille. Tällöin saunomisen lopussa kiuas kuulostaa siltä, että se ei ole päällä kun termostaaatti on saunomisen lopussa ilmaissut, että ei tarvitse lämmittää enää.
Sitten kun sauna on taas vähän jäähtynyt, niin kiuas on mennyt hetkeksi päälle. Ja tätä päälle menoa ja pois päältä menoa on jatkunut koko yön.
Eli seuratkaa muutama sauromiskerta meneekö ajastin oikeasti pois päältä ja jos ei mene niin huoltomies paikalle.
Miksi Lotossa saa 4 oikein -tuloksesta suuremman voiton kuin 3+1 oikein -tuloksesta, vaikka jälkimmäinen tulos on hieman harvinaisempi?
(4 oikein -tuloksen todennäköisyys on 1:97,6 ja voitto 10 euroa, kun taas 3+1 oikein -tuloksen todennäköisyys on 1:107,4 ja voitto 2 euroa.)
Mikä minussa oikein on vikana kun minun on joskus todella vaikea tai jopa lähes mahdotonta tajuta itse joitakin aivan yksinkertaisia asioita, mutta kun joku toinen selittää asian minulle, niin minä tajuan heti, että niinhän se asia tietenkin on ja sitten ihmettelen, että miksi en tajunnut sitä asiaa itse? Minä saatan ihmetellä jotain ihan itsestään selvää asiaa kuten vaikka sitä, että mistä saisin rahat vaikka jonkun tarvitsemani tavaran ostoon kun minulla ei ole siihen sillä hetkellä tarpeeksi rahaa ja kun ihmettelen vaikka asiaa jollekin ihmiselle, niin hän sanoo, että hän voi lainata sen puuttuvan rahasumman minulle ja minä maksan sen hänelle kun saan seuraavan kerran rahaa. Sitten vasta tajuan, että niinhän tietenkin voin tehdä ja ihmettelen, että miksi en tajunnut asiaa itse. Vastaus ongelmaan voi olla sellainen, että luulisi pienen lapsenkin tajuavan sen heti, mutta minä en huomaa sitä.
Miksi mustista käytetään nimitystä värillinen? Mustahan itseasiassa ei ole väri laisinkaan, kun taas valkoinen sisältää kaikkia värejä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi typerä kysymys minulla eli miten laitetaan linkki? Joskus tahtoisi tännekin johonkin musaketjuun laittaa, mutta en vaan osaa. Olen kopioinut linkin ja tavallaan saanut sen tänne, mutta se ei toimi. Minulla muutenkin vaikeaa laittaa esim jotain lainausta tänne, kun "palvelin ei jotenkin tue" näitä sivuja ja täytyy laittaa sillä caps lock sekä V näppäin systeemillä. Jos joku siis ymmärsi mitä tarkoitan. Tavallaan ymmärrän käytännön, mutta silti en saa toimimaan.
Auttakaa kiltit ihmiset minua, että osaisin vihdoin sen linkin laiton oikein :) Pyydän apuanne, kun ei ole ketään keltä nyt kysyä ja en vaan saa linkkiä toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ajastin on laitettu vahingossa päälle.