Apua! Välkkyvä kirkas sahalaitakuvio oikealla puolella näkökentässä, soitanko 112?
Pystysuunnassa, puolikaaren muotoinen, iso. Juuri äsken sahalaita muuttui aaltomaiseksi, välkehtii, liikkuu. Ei ole aiemmin ollut koskaan.
Soittaisitteko 112? Voikohan olla merkki vakavasta, kiireellisestä.
Ei särkyä, ei huimausta, ei muita oireita. Olen niin paniikissa etten tiedä, kuuluuko soittaa 112. Mitä te tekisitte?
Kommentit (52)
Mulla ainakin migreeni pari kertaa alkanut just tolla tavalla, sahalaitakuviota ensin ehkä joku 30min? Jonka jälkeen alkoi järkyttävä päänsärky ja huonovointisuus/oksentelu
Kuulostaa migreeniltä. Mutta jos sitäkään ei ole ollut ennen niin kannattaa käydä lääkärin pakeilla.
Mulla alkaa migreeni samalla tavalla. Soita terkkariin ja kysy niiden mielipidettä.
Eiks migreenissä yleensä ole tuollaista.
Soita kuitenkin 112, kun eka kerta kuitenkin ja migreeni puhkeaa harvoin vanhemmiten. Ei ne välttämättä lähetä ampparia vaan neuvovat lääkärille tms.
Migreenistä kuulostaa. Ota särkylääke, vaikka ei ole pääkipua.
Mulla noita aiheuttaa mineraalisuola ja joo migreeni on myös. Kuulostaa migreeniltä.
Voi tuo olla migreenikin. Monestihan migreenissä tulee ensin aura ja sitten vasta alkaa se särky. Kannattaa muuten ottaa jo nyt särkylääkettä, että se ehtii jo vähän imeytyä ennen kuin kipu alkaa.
Soita päivystykseen ihan ensimmäisenä ja kysy sieltä neuvoa.
Nyt se aaltoileva salaman näköinen valoilmiö siirtyi oikeaan yläkulmaan, liikkuu ylemmäs, on melkein hävinnyt jo näkyvistä. Onkohan vielä vaaraa? Saattaakohan olla merkki että jotain pahaa tulossa? Oloni ei ole sellainen, että kehossa olisi jotain vikaa tai että olisi hätä.
Luin netistä juuri, että saattoi olla auramigreeni, särytön. Ekaa kertaa tällaista. Voikohan migreeni alkaa näin yhtäkkiä tämän ikäisenä??
ap.
Sulle on ehkä tulossa migreeni. Vedä buranaa pari tablettia, varaat kylmän kääreen sängyn viereen, yritä saada makkari mahd pimeäksi. Kohta sua luultavasti alkaa oksettaa ja sitten iskee helvetillinen pääkipu. Kauan tuo on kestänyt?
Älä soita 112, vaan oman alueen päivystykseen neuvoa varten. Voit tarvita migreenilääkettä mutta ota ensin vaikka 800 mg ibubrofeenia
Sulla on auramigreeni, onneksi olkoon!
Itselläni on pelkät aurat, ei tule edes pää kipeäksi aurojen jälkeen.
Nyt kannattaa luopua veritulppia aiheuttavista lääkkeistä, esim. yhdistelmäehkäisyä ei voi käyttää kun on auramigreeni.
Toivottavasti veriyskökset eivät ole muuttuneet näköoireiksi....
Mutta migreeniähän tuo on
Mun äidillä on ollut tollasta jo parikymmentä vuotta, kuulemma kivuton migreeni. Näköhäiriön lisäksi ei muita oireita.
Minulla oli pari vuotta sitten joulun aikaan vastaavanlainen juttu. Istuin koneella ja ihmettelin, että miten nyt ikkunasta häikäisee vaikka oli hämärää. Näytti siltä, että joku heiluttelee kirkasta kuusenkoristetta silmän vieressä. Netin mukaan on vaaratonta ja se häipyi alle tunnissa. Minulla oli joskus nuorena migreeniä, mutta nyt ei ole ollut vuosikausiin.
Kyllä se kai voi aikuisillakin alkaa, johtuu usein stressistä, niska-alueen lihasjumeista, punaviini ja suklaa voi aiheuttaa... Tai siis nämä on laukaisevia tekijöitä.
Sulla on niskat jumissa