Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä näytän valokuvissa paljon rumemmalta kuin peilissä?
Ihminen on tottunut peilikuvaansa, jota näkee päivittäin. Valokuva näyttää ihmisen sellaisena, kuin hän on ja kuin muut hänet näkevät, kääntämättä siis vasenta oikeaksi ja oikeaa vasemmaksi puoleksi. Näytätkö mielestäsi paremmalta peilin kautta otetuissa selfieissä? Lisäksi peilikuvaansa voi hallita: voi vaihtaa asentoa ja ilmettä. Kun toinen ottaa sinusta kuvan, saatat jännittää, yrität luonnottomasti pitää silmiä auki ja ehkä mietit, mikä on paras puolesi ja yrität vetää vatsaa sisään. Silti silmät saattavat mennä kiinni ja ilme olla vääränlainen juuri kun kuva otetaan.
Tuohon sun vastaukseen voisi lisätä myös, että kamerakin voi vääristää. Riippuen etäisyydestä, kulmasta, linssistä, valosta ja kuvaajasta.
Laulaako Keskustan vaalimainoksessa se yksi Anna Puun tiimissä viime vuonna ollut vof-tyttö?
Minkä oire voi olla kuumottavat ja kihelmöivät jalkapohjat? Ei kipua eikä punoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä oire voi olla kuumottavat ja kihelmöivät jalkapohjat? Ei kipua eikä punoitusta.
Jalkasieni, kilpirauhasongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erik kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi olen aina miettinyt tätä. Yritän muotoilla niin, ettei sensuuri käy.
Miten paljon m*rhaaja yleensä ajattelee sitä henkilöä, jonka elämän hän on lopettanut? Siis jos tapahtumasta on jo pitkä aika ja lailliset seuraamukset ovat jo ohi. Onko se henkilö ajatuksissa joka päivä vai ainoastaan joskus käy mielessä?
Puhdasta spekulaatiotahan tämä on, kun toisen ihmisen pääkoppaan ei voi nähdä. Luulisin, että kaikkien vinoutuneimmilla tapauksilla asia on mielessä usein tyydytystä antavana ajatuksena. Osa pystynee jossain määrin sulkemaan asian pois mielestään, jos se aiheuttaa ristiriitaisia ajatuksia tai tuntemuksia. Toinen ääripää varmaankin kärsii jatkuvaa tuskaa, ahdistusta jne. tekonsa seuraksena.
Nämä ovatkin spekulaatioita, koska oletan, ettei tälle palstalle tule kukaan ko. aiheesta omasta kokemuksesta kertomaan. Siksi voi vain arvailla.
Onko tässä vastattu siihen mitä lainauksessa kysytään?
Ei ole, koska kysyjä kysyi kuinka paljon asianomainen ajattelee sitä teon kohdetta, ja vastaaja vastasi siihen kuinka paljon tämä ajattelee tekoaan. Kyseiset henkilöthän ovat voineet olla paljonkin toistensa kanssa tekemisissä ja ajateltavaa voi olla muutakin kuin se viimeinen tapaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erik kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi olen aina miettinyt tätä. Yritän muotoilla niin, ettei sensuuri käy.
Miten paljon m*rhaaja yleensä ajattelee sitä henkilöä, jonka elämän hän on lopettanut? Siis jos tapahtumasta on jo pitkä aika ja lailliset seuraamukset ovat jo ohi. Onko se henkilö ajatuksissa joka päivä vai ainoastaan joskus käy mielessä?
Puhdasta spekulaatiotahan tämä on, kun toisen ihmisen pääkoppaan ei voi nähdä. Luulisin, että kaikkien vinoutuneimmilla tapauksilla asia on mielessä usein tyydytystä antavana ajatuksena. Osa pystynee jossain määrin sulkemaan asian pois mielestään, jos se aiheuttaa ristiriitaisia ajatuksia tai tuntemuksia. Toinen ääripää varmaankin kärsii jatkuvaa tuskaa, ahdistusta jne. tekonsa seuraksena.
Ei ole, koska kysyjä kysyi kuinka paljon asianomainen ajattelee sitä teon kohdetta, ja vastaaja vastasi siihen kuinka paljon tämä ajattelee tekoaan. Kyseiset henkilöthän ovat voineet olla paljonkin toistensa kanssa tekemisissä ja ajateltavaa voi olla muutakin kuin se viimeinen tapaaminen.
Nämä ovatkin spekulaatioita, koska tuskin tälle palstalle tulee kukaan ko. aiheesta omakohtaisesti kertomaan.
(Yritin äsken vastata, mutta jotain outoa tapahtui....)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erik kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovatkin spekulaatioita, koska tuskin tälle palstalle tulee kukaan ko. aiheesta omakohtaisesti kertomaan.
(Yritin äsken vastata, mutta jotain outoa tapahtui....)
Miksi juuri tästä aiheesta ei kukaan voisi kertoa oman kokemuksen tai muun tiedon pohjalta?
Onko olemassa sellaisia ihmisiä, jotka ovat muuten kaikin puolin normaaleja, mutta eivät osaa arvostella toisten ulkonäköä lainkaan? Sellaisia, joilla ei aivan aidosti ole mitään mielipidettä siitä, kuka on hyvännäköinen ja kuka ruma.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa sellaisia ihmisiä, jotka ovat muuten kaikin puolin normaaleja, mutta eivät osaa arvostella toisten ulkonäköä lainkaan? Sellaisia, joilla ei aivan aidosti ole mitään mielipidettä siitä, kuka on hyvännäköinen ja kuka ruma.
Minä ainakin olen sellainen ja kyllä minut normaaliksi luokitellaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just meinasin tehdä kokonaan uuden aloituksen "pulmastani", mutta laitankin tämän nyt sitten tähän loistavaan ketjuun;
Eli, "kuuluuko" minun, hyvien tapojen mukaisesti, antaa kaverilleni (ei mikään huippuläheinen, mutta oikein mukava kuitenkin) häälahja jälkikäteen kun seuraavan kerran näemme, häihin emme päässeet osallistumaan (oli ihan oikea syy)????? Yleensä näemme varsin harvoin, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa, ja mietin että miten menettelen kun ensi kerran näemme....
Tähän etiketti sanoo, että häälahja kuuluu antaa jos kutsu on tullut, ja vaikka et häihin pääsisikään. Itse olen tehnyt aina noin.
En saanut kutsua häihin, mutta sulhanen kertoi kyllä aikaisemmin häiden ajankohdan, joten tiedän sen. Kuuluuko minun lähettää vaikka kortti, lahjaa nyt en anna. Onko outoa, jos lähetän kortin? Sukulainen kyseessä. Voin hyvin lähettää, en kanna kaunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedän, että joku on varastanut minulta jonkun tavaran ja näen sen hänen luonaan tunnistaen sen siksi hänen minulta varastamaksi tavaraksi, niin syyllistynkö minäkin varkauteen, jos otan tavaran hänen tietämättään takaisin itselleni? Eli siis onko tavara siirtynyt hänen omistukseensa kun hän on vienyt sen minulta ilman lupaa vai onko se yhä minun omistamani tavara vaikka se onkin hänellä? Ajattelin vain, että koska muutin tämän kuun alussa ja tiedän, että eräs henkilö varasti minulta muutamia tavaroitani auttaessaan minua muutossa ja minä otin ne hänellä käydessään salaa reppuuni kun näin ne komerossa, jonka ovi sattui olemaan auki ja johon sitten sattumalta kurkistin. Ne tavarat ovat 100% ne minulta hävinneet tavarat ja hän ei ole ilmeisesti huomannut niiden katoamista, ainakaan hän ei ole sanonut niistä mitään tai sitten hän ei osaa epäillä niiden katoamisesta minua.
Olen ottanut pokkana minulta varastetun tavaran takaisin, jos olen sen voinut tehdä. Varastettu omaisuus ei missään tapauksessa muutu varastajan omaisuudeksi, eikä hän voi millään perusteella kysellä sen perään. Tosin sinun täytyy olla 100 % varma, että kyse on sinun omaisuudestasi, eikä vain samannäköisestä, mutta eri tavarasta.
Minä en ottaisi salaa, vaan kovan huudon kanssa. Vaatisin myös selityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushissa on sitä mustaa ympärillä, mikä otaksun pitää sisällön kasassa. Voiko sen syödä?
Voi, se on syötävää, kuivattua merilevää. Sisältää jodia ja on kuotenkin terveellisempää kuin suola (josta myös saa jodia).
Paljonko merilevää voi syödä, ettei saa kilpirauhasongelmia? Entä jos on vajaatoiminta/liikatoiminta?
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni kasvosokeuteen liittyy tällaista. En tiedä onko niin kaikilla kasvosokeilla vai vain osalla.
Kasvosokeus on siis sellainen häiriö, jossa ei erota ihmisiä kasvojen perusteella. Sivuvaikutuksena siinä on sitten sekin, ettei hahmota sitäkään miten viehättävät kasvot jollakin on. Tosin ei tämä välttämättä tarkoita sitä, etteikö kuitenkin jonkin muun ulkoisen ominaisuuden perusteella voisi arvioida ihmisen viehättävyyttä (en tiedä tarkemmin).
Voiko joku kertoa mulle mikä on tänä päivänä uusnatsi? Kun näyttää siltä, että kaikki ihmiset on jonkun mielestä sellaisia. Aivan sama mikä tyypin etninen, poliittinen tai muu tausta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen sellainen ja kyllä minut normaaliksi luokitellaan :)
Eli sä et pystyisi kertomaan tästä kumpi on nätimpi? Ymmärsinkö oikein? 😅
-eri
Voiko lidlissä maksaa Visa Elektronilla?
Monilla englanninkielisillä foorumeilla näkee todella usein väärissä yhteyksissä sanan "women", kun kuitenkin viitataan vain yhteen naiseen. Onko tässä kyse jostain tekstinsyötöstä/automaattikorjauksesta, vai onko kyse jostain ironisesta tahallaan väärin kirjoittamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Voiko lidlissä maksaa Visa Elektronilla?
Toki voi Visa Electronilla maksaa.
Voiko eläimeen kohdistaa henkistä väkivaltaa (ilman että se olisi samalla myös fyysistä)? Jos, niin millaista se esimerkiksi olisi?
Voi, se on syötävää, kuivattua merilevää. Sisältää jodia ja on kuotenkin terveellisempää kuin suola (josta myös saa jodia).