Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18422)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on jodel ja snapchat?
Minä en tiedä, olen kuullut vaan. Voisko joku kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Notre Damen palo voitu sammuttaa sammutuspeitteellä, jos peite olisi ollut tarpeeksi iso peittämään koko kirkon?
Ja kyllä, mietin tätä jo palon aikana.
Kyllä
Miksi nykyään saa ottaa vauvan työpaikalla kuten vihreiden kansanedustaja Sofia Virta suunnittelee?
Voin kuvitella sen vaikutuksen kuinka se häiritsee ympärillä olevia tärkeässä istunnossa.
EI työpaikalla kuulu ottaa lapsia mukaan.
Miten selviätte päivästä, siis te naiset joilla on runsaat kuukautiset? Itse ainakin hypin seinille ja ravaan vessassa 20 kertaa päivässä ja silti on kauhean epävarma olo. Pari kertaa ollut ylivuotoa ja pelkään joka kerta sitä että housut on veressä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhempia syytetään jonkun käytöksestä, vaikka syyt voi olla muussa/kin ympäristössä? Tämä tuli mieleen näistä, kun puhutaan murhaajien jne. menneisyydestä tai lapsuudesta.
Uskon että syitä löytyy vähän kaikesta, eli kaikkien tapahtumien summa. Voi olla että vanhemmat ovat olleet tunnekylmiä ja pahoinpidelleet lasta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Tai sitten voi jotkut ihmiset syntyä pahoina (psykopaatit) jolloin käytös on kasvatuksesta riippumatonta. Onhan näitä murhaajia joiden vanhemmat ovat olleet ihan normaaleja... joten ei ole aina vanhemmistakaan kiinni.
Voiko kissaa ja joitakin jyrsijöitä tai häkkilintuja pitää samassa talossa yhdessä jos kissa ei pääse niiden lintujen tai jyrsijöiden lähelle vai tuntevatko ne jyrsijät tai linnut automaattisesti stressiä "saalistajan" läsnäolosta jos ne vaikka vain haistavat kissan hajun vai tunnistavatko ne edes kissan hajua automaattisesti saalistajan hajuksi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yksinkertaistettuna.
Jodel on viestinpalvelu, johon viestit lähetetään anonyymisti ja kaikki lähellä olevat näkevät viestit.
Lainaan wikipediaa:"Sovellus antaa käyttäjien lähettää anonyymisti viestejä ("jodlausta"), jotka näkyvät lähellä oleville käyttäjille. Sijainnit näkyvät tarkkuudella "täällä" 1 kilometrin sisällä, "erittäin lähellä" 2 kilometrin sisällä, "lähellä" 10 kilometrin sisällä sekä "kaukana" yli 10 kilometrin päässä [2]. Jodel käyttää paikantamiseen GPS-tekniikkaa. Viesti voi olla kuva tai 230 merkin pituinen teksti. Kuvan päälle saa luotua lyhyen kuvatekstin. Jokaista Jodeliin lähetettyä viestiä voi kommentoida sekä äänestää ylös tai alas, ja jos viesti saa viisi alas-ääntä enemmän, kuin ylös-ääntä, se poistuu.lähde?"
Snapchat lyhyesti "Snapchatissa voi lähettää kuvia, videoita ja tekstiä muille"
En ymmärrä kirjoitti:
Miksi nykyään saa ottaa vauvan työpaikalla kuten vihreiden kansanedustaja Sofia Virta suunnittelee?
Voin kuvitella sen vaikutuksen kuinka se häiritsee ympärillä olevia tärkeässä istunnossa.
EI työpaikalla kuulu ottaa lapsia mukaan.
Suurimalle osaa työpaikoista ei lasta saa tuoda. Työnanatajalla on oikeus päättää tallaisista asioista.
Eduskunnan ollessa kyseessä eduskunnan pääsihteeri antaa neuvoja muista tiloista, mutta eduskuntasalissa puhemies kehoittaa poistumaan, jos lapsi heiritsee eduskunnan istuntoa.
Mitä liikkuu niiden päässä jotka kuvaa muita ilman lupaa?
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että kysymys koskee tilanteita, joissa kuvaaminen on sallittua.
Osalla ihmisiä on vaikeuksia ymmärtää sosiaalsia normeja.
Yleisessä tilassa laki sallii jopa yksittäisen henkilön kuvaamisen, mutta tälläinen kuvaaminen ei ole kohteliasta.
Silti osalle ihmisistä on vaikeaa tajuata, että vaikka jokin onkin laillista niin käytös ei ole sopivaa. Eli nämä ihmiset eivät osaa asettua teon kohteen asemaan.
Vastaavaa voisi kysyä, mitä liikkuu niiden asioiden päässä, jotka juoruavat.
Kokeeko ihmiset kiusalliseksi seurustella ja ystävystyä toisen aikuisen kanssa joka ulkoisesti näyttää alaikäiseltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yksinkertaistettuna.
Jodel on viestinpalvelu, johon viestit lähetetään anonyymisti ja kaikki lähellä olevat näkevät viestit.
Lainaan wikipediaa:"Sovellus antaa käyttäjien lähettää anonyymisti viestejä ("jodlausta"), jotka näkyvät lähellä oleville käyttäjille. Sijainnit näkyvät tarkkuudella "täällä" 1 kilometrin sisällä, "erittäin lähellä" 2 kilometrin sisällä, "lähellä" 10 kilometrin sisällä sekä "kaukana" yli 10 kilometrin päässä [2]. Jodel käyttää paikantamiseen GPS-tekniikkaa. Viesti voi olla kuva tai 230 merkin pituinen teksti. Kuvan päälle saa luotua lyhyen kuvatekstin. Jokaista Jodeliin lähetettyä viestiä voi kommentoida sekä äänestää ylös tai alas, ja jos viesti saa viisi alas-ääntä enemmän, kuin ylös-ääntä, se poistuu.lähde?"
Snapchat lyhyesti "Snapchatissa voi lähettää kuvia, videoita ja tekstiä muille"
Kiitos Ap
Mikä marssi soi Arnoldsin mainoksessa, joka on telkkuleffojen alussa?
Mitä teidän ihmisten päässä oikein liikkuu, kun ahdistelette kaupassa muita asiakkaita. Minua on jo useamman kerran tungeteltu, vaikka omia ostoksia varten olen kauppaan mennyt, enkä minnekään seuranhakuun.
Kummallakin jotain oikein... Vastaus on x=5. Kokeilkaa vaikka yhtälöön.
Pitää siirrellä luvut oikein, mutta pitää muistaa myös etumerkkien käyttäytyminen kerto- ja jakolaskussa, esim.
2*x = 2x,
2* (-x) = -2x,
(-2)*(-x) = 2x.
Siten:
5-2(3-x) = 9 (x-4) ja
5-6+2x = 9x-36 ja
2x-9x = -36+6-5 ja
-7x = -35 ja
x = -35/-7 ja
x = 5.
Siis äskeinen lasku kommentiksi sivulle 435 vastaukseen nro 6815. En osaa lainata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että kysymys koskee tilanteita, joissa kuvaaminen on sallittua.
Osalla ihmisiä on vaikeuksia ymmärtää sosiaalsia normeja.
Yleisessä tilassa laki sallii jopa yksittäisen henkilön kuvaamisen, mutta tälläinen kuvaaminen ei ole kohteliasta.
Silti osalle ihmisistä on vaikeaa tajuata, että vaikka jokin onkin laillista niin käytös ei ole sopivaa. Eli nämä ihmiset eivät osaa asettua teon kohteen asemaan.
Vastaavaa voisi kysyä, mitä liikkuu niiden asioiden päässä, jotka juoruavat.
Jotkut eivät vain osaa ajatella, onko kuvaaminen sopivaa kaikissa tilanteissa, joissa itse on. Esim nuoret kuvaavat toisiaan ihan simona ja se kuuluu kaveripiiripoliitiikkaan. Tehkööt sitä kaikessa rauhassa.
Olen kahden yli kakskymppisen nuoren mutsi, joka joutui puuttumaan ilman lupaa kuvaamisen. Nuorista se oli hauskaa, mutta minusta ei. Kielsin siis itseni videoimisen johonkin snapchattiin.
Ei heillä ollut mitään ilkeätä tarkoituksenaan, mutta eivät osanneet asettua minun asemaani.
Lumikki-sadussa on ne seitsemän k ä ä p i ö t ä. Mitkä ovat heidän nimensä Englanniksi? (Piti laittaa tuo yksi sana noin, koska kysymys ei mene muuten läpi, koska kyseessä on kielletty sana, haukkumasana lyhytkasvuisille).
Se, mitä kieliä lapsille puhutaan, ole asia jonka vanhemmat sopivat yhdessä. Suomenruotsalaisuus ei ole pelkästään kieli vaan kulttuuri. Joten jos lapset ovat osittain tekemisissä äitinsä suvun kanssa niin kyllähän he voivat omaksua suomenruotsalaisia kulttuuripiirteitä.
Lisäksi pitää muistaa että Suomessa todella on ollut ruotsinkielisiä hyvin pitkään ja suomenruotsalaisiin on vuosisatojen aikana sulautunut hyvin erilaisia ryhmiä. Esim. Suomen juutalaiset ovat usein ruotsinkielisiä, osa puhuu ruotsia kotona, toiset ovat kaksi (tai useampi) kielisiä. Samoin alkujaan ranskankieliset ryhmät (ml. vallonit) ovat usein ruotsinkielisiä. Samoin Suomeen muuttaneet saksalaiset, itävaltaiset, yms. Nämä ryhmät eivät ole siis alkujaan ruotsinkielisiä eivätkä kulttuurisestikaan ruotsalaisia, mutta ovat tulleet Suomeen Ruotsi-Suomen aikaan, ja siksi omaksuneet ruotsin kielen ennemmin kuin suomen kielen. Mutta nyt ovat osa "suomenruotsalaisia" kielen perusteella.