Mikä vaivaa ihmistä, joka pommittaa yksipuoleisesti viestejä vuoden ajan?
Ei hoksaa, että toista ei kiinnosta tavata tai olla tekemisissä.
Kommentit (24)
Minä olen pommittanut erästä miestä yli 2 v...
Ehkä haluaa jotain reaktiota, ihan mitä vaan. Olen itse viesteillyt pakkomielteisesti ja vastapuoli kyllä vastasi, mutta jotenkin ignooraten ongelmani, mikä ei auttanut.
Mieluummin pitäisi kysyä mikä vaivaa ihmistä, joka ei vastaa
Pitäis kysyä miksi se ihminen jota ei kiinnosta, ei vaivautunut naputtamaan viestiä:"Hei, en ole kiinnostunut seurastasi. Ole hyvä ja jätä minut rauhaan. Katson tämän viestin lähettämisen jälkeen minulle numerostasi tulleet viestit kotirauhan rikkomiseksi ja teen tarvittaessa asiasta ilmoituksen poliisille. Hyvää loppuelämää."
Noin.Se on siinä.Saa vapaasti kopioida.
Itse tapailin erästä miestä viime kesänä parin kuukauden ajan. Halusin lopettaa tapailun, koska en vaan tuntenut miestä kohtaan juurikaan mitään. Mies ei tätä hyväksynyt, pommitti aika kauan viesteillään. Lopulta jätti rauhaan ja huokaisin helpotuksesta ja lopulta unohdin koko asian... Kunnes nyt juhannuksena alkoi taas viestejä pukata. Oikeasti, mitä?? Vuoteen oltu missään tekemisissä ja nyt taas pommittaa... Mikä on ihmisen päässä vialla, että toimii noin?
Exäni laittoi viestejä minulle vielä silloinkin, kun minulla oli uuden poikaystävän kanssa 2v täynnä. Taisi vielä senkin jälkeen laittaa, koskaan en yhteenkään vastannut.
Oli hyvin katkera uudesta suhteestani, selitti kaikille miten uusi poikaystäväni "varasti" minut häneltä ja keksi milloin mitäkin valheita, että oli nähnyt uuden poikaystäväni pettämässä minua jne. ja sitten raportoi niitä heti minulle viestein. Mitä nyt oli poikaystäväni silloin juuri minun kanssani, lukemassa tätä viestiä. Oli exäni kuulemma juuri alle minuutti sitten kävellyt ohi kun oli pettämässä.
Ja minä jätin hänet ja aikaa erolla ja uudella suhteella taisi olla n. puoli vuotta. Joten minkäänlaista varastamista ei tapahtunut, en tiedä miten kehtasi edes selittää tuollaista, kun kaikki tiesivät meidän eronneen jo aikaa sitten.
Naurettavinta tuossa mustamaalaamisessa oli se, että hän oli itse jäänyt kiinni toisten naisten vokottelusta, joka oli yksi syy eroon.
Nro 5: Eksäni pommitti minua vuoden, käskin lopettamaan kymmeniä kertoja ja lopulta en vaan vastannut enää. Puoli vuotta tämän jälkeen pommitti yhä useita kertoja päivässä. En sinänsä tästä häiriintynyt, mutta lopulta ajattelin mennä poliisiasemalle mutta juuri silloin lopetti pommituksen. Vian ei tarvi olla iso kun se on päässä, ei kaikkiin vaan tehoa se sanominen.
Jos viestit häiritsevät sinua niin vastaa kerran ja sano se suoraan, ei vihjaillen vaan suoraan ettet halua yhteydenottoja häneltä. Puhelinnumeroita ja sähköposteja voi myös 'estää'.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pommittanut erästä miestä yli 2 v...
Hae apua itsellesi.
Jos ignooraat niin toinen kaipaa vastausta ikuisuuden. Jos annat suoran torjunnan niin toinen saa vastauksensa ja pystyy jatkamaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tapailin erästä miestä viime kesänä parin kuukauden ajan. Halusin lopettaa tapailun, koska en vaan tuntenut miestä kohtaan juurikaan mitään. Mies ei tätä hyväksynyt, pommitti aika kauan viesteillään. Lopulta jätti rauhaan ja huokaisin helpotuksesta ja lopulta unohdin koko asian... Kunnes nyt juhannuksena alkoi taas viestejä pukata. Oikeasti, mitä?? Vuoteen oltu missään tekemisissä ja nyt taas pommittaa... Mikä on ihmisen päässä vialla, että toimii noin?
Lähetä viesti, jossa kerrot ettei kiinnosta ja jos jatkaa vielä, niin teet rikosilmoituksen.Älä poista hänen lähettämiään viestejä, vaan säästä ne todisteeksi.
En tiedä. Minulla ei ole noin paha tilanne, mutta silti ihmettelen, miksi ihminen, jolle mielestäni annoin selkeät pakit muutama kuukausi sitten, vielä pitkän tauon jälkeen lähettää viestin, koska tavataan. Olen sen verran kiltti ihminen, että en halua olla tyly ja haluaisin olla vielä ihan hyvissä väleissä tämän ihmisen kanssa. Mutta en halua deittailla häntä. Onko tosiaan ainoa vaihtoehto sanoa tylysti ja poistaa fb-kavereista? Eikö tällaisesta tilanteesta pääse ystävällisesti? Hän ei ole kuitenkaan minulle mitään pahaa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos ignooraat niin toinen kaipaa vastausta ikuisuuden. Jos annat suoran torjunnan niin toinen saa vastauksensa ja pystyy jatkamaan eteenpäin.
Entä jos on jo antanut suoran torjunnan, mutta toinen yrittää jonkun ajan päästä uudestaan?
Jotkut eivät vain ymmärrä, mitä tarkoittaa, kun toinen kirjoittaa tai sanoo, että "Ole hyvä ja lopeta yhteydenpito, minua ei kiinnosta". Niin minä vastasin useamman kerran erään miehen tekstiviesteihin, joita tuli monta joka päivä vaikka hän itse oli lopettanut yhteydenpidon ensin minuun ilmoittaen, että hän ei halua olla kanssani tekemisissä. Lopulta en reagoinut hänen viesteihinsä mitenkään, mutta hän vain pommitti minua niillä kunnes vaihdoin numeroa ja otin salaisen numeron käyttöön. Sitten hän jatkoi yhteydenpitoa sähköpostitse osoitteeseen, johon tulleet viestit kävin harvoin katsomassa. Sinne hän jaksoi lähettää postia melkein joka päivä noin parin vuoden ajan, vaikka poistin ne lukematta niitä enkä lähettänyt hänelle itse yhtään viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on jo antanut suoran torjunnan, mutta toinen yrittää jonkun ajan päästä uudestaan?
Useimmiten suoraa torjuntaa ei ole annettu, vaan oletettu että toinen tajuaa rivien välistä.
Tällaisille ihmisille pitää sanoa suoraan, ettei kiinnosta. Hiljaa oleminen toimii monille, mutta tällaisille pitää sanoa suoraan ilman kiertoilmauksia.
Joillakin ihmisillä ei vain ole erinäisistä syistä johtuen kehittynyt sosiaalinen taito samalla tavalla kuin normaalilla ihmisellä ja heille täytyy vääntää asiat rautalangasta.
Yksipuolisesti, ei yksipuoleisesti. Martsari-ketjussa jonkun mielestä alue on "rupainen". En tiedä tarkoittiko rupinen vai rupuinen. Johtuuko nämä kirjoittamiset ennakoivasta tekstinsyötöstä vai onko kielitaju todella näin hapertunut ihmisillä? En syytä, olen vain kiinnostunut ilmiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten suoraa torjuntaa ei ole annettu, vaan oletettu että toinen tajuaa rivien välistä.
"Tästä ei tule mitään, parempi, ettei enää tavata."
Näillä sanoilla minä torjuin. Ja nyt neljän kuukauden kuluttua tuli viesti "koska nähdään, on ikävä". Missä meni vikaan?
Pakkomielle vaivaa. Sellaista ei valitettavasti pysty korjaamaan etäältä muuten kuin lähestymiskieltoa käyttäen. Silloinkin hoidetaan vain oiretta, ei varsinaista sairautta.
Sosiaalisen älykkyyden täydellinen puute, pakkomielteisyys, mahdollisesti jokin persoonallisuushäiriö. Vuosi on sen verran pitkä aika, että täysissä järjissään oleva ihminen ei pommita viesteillä noin pitkään saamatta vastakaikua.